English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.02.2018 16:39    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal selge "tidenes beste" Rosenborgspiller, ifølge Bjørn Hansen, bør det blas opp mer enn 50 millioner. Et RBK uten Bendter lukter ikke Europa akkurat. Eneste spiller i troppen med internasjonalt "snitt" og erfaring.

Men joda, får vi 30-50 millioner kan vi jo alltids få inn noen Trond Olsener.


Satser på at det handler om en budrunde på hytte i Åre.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 27.02.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Kåre så ikke veldig bekymret ut på intervjuet Rosenborg la ut av han nå nettopp. De pusher Bendtner bra i sosiale medier i dag også så de vet vel hvor dette går.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 27.02.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

Rasjonalisering på høyt plan i dag. Litt rykter fra Kina så sank Bendtners kvaliteter og betydning for laget med femti prosent.

Noen burde lage en graf som viste konsensus om Bendtner over tid basert på denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 27.02.2018 17:29    Post subject: Reply with quote

Han blir i Rosenborg melder Ekstrabladet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.02.2018 18:09    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Rasjonalisering på høyt plan i dag. Litt rykter fra Kina så sank Bendtners kvaliteter og betydning for laget med femti prosent.

Noen burde lage en graf som viste konsensus om Bendtner over tid basert på denne tråden.


Tja, de fleste virker da å ha et ganske rasjonelt forhold til det så langt synes jeg. Nå blir jo Bendtner borte i 7 kamper elns på våren og sommeren, og det er en ganske stor sjanse for at han drar etter VM uansett.

Om vi hadde måttet stille med Søder på topp frem til oppkjøringen til Danmark begynner så hadde det neppe påvirket sluttresultatet i Eliteserien nevneverdig. Da blir det å selge for overpris til Kina nå, kontra et salg rett etter VM, litt hipp som happ. Det er først og fremst i e-cup at han kan utgjøre den store forskjellen, og da er det dessverre overhengende fare for at han ikke er her uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.02.2018 18:10    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Rasjonalisering på høyt plan i dag. Litt rykter fra Kina så sank Bendtners kvaliteter og betydning for laget med femti prosent.


Ser du noen som har endret mening i tråden, så hadde det jo vært morsomt med et eksempel eller to. Jeg ser at folk her stort sett mener det samme som de gjorde for en uke siden. Selv har jeg hele tiden ment at hans betydning er opphauset, men synes likevel det et så fett med lorden i klubben at jeg stort sett har holdt kjeft om det. Tror også andre kjenner på at de ikke vil fremstå som brønnpissere når vi har en spiller som skaper så mye positiv oppmerksomhet som Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1044

PostPosted: 27.02.2018 19:08    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Rasjonalisering på høyt plan i dag. Litt rykter fra Kina så sank Bendtners kvaliteter og betydning for laget med femti prosent.

Noen burde lage en graf som viste konsensus om Bendtner over tid basert på denne tråden.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 27.02.2018 19:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
oyvindh wrote:
Rasjonalisering på høyt plan i dag. Litt rykter fra Kina så sank Bendtners kvaliteter og betydning for laget med femti prosent.


Ser du noen som har endret mening i tråden, så hadde det jo vært morsomt med et eksempel eller to. Jeg ser at folk her stort sett mener det samme som de gjorde for en uke siden. Selv har jeg hele tiden ment at hans betydning er opphauset, men synes likevel det et så fett med lorden i klubben at jeg stort sett har holdt kjeft om det. Tror også andre kjenner på at de ikke vil fremstå som brønnpissere når vi har en spiller som skaper så mye positiv oppmerksomhet som Bendtner.


Vurderte faktisk å nevne deg som den med stabil mening om saken, da du har vært konsistent i din vurdering av ham.

Stemningen på forumet siden signeringen har vel vært noe sånt:
- Lord! Kult!
- Underpresterer, fiasko
- Han er Gud
- Næh, ikke så Gud, cash inn!

Enkeltbrukeres vurdering foruten din har jeg ikke studert i detalj.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.02.2018 20:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Hvis Kina klasker opp tullete penger så er jeg svært positiv til salg. Og jeg vil myyye heller selge Bentdner for 50-60 enn Adegbenro for 20 i år.


Eller Hansen for typ 9,5. Neppe en helt urealistisk sum om en eller annen klubb skulle være på keeperjakt. Det setter i hvert fall pengesummen som diskuteres litt i perspektiv.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 27.02.2018 21:06    Post subject: Reply with quote

Alderen er det som taler mest i mot med tanke på å få de helt store pengene for Bendter. Han er nå 30 år og har ikke en historikk som gjør at de store klubbene vil kaste de store summene etter en spiller (spiss) som er 29+. Kommer det ett 50+ millioner fra Kina og med en årslønn på 30+ millioner så er nok dette den beste kontrakten klubben og spiller selv kan håpe på. Etter VM er det ikke noen garanti for at han har gjort seg selv mer attraktiv. Det er et stort sjansespill fra han sin side å satse på å si nei til 30 millioner Kina kroner fordi han kanskje får noe tilsvarende i en europeisk toppklubb.

Jo kortere tid det er igjen av kontrakten jo dårligere kort sitter klubben med med tanke på å få mest mulig igjen for han. Her er det ren synsing men jeg tror en spiller som Bendter langt på vei dikterer selv hvem han går til og for hvor mye. Tror dette var muntlig krav når han skrev under. Skulle det ikke være slik vil han uansett kunne ødelegge mye for klubbens rykte dersom han ikke skulle få gå for la oss si 20 millioner til Everton. Tenk dere hans makt i Media dersom han gikk ut med negativ omtale fordi klubben ikke holdt en muntlig avtale (sant eller ikke). Jo kortere tid av kontrakten lettere også for Bendter å presse på for at klubben godtar "lave" bud som gjør at kjøpende klubb kan gi han mere penger i lønn (sign on fee).

Bud på 50+ millioner tror jeg derfor er maks hva vi kan forvente og klubben trenger pengene. Ja, jeg ønsker aller helst å ha han i klubben i 3 - 5 år til men det er veldig urealistisk. Utgiftene han påfører klubben tilsier egentlig at han er for god og skal selges med fortjeneste eller føre oss til Europa helst 2 av 3 år han evt er her. Rent sportslig er jeg også enig i den som nevnte at Samuel dersom han får ut enda mer av potensialet sitt er mer å tilføre klubben enn Bendter. Godt avgjørelsen kommer veldig snart.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.02.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Lord har nok penger for å si det sånn.

Skal han forlate oss kommer det til å bli for en klubb han føler han kan oppnå noe med.

Tipper han blir og etter VM kommer det en PL klubb der han har store sjangser for spilletid så takker nok alle parter ja.

Tror Bendtner har mye han vil bevise i PL og kan nok også det for riktig klubb.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.02.2018 22:33    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Stemningen på forumet siden signeringen har vel vært noe sånt:
- Lord! Kult!
- Underpresterer, fiasko
- Han er Gud
- Næh, ikke så Gud, cash inn!

Dette gjelder vel for de fleste spillere som svinger i prestasjonene. Blir sånn når flere hundre brukere har hver sin mening. De som er mest negative er mest taletrengt i dårlige tider, og vice versa. Helt typisk fotballforum, det. Det blir gjerne veldig svart og hvitt, spesielt hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 27.02.2018 23:37    Post subject: Reply with quote

Det er vel dessuten ganske naturlig å justere synet på en spiller etterhvert som han presterer bra eller dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.02.2018 00:06    Post subject: Reply with quote

Nå ser det jo ut som om han blir (fikk ikke med meg hvem Ekstrabladet hadde fått info om det fra), så da slipper jeg å be om refundering av sesongkortet mitt Wink Håper Lorden får en flying start denne sesongen - sammen med resten av gutta!
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 28.02.2018 00:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Det er vel dessuten ganske naturlig å justere synet på en spiller etterhvert som han presterer bra eller dårlig.

Absolutt, men nå er det ikke prestasjoner som ligger bak det som kan se ut som en endret holdning til Bendtner i dag, kun en muligens god handel.

Poenget mitt er at jeg synes det er interessant hvordan vi mennesker har en mekanisme for å justere vårt syn på en sak alt etter som det passer med situasjonen.

Eksempelvis -- Har vi kjøpt en spiller er det naturlig å se etter styrker, for å rettferdiggjøre kjøpet. Har vi solgt en spiller (eller er muligens i ferd med å gjøre det) gjør vi det motsatte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.02.2018 01:07    Post subject: Reply with quote

Er vel også få som hevder at et salg av Bendtner ikke er et sportslig tap, på kort sikt, men 50 mill er ganske så mye penger for RBK, og bidrar til at man kan opprettholde en satsing på sikt selv om man skulle misse på gruppespill i europa en sesong eller 2. Det er ingen selvfølge at vi skal lykkes med å slå ut lag med kaliberet til f.eks Ajax hver gang, og da er det viktig at vi har ressurser til å opprettholde en satsing for å komme oss inn i gruppespill igjen så raskt som mulig, uten å kjøre klubben i grøfta slik som de holdt på med før Koteng kom inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 28.02.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Poenget mitt er at jeg synes det er interessant hvordan vi mennesker har en mekanisme for å justere vårt syn på en sak alt etter som det passer med situasjonen.

Eksempelvis -- Har vi kjøpt en spiller er det naturlig å se etter styrker, for å rettferdiggjøre kjøpet. Har vi solgt en spiller (eller er muligens i ferd med å gjøre det) gjør vi det motsatte.


Enig i at det er mye sånt. Samme med ande lags kjøp, samme hvem Molde henter så er de oppskrytt, hehe. Men det er også mye av "jeg bestemte meg på dag 1 for at Bendtner er en klassesignering og vil fremstille alt han gjør som genialt for å forsvare den posisjonen".
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.02.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

Dette går på bekreftelsesbias, hvor vi som mennesker har behov for å få bekreftet egne meninger assistert av en hjerne som er såpass "lat" at den heller konstruerer bekreftende poeng på tynt grunnlag fremfor å måtte endre mening. Jeg så en sak på NRK for noen år siden hvor KrFs og FrPs ungdomspartier ble kalt inn for en test. Før de tok testen skulle de fortelle hvor mye de var for eller imot utvidelse av skjenketider. KrFu var naturligvis imot, og FrPu for. Så fikk representantene fra begge partier lese en objektiv artikkel om fordeler og ulemper ved en slik utvidelse (begge fikk altså samme artikkel), og både argumenter for og imot ble servert og diskutert. Etter at ungdomspolitikerne hadde lest denne saken, skulle de svare på nytt hvor de sto. Da viste det seg at KrF-ungdommen var enda mer bastant imot, mens FrP-ungdommen var enda mer for. De trakk altså ut de argumentene som styrket meningen de allerede hadde, mens de overså argumentene som potensielt kunne endre oppfatning og ståsted.

Rundt Bendtner vil jeg faktisk berømme enkelte av deltagerne her inne. Jeg husker blant annet Hedon til slutt tok bladet fra munnen etter at dansken hadde startet sesongen ganske svakt, og fortalte hva akkurat han syntes - som ikke akkurat var gode skussmål. Så løsnet det for Bendtner, og Hedon krøp til korset og "innrømte" at han hadde tatt feil. Slikt krever sin mann (eventuelt kvinne).

----

Jeg må si jeg gleder meg til våren med Bendtner. Han var utrent og usynkronisert store deler av fjorårssesongen, men vi så etterhvert hva han var i stand til. Når han nå begynner sesongen up to speed, tror jeg det kan bli mange magiske øyeblikk fremover. Sesongstarten pleier jo ofte å være litt hummer og kanari for de fleste, og da er kan det være muligheter for en med Bendtners råtalent, teknikk og spillforståelse å stikke seg enda mer frem.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 28.02.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

Ja, dette kan bli gøy.
Dessuten tror jeg Bendtner og Samuel har en god tone på banen og de to sammen blir høy klasse i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeke
Junior


Joined: 25 May 2015
Posts: 40

PostPosted: 28.02.2018 20:47    Post subject: Reply with quote

Da er vel overgangsvinduet i Kina lukket, klokken er 0245 01. mars der nå...
RBK

Zeke
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 28.02.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Lorden garanterer til VG at han ikke skal noen plass før tidligst etter VM.

https://www.vg.no/sport/f...-rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.02.2018 21:13    Post subject: Reply with quote

Det blir kjekt å se ham i VM, og så får vi se om han etter en kort pause spiller kvalifiseringskampene til CL eller ei. Det beror vel litt på hvilke tilbud han har, og om han ønsker seg en kort ferie før han starter oppkjøringen med en ny klubb, og om denne klubben også skal spille CL-kvalifisering eller gruppespill.

Mitt stalltips er at han sikkert ønsker seg tilbake til en brukbar klubb i PL, men som neppe skal spille CL eller EL. Så kanskje får vi ham i noen av de mest kritiske kampene i sesongen. Er det en CL-klubb som legger inn bud, og med lovnad om en reell sjanse for mye spill, så har han nok spilt sin siste kamp for RBK før VM starter.

Eneste muligheten for at han blir måtte i så fall være at den type tilbud han ønsker seg ikke kommer og at Rosenborg faktisk kvalifiserer seg for CL, eller at han blir skadet før en eventuell overgang. Men det skjer neppe, så jeg regner med at denne våren, samt VM med en Bendtner i form som representerer Rosenborg, blir rosinen i pølsa våren/sommeren 2018 som Rosenborgfan.

Den største spenningen ligger vel i hvor mye vi eventuelt får for salget når han har 1.5 år igjen av kontrakten. Vi får håpe han storspiller såpass i VM at det blir en feit budrunde!
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1470
Location: Drammen

PostPosted: 28.02.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

Kun Bendtner gjør det der i Skandinavia uten at det er flaks. Begynner å få mange mål på topplista hans over fineste mål i karrieren hos oss nå.

VI HAR BENDTNER RBK
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.02.2018 23:15    Post subject: Reply with quote

Synes vi bare skal slappe helt av mtp. Bendtner, han blir i klubben til VM, og forhåpentligvis lenger. At vi har hatt gleden av Bendtner i RBK i seg selv er helt sykt. Jeg tror ikke han hopper på et hvilket som helst tilbud til sommeren heller, han trives såpass godt i Trondheim og Rosenborg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 01.03.2018 02:21    Post subject: Reply with quote

Jeg vet nÃ¥ ikke med dere, men jeg ser nÃ¥ helst at han blir en 4-5 sesonger, heller enn at vi selger for 50 mill i Ã¥r. Kanskje han tar trenerkurs, og kan bli spillende assistenttrener pÃ¥ slutten, før han drar til FCK for Ã¥ øve seg litt som hovedtrener mens han venter pÃ¥ at KÃ¥re skal gi seg 😍
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 297, 298, 299  Next
Page 126 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb