English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.07.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre, Jacob!

Men har vi i det hele tatt noen tall-rykter her? Sitter selv med en følelse av at dette neppe var noe gullfarget salg for RBK sin del. Håper jeg tar feil...
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2187

PostPosted: 05.07.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper det er rundt 10 mill. Bør i hvertfall ikke være mindre enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 05.07.2018 17:01    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
.... Sa han om spilleren som fylte 21 år i mai, har bare 30 kamper i serien og kun halvparten av disse fra start Tommel'n opp! Rolling Eyes


Tror vi snakker forbi hverandre. Ja selvsagt kommer hab til å bli enda bedre med årene, han er ung. Jeg sier at han har vist sitt nåværende toppnivå hos oss og det viste seg å ikke være bra nok for å være førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 05.07.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Fantastisk jobb av de på brakka! Han hadde rett og slett ikke det som skulle til (selv om han er ung). At vi fikk gode penger for han er utrolig. Knallbra!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2018 20:26    Post subject: Reply with quote

Et riktig salg i mine øyne. Selv om Rasmussen sikkert kan bli en god spiller på sikt så ødela han mye med den svake sesongstarten og har havnet langt bak i køen. Da er det bedre at vi selger nå, og får en del penger for han, enn at vi sender han bort som vrakgods for en slikk og ingenting etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.07.2018 21:40    Post subject: Reply with quote

Ifølge denne kilden er overgangssummen i underkant av €1 million. Ser at transfermarkt opererer med £900.000. Helt grei fortjeneste for en som ikke er et klart førstevalg, det. Sikkert noen klausuler i avtalen også. Helt greit å selge imo.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

Da snakker vi om at 2/3 av innkjøpssummen for Trondsen dekkes inn ved å selge en "kurant backup". Det er butikk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 05.07.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Greit salg for den prisen. Litt overraska over at Rasmussen ikke vil bli her med håp om å spille seg inn, men kjøpet av Hovland var nok tungt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.07.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

Fikk nok en knekk av det ja, samt at Trondsen ble skyvd inn fremst i rekken på sentral midt (forhåpentligvis). For tiden tror jeg Gersbachs veg inn i førsteelleveren nesten er kortere enn Rasmussens ville vært (om man ser bort ifra skader men regner med spillersalg).
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 05.07.2018 23:24    Post subject: Reply with quote

Transfermarkt har null verdi når ingen vet prisen. Det er bare tipping.

Det vi vet er at prisen er høy nok til at Bjørnebye velger å slippe han før vi går inn i vårt eget vindu. Altså mister vi han i tre viktige kamper hvor han mest sannsynligvis hadde startet. Det bør si sitt om prisen. Skal jeg tippe så snakker vi mellom 10 og 15 mill. Og med et salgsbudsjett på 22 mill i 2018 så er det greit å cashe inn på en rotasjonsspiller istedenfor en spiller som Hansen eller Meling.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2018 00:30    Post subject: Reply with quote

Trist å se ham gå, vi vil se ham som en fast landslagsspiller for Danmark om 2-3 år.
Enormt potensiale hos gutten, men har ikke kommet helt til sin rett hos oss, og er jo litt uslepen (og ung).
Om vi sitter igjen med 10 mill NOK og noen % andeler for ham så er det god butikk, Serbecic kan nok fylle Rasmussens sko i bakre del av banen men er vel neppe like aktuell på midten.
Og nå MÅ det jo komme noe småpent inn andre veien ogsåVery Happy
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hallis
Senior


Joined: 12 Nov 2015
Posts: 103

PostPosted: 06.07.2018 08:54    Post subject: Reply with quote

Ikke aner jeg hva kildene er men FotMob skriver ca. 8,4 millioner

https://imgur.com/a/kfHDcBv

(Får ikke til å laste opp bilde med mobil gitt, da får det bli link!)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 06.07.2018 09:48    Post subject: Reply with quote

Alle disse kildene tar utgangspunkt i Transfermarkt, og det er ingen grunn til å tro at Transfermarkt har noe mer innsikt i denne overgangen enn lokalepressen rundt RBK og Empoli.

Det er kvalifisert gjetting. Jeg vil også tippe en overgang i denne størrelsen, men det er noe med formuleringen til SIB og Adressa som gjør at jeg håper på mer. Tror ikke Adressa ville skrevet at vi har fått en betydelig sum om det "bare" er ni millioner. Det er et minimum for en dansk U21-landslagsspiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2018 10:07    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon her.
Det sies jo at det skal være godt betalt, er 9 millioner godt betalt for en Dansk U21 landslagsspiller som har erfaring fra både Tyskland og Norge og som klubben ikke måtte selge?
Tror ikke det.
Tiden vil vise, men blir faktisk ikke overrasket om vi ser 20+ her
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.07.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

Det lukter i alle fall 'offer we couldn't refuse' når vi selger en såpass ung og ny spiller på verst mulig tidspunkt. Da skal det være godt betalt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2018 12:14    Post subject: Reply with quote

Situasjonen vi er i nå mtp skader og at spilleren har lang kontrakt har nok bidratt til å presse prisen opp. Virket som Empoli var veldig gira på å få han signert så fort som mulig, noe som jo er favør selgende klubb. Hadde vært artig med 20+!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2018 12:48    Post subject: Reply with quote

Kilden, Il Tirreno, som var først ute med interessen hevder summen vi fikk er €750.000,-.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 06.07.2018 13:39    Post subject: Reply with quote

I såfall er det et ran!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 06.07.2018 15:30    Post subject: Reply with quote

Og det forsterker isåfall min mistanke om at det er en storfisk på tur inn, når et salg som dette bare gjennomføres uten å trekke på skuldrene. Da er det rydding for noe morsomt inn! RBK
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 06.07.2018 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg ikke så sikker på at noen storfisk egentlig er på vei inn, men at en solid signering kommer, det føler jeg meg sikker på. Tror hele situasjonen her i sommer har kommet litt for brått på til at man har en tydelig erstatter klar.

Uansett er det bare å ønske Rasmussen lykke til videre
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.07.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden om vi hadde godtatt et så lavt bud med tanke på skadesituasjonen. Vi er nok nærmere Trondsen/Samuel-summer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

Hvis vi har fått €750k er det på grensen til skandale i allefall, med tanke på den skadeskutte troppen vi har. Regner med beløpet er betydelig høyere enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 07.07.2018 02:46    Post subject: Reply with quote

Så er det jo da selvfølgelig debatten om hvorvidt det er snakk om direktebeløpet eller totalbeløpet og om hvilke bonuser og div. div. prestasjonsbaserte ekstrabeløp som kommer inkl./utenom. Nekter å tro at vi har solgt ham for en totalpakke på 7.5M mtp. den situasjonen vi er i nå.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 07.07.2018 05:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Rosenborg kom til den konklusjonen at den progresjonen de så for seg at han skulle ha lar vente på seg. Ikke god nok til 11eren hverken i midtforsvaret eller midtbanen, men trenger kamper for å utvikle seg videre. Da er det like greit å la ham gå.

750.000 euro er en helt grei pris for et talent som ikke spilte fast i norsk eliteserie. Han blir nok kjøpt på bakgrunn av det potensialet de tror han har og ikke hva han har prestert så langt i karrieren. Betaler italienerne mer enn hva Rosenborg ga for ham og vi har videresalgs-prosenter, så er det en god deal på alle måter.

Tipper han blir utleid og eventuelt hentet tilbake om 6-12 måneder. Tar han ikke steget i Italia heller tipper jeg det blir ny restart i Danmark innen et år eller to for å få spilletid.

I Rosenborg gjør nok dette også veien kortere inn på laget for serberen i midtforsvaret. På midtbanen må vi hente inn noen som kan spille sentralt, og som er mer rutinert enn det Rasmussen var.


Last edited by nidaros997 on 07.07.2018 09:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 07.07.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

1 Mill euro er nevnt i transfermarkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb