English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 220, 221, 222  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pirlo
Rutinert

PostPosted: 11.10.2018 19:40    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:

Glem europaleague i år. Vi har ingenting der å gjøre, med eller uten Bendtner.

Lei av "vi har ingenting der å gjøre"-utsagnene. Tapermentalitet. Tror du man bare kan vente til laget er godt nok for Europa, for så å bli med i gruppespill og gå videre? Man blir god nok ved å være med, jobbe knallhardt og lære av feilene. Så lenge vi er der har vi noe der å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Veteran

PostPosted: 11.10.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Det er viktig å forlate arbeidsplassen med en god tone før du drar på ferie. Det gjelder i alle arbeidsplasser, også for orkestere.

[Knis] Smile

Dog mener jeg at i akkurat slike tilfeller, som ledd i innlæring av komplementære ferdigheter, er Bendtners reaksjon en instrumentell betinging som kan fremme læring (riktige valg).
Muligens kunne han i tillegg ha blåst ut (fortelle hva de var forventet å gjøre i slike situasjoner), men det kan igjen oppfattes som unoter og solospill.
La oss heller si at treneren burde dirigere og korrigere samspillet.
Eggen i sine glansdager ville kanskje heller ha avblåst spillet og skjelt ut de "fotballtonedøve" etter noter?

Så lar jeg allikevel saken fade ut for trenerens del i og med at det var siste spilløkt før ferie.
Om det stemmer at Bendtner hadde høy tenning, går det antagelig ikke bare i croissanter i Cannes. For alt vi vet blåser frøken Roepstorff i hornet?

Last edited by gisp! on 11.10.2018 22:08; edited 1 time in total
Back to top
SHJINNJWÆST
Proff

PostPosted: 11.10.2018 22:02    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Glem europaleague i år. Vi har ingenting der å gjøre, med eller uten Bendtner.

Lei av "vi har ingenting der å gjøre"-utsagnene. Tapermentalitet. Tror du man bare kan vente til laget er godt nok for Europa, for så å bli med i gruppespill og gå videre? Man blir god nok ved å være med, jobbe knallhardt og lære av feilene. Så lenge vi er der har vi noe der å gjøre.

Nei, det har ingenting med tapermentalitet å gjøre. Vi må bli bedre på treningsfeltet i første omgang. Deretter må vi være i stand til å nærme oss de andre bedre samspilte lagene i ligaen før vieventuelt kan snakke om europaligaen og hvem vi må klare oss uten der. Mye viktigere å bare få gjort unna denne sesongen nå, å få ryddet opp i stallen. Når det gjelder bendtner så er det opplagt at han har spilt sin siste kamp for oss. Han er ferdig som fotballspiller
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.10.2018 22:42    Post subject: Reply with quote

Ifølge B.T.s oplysninger drejede sigtelsen sig om et slag og et spark afgivet mod taxachaufføren, der efter episoden måtte opereres for en brækket kæbe.

Læs mere: Bendtner tiltales for vold mod taxichauffør

»Vi har ingen kommentarer til de nye oplysninger. Vi overlader sagen til dem, der efterforsker den. Men selvfølgelig følger vi sagen,« siger Rosenborgs sportsdirektør, Stig Inge Bjørnebye, til B.T og fortsætter:

»Vi må vende tilbage til, hvad der sker, hvis han ender med at blive kendt skyldig. Indtil videre kan vi kun følge med i, hvad der videre sker i sagen.«

Læs mere: Politiet rejser tiltale mod Bendtner: Her er Rosenborgs reaktion

Vil tro at Bendtner og advokaten søker om å utsette rettsaken til f.eks. landskampspausen i november.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 08:08    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Nei, det har ingenting med tapermentalitet å gjøre. Vi må bli bedre på treningsfeltet i første omgang. Deretter må vi være i stand til å nærme oss de andre bedre samspilte lagene i ligaen før vieventuelt kan snakke om europaligaen og hvem vi må klare oss uten der. Mye viktigere å bare få gjort unna denne sesongen nå, å få ryddet opp i stallen. Når det gjelder bendtner så er det opplagt at han har spilt sin siste kamp for oss. Han er ferdig som fotballspiller

Dette er rett og slett tåpelig. Man kunne sagt akkurat det samme rundt Ajax-kampene i fjor. RB Leipzig er det i utgangspunktet klart sterkeste av motstanderlagene i gruppa vår, og vi møtte dem med en sammenrasket nødoppstilling av de som var noenlunde spilleklare. Borte mot Celtic røyk vi i sluttminuttene. Det er da vel fullstendig åpenbart at vi KAN vinne kamper i gruppa vår i EL, såframt vi får noen nøkkelspillere tilbake fra skade i mellomtida, og andre tilbake i noenlunde fysisk fitness. Vi har faktisk en viss vinnersjanse i alle kamper, og det er fire kamper igjen å spille. 'Nærme oss de andre lagene i ligaen' som vi leder med fire poeng, fem kamper før slutt. To kamper etter fem strake seiere, og hvor mange uten tap? Pff.

Makan til krisemaksimering.

Og er det virkelig opplagt at Bendtner har spilt sin siste kamp for oss, når han trener som normalt, og klubben sier de akter å bruke ham på banen om ni dager? Det kan selvfølgelig hende det blir sånn, og avhengig av videre prosess kan det også hende det burde være sånn, men det er da på ingen måte opplagt?

Da forventer jeg at du frivillig stiller med idiothatten på det øyeblikket han tar på seg drakten igjen. Eller lærer deg å moderere uttalelsene bitte litt.
Back to top
SHJINNJWÆST
Proff

PostPosted: 12.10.2018 08:23    Post subject: Reply with quote

Du kan umulig ha sett Celtic kampen om du innbiller deg at vi hadde en reell vinnersjanse der, når vårt eneste skudd mot mål var fra 40 meter skrått mot mål. For å ha en vinnersjanse forutsetter det faktisk at vi kan skape noe framover på banen, og mot et historisk svakt celtic var det tydelig at vi kunne vinne ballen hvor som helst på banen og prøve å gå framover, og likevel bli løpt opp og stoppet av det enkle faktum at vi spiller mot spiller var fysisk underlegen. Det var aldri håp om å score. Det var som menn mot guttespillere. Mot leipzig var det ikke bare menn mot gutter heller, men det var profesjonelle fotballspillere mot tufte il.

Hvis du syns disse uttalelsene er drøye eller urimelige, så foreslår jeg at du tar av deg supporterbrillene og prøver å se en kamp uten å få ståpels av at de klare å pælme ballen unna i 85.minutter mot et lag som knapt kunne funnet målet hvis det ikke var for at vi hjalp dem til det.

Bendtner ferdig i rosenborg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.10.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Nei, det har ingenting med tapermentalitet å gjøre.

Det har alt med det å gjøre, og du er en strålende representant for dette på forumet. Glasset er ikke bare halvtomt, det er knusktørt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

Vi hadde ikke all verden sjanse til å vinne den Celtic-kampen nei, vi ble effektivt stoppet taktisk, men vi hadde jo fint kunnet klart uavgjort (du vet, det resultatet mellom seier og tap, vet ikke om du kjenner til det), og det ville jo vært et bra resultat for oss på bortebane i Europa uansett hvilken tid du sammenligner med. Spillet var dårlig og laget skaderammet og uten nødvendig fart og teknikk, men vi kunne fått et godt resultat. Ståpels? Nei. Mot et historisk svakt Celtic? OK, det får stå for din regning, regner med du har stålkontroll på Celtic-historien da. Et fire ganger så dyrt lag som vårt, med en veldig mye mer merittert trener, er det uansett.

RBL-kampen var elendig, og vi var sjanseløse. Trist skue. Med et lag som manglet alle spillerne med toppnivå til å matche europeisk motstand, på grunn av skade, mot et hardtarbeidende topplag i Bundesliga. Er det virkelig grunn til å grave seg så langt ned som du gjør? Ligger virkelig lista på å matche et litt svekket RBL med B-laget vårt i 2018?

Vi må bli bedre på treningsfeltet igjen, det er jo grunnen til at vi har kvittet oss med han som helst ikke ville holde på med sånt, og til vinteren må det en opprenskning til - vi er enige der - men på kort sikt må vi rett og slett få førstevalgene våre tilbake i matchform, gjøre noen enkle grep på trening, og få hele stallen bedre restituert og fysisk klare til innspurten.

Og her er poenget mitt: man kan ikke legge så stor vekt på noen dårlige kamper akkurat nå, med ethvert spor av komplementære ferdigheter og innøvde relasjoner vi besitter sittende på et antall trimsykler på Impulse. Litt mer trøkk i beina, litt flere førstevalg, så er vi fortsatt det beste laget i vår egen serie, og fullstendig i stand til å lage problemer for Celtic og Salzburg, selv om Leipzig per nå står veldig dårlig til vårt lag og våre mangler. Det er mer å glede seg til også denne sesongen: vi er storfavoritter til både serie og cup her hjemme når innspurten tar til, og jeg GARANTERER at vi vil spille noen gode, morsomme, angrepsvillige kamper før sesongen er slutt.

Men hvis du forventer ståpels og seier i alle kamper, uansett hvem vi spiller mot og med, så foreslår jeg at du tar med deg senador og begynner å heie på Qarabagh, Red Bull Salzburg, Al Ain eller noe.
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 12.10.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Er det noen her som ser for seg at Bendtner vil være i RBK til neste år? Jeg vedder gjerne imot...
Back to top
Pappelg
Senior

PostPosted: 12.10.2018 10:00    Post subject: Reply with quote

Zaph : bra innlegg og enig i det meste der.

Fotballsupportere er jo ikke verdens tålmodigste sånn er vi vel alle.

Noen ganger må man jo stikke fingern i jorda. Men den må jo ikke bli der til evig tid heller. NAE var veldig god på å få spillerne til å tro. Håper vi får inn en trener med blant annet den egenskapen nå. Selv har jeg lyst på masse nye kongespillere, men bra noktrener er vel viktigst, og at man må være litt edruelig med hva man bruker på spillere så man ikke plutselig sitter med økonomiske problemer om et par år også.

Tror også som du sier at vi kan få et par veldig kule matcher på tampen av sesongen når alle skadde er kampklare 100% Smile

Kjedelig med landslagspause, men blir bra spennende å se hva gutta klarer å få til etter den pausen nå også Smile Tror det kan bli hardt å være motstander i ES når vi kan toppe laget!! Bare synd vi ikke har en kamp til mot Molde hjemme på Lerkendal, må vente helt til våren med å gruse dem.

Jeg tror Bendtner blir i Rosenborg til våren i alle fall, om ikke han presterer sjukt bra i de siste EL kampene da.
Zorac
Legende

PostPosted: 12.10.2018 12:26    Post subject: Reply with quote

Jeg følger ikke all verden med på internasjonal fotball, men jeg må si vi fremstår som rimelig heldige som tydeligvis alltid møter internasjonale lag i perioden de er historisk dårlige - med unntak av de gangene vi får regelrett bank. Ekstra pussig er det med Celtic, som vi har møtt cirka 20 ganger de siste tre årene, men allikevel klarer å sette ny (historisk) bunnstandard for hver gang vi møter dem.
Bart1
Rutinert

PostPosted: 12.10.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Likheten i utviklingen til Nicki Bille og Niclas Bendtner er jo ganske like. Selv om de klarte å unngå fengsel for de gjenntakende volds og fylle episodene endte Nicki Bille til slutt i fengsel. Det ser ut som det går samme veien for Niclas Bendtner. Begge hadde talent som de skuslet bort på festing, turer på byen og veldig unge jenter...

En Bendtner/Bille som hadde holdt seg i Trondheim og vært fokusert mer på RBK og mindre på festing/unge jenter, ville ha vært gull for laget. Slik det er nå, får ikke barna mine lengre gå med Bendtner drakten
på seg.

Jeg mener forøvrig at det ikke er tilfeldig at det er Bille og Bendtner som har havnet i disse situasonene etter de kom til RBK. Jeg ser ikke for meg en Bratseth, Strand eller Bratbakk som knuser kjeven på en taxisjåfør på byen...

For meg er det ikke noe tap om Bendtner forsvinner fra RBK, slik Bille gjorde det i sin tid.
Back to top
Hentesveits
Junior

PostPosted: 12.10.2018 13:01    Post subject: Reply with quote

Husk å redusere sitatmengden!

SHJINNJWÆST wrote:
zaphod81 wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Nei, det har ingenting med tapermentalitet å gjøre.

Dette er rett og slett tåpelig.

Du kan umulig ha sett Celtic kampen om du innbiller deg at vi hadde en reell vinnersjanse der, når vårt eneste skudd mot mål var fra 40 meter skrått mot mål. For å ha en vinnersjanse forutsetter det faktisk at vi kan skape noe framover på banen, og mot et historisk svakt celtic var det tydelig at vi kunne vinne ballen hvor som helst på banen og prøve å gå framover, og likevel bli løpt opp og stoppet av det enkle faktum at vi spiller mot spiller var fysisk underlegen. Det var aldri håp om å score. Det var som menn mot guttespillere. Mot leipzig var det ikke bare menn mot gutter heller, men det var profesjonelle fotballspillere mot tufte il.

Positiv fyr du. Vil tro du er en glad laks med ett humør som smitter på omgivelsene:)
Uansett, Bendtner er selvsagt ikke ferdig i Rosenborg. Bentner spiller på Åråsen neste søndag. DET er opplagt.

Selv om vi var grisedårlig mot det du betegner som historiens svakeste Celtic var vi 3 min unna poeng. Dermed på ingen måte sjangseløse. Min spådom er at vi vinner the double og tar 4 poeng i EL. Da skal jeg glede meg over alt som gikk bra, mens visse andre kan irritere på seg magesår over poenget som glapp i Glasgow.

Så får vi ha trua på at styret ansetter den treneren som neste år vil utvikle RBK best mulig. Uansett hvem det blir får vi ikke svaret før om ett år og uansett hvem det blir vil stemninga her på forumet være blandet.

Positivitet smitter, men ikke like mye som negativitet;-)
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg ser ikke for meg en Bratseth, Strand eller Bratbakk som knuser kjeven på en taxisjåfør på byen...

Nei Laughing

Men jeg vil dog hevde at fordelingen mellom talent og bråkmaker hos de to Nick-ene er rimelig forskjellig. Bille framstod jo rett og slett som litt mangelfullt utrustet mens han var her, mens Bendtner har vært rimelig profesjonell fram til nå. Førstnevnte var jo rett og slett for dårlig på banen til å spille for oss.

Vi har jo også hatt enkelte spillere tidligere som, om de ikke direkte er vanemessige kjeveknusere, så i alle fall befinner seg på et annet sted enn de tre hvite ridderne på fromhetsskalaen. Brattbakk taklet jo ikke motspillere engang.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 13:26    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Slik det er nå, får ikke barna mine lengre gå med Bendtner drakten på seg.

Nei den ble vel kastet for en måned siden så tipper den stinker.

Bart1 wrote:
Jeg kastet i morges Bendtner drakten til datteren min. Å måtte se henne gå rundt med en slik fantastisk flott drakt, men med navnet hans på - gjørde at jeg kastet drakten i dag. Jeg vil kjøpe en ny drakt til henne, da vi har mange andre spillere, som er drakten vår værdig!
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 13:45    Post subject: Reply with quote

Artig med byfolk og fanatisme.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 12.10.2018 13:52    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Bart1 wrote:
Slik det er nå, får ikke barna mine lengre gå med Bendtner drakten på seg.

Nei den ble vel kastet for en måned siden så tipper den stinker.

Bart1 wrote:
Jeg kastet i morges Bendtner drakten til datteren min. Å måtte se henne gå rundt med en slik fantastisk flott drakt, men med navnet hans på - gjørde at jeg kastet drakten i dag. Jeg vil kjøpe en ny drakt til henne, da vi har mange andre spillere, som er drakten vår værdig!

Tommel'n opp! Haha dagens Cool
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ballbingen
Proff

PostPosted: 12.10.2018 20:00    Post subject: Reply with quote

Kan være kjekt å ha en egen virkelighet for tastaturkrigføring noen ganger...!
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 13.10.2018 03:23    Post subject: Reply with quote

Kjekt/flaut, en av delene RBK
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 13.10.2018 07:43    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Tommel'n opp! Haha dagens Cool

Jeg ser ikke helt logikken i at det at datteren min sin drakt er kastet, gjør at jeg ikke kan mene at de andre barna ikke bør gå med sin. Og er det egentlig poenget? Kudos til den som har brukt masse tid på å klare å finne motargument mot hva forskjellen mellom Nicki B. og Nicklas B. er, for så å komme opp med dette Very Happy Hvis dette er det beste motargumentet?
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 13.10.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg følger ikke all verden med på internasjonal fotball, men jeg må si vi fremstår som rimelig heldige som tydeligvis alltid møter internasjonale lag i perioden de er historisk dårlige - med unntak av de gangene vi får regelrett bank. Ekstra pussig er det med Celtic, som vi har møtt cirka 20 ganger de siste tre årene, men allikevel klarer å sette ny (historisk) bunnstandard for hver gang vi møter dem.

Jepp. Den første kampen var vår beste, deretter har vi spilt svakere hver kamp.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 13.10.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Vent nå litt. Kastet du drakten til ett av barna dine men ikke de andre? Laughing

Da har du noen laaaaaange oppdragelsesår foran deg.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.10.2018 11:13    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg ser ikke helt logikken i at det at datteren min sin drakt er kastet, gjør at jeg ikke kan mene at de andre barna ikke bør gå med sin.

Det alle lurer på nå er jo hvorfor det var akkurat denne ene datterens drakt du syntes du måtte kaste. Hva var årsaken? Hvorfor var det ok at resten beholdt sine drakter?

Du har tydeligvis et forhold til logikk. Fyll oss inn!
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 13.10.2018 11:14    Post subject: Reply with quote

Hentesveits wrote:
Positiv fyr du. Vil tro du er en glad laks med ett humør som smitter på omgivelsene:)
Uansett, Bendtner er selvsagt ikke ferdig i Rosenborg. Bentner spiller på Åråsen neste søndag. DET er opplagt.

Selv om vi var grisedårlig mot det du betegner som historiens svakeste Celtic var vi 3 min unna poeng. Dermed på ingen måte sjangseløse. Min spådom er at vi vinner the double og tar 4 poeng i EL. Da skal jeg glede meg over alt som gikk bra, mens visse andre kan irritere på seg magesår over poenget som glapp i Glasgow.

Så får vi ha trua på at styret ansetter den treneren som neste år vil utvikle RBK best mulig. Uansett hvem det blir får vi ikke svaret før om ett år og uansett hvem det blir vil stemninga her på forumet være blandet.

Positivitet smitter, men ikke like mye som negativitet;-)

Det er dette som i mine øyne er tapermentalitet på sitt verste. Her "parkerer vi bussen" og spiller for 0-0 og greier ikke engang det - og det er liksom positivt fordi var "bare" var 3 minutter unna et greit resultat?

Vi spilte kun for 0-0, skapte ingenting selv og taper likevel og det synes du er greit fordi målet kom 3 minutter før slutt? Nei takke meg til, det er lite i fotball som er mer taperaktig enn å spille for 0-0 og selv ikke greie det
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.10.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg ser ikke helt logikken i at det at datteren min sin drakt er kastet, gjør at jeg ikke kan mene at de andre barna ikke bør gå med sin. Og er det egentlig poenget? Kudos til den som har brukt masse tid på å klare å finne motargument mot hva forskjellen mellom Nicki B. og Nicklas B. er, for så å komme opp med dette Very Happy Hvis dette er det beste motargumentet?

Bra du driver god oppdragelse og lærer dem å forhåndsdømme. Det vil spare samfunnet utallige millioner på sikt om vi dropper rettssystemet og heller bare burer folk inne basert på beskyldninger og halvkvalifiserte antakelser Tommel'n opp!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 189, 190, 191 ... 220, 221, 222  Next
Page 190 of 222

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb