English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 11.09.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette kan være et fast grep fra Kåre når vi leder en kamp og det går mot slutten av kampen. Kåre har sagt at Rasmussen kan spille i mitforsvaret, back og midtbaneanker. Samtidig så er det selvfølgelig for å gi kamptrening opp mot Vålerenga-kampen neste helg. Jeg forventer mange "nye fjes" mot Enga.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2017 21:47    Post subject: Reply with quote

Samtidig dog: Han prøvde seg i 45 min i en treningskamp i vinter. Da var han ikke god. Det var tydelig at han ikke var vant til å måtte få ballen feilvendt (stoppere er jo vant til å ha alt foran seg når det gjelder ball). Dog mulig at han har fått trening i dette. Uansett tror jeg at Rasmussen er en spiller vi får mye nytte for - som stopper ser jeg en stor framtid for han, og så får vi se om han kanskje brukes i en annen rolle også.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.09.2017 23:36    Post subject: Reply with quote

Min innfallsvinkel er at det å spille på midtbanen kan være perfekt trening for en spillende stopper som Rasmussen.

Ballspillende stoppere er en ekstremt sjeldent vare. Norske stoppere er generelt håpløse med ball, og passer derfor ekstremt dårlig inn i stilen vår. Da er alternativene enten å omskolere midtbanespillere, eller å satse alt på Rasmussen. Skal han få nok spilletid i høst så han faktisk utvikler seg, kan midtbanen være stedet å gjøre det på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2017 10:00    Post subject: Reply with quote

Tore Reginussen har spilt mye på midtbanen tidligere, men er ikke spesielt trygg med ballen som midtstopper p.t.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 12.09.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Usikker på hvor mange "nye fjes" vi får mot VIF neste helg med tanke på hvor katastrofalt det har gått i tidligere kamper på sensommern her.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 12.09.2017 13:24    Post subject: Reply with quote

Bendtner Rodriguez Jr. wrote:
Tore Reginussen har spilt mye på midtbanen tidligere, men er ikke spesielt trygg med ballen som midtstopper p.t.


For Alta i andredivisjon tror jeg det var. Og han var god nok med ball til å imponere TomH. Uten at det sier noe som helst. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2017 18:47    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...1114b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 10.10.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

http://www.bold.dk/fodbol...spilletid/

Jacob Rasmussen er glad for at han har Niels Frederiksens tillid, trods manglende spilletid på klubplan i Rosenborg i øjeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 10.10.2017 10:41    Post subject: Reply with quote

Håper han får mer spilletid snart, er dn fryd å se på når han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 10.10.2017 14:32    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bendtner Rodriguez Jr. wrote:
Tore Reginussen har spilt mye på midtbanen tidligere, men er ikke spesielt trygg med ballen som midtstopper p.t.


For Alta i andredivisjon tror jeg det var. Og han var god nok med ball til å imponere TomH. Uten at det sier noe som helst. Razz


Jeg har sjelden sett en bedre gjennomført kamp av en spiller, enn da Tore vant 4-2 omtrent alene mot Tromsø av 4. Runde i cupen i 2006, og ble henta like etter om jeg ikke husker feil. Og da mener jeg han spilte defensiv midtbane på grunn av at Alta hadde langt mer rutinerte stoppere, og Tore var for god til å sette ut av laget

Hva har dette med vÃ¥r danske dreng Ã¥ gjøre spør du? Spør du, spør jeg 😄
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Tirsdag kveld var den unge, danske midtstopperen i Finland, der det finske U21-landslaget fikk unngjelde med besøk av dansk dynamitt. Rasmussen og lagkameratene ga seg ikke før det sto 5-0, bare dager etter at Georgia ble slått 5–2 hjemme i Danmark.

– Vi spiller godt og imponerer syns jeg! Fire kamper – 12 poeng. 19 scorer (sic) – to innslupne. Det taler for seg selv, sier en tydelig stolt 20-åring.

– Vi har en god gruppe med riktig, riktig gode spillere. Det gjelder både lagspillere og individuelle ferdigheter, fortsetter han.

Ros fikk også Rasmussen selv.

– Jeg føler også selv at det gikk godt. Når et lag vinner så klart, har egentlig alle spillerne gjort det bra. Det syns jeg også selv at jeg gjorde. Det er veldig deilig å få spille for Danmark og vise seg frem, sier dansken.

Les mer: Dette lurer de danske U21-kompisene på når de spør Jacob (20) om Bendtner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 261

PostPosted: 15.10.2017 23:01    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bendtner Rodriguez Jr. wrote:
Tore Reginussen har spilt mye på midtbanen tidligere, men er ikke spesielt trygg med ballen som midtstopper p.t.


For Alta i andredivisjon tror jeg det var. Og han var god nok med ball til å imponere TomH. Uten at det sier noe som helst. Razz


Tore har vert brukt som sentral midtbane for TIL,G19,G18, Alta og RBk(noen minutter i comeback etter skade-2013) Han har også vært brukt som høyreback for alle nevnte klubber/landslag utenom RBK.

Tore har alltid vert god med ballen, men blidt merkelig mye mer Forsiktig i valgene de siste 3 årene, omtrent samtidig som når kåre tok over. Ferdighetene er der, men ikke roen, eventuelt tillatelsen.

Det er nok få stoppere som kunne replikert tores mål mot sogndal-2013, men tror han er for "skremt" til å løpe med ball inn mot mengden og utfordre slik i dag. https://www.youtube.com/w...mp;t=1383s (målet på 20:43)
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 20.10.2017 08:59    Post subject: Reply with quote

Var overrasket over hvor treg Rasmussen var Neutral

Flere som la merke til det? Eller var det bare meg?
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 20.10.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Når man erstatter Skjelvik tror jeg de aller, aller fleste ville sett trege ut. Så lenge det som foregår oppi hodet går raskt er ikke ren fysisk hurtighet det store problemet for meg! Wink

Imponerte meg stort med ball samt 1v1 defensivt! 2-0-målet var dog en avsovning, dessverre, men gutten er 19-20 år, og kommer til å bli knakende god!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 20.10.2017 09:14    Post subject: Reply with quote

Han er ikke noen Bolt, nei. Men det visste vi vel?

Problemet hans er først og fremst arroganse og mangel på å se egne begrensninger. Når han får kontroll på hodet og unngår å spille seg selv inn i trøbbel, blir han helt kanon. Han er smart nok til å kompensere for farta greit om det andre kommer på plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 20.10.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

Farta hans vær merkverdig lav ja. Dette kan bli et problem.

To trege stoppere er vel ikke veldig lurt å kjøre med neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 20.10.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

Har man egentlig noen faktiske tall på farta hans? Lett å bli lurt av det visuelle. Sander Berge ser jo ut som han aldri kommer opp i høyere hastighet enn rask jogg, men tallene viser noe annet. Rasmussen har jo også denne litt "gampete" stilen, som kanskje får ham til å fremstå enda tregere enn han er.
Back to top
View user's profile Send private message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 190
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 20.10.2017 09:57    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:

Imponerte meg stort med ball samt 1v1 defensivt! 2-0-målet var dog en avsovning, dessverre, men gutten er 19-20 år, og kommer til å bli knakende god!


Hadde Hedenstad fulgt med og holdt seg på linje med resten av forsvaret så hadde vel Zenit spissen vore i offside. Mykje som vart feil i den situasjonen der med Hansen som glapp lobben.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 20.10.2017 10:10    Post subject: Reply with quote

elaberg wrote:
Hadde Hedenstad fulgt med og holdt seg på linje med resten av forsvaret så hadde vel Zenit spissen vore i offside. Mykje som vart feil i den situasjonen der med Hansen som glapp lobben.

Stemmer det ja! Den bakre femmeren var i det hele tatt litt ukoordinert i perioder i gårsdagens kamp ift. å falle av/rykke ut. Ble litt trekkspill innimellom
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 20.10.2017 10:23    Post subject: Reply with quote

Venstrefoten hans..
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 20.10.2017 10:25    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 20.10.2017 10:28    Post subject: Reply with quote

Til å bli glad i Smile
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 20.10.2017 10:47    Post subject: Reply with quote

Skjønner at han ikke er noen Bolt eller Skjelvik, men Tore så vesentlig raskere ut.
Så ser det ut som han jogger bare, ta en titt 2-0 målet f.eks. Ser ut som om han kunne ha sprunget raskere om han ville. Forstår ikke helt...
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.10.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg var overraska over at han slet med offsidelinja ved flere tilfeller. Han var ikke den eneste da, det må sies.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.10.2017 11:11    Post subject: Reply with quote

For øvrig må dette være Brutter'ns favorittfilm:


_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next
Page 13 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb