English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 07.11.2017 15:19    Post subject: Reply with quote

Ja om de sender alle Europa League-Inntektene i retur.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 07.11.2017 18:34    Post subject: Reply with quote

Siden Rasmussen som sentral blir diskutert flere steder, legger jeg inn Børs-vurderingene han har fått i posisjonen her:
Rekdal etter Zenit wrote:
6

Ligger veldig riktig i rollen som anker på midten. Vinner bra med dueller. Er ikke alltid like konstruktiv i pasningsspillet, men absolutt godkjent.

Kai Bardal etter Zenit wrote:
6

Vant dueller og slo noen fine pasninger, men spilte også i overkant med feilpasninger. På sitt beste når han var rettvendt og kunne slå på første berøring, hadde vansker med å snu med ball.

Kai Bardal etter Aalesund wrote:
3

Slet litt i lufta mot Papazoglou. Så venstrebeint at han ofte snur feil vei eller bruker lang tid på å snu. Fin langpasning før straffesituasjonen. Grusomt balltap rett etter 1-1

Pasningene som skaffet straffe mot Zenit og Aafk (fra larsarus' gfycat-samling)
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 10.11.2017 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han bør satses på som stopper. Føler det er der han har høyest potensiale. Jeg tror han han har en for begrenset aksjonsradius til å være et ideelt anker. Ja, han fungerer der, men det betyr ikke at det er der han kan bli best. Mitsj kunne spille back, Ivers kunne spille stopper. Å gjøre Ivers til stopper på fulltid hadde vært blasfemi.

Men stoppere med over gjennomsnittet teknikk og god pasningsfot har vi tradisjon for i RBK. Der vil han kunne ta en Hoftun/Skjelvik-rolle som sekundær ballfordeler og kan gå høyere i banen for å skape overtall i angrep og skape ubalanse. Men det vil være godt å ha muligheten til å flytte ham opp i kamper som mot Zenit der vi vet vi trenger mer defensiv styrke.

Om han gjør som Selnæs og Henriksen og forbedrer hurtigheten sin markant så er saken en ganske annen. Bør være høyt på lista over spillere som skal trene med Rodal.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.11.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del tror det er enda gunstigere for fremtiden i en midtstopperrolle å forbedre hurtigheten. Det blir jo bare viktigere og viktigere. Jeg synes Rasmussen har vært veldig interessant i ankerrollen så langt, og at prestasjonene varierer er nærmest selvsagt gitt alder og rolleerfaring. Ser gjerne mer av han der.

Men jeg hadde også gjerne sett ham som ballsikker forsvarer bak en enda ballsikrere sentral.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 10.11.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker å se han sammen med en hurtig stopper, om han skal bli fast i rbk, da hans største svakhet er tempoet.
Han kan selvfølgelig jobbe med den, men en hurtig stopper blir han nok aldri.
Reginiussen har fart i bena, men ingen Skjelvik.

Jeg vil påstå at han er like temposvak som Bjørdal og vi har nå sett hvordan det har gått.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.11.2017 17:22    Post subject: Reply with quote

3-0-seier borte mot Steaua? Slått Ajax 2 ganger og holdt nullen borte? Holdt nullen borte også mot Celtic - og slapp inn ett mål over to kamper? Slik har det gått, altså.
Back to top
View user's profile Send private message
suruk
Rutinert


Joined: 14 Apr 2006
Posts: 539

PostPosted: 15.11.2017 00:04    Post subject: Reply with quote

90 min i 1-3- tapet mot Polen u21. Fast stopper på u21, på tide å danke ut "AC".
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 16.11.2017 15:05    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har troa på Rasmussen: Jacob R. kan blive sindssygt god.

- Vi har mange gode forsvarsspillere, så der er hård kamp om pladserne, men han leverer på et godt niveau af så ung en spiller. Det var måske nogen andre, der vandt kampen om pladserne i starten, men han har kæmpet sig godt ind på holdet undervejs, siger Jensen til bold.dk.

- Hans udvikling har været stødt stigende, og her i de sidste kampe har han fået godt med spilletid på den defensive midtbane, hvor han har gjort det vildt godt. Han spillede pladsen i begge kampe mod Zenit, hvor han gjorde det fremragende, og han er en utroligt spændende spiller. Han har muligheden for at blive sindssygt god og går nogle spændende år i møde.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 16.11.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Nå må Kåre snart bestemme seg om han skal være sentral midt eller midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 16.11.2017 17:58    Post subject: Reply with quote

Det "bestemmes" vel per i dag mer av at Skjelvik fremdeles er i troppen og hvordan vi har valgt å spille mot antatt bedre motstandere i EL.

Spillerlogistikken nå i vintervinduet, samt hva gutten selv ønsker å satse på, blir vel avgjørende.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 16.11.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Nå må Kåre snart bestemme seg om han skal være sentral midt eller midtstopper.


Hvorfor det? Han kan få spille begge deler ut sesongen, så ta en evaluering. Personlig mener jeg at han bør satses på som sentral midt, men Kåre trenger ikke å ta en endelig avgjørelse her og nå. Har god tid.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 16.11.2017 18:19    Post subject: Reply with quote

Det kommer vel også litt an på hva som skjer på stopperplassen foran neste sesong... Smart å holde mulighetene åpne inntil vi vet hva vi kommer til å trenge mest
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 15.01.2018 23:00    Post subject: Reply with quote

Danmark tapte 3-2 mot Jordan og Rasmussen spilte 90 minutter.

Fra twitter:
Quote:
Jacob Rasmussen er fremragende på bolden. Til gengæld kan han ikke vinde en duel eller placere ordentligt, og har kostet 2 mål nu. Alt for mange rugbrødsspillere på i dag #ligalandsholdet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2018 23:09    Post subject: Reply with quote

MÃ¥lene.

Velger uansett å gratulere Rasmussen med landslagsdebuten!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.01.2018 08:25    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Danmark tapte 3-2 mot Jordan og Rasmussen spilte 90 minutter.

Fra twitter:
Quote:
Jacob Rasmussen er fremragende på bolden. Til gengæld kan han ikke vinde en duel eller placere ordentligt, og har kostet 2 mål nu. Alt for mange rugbrødsspillere på i dag #ligalandsholdet


Litt hardt å si at han var skyld i to mål, men er jo utvilsomt sant at duellspillet er der han må forbedre seg for å bli en bra stopper. Men det er vel alle klar over siden han visstnok trener mye styrke i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 16.01.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

Lite sammendrag fra kampen og baklengsmålene.

Jordan - Danmark 3-2

Jordan gikk opp til en noe heldig 1-0 ledelse og Rasmussen gjorde en litt veik innsats i forkant av scoringen der han prøvde å gå i kroppen på ballfører som smatt rundt ham og så ble han på etterskudd. Naturlig å følge mannen sin der inn når han spiller ballen ut mot høyre, men ingen plukker opp Haidi som kommer bakfra å noe heldig får avsluttet i mål. Her kunne kanskje kommunikasjonen generelt vært bedre i forsvaret.
Kunne vært tøffere å mere kompromissløs i forkant av scoringen der Rasmussen.

1-1 etter 48min - Gammelby

2-1 57min Dardour

Her står Rasmussen litt å ser på at Dardour kommer på høyre spiller til medspiller utenfor 16 og får ballen tilbake skrått til høyre for Danmarks mål der Danmark har 3 mann sentralt å ingen å markere. Litt for treig i reaksjonen der og kunne iallefall kommet seg i posisjon til å forsøkt å blokkere.

3-1 83min Mardi

Jesper Hansen (keeper) fint ute å bryter en gjennombrudspasning men er alt for treig tilbake på strek noe som gjør at Mardi kan chippe over i tomt bur fra 25-30meter.

3-2 85 min Duelund

Synes Rasmussen viser at han SER situasjonene greit, men på den første er han ikke tøff nok og blir lurt mens på den andre blir han for passiv.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 16.01.2018 21:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.01.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Tøffhet, rutine og duellstyrke kommer nok etterhvert. En skal ikke glemme at han bare er 20 år ennå, og var reserve store deler av fjoråret. Hadde han vært norsk hadde han blitt hauset opp noe voldsomt allerede tipper jeg. Har tro på at han vil ta store steg i år om han får spille regelmessig gjennom sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2018 19:21    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Rasmussen byttet ut etter 70min


Stemmer det? Jeg har ikke sett gjennom høydepunktene (ennå), men ser at både DBU og TV2 hevder han spilte hele kampen.

Kanskje han ble skjøvet fram på midtbanen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 16.01.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

stemmer var rasmus nissen som bel byttet ut, gikk litt i rasmus her Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.03.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

http://adressa.alda.no/be...1179b.html

Noen som kan gjengi noe av det viktigste i denne artikkelen? RBK
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
ErlingN
Junior


Joined: 25 Jul 2017
Posts: 11

PostPosted: 01.03.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

– Det er vanskelig å si. Nå har vi fått inn Besim (Serbecic). Han er et år yngre enn meg, men har gjort det riktig godt når han har fått sjansen. For meg handler det om å bevise på trening og i kamp, gjøre mitt beste hver eneste dag, sier han – og innrømmer:

– Jeg kommer til å bli veldig skuffet dersom jeg ikke spiller. Men det er slik det skal være.
_________________
"Ã…H - sjokoladebananer!!"
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 01.03.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

Overhodet ikke overbevist så langt som midtstopper. Etter høstens kamper tenkte jeg at han kanskje har et større potensiale som sentral midtbanespiller og dette inntrykket er forsterket etter treningskampene så langt. Syns Serbecic har sett bedre ut for å være ærlig. Men han fortjener muligheten nå, SIBs overgangsstrategi der vi eventuelt henter inn et solid førstevalg i sommer, avhengig av mulighetene til å nå CL eller EL begynner å vokse på meg og gir unggutta en skikkelig mulighet til å bruke våren til å ta store steg.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 01.03.2018 19:51    Post subject: Reply with quote

For å være helt ærlig synes jeg ingen av dem har overbevist i treningskampene i vinter. Allikevel ser man tydelig at begge har spennende ferdigheter. Begge trenger spilletid og vil forhåpentligvis ta steg i løpet av sesongen, men de kommer til å gjøre mye rart som resulterer i baklengsmål. Det er vi vel ikke helt ukjente med fra før heller. Vi får håpe at Tore holder seg skadefri.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2018 01:12    Post subject: Reply with quote

Rasmussen har ikke overbevist i vinter, men tror virkelig han har ferdigheter til å kunne spille fast midtstopper denne sesongen. Jeg tror at med kamptrening og spilletid, så vil dette bli veldig bra. Reginiussen vil styre forsvarsrekka sammen med Andre Hansen, da er det to kraftige stemmer som runger i de bakre rekker. Har virkelig tro på at dette vil bli en sinnsykt bra sesong med mange unge spillere. Tror ikke vi har hatt så mye talent i klubben noen gang.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

Kampene han spilte i fjor viser jo at han stort sett er rolig og god med ball, men litt for ofte kommer noen fryktelige feilvurderinger/tabber, gjerne som en følge av at har litt for høy risiko i spillet sitt. Får han plassen som makker ved siden av Tore har jeg tro på at han kan justere seg der ganske fort.

Jeg er hvertfall mye roligere med Rasmussen bak der enn for eksempel Hovland eller Elabdellaoui på landslaget, som gjerne serverer motstanderne et mål eller to annenhver kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next
Page 15 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb