English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Birger Meling
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 11.11.2019 00:25    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Syns Meling har vært ganske svak i høst. Som om det skjedde noe da det ikke ble salg i sommer.

Var han mye bedre i vår? Synes han egentlig ikke har vært veldig god i hele år, men er fremdeles en av våre beste hver kamp. Noe som sier mye om resten av laget. Synes han har vært litt vingeklippet offensivt i hele år sammenlignet i fjor. Defensivt har han aldri vært verdensklasse.

Han har alltid vært klart best når han har hatt gode medspillere med bra samspill. Når det ikke er til stede kommer svakhetene til Meling til syne. Han er villig til å komme i angrep, men innleggene han er alt for dårlige. Vi har blitt angrepet imot i mye større grad i år, og da kommer hans defensive svakheter til syne.

Absolutt en god spiller som skinner som sterkest når han kan angripe og han har medspillere som beveger seg smart. Men, må si jeg synes utviklingen hans har stoppet totalt opp. Jeg ser ikke et eneste punkt han har blitt bedre på siden han kom til Rosenborg.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 11.11.2019 00:34    Post subject: Reply with quote

Ingen har vært gode i år. Så enten er alle spillerne dårlige eller så har vi en trener som lager gråstein av gull. Den logiske slutningen er enkel å fatte om man ønsker å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 11.11.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Synes han har vært god offensivt og innstillingen er flott, men han er for svak defensivt til å spille i en av de fremste ligaene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 11.11.2019 10:36    Post subject: Reply with quote

Syns han har vært dårlig offensivt jeg. Står jo med 1 målpoeng i år.
Uansett om laget har vært elendig så bør jo en back i RBK produsere mer enn dette.
Han treffer nesten ikke på noen innlegg. Alt går i førsteforsvareren eller kommer ned på bakre med snø på. Ikke spesielt rask og forferdelig svak.
Når det gjelder den defensive jobbingen syns jeg han slipper til alt for mange innlegg.
Kan legge til at Hedenstad har 2 mål og 6 assist.
Klart samarbeidet med adegbenro fungerer ikke og mye ligger der.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.11.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Hvem har vært gode offensivt i år? Han har spilt med en høyst uforutsigbar ving foran seg og 3-4 forskjellige indreløpere samt en ellers dårlig angrepsrekke. Det er ingen som har gode forutsetninger for å være gode offensivt per dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 11.11.2019 10:50    Post subject: Reply with quote

Uansett hvem han har foran seg eller rundt seg, så må det være mulig å slå innleggene inn foran mål. Han mangler rett og slett fotballteknikk nok til å slå innlegg. De er enten så svake at de knapt nok kommer frem til 5 meteren eller så høye at de kommer ned med snø på borte ved motsatt hjørneflagg Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 949
Location: Trønderlainne

PostPosted: 23.01.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

https://www.fotballnerd.n...il-celtic/

Fotballnerd oppgir ingen kilder. Men, ikke utenkelig at Celtic fortsatt er på da. Men, om det skulle være noe i det, er vel 15 mnok en helt håpløst lav overgangssum
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 23.01.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Han har igjen 1 år av kontrakten. 15 mill nå eller la han gå gratis om 1 år? Jeg vet hva jeg ville ha valgt. Det beste er selvfølgelig at han skriver under på en ny kontrakt, men hvis han ikke vil det bør han selges nå i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2020 01:21    Post subject: Reply with quote

15mill vil være meget godt betalt for en spiller på utgående kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 24.01.2020 05:22    Post subject: Reply with quote

15 mill høres ut som maks overgangsum med ett år igjen av kontrakten, det virker som en god deal for oss hvis det stemmer synes jeg. Ville jo vært å foretrekke om vi kunne fått lokket fram en forlengelse, men ligger vel litt i kortene at Meling ikke er allverdens interessert i det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 24.01.2020 08:18    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet på bedre pris men enig i at det er er bedre å selge nå om han ikke vil forlenge. For risikabelt å vente. Samtidig får jeg brekninger av slike lave summer når det selges til en klubb som Celtic. De har råd til å betale det han er verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 24.01.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Kjenner at det slettes ikke er krise om Meling går. Her er det to alternativer som jeg ser det, forutsatt at Meling blir solgt.

Enten at man henter Bjørkan fra Glimt, noe som ikke trenger å bli veldig dyrt da de har et noe mer realistisk verdensbilde enn f.eks. Tromsø som sikkert skulle hatt 40-50 millioner om Bjørkan var deres mann.

Eller at man tar en liten sjanse og kjører Tagseth inn som venstreback og heller bruker evt. penger fra et Meling-salg på en ny stopper.

Vi har per nå to høyrebacker, og jeg aner ikke om en av dem kan bekle venstre back ved gitte anledninger. Man har også Valsvik som har spilt venstre back før. Akkurat Valsvik vil vel være noe helt annet enn de andre alternativene. Men han er nå et alternativ, om enn ikke et optimalt et.

Ligger det 15 mill på bordet for Meling så tror jeg faktisk at jeg ville tatt pengene og sett meg om etter en ny stopper om jeg satt på Brakka og skulle bestemme.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 24.01.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Et bud på 15 mill vil bli akseptert, sannsynligvis et lavere bud også. Tagseth kan være back-up, men selger vi Meling må en ny back inn. Bjørkan tror jeg ikke er særlig realistisk, da tror jeg mer på Birk Risa, men også han var veldig avvisende i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 24.01.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Tragisk om Meling blir solgt for 10-15 mill når han for litt over et år siden var verdt minst det dobbelte.

Sier litt om hvor mye det koster å ha en svak trener og dårlig ledelse.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 24.01.2020 10:48    Post subject: Reply with quote

Ser jo nå at Bjørkan nettopp har forlenget avtalen med Glimt, så det kan fort være at du har rett med tanke på han Henning. I Odd har man Fagermo som har det samme forskrudde synet på økonomi som gjengen i TIL, så om Risa vil er jeg usikker på hva prisen ville blitt.

Kan hende at forhenværende agent Dorsin har noen navn på blokka, gjerne svenske alternativer. Vi har jo hatt grei uttelling på backplass med svensker før.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 24.01.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Tragisk om Meling blir solgt for 10-15 mill når han for litt over et år siden var verdt minst det dobbelte.

Sier litt om hvor mye det koster å ha en svak trener og dårlig ledelse.


Det har vel enda mer med lengden på kontrakten å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Ser jo nå at Bjørkan nettopp har forlenget avtalen med Glimt...


Det er akkurat da vi pleier å by, rett etter prisen har gått opp betraktelig Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 24.01.2020 12:24    Post subject: Reply with quote

Bare å selge, selv om det selvsagt er trist med kun 15 mill. Men heller 15 mill nå, enn bosman om ett år!

Få inn en 30% videresalgsklausul også, så er det en bra deal.

Bruk pengene på Risa/Bjørkan og en ny midstopper
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 26.01.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Greit å selge Melling nå. Her er det viktig å få inn en høy videresalgsklausul, noe vi alltid bør gjøre når vi får bud på spillere som har så kort tid igjen av kontrakten.

Da er 10-15 mill. helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.02.2020 16:24    Post subject: Reply with quote

Drømte i natt at RBK hadde solgt Meling til Motherwell (!) for 3 (!!!) millioner.

Kan nok i hvert fall fastslå at jeg neppe har noen synske evner Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
GeirOve
Proff


Joined: 17 Jul 2014
Posts: 314

PostPosted: 08.02.2020 18:19    Post subject: Reply with quote

Fortsatt fin helg Joralf RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59313
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2020 22:09    Post subject: Reply with quote

Enn så lenge er han RBK-spiller, men han ønsker ikke å prate om den mulige interessen fra utlandet.

– Du får spørre klubben om det, sier Meling til Adresseavisen etter kampslutt i Abrahallen.

Har du snakket med agentene dine om fremtiden?

– Du får spørre klubben om det også.

Forventer du å være RBK-spiller når sesongen starter?

– Ja, det gjør jeg. Jeg forholder meg til kontrakten min.

Les mer: Han har vært det heteste salgsobjektet i flere år: Dette sier Meling om RBK-fremtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.02.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Drømte i natt at RBK hadde solgt Meling til Motherwell (!) for 3 (!!!) millioner.

Kan nok i hvert fall fastslå at jeg neppe har noen synske evner



Herregud, for en RBKwebsk drøm.Very Happy Det er bare her på forumet folk drømmer om Motherwell, Liljepas Metalurgs og Ordabasy Shymkent, eller snakker om de i det hele tatt for den saks skyld. Lenge siden noen har snakket om Chernomorets Odessa nå faktisk, når vi først er inne på temaet.

Meling forsvinner nok til en uspennende klubb for en uspennende sum penger til sommmeren, men til gjengjeld får vi jo desto mer spenning i forsvaret når han skal erstattes av en 130 kilo tung vestlenning med ni tær.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjoe
Junior


Joined: 11 Feb 2020
Posts: 10

PostPosted: 12.02.2020 20:06    Post subject: Reply with quote

Mellling var veldig god for 2 år siden, synd han stagnerte slik I fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 12.02.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Så lenge den eneste angrepsstrategien vår har vært å sentre til Adegbenro som dribler seg bort og skaffer frispark eller hjørnespark, så har det vært vanskelig for Meling å skinne. Inn med Ceide, og en midtbane som fungerer bedre, så vil vi se en helt annen Meling.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 41, 42, 43  Next
Page 37 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb