English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 183, 184, 185  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

Må le litt av norske riksmedier stort sett ukentlig har artikler med tittelen: "Dette mener Bendtner om Rosenborgfremtiden nå", hvor konklusjonen hver gang har vært at Bendtner tenker å bli i Rosenborg i hvert fall til etter VM. Ikke rart mannen blir lei av mediene.
h b
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

så lenge vi klikker på Bendtner-saker med stor angst og iver vil de fortsette å skrive om det, thats business
larsarus
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 10:45    Post subject: Reply with quote

1-3-målet med oppspillet til Pål:
https://www.instagram.com...wBIJPF5mD/
Henning
Legende

PostPosted: 01.03.2018 10:53    Post subject: Reply with quote

Pent. Men litt svakt keeperspill?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.03.2018 11:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kåre Ingebrigtsen om Bendtner: – Forskjellen er latterlig stor

Låst artikkel i adressa, vil noen lime inn det mest interessante her? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Forskjell på formen for et år siden kontra i dag. Når han kom hit hadde han ikke trent på 2 måneder, det bør kanskje også tas i betraktning.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Fin scoring det ja. Keeperen oppdager nok litt seint at ballen curler såpass mye, ellers hadde han nok prøvd, i det minste.

Men det jeg egentlig bet meg merke i fra rbk.no sitt intervju var at han forsøkte å chippe litt for moro skyld fordi det var treningskamp og han hadde lovt Samuel det. Man kan jo sikkert hate eller elske det, avhengig av hvor blodseriøs man er, men det er definitivt atferden til en spiller som trives, og føler seg trygg nok til å feile. Det tror jeg ikke Bendtner har opplevd så mye av i karrieren, og man skal nok ikke undervurdere betydningen av den trivselen, både for den innsatsen han legger ned på trening, og for valget av videre karriere.

Hvis han fortsetter å stige i prestasjonene, og ambisjonsdyret begynner å våkne igjen, så kan han sikkert begynne å ønske seg en retur til større arenaer, men akkurat nå tror jeg faktisk han koser seg veldig. En fit og leken Bendtner er godt nytt for oss, og elendig nytt for alle våre konkurrenter.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 01.03.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
Kåre Ingebrigtsen om Bendtner: – Forskjellen er latterlig stor

Låst artikkel i adressa, vil noen lime inn det mest interessante her? Smile

BT.dk har gjengitt deler av artikkelen her.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.03.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

- Er du lettet over at han blir?

- Selvfølgelig, vi er glade for at han blir her, det er det vi har ønsket hele tiden. Nicklas har også vært tydelig på at han trives og har det bra, og det har vært viktig for ham å spille seg inn i en VM-tropp hos Danmark. Det er enklest for ham å gjøre det i Rosenborg, sier Ingebrigtsen.

Les mer: Bendtner garanterer at han blir i RBK: - Minimum frem til VM

Med en følt inderside skruede han bolden helt op i fjerneste målhjørne fra 20 meter.

- Der er ikke så meget at sige. Jeg råber på bolden rimelig tidligt. Jeg kunne se, at der var åbent i det lange hjørne. Det var en af dem, hvor man sparker, og så sidder den lige i skabet, siger den forsvarende topscorer i Eliteserien.

Læs mere: Bendtner vender tilbage med et brag og scorer drømmemål

Var litt lettet da jeg så transkripsjonen på dansk i morges. Må nemlig innrømme at jeg sleit enormt med å tolke den sistnevnte setninga i videointervjuet og omskrev opprinnelig litt vel mye i saken min. Hadde rett og slett ikke hørt uttrykket "lige i skabet" før. Beer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
emilalmas
Junior

PostPosted: 03.03.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Hva kan vi egentlig forvente at RBK får for Nicklas Bendtner hvis han drar til sommeren? Det avhenger selvfølgelig av hvordan han gjør det i VM, og hvilke lag som kommer på banen, og sikkert en hel del andre faktorer. Men snakker vi om 20 eller 100 mill? Jeg har virkelig ikke peiling
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 03.03.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Spørs vel endel på om det blir budkrig, om Kina hiver seg på etc. Vanskelig å si pdd.
jinx
Junior

PostPosted: 03.03.2018 14:05    Post subject: Reply with quote

Det kan vel ikke være tvil om at vi bør få minimum 40-50 mill i dagens marked for Bendtner om storspillet fortsetter. Får vi Kina og noen klubber på desperat spissjakt på banen, kan vi godt få rundt 100 mill.

Husk at vi fikk 20 mill for Gytkjær, etter en meget middels sesong. Bendtner er uten tvil en MYE bedre spiller, og alderen er ikke langt unna. Pluss på nyhets- og markedsverdi for en profil som Bendter, så er prisen godt på vei opp mot 50 raske ihvertfall.

Når det er sagt, så håper jeg at han blir i klubben til evig tid.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 03.03.2018 14:07    Post subject: Reply with quote

Mulig vi kan få 50 mill for Bendtner hvis alt klaffer, men jeg tror ikke det er realistisk for en 30-åring. 100 mill er fullstendig i Tromsø-land.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.03.2018 14:34    Post subject: Reply with quote

Tipper rundt 20-30 og vi bør være fornøyd med det. Neste klubb blir sannsynligvis Bendtners siste og de må regne med at han ikke selges videre igjen. I tillegg tror jeg vi har en muntlig avtale med Bendtner om at dersom riktig klubb kommer skal ikke vi risikere noen overgang for å drive priskrig. Skal vi opp i 50+ må det være flere klubber som Bendtner har lyst til å dra til som byr mot hverandre.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 04.03.2018 17:07    Post subject: Reply with quote

Bendtner sin nyhets og markedsverdi er kun gyldig i skandinavia, der han er en «storstjerne» , uten for skandinavia vil han kun være en av mange såklate stjerner. Husk han kom fra B-fotball hos Nottingham Forrest, ikke Champions Leauge med Real Madrid. Han er heller ikke fast spiss for Danmark heller.

Hadde Bendtner vært hot, så hadde han vært førstevalget for f.eks Crystal Palace i stedet for Sørloth.

Det beste RBK kan håpe på er et idiotbud fra Kina, ellers tror jeg 15 mill er toppen fra en europeisk klubb.
Back to top
Silkesvarten
Senior

PostPosted: 04.03.2018 18:37    Post subject: Reply with quote

Helt enig, Bendtner er B-vare i pureste form. Hvis han presterer bra i vår, spiller for Danmark under VM til sommeren og gjør sakene sine bra der også kan jeg våge meg opp på 16 mill.
Han er tross alt ikke topp 4 klubblag i verden/CL klasse. For da skulle vi minst hatt 40, kanskje 50 mill.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 04.03.2018 19:16    Post subject: Reply with quote

Lord standarn
Veteran

PostPosted: 04.03.2018 20:13    Post subject: Reply with quote

Gjetter at det er en smule ironi i Silkesvartens innlegg.
h b
Veteran

PostPosted: 04.03.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

Får vi ikke 20 mill kan han like gjerne gå kontraktstiden ut
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2018 19:20    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg helt hadde glemt denne saken da den kinesiske Bendtner-interessen ble kjent for ei uke siden:

I januar utløste kinesiske Beijing Guoan utkjøpsklausulen til Villarreal-spissen Cedric Bakambu (26).

Siden ble det stille.

(...)

Grunnen er en ny skatteregel som Chinese Super League innførte i mai i fjor, for å få bukt med de rådyre spillerimportene.

Den sier at kinesiske klubber nå må betale hundre prosent skatt av overganger verdt mer enn ca. 55 millioner kroner.

Beijing Guoan gikk inn i intense forhandlinger med det kinesiske fotballforbundet. De hevdet at det ikke var behov for å betale ekstraskatten, og forhandlingene ble betraktet som en lakmustest for det nye systemet.

Klubben lykkes med å få prutet ned til 80 prosent av overgangssummen i skatt, og dermed måtte de ut med «bare» 320 millioner kroner til myndighetene.

Les mer: Overgangskaoset løst etter to måneder: Slår Aubameyang-rekord

Kan begynne å lure på hvor reell interessen for Bendtner egentlig var.

Forresten litt rart å kalle opplegget for "skatt". Det mer en avgift à la "toll", "førstegangsregistering" eller "innførselsmoms".
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.03.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

Lord standarn wrote:
Gjetter at det er en smule ironi i Silkesvartens innlegg.

Det var ikke mitt innlegg. Helt greit at folk på RBKweb tror at fotball-ledere rundt om i verden er dumme nok til å en gigantisk betale overpris for en tidligere benkesliter på et Championshipklubb. Hos utenlanske fotball-ledere har faktisk Bendtner en negativ bagasje.

Tror faktiskk folk her på forumet må tenke seg om, hvorfor Bendtner kom til Rosenborg? Hvilke valgmuligheter av andre klubber hadde han?
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.03.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

Nå har det skjedd tidligere da, at stjernespillere har fått en dupp på karrieren for å så komme tilbake til toppen igjen. Den transformasjonen Bendtner har gjennomgått i Rosenborg er det ikke bare oss fjellaper som har fått med oss.

Er vel ikke så mange her inne som tror Bendtner er interessant for de aller største klubbene der ute, men at han kan komme tilbake til Premier League, eller en solid ecup-klubb i en av de andre store ligaene, det tror jeg helt klart er mulig. Pengene sitter løst hos mange, ditt eget eksempel med Sørloth burde i seg selv være argument for at vi kan håpe for mer enn 15 mill for Lorden.
Messi
Veteran

PostPosted: 05.03.2018 22:17    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Bendtners sin fjorårssesong er noen transformasjon, såpass forventer jeg av alle RBK-spisser. Utenlandske klubber blir ikke spesielt imponert over mål mot Kristiansund,Stabæk o.s.v , det er som å skåre mot f.eks Leauge 2 lag i England, så stort sprik er det på den norske eliteserien, at den har null kred i utenfor Skandinavia.

Uten "norsk landslagtrener" for Danmark så tviler jeg på om Bendtner hadde fått en ny sjanse på landslaget.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2018 22:29    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Tror faktiskk folk her på forumet må tenke seg om, hvorfor Bendtner kom til Rosenborg? Hvilke valgmuligheter av andre klubber hadde han?

Så vidt meg bekjent var ikke Bendtner kontraktsløs. Han ble også hentet utenfor det internasjonale overgangsvinduet.
Så det at han hadde få valgmuligheter da vi henta ham sier ingenting.

Med en god vårsesong, et godt VM, og kanskje noen gode kamper i CL-kvalikk i juli og august, så er det godt mulig at en Engelsk klubb henter Bendtner for fantasisummer like før overgangsvinduet stenger.

Er det kjempestor sjanse for det? Nei. Men er det totalt urealistisk? Nei.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.03.2018 23:08    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Synes ikke Bendtners sin fjorårssesong er noen transformasjon, såpass forventer jeg av alle RBK-spisser. Utenlandske klubber blir ikke spesielt imponert over mål mot Kristiansund,Stabæk o.s.v , det er som å skåre mot f.eks Leauge 2 lag i England, så stort sprik er det på den norske eliteserien, at den har null kred i utenfor Skandinavia.

Prestasjonene hans på banen er en ting, jeg tenker mer på brikkene som har falt på plass utenfor banen for han, at han har blitt voksen. Fotballverden vet jo hva slags toppnivå han har levert tidligere. Dette er bare synsing fra meg, men jeg vil tro han er i en bedre fysisk forfatning enn han har vært på svært lenge. Synd han måtte bli så gammel for å få denne oppvåkningen dog.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 183, 184, 185  Next
Page 127 of 185

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb