English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
San Marino - Norge
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2017 13:19    Post subject: San Marino - Norge Reply with quote

Helland på landslaget, gitt. Det var vel litt overraskende. Gratulerer til Pål. Er det noe landslaget trenger, er det helt klart en målscorer som ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2017 13:19    Post subject: Reply with quote

Skjelvik, Reginiussen, Meling og Helland er kalt opp til den norske landslagstroppen til kampene mot Nord-Irland og San Marino.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.09.2017 13:23    Post subject: Reply with quote

Kan slå tilbake på vår høstsesong tipper jeg... Rolling Eyes
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.09.2017 13:25    Post subject: Reply with quote

Kommer til å få beinet knekt i to av en overtent Nord-Ire om han får spilletid, tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 26.09.2017 14:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er ikke Andre Hansen med?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2017 14:55    Post subject: Reply with quote

Han har meldt forfall pga skade. Med andre ord spørs det om han blir å se på banen for RBK med det første også.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 26.09.2017 18:20    Post subject: Reply with quote

Rett å slett en skandale at Ødegaard ikke er tatt med her.
Han har briljert for Heerenveen. Rett å slett vært sykt god, med en teknikk, blikk og pasningsfot som ingen andre i norge har.

Hvorfor Lagerback utelater han er meg en stor gåte..
Jeg har en teori på at Lagerback vil vise at han bestemmer, og ikke vil la seg presse av hva media sier. Til dels enig før, men akkurat nå er Ødegaard norges beste spiller. Slike spillere må med !! ..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.09.2017 20:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett alt for lite av Ødegaard i det siste til å uttale meg om det sportslige, men er det ikke litt konspiratorisk å anta at en erfaren, merittert og respektert trener skal vrake en klassespiller og med det ikke stille sitt potensielt beste lag fordi han har en personlig agenda?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Grieg78
Junior


Joined: 02 Apr 2017
Posts: 51

PostPosted: 26.09.2017 20:36    Post subject: Reply with quote

Holder meg mest til å kommentere rosenborg men må si meg enig at det er utrolig at Ødegaard ikke er i troppen her. Jeg har vært på plass og sett ham live i Nederland denne sesongen og sett de andre kampene via stream. Han har spilt på seg selvtillit og skaper masse rom og sjanser for lagkameratene, kan bli bedre inne i boksen og på avslutninger men bortsett ifra King ser jeg ikke hvem bedre på landslaget som kan hjelpe å avgjøre kamper for Norge.

Det må være 'politiske' årsaker til at han ikke er med.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 26.09.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg har sett alt for lite av Ødegaard i det siste til å uttale meg om det sportslige, men er det ikke litt konspiratorisk å anta at en erfaren, merittert og respektert trener skal vrake en klassespiller og med det ikke stille sitt potensielt beste lag fordi han har en personlig agenda?


Hvilken annen grunn har man for at Ødegaard blir utelatt?¨
Han er p.d.d norges beste spiller.
Han har herjet i Heerenveen siden i våres!!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 26.09.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett en eneste kanp av Heerenveen i år, men har registrert at de samme tabloidene som skrøt ham opp i skyene når han spilte på junior/reserve-laget til Real Madrid har opprettholdt fokuset på ham..

Du kan meget mulig ha rett, altså. Men hadde han vært selvskreve på laget hadde det vel vært skandaleoppslag i norske media? Vi har jo hundre tusen kæll som lever av å være eksperter og å rope høyest.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 26.09.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Om han ikke passer inn i systemet til trenere skal han vel ikke være med bare fordi at han er "best". Semb skulle på død og liv spille med 1 spiss, men fant plass til Solskjær, Carew, Iversen og Flo på laget bare fordi de var "verdensstjerner". Tror LL er mer opptatt av å spille på sin måte enn å blidgjøre VG.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 26.09.2017 23:57    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Om han ikke passer inn i systemet til trenere skal han vel ikke være med bare fordi at han er "best". Semb skulle på død og liv spille med 1 spiss, men fant plass til Solskjær, Carew, Iversen og Flo på laget bare fordi de var "verdensstjerner". Tror LL er mer opptatt av å spille på sin måte enn å blidgjøre VG.


Har Viaplay og har sett kampene.
NÃ¥ spiller han mer voksent, og har mer fysikk. Han er blant de bedre i Eredivise, for et lag som ligger i toppen!.
Han bør, og skal være selvskreven! Du finner en plass for han!.. Basta
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 26.09.2017 23:59    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Jeg har ikke sett en eneste kanp av Heerenveen i år, men har registrert at de samme tabloidene som skrøt ham opp i skyene når han spilte på junior/reserve-laget til Real Madrid har opprettholdt fokuset på ham..

Du kan meget mulig ha rett, altså. Men hadde han vært selvskreve på laget hadde det vel vært skandaleoppslag i norske media? Vi har jo hundre tusen kæll som lever av å være eksperter og å rope høyest.


Flere som var kritiske til han før, og for at han var på landslaget, som nå har snudd faktisk!.
Alle mener at Ødegaard bør bli tatt ut nå, selv de mest kritiske medier.
Henriksen foran Ødegaard. Rister oppgitt på hodet..
Ødegaard nå, mot Ødegaard før er noe annet..

En Ødegaard er en spiller du skal dyrke laget rundt. Han åpner opp spillet som ingen andre enn han gjør i Norge. Som også få andre enn han gjør i nederland. Han har et blikk for spillet som ingen andre i norge har. Slike spillere trenger vi!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 27.09.2017 07:55    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:

Hvilken annen grunn har man for at Ødegaard blir utelatt?

Kanskje han ikke passer inn i måten Lagerbäck vil spille. For dårlig førsteforsvarer kanskje. Har Lagerbäck brukt å spille med en typisk playmaker før?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.09.2017 08:30    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan være flere grunner til å unnlate det som ser åpenbart ut. Stallsammensetning, komplementære ferdigheter, forholdet mellom styrker og svakheter individuelt, og så videre. Det er jo ikke sånn at et knippe gode spillere automatisk blir et godt kollektiv.

Jeg har som sagt ikke sett Ødegaard i år, men jeg velger å tro at Lagerbäck vraker ham av slike grunner, ikke fordi han trenger å vise baller.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 27.09.2017 09:04    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ja, det kan være flere grunner til å unnlate det som ser åpenbart ut. Stallsammensetning, komplementære ferdigheter, forholdet mellom styrker og svakheter individuelt, og så videre. Det er jo ikke sånn at et knippe gode spillere automatisk blir et godt kollektiv.

Jeg har som sagt ikke sett Ødegaard i år, men jeg velger å tro at Lagerbäck vraker ham av slike grunner, ikke fordi han trenger å vise baller.


Nå skal noe av grunnen i følge Perry være at den nederlandske ligaen ikke er god nok.
Bergdølmo er oppgitt over det hele (som følger nederlandsk fotball tett), og mener som meg, og flere andre at Ødegaard er norges beste spiller. Var mye hype rundt han, men nå er han faktisk mer en god nok, og da får han ikke være med. Det er merkelig.
Han herjet på u21 i det siste også.

Lagerback brukte også playmakere i sin tid.. Han fikk plass til Chippen, Larsson, Ljungberg og Zlatan i en og samme 11.
Finnes ingen grunn for at Ødegaard skal utelates.
Synes Lagerback og Perry bommer grovt her.
Er det noe landslaget trenger, så er det teknikk, blikk, pasningsfot!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 27.09.2017 09:20    Post subject: Reply with quote

Halve RBK-laget er utkalt på en landslagstur som betyr null, niks, nada, og når de kommer tilbake skal vi til Alfheim. Til gjengen som alltid forsvarer Stalingrad når de spiller mot oss, men som ellers gladelig taper mot de fleste.

"Yay."
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.09.2017 09:43    Post subject: Reply with quote

Lukter 0-0 på Alfheim ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 27.09.2017 09:50    Post subject: Reply with quote

Det skal vi i så fall være storfornøyde med. Vi har holdt nullen i alt 4 ganger der oppe siden 1986, derav to ganger 0-0. Det er et helvete av en bortebane og en motstander som av en eller annen grunn har kampene mot oss som årets eneste store begivenhet. Hver gang de rykker ned er det en sann lettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.09.2017 10:17    Post subject: Reply with quote

Var det ikke ett av årene de rykket ned hvor de tok seks av noe slikt som 25 totale poeng mot oss?

Merkelig lag, Tromsø. De er over tid langt fra gode nok til å ha den statistikken mot oss som de faktisk har, og det er ikke sånn at de har en slik ekstrem kontinuitet i spillerstall og støtteapparat slik at de vet bedre enn andre hvordan de skal ta oss ut.

Det største problemet er imidlertid fansen. De er Norges soleklart mest sytete og sutrete supportere, og der er konkurransen etterhvert rimelig tung.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 27.09.2017 10:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kongshavn viste hvorfor han kanskje burde ha vært med i kampene mot San Marino og Nord-Irland. En rekke feberredninger holdt Tromsø inn i kampen da RBK presset på som mest. Spesielt i det 93. min da han går feil vei, men mister ei sko i det han hopper og skoa hindrer ballen fra å gå i mål.

-Nå har jeg ikke sett alle lagene i Norge ennå, men jeg kan ikke tro at det finnes en bedre keeper en Gudmund i Eliteserien, sier Tromsøtrener Simo Valakari.


Uka etter taper de 5-0 mot Stabæk og Kongshavn redder ikke et eneste skudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.09.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Kongshavn er et erke-eksempel på en slik norsk hype-keeper. Han leverer en kamp eller to i året hvor han står som en vegg (gjerne mot oss) og gjør sakene sine svært godt på strek. At han er meget middelmådig i flesteparten av årets kamper hoppes det elegant over. Èn god kamp under bombardering gir automatisk landslagsdiskusjon. (Jan-Kjell Larsen og Steinar Sørlie, anyone?)

Jeg er overrasket over og rimelig lei av at folk i og rundt norsk fotball som liksom skal ha peil skummer i buksa hver gang en keeper leverer over snittet som skuddstopper. Kongshavn (og andre) hadde sikkert vært en fantastisk keeper på 80-tallet, da fotballkeepernes ferdigheter ikke gikk særlig utover det håndballkeepere skulle være gode på. Etter at tilbakespillsregelen tro i verk og keeperen regnes som "bakerste angriper", er kravspec'en noe utvidet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.09.2017 14:34    Post subject: Reply with quote

DarthJohansen wrote:
Kongshavn viste hvorfor han kanskje burde ha vært med i kampene mot San Marino og Nord-Irland. En rekke feberredninger holdt Tromsø inn i kampen da RBK presset på som mest. Spesielt i det 93. min da han går feil vei, men mister ei sko i det han hopper og skoa hindrer ballen fra å gå i mål.

-Nå har jeg ikke sett alle lagene i Norge ennå, men jeg kan ikke tro at det finnes en bedre keeper en Gudmund i Eliteserien, sier Tromsøtrener Simo Valakari.


HAhahaha. NÃ¥ trodde jeg i tre sekunder at dette faktisk hadde skjedd.

Jeg er fristet til å gjette på at landslagstrenerne har identifisert et lite holdningsproblem i landslaget; at det er litt sånn metthet og fornøydhet med bare å bli tatt ut, og at de kanskje ønsker en periode å rendyrke en del av de kvalitetene Lagerbäck setter aller høyest når de tar ut et lag. Det er jo liten tvil om at de tenker på hvordan de ønsker å bruke Ødegaard på sikt, og jeg tror kanskje det handler om å få resten av laget til å løpe til de blør og opptre som et voksent og noenlunde samspilt fotball-lag FØR de introduserer den der matchvinneren som skal få litt friere tøyler i laget.

Og nå spiller jo kampene liten rolle - de har altså råd til å ha en litt lengre horisont. Jeg tror altså Ødegaard blir tatt ut så snart de andres innsats og lagånd vurderes som god nok, paradoksalt nok. I mellomtiden får han styre showet på U21.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 27.09.2017 14:38    Post subject: Reply with quote

Det er en interessant teori, i hvert fall. Lagerbäck gjorde det samme med Island, der Gudjohnsen hadde ord på seg for å møte opp som bestilt til landskampene og gjøre en OK jobb, men det skinte gjennom at han innerst inne visste at dette landslaget aldri kom til å nå noe mesterskap - noe som smittet over på de andre spillerne. Da Lagerbäck var ferdig med å bygge et lag som kunne slå fra seg i EM, var det plutselig ikke plass til den store stjerna lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb