English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i europacupkvalifiserigen?
CL-gruppespill
12%
 12%  [ 40 ]
EL-gruppespill
45%
 45%  [ 144 ]
EL-play off
29%
 29%  [ 95 ]
2. kvalrunde i CL
12%
 12%  [ 40 ]
Total Votes : 319

Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 29.08.2017 16:45    Post subject: Reply with quote

Ingen sammenheng mellom fysisk overskudd og relasjoner på banen altså?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 29.08.2017 16:53    Post subject: Reply with quote

Jo, men ser lag spille fantastisk fotball i hele sesonger lengre enn den norske. Fysisk overskudd kan bidra til en topp for laget, men du kan være i helt gjennomsnittslig god form og spille godt relasjonelt. Fotball er et kognitivt, taktisk spill. Ikke så fryktelig mange som doper seg i fotball f. eks. Og det er jo enkelt og greit fordi at de egenskapene som gjør lag og enkeltspillere gode ikke lar seg tilegne via fysisk prestasjonsfremmende preparater Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.08.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ ler de av deg i Torino.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 29.08.2017 17:41    Post subject: Reply with quote

OK. Har du mer å tilføye?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.08.2017 17:48    Post subject: Reply with quote

Nei egentlig ikke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 29.08.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nei egentlig ikke.

Tommel'n opp!

Vet ikke om du synes det er greit, men rene forsøk på provokasjon uten noen annen substans er vel litt unødvendig? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6236
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
NÃ¥ ler de av deg i Torino.


Ja. De jukset. Men frisparkene til Del Piero, pasningene til Zidane, langskuddene til Nedved og innleggene til Camoranesi hadde ingenting med doping å gjøre. Dopingen fungerte for Juve fordi de var allerede et godt lag.

Moralen er at om man skal dope seg, bør samhandlingen være på plass først.

#dopapir
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6236
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
JESUS wrote:
Det er helt bingo. Vi kan godt tape begge Vardar-kampene men likevel ta seks poeng fra Zenit.

Mulig du har god oversikt over Zenit, men det der virker å være for godt til å være sant. Tipper vi kan slå Zenit hjemme, men vi har ikke en snøballs sjanse i helvete på å slå dem borte. Da må vi være mye bedre enn mot Ajax.


Stikkordet her er bingo.

Jeg argumenterte ikke for at vi er et bedre lag enn Zenit. Jeg refererte til at Rosenborg er et merkelig lag i Europa. Det går ikke an å identifisere et nøyaktig nivå vi er på - og forvente at resultatene våre skal reflektere det nivået.

Rosenborg er notorisk uforutsigbære i Europa. Vi er laget som holdt på å ryke ut mot Dundalk uken før vi nesten slo Celtic. For 17 år siden klarte vi å tape mot Helsingborg og vinne mot PSG med et par ukers mellomrom. I 2007 sa alle at vi hadde sjans til å ta poeng mot Schalke, men vi var sjanseløse mot Chelsea og Valencia. Fasiten vi endte opp med derimot var helt ulogisk.

Poenget mitt er at alt kan skje. PÃ¥ godt og vondt.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.08.2017 18:14    Post subject: Reply with quote

Ble ikke Juve frikjent for alle anklager for et par år siden da? Altså, de dopet seg ikke? Rolling Eyes
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 29.08.2017 18:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel en sannhet med modifikasjoner, i ankesaker ble de frifunnet, men det var ikke fordi det ble konkludert med at de var dopingfrie.

Juventus frikjent for doping
- De kan ikke bli dømt for noe lovbrudd, siden loven om sportslig bedrageri ikke kan anvendes så lenge det ikke kan bevise at lagets resultater ble påvirket av legemidlene spillerne tok.

Husker jeg så en dokumentar om dopingsaken (fra før ankesaken) for en del år siden, men klarte ikke google meg frem til den. Noen?

In other news kunne jeg også tenkt meg å se Black and White Stripes: The Juventus Story, men finner ikke noe distribusjon av den utenom diverse filmfestivaler.

EDIT: Presisering


Last edited by oyvindh on 29.08.2017 18:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 29.08.2017 18:23    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Nordlys wrote:
JESUS wrote:
Det er helt bingo. Vi kan godt tape begge Vardar-kampene men likevel ta seks poeng fra Zenit.

Mulig du har god oversikt over Zenit, men det der virker å være for godt til å være sant. Tipper vi kan slå Zenit hjemme, men vi har ikke en snøballs sjanse i helvete på å slå dem borte. Da må vi være mye bedre enn mot Ajax.


Stikkordet her er bingo.

Jeg argumenterte ikke for at vi er et bedre lag enn Zenit. Jeg refererte til at Rosenborg er et merkelig lag i Europa. Det går ikke an å identifisere et nøyaktig nivå vi er på - og forvente at resultatene våre skal reflektere det nivået.

Rosenborg er notorisk uforutsigbære i Europa...


Tommel'n opp!

Tror bare det er mer enn bingo som skal til i dette tilfellet Wink Når Zenit signerer (og spiller med) en spiller som Leandro Paredes, da skal vi ikke ha nubbsjans alle dager i uka. Vi snakker en DM på nivået rett under Busquets, Motta, Kovacic og Jorginho her. At Mancini sitter på benken hjelper ikke akkurat det heller. Håper dog du har rett! Klarer bare ikke å se det skje personlig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6236
Location: Skottland

PostPosted: 29.08.2017 18:33    Post subject: Reply with quote

Roberto Mancini er etter min mening verdens mest overvurderte trener. Øst-europeiske pengelag er som regel best når de har en solid kjerne av lokale og lojale spillere. Øst-europeiske lag full av leiesoldater har enda til gode å imponere meg i Europa.

Unntaket var Sjaktar på sitt beste. Men de var ekstremt godt drevne, og hadde to solide kjerner av ukrainske og brasilianske spillere som jobbet for hverandre.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 29.08.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

Hehe må få presisere at jeg tok med " Rolling Eyes " i min siste melding fordi jeg ikke akkurat tror på at de ikke dopet seg bare fordi de ble frikjent. Var veldig mye styr med den saken den gangen. Tror uansett at de som satt i Italienske fotballforbundet hadde en del svin på skogen i tillegg til mange klubber.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.08.2017 21:21    Post subject: Reply with quote

Vi veit dæm dope spælleran med rosevin og parmesan.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 30.08.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Å sånn dær fæl ekspræsso som itj e i nærhetn av Kjeldsberg en gang.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 30.08.2017 16:29    Post subject: Reply with quote

Hvor lenge varer gjennkjøpsmuligheten for de med sesongkort? Er vel først da vi får et lite bilde på hvor mange som er solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2577
Location: Heimdal

PostPosted: 30.08.2017 18:02    Post subject: Reply with quote

Mener det var til den 15.sept

Men vi vil nok kunne se antall for den tid ogsÃ¥, om det legges ut noe som Staut kan gripe tak i 😊

Jeg har i alle fall gjenkjøpt 1 pakke pÃ¥ ØØ og kjøpt 2 utenom det 😊
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2017 08:57    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over denne tråden for tiden.

Bare folk som prøver å imponere med kjennskap til utenlandsk mat - på dette tidspunktet hadde jeg forventet at minst èn ivrig rbkwebber skulle dele turforslag til San Sebastian hentet fra darkwebs svar på Momondo, med flytur på klappstol i en minijet fylt med femstjerners røkelaks på vei til Biarritz, og overnatting i stabburet til lederen for en pedofiliring i utkanten av Bilbao. Til en tredel av den vanlige turprisen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2017 09:58    Post subject: Reply with quote

Stabburet til Rune Øygard i Bilbao er dessverre opptatt.
Var noen blaute jenter i nabolaget som trengte et sted å gå på "toalettet"

:/
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 31.08.2017 10:06    Post subject: Reply with quote

Hørt en må henge fra seg "hengekorga" på utsida, spørs om vi RBKwebbere har selvtillit til det uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 31.08.2017 11:29    Post subject: Reply with quote

Drillo wrote:
Idet jeg avslutter denne artikkelen har jeg nettopp sett RBK slå Ajax 1-0, meget imponerende. RBK har litt marginer på sin side, men spiller tilnærmet jevnt med Ajax i målsjanser og skudd på mål, med en ballbesittelse på 35,8 %. Og før dette kommer på trykk rekker jeg også å gratulere RBK med plass i Europa-ligaen, etter en ellevill fotballkamp på Lerkendal. Det gjør meg nesten like glad som det Kåre Ingebrigtsen er nå.

RBK-supporteren Drillo RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 31.08.2017 11:35    Post subject: Reply with quote

Kilde hadde vært gull Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.08.2017 12:12    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../24128573/
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2628

PostPosted: 15.09.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

Til tross for møkkastarten borte mot Sociedad vil jeg ikke si at våre sjanser for avansement er helt ute. Dette var tross alt den vanskeligste kampen i gruppa hvor ingen forventet noe som helst.

Har sett litt på visse scenariorer, og det ene er ganske forlokkende:

Sociedad sine neste kamper er Zenit (B), Vardar (B) og Vardar (H), før de møter oss på Lerkendal sent i november. Si at de tar 12 av 12 poeng og vil være kvalifisert for sluttspillet før de møter oss. Da er det ingen umulighet at vi kan gi de motstand på Lerkendal gitt at i) det forhåpentligvis er iskaldt, og ii) de ønsker å spare spillere for å hevde seg i hjemlig liga.

Skulle vi få poeng hjemme mot Sociedad og vinne begge kampene mot Vardar så er det store sjanser for avansement om vi vinner minst én av kampene mot Zenit (eller i visse scenarioer kan vi også klare oss med to uavgjorte).

I det hele tatt ekstremt viktig å slå Vardar hjemme i neste kamp samtidig som Zenit forhåpentligvis avgir poeng mot Sociedad. Da vil back-to-back oppgjørene mot Zenit avgjøre vår skjebne.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11692

PostPosted: 28.09.2017 22:05    Post subject: Reply with quote

Med dagens seier (takket være UEFA sitt håpløse system) så vil RBK begynne å sanke poeng fra og med de neste poengene som blir tatt i EL.

Synes det er helt håpløst opplegg av UEFA. RBK fikk 2 p for å kvalifisere seg, men i gruppespillet er alle sikra 2 p uansett så de 2 første poengene RBK tok i år (som de gjorde i dag siden det er 2 p ved seier i gruppespillet) så vil man ha fylt opp den sikra poengsummen.

Man står altså ikke nå med 4 p, men med 2 p selv om man også sto med 2 p etter en tøff kvalik. Burde vært slik at man fikk 0,5 p for å gå videre fra 1, 2 og 3 runde og deretter 1 p for å vinne play off. Da ville RBK stått med 2 p og så burde man da vært sikra ytterligere 2 p ved gruppespill. Da hadde RBK stått med 4 p sanka nå... Helt håpløst at RBK fikk 0 rankingpoeng ut av å kvalifisere seg til EL.

Akkurat nå så står RBK med 7.000 poeng totalt med det nye rankingsystemet, som holder til en 147 plass på rankingen. Til sammenligning så lå de på 137 plass før årets sesong og 136 året før. Årene før der var de 146 og 149. I 2013 derimot var de nr 109. Så alt i alt har RBK ligget stabilt de siste årene. Man får jo håpe at RBK kan ta noen p til. Hvis man satser på at de klarer en seier og en uavgjort nå videre i gruppespillet så vil de trolig klatre opp til rundt 120 plass. Alt mellom 115 og 130 virker mulig da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Next
Page 52 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb