English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Birger Meling
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 08.08.2018 22:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
oxbailla, er enig i innlegget ditt. Han er noe unnskyldt siden han spiller på et dysfunksjonelt lag.


Sånn sett bør egentlig alle spillerne PRE Coolen frikjennes. Det er herifra og ut spillerne forhåpentligvis kan vise hva de er gode for.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.08.2018 23:56    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Og så er jeg enig i at innleggskvaliteten til Meling (i likhet med de fleste i dagens stall) må forbedres mange hakk dersom en lysende karriere for en god klubb i en bra liga skal være innenfor rekkevidde.

Å komme seg ned til linja og legge over førsteforsvarer i hver kamp er en god start. Wink


Jeg tror ikke bare dette er riktig, jeg er rimelig sikker på at både dette og posisjonering defensivt MÅ opp på et veldig mye høyere nivå dersom Meling skal spille back for noe som helst lag i en god liga. Backer på det nivået har rett og slett ikke store svakheter på de nøkkelferdighetene. Selv Gamboa holdt jo et helt annet nivå defensivt, og han falt gjennom i PL.

Dersom han skulle reparere disse manglene ville han dog bli veldig mye bedre fort, så det er jo potensielt en glimrende back der.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 09.08.2018 00:03    Post subject: Reply with quote

Gamboa hadde fart. Og redda seg defensivt på det. De gangene han ble utfordret 1 mot 1 defensivt så falt han gjennom. Bare se på kampene i EL i 2012. Det meste motstanderne våres skapte, kom på Gamboas side. Høyst middelmådig spiller både offensivt og defensivt. I mine øyne holder Meling et høyere nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 09.08.2018 03:34    Post subject: Reply with quote

Marcelo er ikke akkurat noen defensiv bauta han heller, likevel kalles han verdens beste venstreback.

Enig i at innleggskvalitet og defensiv posisjonering bør bedres, men man kan ikke klage på at Meling skaper lite, og samtidig si at Gamboa var så forbanna god, all den tid Gamboa hadde ca. 0 målpoeng.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.08.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

Men det er vel heller ikke så mange som sier at Gamboa var så god. Ettermælet fra tiden i Rosenborg var først og fremst at han var søt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 09.08.2018 09:17    Post subject: Reply with quote

Man kommer fryktelig langt med å være søt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.08.2018 09:20    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at han var lukrativ.
Fantastisk pris for en sprinter med fotballsko
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Gamboa hadde fart. Og redda seg defensivt på det. De gangene han ble utfordret 1 mot 1 defensivt så falt han gjennom. Bare se på kampene i EL i 2012. Det meste motstanderne våres skapte, kom på Gamboas side. Høyst middelmådig spiller både offensivt og defensivt. I mine øyne holder Meling et høyere nivå.


Du trenger ikke se lenger enn til EL 2017 for å se at nesten alt motstanderne skapte kom på Melings side, enten fordi han ble passert med ball, eller fordi han lå så langt unna at de gjorde som de ville. Enkelt eksempel : Celtics matchvinnerscoring på Lerkendal.

Gamboa falt slettes ikke gjennom hver gang han ble utfordret defensivt, det er jeg uenig i, men det var farta si han stolte på, og han likte - liker fortsatt - å friste motspillere til å prøve seg på utsiden ved å gi dem rom der. Det lyktes ofte, selvsagt mindre ofte mot bedre motstand, og han hadde også klare mangler i posisjonering i leddet (det var litt solokjør), men det peker uansett mot en taktisk bevissthet som Meling ikke har.

Ja, og en fart Meling ikke har. Ekstremt viktig i kontradekkingen, og det tror jeg er en del av grunnen til at han deltok lite offensivt.,som jeg også grundig poengterte da.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 09.08.2018 11:11    Post subject: Reply with quote

Det vrir seg inni meg når jeg ser Meling "presser" vingene med 2-3 meters avstand. Dette gjør at nærmest samtlige vinger som holder ES-nivå eller høyere nærmest upresset kan slå innlegg. Det blokkeres knapt innlegg fra den siden der. Elementært for en back, men Meling slipper av en eller annen grunn unna kritikk for dette.

Spesielt bortekampen mot Celtic i fjor var et skrekk-eksempel. Vi slapp ikke inn noen mål, men Celtic må ha fått slått 10-15 innnlegg fra sin høyreside, og det er jo et lite under som gjør at de ikke fikk noe ut av det. Noen hevdet at det var en taktisk bevisst handling å la Celtic få komme til innlegg, men den synes jeg er syltynn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 09.08.2018 11:15    Post subject: Reply with quote

jubajuba wrote:
Ikke at VG på noe vis sitter på noen fasit, men Meling er vår nest beste på VG-børsen denne sesongen. Kun ToReg er foran. 13.plass totalt.


Det kan enkelt forklares med at han er vår beste spiller ferdighetsmessig. Samtidig betyr ikke det at han er en effektiv venstreback. Er tildels enig med Hedon her, Meling er en god spiller med mange gode involveringer (som forklarer høy score på børsen), men han er til stadighet ute av posisjon og bidrar derfor til at RBK sliter med strukturen og spillemønsteret.

Synes faktisk han minner litt om Ørjan Berg i spillestilen, selvfølgelig ikke like fysisk robust eller god i pasningspillet, men kanskje passer han bedre som indreløper
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 09.08.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Alle er vel enige om at Meling er bedre offensivt enn defensivt..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.08.2018 12:03    Post subject: Reply with quote

Det forventes vel også mer eller mindre hos oss? Syntes Meling er en fenomenal spiller, en slags billig Joshua Kimmich. Kan vel også argumenteres for at han heller bør være en del av en midtbane-3er, men jeg syntes han fungerer godt på venstrebacken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Det er nå litt corny vurderinger på dette forumet. Defensive spillere vurderes utelukkende på bakgrunn av offensive bidrag, mens det for offensive spillere tilsynelatende er aller viktigst at de er knallgode defensivt. Mens midtbanespillere vurderes utelukkende på kroppsspråk.

Alle ferdigheter er ikke like viktige!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.08.2018 15:12    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Gamboa falt slettes ikke gjennom hver gang han ble utfordret defensivt, det er jeg uenig i, men det var farta si han stolte på, og han likte - liker fortsatt - å friste motspillere til å prøve seg på utsiden ved å gi dem rom der.


Gamboas største hemsko var jo at han sjeldent turte/fikk lov (stryk det som ikke passer) å være med i angrep. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg rev meg i håret over at han spilte fra seg ballen og "rykket tilbake til start" når han kom til midtbanestreken.

Gamboa og Meling har dog flere forskjeller enn likheter og spilte i to forskjellige system i Rosenborg, så det er kanskje ikke helt rettferdig for noen av dem å sammenligne direkte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.08.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med Hedon. Det verste er at dette burde være enkelt å fikse.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 12.08.2018 17:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Har ikke forstått rollen sin som RBK-back


Et øyeblikk her trodde jeg Hedon litt ukledelig fortsatte den i utgangspunktet morsomme spøken med å snakke ned en spillersom er ønsket av utenlandske toppklubber, men etterhvert har det kommet så mye konsekvent ræl fra den kanten at det er vanskelig å la det stå uimotsagt.

Jeg tror det Hedon egentlig mener er at Meling ikke har forstått og utført Hedons oppfattelse av en RBK-backs rolle. Hvis Meling blir bedt av treneren om å gjøre noe annet så bør det i det minste tas forbehold om i Hedons blinde nedslakting. Det minner meg om dem som på et tidspunkt har gjort en observering og fortalt kompiser om det og nekter å gå tilbake på standpunktet sitt koste hva det koste vil.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 12.08.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Dessuten ser han ut som en gresk gud uten klær.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 13.08.2018 19:32    Post subject: Reply with quote

Birger eller Hedon?
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 16.08.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Hva synes du om Meling idag, Hedon?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.08.2018 22:17    Post subject: Reply with quote

Banens dårligste vil jeg tro. Fordi han ikke overlappet det første kvarteret eller noe slikt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 17.08.2018 00:35    Post subject: Reply with quote

Klassespiller.En av våre beste spillere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.08.2018 00:49    Post subject: Reply with quote

Meling var bra i kveld, han får virkelig vist fram sin store forse - det store arbeidsområdet hans - i en rolle som kler ham veldig godt. Han må fortsatt jobbe med å faktisk gjøre noe fornuftig med ballen når han løper seg fri, for han er litt 'falt ned fra månen' når han mottar ball i feltet. Men det vil jeg tro kommer.

Den store svakheten hans i defensiv posisjonering blir han ikke utfordret på mot Cork denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 17.08.2018 01:01    Post subject: Reply with quote

Om Meling ikke forsvinner gitt det åpenbare potensialet som bor i ham, så tror jeg han blir like god og viktig for laget som Svensson var på høyre back.

Det skal bli spennende å se hvordan venstresiden blir med ny ving. Forhåpentligvis vil et godt samarbeid ving/back gjøre venstresida farlig igjen.

Meling kan fungere som venstre indreløper også, og jeg håper Gersbach blir igjen som backup for venstrebacken og muligheten med å skyve Meling lenger fremover om nødvendig.

Spørsmålet er ikke om Meling er god eller ikke, men om vi får beholde ham så lenge at vi får en godt samspilt venstreside som skaper sjanser, slik vi tidligere hadde på høyre siden med Svensson og Helland (når Helland var i form/skadefri).
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 23.08.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Da kan vi legge Meling-ikke-god-RBK-back-ballen død. For en spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 23.08.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke spille Adegbenro på samme side som Meling, vi må ha ving som faktisk bruker vår beste spiller når han kommer på sine herlige løp.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 41, 42, 43  Next
Page 24 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb