English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2018 06:22    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Bendtnrr ligger ikke på latsiden Smile

Nei, når han først ligger, virker det å være på den aktive siden.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 21.07.2018 08:48    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Men det er liten tvil om at Bendtner isolert sett er en langt bedre fotballspiller enn Søderlund.

Det er det neppe noen som er uenige i.

Samtidig sliter jeg med å komme på lag i internasjonal fotball nå for tiden som lar spissen slippe defensivt ansvar. På enkelte lag i VM (Uruguay og Colombia tror jeg) løp spissene mest av absolutt alle på laget. Bendtner er ikke helt der for å si det forsiktig, noe som gjør at vi mister muligheten til å vinne ballen høyt oppe i banen når han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Rutinert

PostPosted: 21.07.2018 09:12    Post subject: Reply with quote

Insta nå; bendtner14 Stronger together. #kjernen
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 21.07.2018 09:46    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Samtidig sliter jeg med å komme på lag i internasjonal fotball nå for tiden som lar spissen slippe defensivt ansvar. På enkelte lag i VM (Uruguay og Colombia tror jeg) løp spissene mest av absolutt alle på laget. Bendtner er ikke helt der for å si det forsiktig, noe som gjør at vi mister muligheten til å vinne ballen høyt oppe i banen når han spiller.

Ikke helt enig i det. Det var mange lag i VM som spilte med utpreget defensiv midtspiss - Frankrike og spesielt Kroatia er eksempler på det. Men bronsefinalistene Belgia og England hadde ikke spesielt hardtarbeidende spisser i Kane og Lukaku. For eksempel.

Nå tror jeg den der 'Jensen presser i stedet for Bendtner' - varianten er et blindspor, vi ramler jo ned i 4-4-2 i en mellomfase av presspillet, så Bendtner må gjøre sin del av jobben. Men det er ikke noe problem, tror jeg, hvis vi bare presser ordentlig høyt når vi gjør det, og ikke faller så forferdelig dypt når vi må slippe det høye presset.

Det er et langt større problem at Helland er så dårlig i presspillet, både individuelt og kollektivt, men det er det få som nevner.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.07.2018 17:11    Post subject: Reply with quote

Bendtner med godt førsteinntrykk av Rini (+)
https://www.adressa.no/10...8642b.html
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Yv89
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 19:11    Post subject: Reply with quote

Noen som får lagt ut +saken?
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Noen som får lagt ut +saken?
49,- pr mnd om man passer på å avslutte abb hver mnd. Anbefales. En halv pils det..
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Er det redaktøren som prater?
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 19:41    Post subject: Reply with quote

Nei, redaktøren foretrekker nok at folk betaler fullpris på 199,-. Jeg betaler heller 49,- for å lese mange gode Pluss-artikler, fremfor å bruke tid på å spørre om innhold.

Bendtner synes Rini virker sympatisk og engasjert, og er glad for at Rini ønsker å få frem kvalitetene til Bendner i større grad. Rini mener Bendtner ikke har fått vist hva han kan i kamp i år. Bendtner sitter igjen med et godt inntrykk etter de to første treningene.

Rini har bestemt seg for Celtic-taktikk og formasjon sammen med spillerne.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 23.07.2018 19:54    Post subject: Reply with quote

Takk! Very Happy
Montana
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Svarer på kritikk fra Eggen på Perry-vis i VG. Når Eggen snakker skal du lytte Niklas Bendtner. Helst burde du ta deg en tur til mesteren med notatblokk og penn.
Back to top
håpløs
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 00:09    Post subject: Reply with quote

Bør hvertfall svare faglig, skal passe seg for å være oppstanasig..
Back to top
håpløs
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

"Lenge siden NAE var trener".
-men det er ikke lenge siden 2015..
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 00:26    Post subject: Reply with quote

Har ennå tilgode å høre en god analyse for hvorfor Eggens ideer om hvordan fotball bør spilles liksom ikke er gyldige lenger.

Last edited by Altitude on 26.07.2018 00:34; edited 1 time in total
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 00:30    Post subject: Reply with quote

Fordi vi ikke har spillerene til det. Filosofien fungerer den, men vi evner ikke å få tak i spillere med de rette ferdighetene.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

Ikke rart dette laget presterer som det gjør med de holdningene disse spillerne viser. Utmattet etter 30minutter, og kommer med patetiske unnskyldninger. Pinlig og uverdig en RBK-spiller.
Bart1
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 07:15    Post subject: Reply with quote

Eggen er gud. Når gud prater lytter du.

Jeg var imot sparkingen av Kåre, men når Eggen sa at det var riktig, forstod jeg at jeg har tatt feil.

Når det gjelder Bendtner, har jeg sagt det Eggen sier i lang tid. Men, får masse pepper fordi jeg ikke er så god som man skal ha det til. To spillemål i halvspilt serie, og nummer ikke blandt de 50 beste på verken spillerbørsen eller assist, sier sitt. Har tidligere sagt at Bendtner på RBK forument, minner om Keiserens nye klær. Eggen har sagt det alt av statistikk sier - han leverer ikke!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.07.2018 07:31    Post subject: Reply with quote

Jeg har forståelse for at Nicklas og Pål føler det nødvendig å gå litt på defensiven av Eggen sine uttalelser, men å avfeie det han sier som irrelevant er en feil som mange har gjort før dem.

Hvis vi holder oss til norsk liga, så har vi selvfølgelig mulighet til å slurve litt mer. Og hadde laget fungert slik det skulle, så kunne vi sikkert ha kommet unna med én eller to der oppe som ikke alltid tok maxpuls-løpene hjemover. Hvis vi hadde et angrepsspill som fungerte topp og vi fikk ballen til Bendtner i 16-meteren hele tiden så hadde vi scoret 8 mål i hver kamp og da er ikke de returløpene alfa og omega 3.

Men det er jo en grunn til at mange av oss elsker Søder når han er på sitt beste. Når han ser ut som han spurter fra den ene midtstopperen til den andre og ødelegger dagen deres. Førsteforsvarer har ikke gått av moten, og vi er rett og slett ikke gode nok til å ha 2-3 luksusspillere som ligger på offside-grensa og så rusler hjemover hvis vi skulle miste ballen. Ett av de prinsippene som velfungerende RBK-fotball vel er bygget på er at vi skal presse som et lag, fra første stund hvor fi har kontroll på ballen, og det nytter jo ikke hvis de er inne på vår tredjedel av banen før noe mer enn en enkelt tass kommer løpende og prøver å lage trøbbel.

Så i sum, lytt til Eggen, ta til deg kritikken og gjør det bedre. Ingen påstår at alt er Lorden eller Helland sin feil, men hvis det er noen som går rundt med den vrangforestillingen at de ikke har forbedringspotensiale og at man skal fokusere på alt alle de andre gjør feil istedenfor, så er Nils Arne Eggen den perfekte til å rive et nytt r*sshøl på deg og si ifra om hvor skapet skal stå.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 08:00    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Har tidligere sagt at Bendtner på RBK forument, minner om Keiserens nye klær.

Ja, du har nevnt det en eller to ganger. Eller femti. Du må innse at dette verken er så treffende eller unikt som du tror det er, helt til noen andre enn du begynner å sitere deg på denne fantastiske formuleringen.

Ellers har jo Eggen helt rett, som vanlig, og en av de største fordelene med å bytte trener nå er jo at man forhåpentligvis kan inndra en del klippekort som har vært Kåres store akilleshæl både i gode og dårlige perioder. Han er for lite tøff - eller for fastlåst til sin plan A - til å benke favorittene sine i dårlige perioder, det har vært et gjennomgående tema.

Helland har fått slippe unna med alt for dårlig innsats lenge, og han er ikke profesjonell nok selv til å trø til når han føler seg trygg på plassen sin. En ny trener vil stå mye friere til å komponere laget på nytt for å oppnå det han vil.

Bendtner må put his money where his mouth is, og følge opp de svakhetene han selv har påpekt i spillet sitt, men mot Celtic gjør jo han en meget god kamp, etter min mening, og viser med all mulig tydelighet hvorfor vi trenger ham mot sånn motstand. Den pressfasen der han kunne lagt ned mange løpemeter i forsvar fins nesten ikke i den kampen, men det er ikke hans feil.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 08:25    Post subject: Reply with quote

Nok en møkkadårlig innsats for laget i går. Enkelt og greit.

- George Best
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

Og det er bullshit at han gjorde en god kamp. Han var god i 30 minutter. Han var borte i 60.

- George Best
Back to top
Bart1
Rutinert

PostPosted: 26.07.2018 08:37    Post subject: Reply with quote

Jeg så Celtic TV i går, og de var ikke imponert over Bendtner.

Ser at mange her på forumet synes at dette var en av de bedre kampene til Bendtner - det sier litt om hvor enormt oppskrytt han er.

Han gjør av og til ting som ser kult ut, men som lagspiller er han verdt særdeles lite. Bortsett fra straffespark. Eggen ser også det stort sett alle andre enn RBK forum ser...

Selg han, hvis noen vil ta over den ekstreme lønnen han har...
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 08:37    Post subject: Reply with quote

Er det bullshit, faktisk?

Han er den eneste som klarer å holde på ballen i to sekunder når han får den i beina, men når vi synker så lavt som vi gjør klarer vi jo ikke en gang å spille ballen opp på targetman-en vår. Det ble jo klarert blindt. Hva mener du han skulle gjort i den perioden? Hvor skulle han ha lagt ned denne innsatsen du savner?

Jeg tror faktisk omtrent alle involveringene hans med ball var konstruktive, også når laget slet som mest. Og han har en assist som rett og slett er meget bra, veldig presis pasning og riktig løsning. Da er man passelig forutinntatt hvis man mener det totalt var 'møkkadårlig'.

Toskete utsagn.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
mot Celtic gjør jo han en meget god kamp, etter min mening, og viser med all mulig tydelighet hvorfor vi trenger ham mot sånn motstand.

Han gjør en god tredjedel av en kamp, deretter blir både han og resten av laget overkjørt. Vi er med all sannsynlighet meget fortjent ute av CL allerede og kunne fort tapt 6-1 uten at det ville vert urettferdig men han viste at vi trenger han mot sånn motstand? . Jeg ser ikke den. Ikke på grunnlag av den kampen.

Synes det er rart å framheve noen som helst etter en sånn kamp.

Men det verste han gjorde igår var å svare Nils Arne på den måten han gjorde. Sjokkerende!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 26.07.2018 09:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er rart å ikke gjøre det, all den tid kampen for vår del skiller veldig mellom de som er gode nok og de som ikke er det. Vi taper kampen (eller rettere sagt: mister sjansen til å knipe et godt resultat; Celtic er bedre enn oss) på våre svake ledd, ikke minst de vi allerede visste var svake.

Hansen, Jensen og Bendtner står fram og viser at de holder europeisk nivå.

Lundemo, Hedenstad, Levi og Helland viser at de har lite å bidra med.

Vi er jo gode kun så lenge vi klarer å bruke Bendtner til å flytte ballen fram, og der har vi lagt en bra plan med at han trekker ut mot siden i de rommene Celtic-backene forlater. Det fungerer i en halvtimes tid, men så blir vi veldig dype, og så stresset med ball at vi ikke engang prøver å nå Bendtner (eller noen andre medspillere) i de avtalte rommene. Bunnpunktet kom da Hedenstad, fullstendig upresset på egen sekstenmeter med rom foran seg og medspillere tilgjengelig, klinker ballen opp mot cornerflagget 120 meter unna. Etter 40 minutter fotball. Det er som å se andredivisjonslag i cupen - vi kan ikke ha den innstillingen, uansett hvem vi møter og hva Kåre har sagt om å ta sjanser.

Vi må fortsette å bruke de av spillerne våre som tør å spille fotball i Europacupkamper, og det er egentlig Bendtner, Jensen, Meling og Trondsen. Helland tør, men klarer som oftest ikke.

Disse Eggen gjør man bare ikke, smekk på lanken, men det at det skjer forteller jo at grunnopplæringen i Rosenborg-fotball har vært fraværende. Bendtner burde sittet klistret foran TVen med Rosenborg på VHS når han ikke er på trening, slik at han skjønner hvor langt framme Eggen var og er.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 147, 148, 149 ... 297, 298, 299  Next
Page 148 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb