English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 11.01.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

19-årige Jacob Rasmussen kan se frem til spilletid i Rosenborg. Sportsdirektør Stig Inge Bjørnebye kalder det noget "bullshit", at danskeren skulle være for ung.

- Jacob er 19 år gammel, og det er en fin alder. Jeg ved ikke, om det er en skandinavisk ting at påstå, at en spiller i den alder stadig kan være for ung, men det er noget bullshit. Jacob er ikke kun købt ind til fremtiden, men også til nu og her, siger Stig Inge Bjørnebye til tipsbladet.dk.

Rosenborg vil satse på dansk talent: Drop det skandinaviske bullshit


Da vet man det. Er du god nok, er du gammel nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Dantell
Proff


Joined: 11 Nov 2012
Posts: 291
Location: Melhus

PostPosted: 11.01.2017 13:43    Post subject: Reply with quote

Veldig spent på han der.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.01.2017 14:51    Post subject: Reply with quote

Tar det for gitt at han er solid scoutet da han er tiltenkt tillit fra dag èn, kommer som Homar-erstatter, og at man avblåste jakta så fort han signerte. Er han god nok så er han gammel nok, så får vi se ham og vurdere selv om litt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 11.01.2017 15:05    Post subject: Reply with quote

Har forhørt meg litt om ham med de kontaktene jeg har nede i Tyskland og han får det beste skussmål fra både Schalke og St. Pauli. Meget godt skolert spiller, seriøs og hardt arbeidende.
Grunnen til at han ikke er blitt brukt i St.Pauli er at den plassen han spiller på er den de har absolutt best dekning på og tabellsituasjonen deres. Planen deres var i utgangspunktet at han skulle fases inn i løpet av denne sesongen og være fast spiller i sesongen 2017/18. Men når de sliter som de gjør så foretrekker treneren mer erfarne spillere. Min kontakt i St.Pauli mener at vi har gjort et godt kjøp og at det var riktig av klubben og la ham gå for ikke å stoppe utviklingen hans.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 749

PostPosted: 11.01.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Høres meget lovende ut ace! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 11.01.2017 16:50    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Har forhørt meg litt om ham med de kontaktene jeg har nede i Tyskland og han får det beste skussmål fra både Schalke og St. Pauli. Meget godt skolert spiller, seriøs og hardt arbeidende.
Grunnen til at han ikke er blitt brukt i St.Pauli er at den plassen han spiller på er den de har absolutt best dekning på og tabellsituasjonen deres. Planen deres var i utgangspunktet at han skulle fases inn i løpet av denne sesongen og være fast spiller i sesongen 2017/18. Men når de sliter som de gjør så foretrekker treneren mer erfarne spillere. Min kontakt i St.Pauli mener at vi har gjort et godt kjøp og at det var riktig av klubben og la ham gå for ikke å stoppe utviklingen hans.


Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 11.01.2017 20:26    Post subject: Reply with quote

Ace Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 11.01.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Sjiraff wrote:
Hvorfor vi ikke handler en erfaren midstopper og Rasmussen slik at han kan få tid til å utvikle seg, skjønner jeg lite av.

Er ikke det ganske åpenbart? Han kommer ikke til å utvikle seg av å sitte på benken og se på Reginiussen (og/eller Forren). Han har gjort nok av det i Gelsenkirchen.
Hvis ikke han får spille umiddelbart er jo kjøpet bortkastet.

Skulle det vise seg at han ikke har det som skal til, så er det bare å kjøpe nytt i sommer.

Helt enig med Sjiraff, det er også helt feil ovenfor JVR at han får et såpass stort ansvar i starten.

Etter min mening burde han kommet inn som et klart tredjevalg. Han vil uansett få nok av sjanser. Det vil være en naturlig rullering med tanke på antall kamper, skader (spesielt med Reginiussen på laget), suspensjoner og slitasje.

Det er en naturlig og sunn konkurransesituasjon på en sentral plass, med mulighetene så kunne han heller kjempet seg til en fast plass på laget hvis han imponerer såpass.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 11.01.2017 23:25    Post subject: Reply with quote

Det hjelper jo ingenting hva din mening er når han etter all sannsynlighet ikke ville ønsket å komme hit hvis han ble forespeilet å være tredjevalg. Da hadde han ikke kommet inn. Forhold deg til virkeligheten når du klager.
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 12.01.2017 08:03    Post subject: Reply with quote

Enig, han kom nok mest sannsynlig fordi han ble lovet mye spilletid, da ikke som tredjevalg. Hvis vi skal sutre over noe som helst ved denne overgangen burde det være at han ikke skrev under en lengre kontrakt. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 12.01.2017 08:39    Post subject: Reply with quote

Kan dere ikke se han spille før dere mener noe. Ingen her inne vet nivået på gutten, da kan dere ikke hive dere ut i en hodeløs debatt om hans rolle i laget.

Er han god nok så er han gammel nok.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.01.2017 09:04    Post subject: Reply with quote

Enig, la han i det minste få spille en treningskamp før vi refser kjøpet. Kanskje han blir vår Ramos/Chiellini/Bonucci etc..
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 12.01.2017 09:15    Post subject: Reply with quote

For min del er det betryggende at Kåre er så klar på at han er god nok.

Last edited by Whoppa on 12.01.2017 11:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 12.01.2017 10:50    Post subject: Reply with quote

SwagOla wrote:
Enig, la han i det minste få spille en treningskamp før vi refser kjøpet. Kanskje han blir vår Ramos/Chiellini/Bonucci etc..


Det samme gjelder for de som hauser ham opp
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.01.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Ja! La oss være fullstendig likegyldige det første året! RBK
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 12.01.2017 11:16    Post subject: Reply with quote

Om vi har tre gode stoppere å rullere på, er det ikke så stort problem å ta en (liten) risiko slik som med Rasmussen. (Og risikoen må jo være at det tar litt tid før han finner seg til rette sportslig?)
Så da blir jo plutselig spørsmålet hvem som erstatter Bjørdal?
For det høres vel fremdeles ut som Lædre er interessert i et klubbskifte før neste sesong?

Om vi stiller neste sesong med f.eks Reginiussen, Rasmussen, Forren og Skjelvik som stopperalternativene er vi jo meget godt skodd.

Nå sier jeg ikke at det er sannsynlig at det er Forren som erstatter Johan, men at vi ikke selger oss ned, hadde vært å foretrekke. Ikke hente en backupspiller, men en rotasjonsspiller som loves greit med spilletid, men ikke fast. Kanskje til og med en spiller som kan bekle både stopper og høyreback?

Steffen Hagen anyone?
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 14.01.2017 23:05    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Det hjelper jo ingenting hva din mening er når han etter all sannsynlighet ikke ville ønsket å komme hit hvis han ble forespeilet å være tredjevalg. Da hadde han ikke kommet inn. Forhold deg til virkeligheten når du klager.

Nei, det hjelper ikke hva min mening er, siden det er Brakka som bestemmer. Men jeg forbeholder meg allikevel retten til å dele min mening.

Eller kanskje vi skal stenge forumet, og kun poste RBKs offisielle syn for hver spiller og hvert tema.


Fakta er at han aldri har spilt seniorfotball, sånn sett burde han være storfornøyd med å ha signert for en av Skandinavias største klubber gjennom alle tider og fått lovnader om å bli satset på.

Samme lovnad som han fikk i St.Pauli, og hvordan endte det?

Hvis han tror det ikke er finnes én konkurranse-situasjon i profesjonell toppfotball, så har jeg et tips til ham.
Legg opp! Det er alltid en som er klar for å ta plassen din.


Steffen Hagen, Nei takk!
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 14.01.2017 23:16    Post subject: Reply with quote

Sukk, du misforstår hva jeg sier - jeg har da ikke på noen måte skrevet at du ikke skal fremme dine meninger. Det jeg skriver er at du ikke kan ta utgangspunkt i en konstruert virkelighet der du mener at Rasmussen ville kommet hit om han ble forespeilet å være et klart tredjevalg - det ville han selvsagt ikke. Nok teskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 14.01.2017 23:26    Post subject: Reply with quote

Konstruert virkelighet, hahaha.

Jeg antar at Rasmussen som har fått samme lovnad som hovedgruppen av laget vårt. At er du god nok så er du gammel nok, at det er opp til en selv å prestere.
Det er et nytt år og alle starter fra scratch.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 14.01.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Ja, konstruert virkelighet. Du konstruerer deg en virkelighet der det å hente Rasmussen som et klart tredjevalg ville vært mulig, og så sutrer du basert på konstruksjonen din.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.01.2017 00:12    Post subject: Reply with quote

Haha, imponerende herseteknikk du prøver deg på Skeptix.
Dessuten liker jeg sukkerskjeer, de kommer i passende størrelser.


For øvrig kan du fortelle meg hvor jeg har sagt at det å hente JVR som et klart tredjevalg ville vært mulig, og sannsynlighetsgraden i dette?
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 15.01.2017 11:36    Post subject: Reply with quote

Du bør ikke klage på hersketeknikker i den posisjonen du har gravd deg selv ned i.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2017 23:34    Post subject: Reply with quote

Tror det dukker opp VGTV-innslag i løpet av uka. Vil i hvert fall gjette at det er VG-Regine som står med rød mikrofonhette i bakgrunnen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 17.01.2017 00:40    Post subject: Reply with quote

Bytta jobb hun altså? Sett henne med innslag i TV2-sporten mange ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 19.01.2017 14:31    Post subject: Reply with quote

Vil bare legge til at all virkelighet er konstruert i individets sinn og er derfor subjektiv og alltid i endring.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Next
Page 9 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb