English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 13.04.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

Morsom tråd dette Smile

Jeg tror forskjellen på gode og dårlige dager ligger på struktur. I det legger jeg at spillerne er rimelig på, selv om vi ser dårlige ut. Nøkkelen ligger i kantspill, og innleggene må komme kjappere. Det i kombinasjon med indreløpere i boksen er aldri feil.

Bendtner har også en rolle her - selv om han ikke alltid får all verden å jobbe med, tar han mye oppmerksomhet, og må passes på.

Under Mnja Mnjanne Mnjønsson, hadde vi innlegg fra kant omtrent hver skuddårsdag. Nå er dette blitt bedre, men det er fortsatt noe å hente på god gammel Eggen-fotball.

Relasjonene må også bli bedre. Dette handler om pasningsspill, mener jeg. Når løpene er riktige og pasningene kommer automatisk, ser det bra ut. Vi så tendenser til dette på høyresida i fjor, men det er fortsatt mye å hente. I det perspektivet, er det også dumt å sutre over at "vi er blitt et kontringslag" - det er klart det skal kontres når muligheten byr seg og spesielt i Europa.

Jeg er for øvrig svært skeptisk til å legge opp taktikken rundt Bendtner. Her spiller vi RBK- fotball, og han bidrar inn i det systemet man prøver å lære.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.04.2017 12:01    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg er for øvrig svært skeptisk til å legge opp taktikken rundt Bendtner. Her spiller vi RBK- fotball, og han bidrar inn i det systemet man prøver å lære.


Tjaeh. Jeg mener at dette blir det samme hver gang vi får inn ny midtspiss. Laget må bli kjent med ham og han må bli kjent med laget - uansett om han heter Søderlund, Gytkjær eller Bendtner. Midtspisser oppfører seg jo ikke identisk.

Og det er dobbelt klart at etter å ha brukt Gytkjær som absolutt ikke var noen RBK-type midtspiss, må det til ny læring for å komme tilbake til et gammelt mønster.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 13.04.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Sikkert, men jeg synes det er alt for få avslutninger fra midtbanespillerne, og Norges beste indreløper - Mike - har nesten ikke avslutninger på mål lenger.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 13.04.2017 14:57    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
sidney wrote:
Jeg er for øvrig svært skeptisk til å legge opp taktikken rundt Bendtner. Her spiller vi RBK- fotball, og han bidrar inn i det systemet man prøver å lære.


Tjaeh. Jeg mener at dette blir det samme hver gang vi får inn ny midtspiss. Laget må bli kjent med ham og han må bli kjent med laget - uansett om han heter Søderlund, Gytkjær eller Bendtner. Midtspisser oppfører seg jo ikke identisk.

Og det er dobbelt klart at etter å ha brukt Gytkjær som absolutt ikke var noen RBK-type midtspiss, må det til ny læring for å komme tilbake til et gammelt mønster.


Hvorfor var ikke Gytkjær noen RBK-type midtspiss?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.04.2017 15:12    Post subject: Reply with quote

Ja, nå er selvsagt dette min personlige oppfatning. Men, en RBK-type midtspiss har en blanding av fysikk og teknikk som gjør at han kan møte, skjerme og sende ballen videre, i tillegg til å kunne utfordre motstanderens forsvar i hodespill og ha et godt skudd. Gøran Sørloth, Sigurd Rushfeldt, Frode Johnsen, Steffen Iversen, Rade Prica, Alexander Søderlund ...

En RBK-type midtspiss er et oppspillspunkt, i tillegg til å være en målskårer. Gytkjær er for liten og lett i en sånn sammenheng.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.04.2017 15:34    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke la spissen diktere spillestilen vår, men det er rart at vi ikke forsøker å spille mer på en av hans sterkeste egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 13.04.2017 17:12    Post subject: Reply with quote

Bendtner ble vel hentet fordi han en spiss som lar oss spille på RBK-måten, ikke motsatt. Gytkjær hadde ikke oppspillsegenskaper, han behøvde foring for å skåre mål, men bidro ikke utover det.

Bendtner ble vel hentet opp fordi Kåre og Hoftun skisserte opp hva som er en perfekt RBK-spiss, så sa Mike Jensen at det hørtes ut som en beskrivelse av Bendtner.

Så i den grad vi endrer spillestilen på grunn av Bendtner, er det for å bli mere RBK-aktig.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 13.04.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

En digresjon; har akkurat vært på dansk 2.div kamp i Odense og kom der i prat med blant annet tidligere trener for bla Silkeborg, Esbjerg (møtte oss i 2000 i treningskamp) og spiller for Bayern Munchen Viggo Jensen (https://da.m.wikipedia.org/wiki/Viggo_Jensen_(fodboldtræner)) mfl som alle var veldig nysgjerrig da jeg presenterte meg som rosenborgfan og trondheimsbo. Det imponerer meg hvor tett de har fulgt RBK etter Bendtnerovergangen og det viser virkelig hvor stor stjerne Bendtner er i Dk. Det var 3 ting de var særlig imponert over og det var hvor rause Kåre var i omtalen av personen Bendtner som person, Publikumstallene og Kjernen og ikke minst Mine Jensen. De var svært godt orienterte om både klubben, stallens sammensetning og ikke minst hvordan det har gått sportslig for Bendtner og RBK så langt i år. Var tidligere på dagen og så en treningene OB og det var samme tonen der. Alle var mektig imponerte over måten RBK har håndtert medietrykket, hvordan klubben kommuniserer utad og ikke minst at man spiller en type fotball som bryter med klisjeen om norsk fjeldapebold. Veldig gøy!
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5471

PostPosted: 13.04.2017 21:28    Post subject: Reply with quote

Det er artig at Kjernen kommer i et positivt lys, hadde de noe spesielt å bemerke?

Syns det er veldig merkelig at klubber som FCK og Brøndby har et snitt på hhv 10200 og 10400. Spesielt ettersom byen har 7-8 ganger så mange innbyggere som i Trondheim og ligaen i helhet hadde omtrent samme snitt som Tippeligaen i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9060
Location: Trondheim

PostPosted: 13.04.2017 21:59    Post subject: Reply with quote

I Danmark så teller de faktisk oppmøte. Og ikke solgte billetter som her. Derfor er ikke tallene direkte sammenlignbare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 13.04.2017 22:27    Post subject: Reply with quote

De bemerket at Kjernen var stor og preget både borte og hjemmekamp. I tillegg til at de er visuelt veldig til stede, red tifo og sang hele kampen
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2574

PostPosted: 17.04.2017 21:06    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å tenke at Bendtner i forsvar på dødball er mer en ulempe enn fordel... Helt greit for meg om han blir stående høyt i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 17.04.2017 22:15    Post subject: Reply with quote

Enig der... Og det så mistenkelig ut som han handset der han kastet seg fram med kroppen på corneren ... Hadde hjertet i halsen Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 18.04.2017 01:18    Post subject: Reply with quote

Vi klarer jo ikke å involverer mannen, vi må jo få brukt han der han er best, som er i boksen hvor han kan bruke sin styrke.

Som oppspillspunkt e han jo fantastisk, vil styrke oss i i europacup kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 18.04.2017 01:55    Post subject: Reply with quote

avtrekkeren wrote:
Enig der... Og det så mistenkelig ut som han handset der han kastet seg fram med kroppen på corneren ... Hadde hjertet i halsen Neutral


Han hadde arma limt inntil kroppen, Ikke en gang Rekdal pÃ¥pekte noe om det 😉
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2574

PostPosted: 18.04.2017 08:09    Post subject: Reply with quote

Armen er limt inntil kroppen, men han nøler og overtenker i forsvarsposisjon. Man skulle tro han hadde spilt spiss hele livet Wink

Det blir som med selvmålet, svært lite bestemt og halvveis gjennomføring, og da mener jeg vi er tryggere på defensiv dødball med han stående høyt i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2017 08:22    Post subject: Reply with quote

Har vi et bedre alternativ å trekke ned? Det går selvsagt an å stå igjen med tre mann, men er ikke det litt spesielt når fyren er 3 meter og konge i lufta?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.04.2017 09:02    Post subject: Reply with quote

Det kunne vel i så fall vært en idé å flytte ham ut fra høyre stolpe? Kan like gjerne la ham stange ballen ut fra midt i feltet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dembaba
Senior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 192
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2017 09:12    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det er bevisst at Bendtner har fått en slags "Zlatan-rolle", hvor han faller dypt i banen eller ut på kant for å involvere seg mer i banespillet. Vi får kanskje en ny dimensjon i spillet vårt, men Bendtner bør være foran mål og avslutte hver gang. Litt for ofte befinner han seg andre steder. Uten han i boksen blir det tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er bevisst ja, står vel tidligere i tråden her. KI har gitt Bendtner dispensasjon fra for mye forsvarsjobbing.
Back to top
View user's profile Send private message
dembaba
Senior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 192
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2017 10:52    Post subject: Reply with quote

Nå var det ikke akkurat den defensive biten jeg siktet til, mer hvordan han posisjonerer seg i den oppbyggende og avsluttende delen av spillet. Det at han er fritatt fra en del defensive plikter gir selvfølgelig rom for å vandre og gjøre seg spillbar flere plasser på banen, men foreløpig synes jeg det litt for ofte har gått på bekostning av å ha en ordentlig avslutter å sikte på inne i boksen enn noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.04.2017 10:53    Post subject: Reply with quote

Sammenlikner vi med de første kampene til Søder, så er Bendtner allerede milevis foran. Også Søder vandret vel mye den første perioden, forresten.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2017 11:08    Post subject: Reply with quote

dembaba wrote:
Nå var det ikke akkurat den defensive biten jeg siktet til, mer hvordan han posisjonerer seg i den oppbyggende og avsluttende delen av spillet. Det at han er fritatt fra en del defensive plikter gir selvfølgelig rom for å vandre og gjøre seg spillbar flere plasser på banen, men foreløpig synes jeg det litt for ofte har gått på bekostning av å ha en ordentlig avslutter å sikte på inne i boksen enn noe annet.


Tror helt ærlig Bendtner falt dypere i banen i går i andre omgang (spesielt da jeg la merke til det også) fordi han ikke fikk ballen i det hele tatt.
Når det er sagt: 1) Bendtner bør, som regel, være foran kassa, men 2) han blir så tett fulgt at å trekke ned i rommet 40-20 meter fra mål kan skape store rom for vinger som fungerer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 589
Location: Norge

PostPosted: 18.04.2017 11:11    Post subject: Reply with quote

https://www.instagram.com...bendtner14

bendtner på Instagram: Winning is winning. On to the next one

Spot ON!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 18.04.2017 17:52    Post subject: Reply with quote

Føler at dette med Bendtner blir litt som keiserens nye klær. Alle ser at han er dårlig, men ingen tør si noe. Han labber rundt på halvdistanse stort sett hele tiden. Men for all del, hvis RBK insisterer på å spille resten av sesongen med ti mann, så gjerne for meg.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 297, 298, 299  Next
Page 56 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb