English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jacob Vandsø Rasmussen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 06.01.2017 16:21    Post subject: Reply with quote

Har han tempo i kroppen, det er jeg mest spent på...
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.01.2017 16:27    Post subject: Reply with quote

RBK-trener Kåre Ingebrigtsen sier han er veldig fornøyd med å få på plass det unge stoppertalentet.

– Det har vært litt fram og tilbake. At vi nå fikk ham på plass, er vi veldig godt fornøyde med. Det har vært andre klubber inn i bildet, og man føler seg aldri sikker før papirene er underskrevet, sier Ingebrigtsen.

«Brutter'n» karakteriserer Rasmussen som en spiller med bra rekkevidde og store offensive kvaliteter.

– Det er vanskelig å finne slike typer, så vi har gått stille og pent i dørene for å få ordnet denne avtalen. Jeg vet at det er mange klubber i Europa som er på jakt er venstrebente stoppere.

NRK.no
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2017 16:35    Post subject: Reply with quote

Veldig spennende signering! Egentlig en slags "drømmesignering" i form av hvor spennende den er. 19 år gammel dansk "wonderkid" på 190 cm og midstopper med god teknikk? Høres unektelig bra ut. Med Hoftun som trener har jeg troen på at vi kan utvikle ham videre. Veldig spennende signering dette. Gøy at RBK trekker slike ut av intet. Når alt det er sagt, usikker på om de tenker at han alene skal erstatte Holmar. Jeg er generelt spent på hvordan de ser for seg forsvarskabalen fremover:

Antar han her er kjøpt inn som tredjevalg. Dette grunnet hans mangel på A-lagserfaring. Da selges vel Bjørdal (som uansett lenge har vært lenket til andre klubber, Brann blant annet?)?
Skal Skjelvik dyrkes som midstoppermakker til Reginiussen eller ønsker RBK enda en midstopper inn som er mer erfaren og sånn sett kan gå rett inn for Eyjolf?
Skal også Lundemo dyrkes som midstopper? Dette hintet Ingebrigtsen til i tidligere intervjuer, men det virker rart å ha to unge midstoppere i tillegg til våre egne. Antar det bare var Kåre som ønsket å si at det var en anvendelig defensiv spiller. Signeringen av Rasmussen får meg i hvert fall til å tenke at Lundemo da vil dyrkes som midtbanespiller, antageligvis som backup til Konradsen.
Hva skjer med våre høyreback-situasjon? Skal noen av de nyinnkjøpte omskoleres dit, eller tenker RBK å kjøpe en eller kanskje to nye høyrebacker? Svensson er en av våre hetest salgskandidater, og vi har ingen backup p.d.d. Det er en av våre mest sårbare posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 06.01.2017 16:47    Post subject: Reply with quote

Dette kan vise seg å være en klassesignering. Spanande!
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 06.01.2017 16:47    Post subject: Reply with quote

En spennende spiller, som jeg gleder meg til å følge.
Har vi betalt noe for spilleren, eller kom han gratis til oss?
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.01.2017 16:51    Post subject: Reply with quote

Hvor blir det av negativiteten da, folkens?

Men seriøst, liker slike typer signeringer. Mye videresalgspotensiale, bra talent, har fått prøvd seg litt i utlandet. Syntes dette tyder på at sportslig jobber bedre enn det mange påstår at de gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 06.01.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

Tipper denne tenåringen er det som manglet for å gå til gruppespill i Europa i år Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2017 16:57    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Har vi betalt noe for spilleren, eller kom han gratis til oss?

Kåre påstår flere klubber ønsket seg spilleren, så jeg vil nok anta at vi måtte ut med noen euro.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 17:17    Post subject: Reply with quote

Kildene mine sier at det var en budrunde med andre lag, blant annet Malmö. Kostet oss 5,5 mill.

EDIT: Veldig mye for en type uten A-lagserfaring, så her burde Kåre være sikker.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174


Last edited by gollumLAD legend on 06.01.2017 17:19; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

Voldsomt til kildetilgang alle plutselig har da.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 17:20    Post subject: Reply with quote

Liten by og mange spørsmål.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 06.01.2017 17:37    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke spilleren så vanskelig å si, men virker som en spennende signering. Det jeg syns er mest positivt med signeringen er at vi virker til å være attraktive på markedet når han velger oss foran andre( spesielt om Malmö og andre større klubber har vært etter han). Klarer vi å utvikle slike spillere videre vil både vi ta et steg men vil også bli enda mer attraktive for både norske og utenlandske talenter Tommel'n opp!

RBK
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.01.2017 17:47    Post subject: Reply with quote

En fin signering av en spiller som virker voksen og ydmyk til alderen. Jeg fikk et veldig godt første inntrykk.

Når det er sagt, det at han får trøyenummer 5 tyder på at vi ikke signerer en nytt førstevalg og erstatter til HÖE. Det i seg selv er skremmende, spesielt med tanke på at spilleren aldri har spilt A-lags fotball..

Vi går inn i sesongen med Reginiussen, Skjelvik og Rasmussen som stoppere. Bjørdal blir vel høyst sannsynlig solgt.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 06.01.2017 17:50    Post subject: Reply with quote

Super signering. Ikke at jeg noensinne har sett han spille eller vet noe mer enn det andre har skrevet (iconbit spesielt), men ung og høy, og måten han beskriver seg selv på, så virker dette meget lovende.

Om han er sett på som 2. valg som stopper (bak Toreg) og om han er god nok til det, vet jeg ikke, men velger å stole på klubben og glede meg til å se han i aksjon.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.01.2017 17:55    Post subject: Reply with quote

Vedr uttak til A-landslagstropp:
Har selv sett det skrevet at han har vært tatt ut på A-landslaget, men ikke fått kamp.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 06.01.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

Når Kåre selv fremhever at han er venstrebent så tyder det på at den egenskapen blir vektlagt og at han antakeligvis er tiltenkt mye spilletid. Han og Skjelvik bekler venstre midtstopper og Reginiussen/Bjørdal(eller en ny) bekler høyre midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 06.01.2017 18:03    Post subject: Reply with quote

spådom: imponerer såpass i pre-season at kåre velger å kjøre han ilag med tore.
mtp alder kan han ta store steg uke for uke om han blir satset på og får spilt a-kamper.

vi har råd til å kjøre han inn i første 11èr frem mot e-cup kvalik, om han er ett så stort talent som det hevdes.

19Ã¥r er trossalt ikke SÃ… ungt i dagens fotball.

reiste tidlig ut, så har sikkert vokst fort som person, i forhold til f.eks en reitan som bor trygt hjemme med sine foreldre og i vante omgivelser.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 06.01.2017 18:06    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Når Kåre selv fremhever at han er venstrebent så tyder det på at den egenskapen blir vektlagt og at han antakeligvis er tiltenkt mye spilletid. Han og Skjelvik bekler venstre midtstopper og Reginiussen/Bjørdal(eller en ny) bekler høyre midtstopper.


Ja. Det er også veldig Cruyffsk. Når man spiller superoffensiv fotball med backene høyt oppe er det bra med en god venstrefot på venstre stopper og ditto på høyre slik at stopperne kan dekke sidene. Da er det meningen at ankeret på midtbanen skal falle av og være sweeper.

I forhold til pasningsspillet er det helt klart en fordel å ha en type som Rasmussen.

Spørsmålet er selvsagt om han er kald nok i hodet til å ta plassen. Om han ikke er det kan Skjelvik spille til sommervinduet.

Fart burde ikke være et problem. Schalke ville ikke hentet han nedover om det fysiske ikke var i orden.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 06.01.2017 18:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Vedr uttak til A-landslagstropp:
Har selv sett det skrevet at han har vært tatt ut på A-landslaget, men ikke fått kamp.

Da er det bare å legge ut en link da Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 18:17    Post subject: Reply with quote

Dette er morsomt. Det er spennende. Jeg får umiddelbart samme følelsen som jeg fikk for 11,5 måneder siden, da vi hentet Gersbach.

Det betyr ikke at det ender godt, men her har vi i hvertfall (slik det ser ut) skaffet oss et råmateriale som er meget bra for videreutvikling.

Har lest litt på forumet til St. Pauli, hvor han er den mest diskuterte spilleren akkurat nå. På noen få timer har denne overgangen generert mye diskusjon (4-5 sider). Flere nevner at det er en skandale, med mindre man får mye penger for ham. Andre hevder at han er en juvel som ville gitt store salgssummer i framtiden. Jeg ble veldig spent når jeg leste diskusjonen, og håper virkelig det stemmer at han er så god!

Edit: leser andre som mener at han har et stykke igjen til noen første-ellever grunnet fysikk og duellstyrke. Det fikser vi i løpet av pre-season Wink
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 06.01.2017 18:28    Post subject: Reply with quote

Høres særdeles bra ut. Spent på om St.Pauli fikk en videresalgsavtale.
Back to top
View user's profile Send private message
olapo
Junior


Joined: 21 Aug 2015
Posts: 4
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 18:39    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:

Edit: leser andre som mener at han har et stykke igjen til noen første-ellever grunnet fysikk og duellstyrke. Det fikser vi i løpet av pre-season Wink


Gutten kommer til å ose over med fysikk etter en introduksjon til trøndersk kraftfor type sodd.
Back to top
View user's profile Send private message
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 06.01.2017 18:59    Post subject: Reply with quote

Dette virker meget lovende utfra den lille infoen som ligger i budrunde, St. Pauli-fans osv. HÃ¥per virkelig han har tempo i kroppen.

Og at han ikke ender opp som Ankersen i sin tid.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

Den typen signeringer jeg liker best, sånn omtrent. Men ser gjerne at dette ikke er den eneste forsvarsspilleren inn.

Virker som en fin fyr ut fra rbk.no sitt lille intervju. Håper han blir god på banen og Tommel'n opp!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2017 19:36    Post subject: Reply with quote

Foreligger det en risiko for at en videresalgsklausul eller tilbakesalgsklausul er med i avtalen?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Next
Page 5 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb