English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vintervinduet i Eliteserien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.01.2017 10:45    Post subject: Reply with quote

Det er nok alt for mange dårlige lag som kommer til å kjempe mot nedrykk. Om ikke annet har vel LSK en kultur i klubben som gjør at de klarer seg. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2017 10:57    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Lillestrøm-stallen kan nok se svak ut, men jeg nekter å tro at de rykker ned. Den der default-innstillinga deres med å lempe ball inn i straffefeltet og velte kjøttvekt etter krever ikke all verden til spillerkvalitet, og kommer til å sope inn nok poeng til at de berger plassen komfortabelt. Plutselig blir de et av disse lagene som uforklarlig overpresterer og havner i topp fem-seks.


Er det så mye kjøtt igjen i LSK, da? Eviggamle Kippe stiller med nysmurte rullatorhjul og blir garantert en viktig brikke i Erlandsens offensive festfotball, men ellers er det vel (bokstavelig talt) ganske tynt? Jeg kjenner lite til de nye, og det kreves jo minimalt med fotballevner for å spille på et lag hvis filosofi bygger på å stå i veien for ballbanen på dødball, men de møter jo også en del sluggere. Men så er jo Eliteserien en gang Eliteserien, og ingen vet hvor noen av harene hopper. Jeg synes imidlertid LSK ser veldig svake ut på papiret, mtp at mange av de viktigste spillerne i fjorårets fiaskosesong er borte og tilsynelatende ikke erstattet med samme kvalitet.

----

Det kan se ut som vi endelig har kommet til en kollektiv "ground zero" på øverste nivå i Norge. Til og med Molde ser ut til å ha et forbruk som står noen lunde i stil med inntektene. Jeg håper virkelig det går stødig og sikkert oppover herfra, selv om norsk klubbstyring aldri virker å lære.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 25.01.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg på denne måten kan jinxe til at du får rett og Lillestrøm rykker ned, Zorac, spanderer jeg gladelig øl neste gang vi treffes. Skjønt, jeg tror dessverre ikke på det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 25.01.2017 11:02    Post subject: Reply with quote

Men ja, det er virkelig påtakelig hvilke summer som ikke brukes til forsterkninger i klubbene. Avstanden til nedre midtsjikt i Europa ser ut til å øke.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 25.01.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm og Erlandsen passer hverandre som hånd i handske. Dette er deres variant av "Tilbake til røttene".
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2017 11:25    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Hvis jeg på denne måten kan jinxe til at du får rett og Lillestrøm rykker ned, Zorac, spanderer jeg gladelig øl neste gang vi treffes. Skjønt, jeg tror dessverre ikke på det.



_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 25.01.2017 12:22    Post subject: Reply with quote

Når man ser denne oversikten og også oversikten fra i fjor, så viser den at Norske klubber også har et annet problem enn mangel på penger: man klarer ikke å ha kontinuitet i stallen. Det blir alt for mange inn og ut her eneste sesong (ironisk nok hadde jeg et innlegg tidligere i vinter om at jeg ville bytte ut en ganske stor del av stallen vår). Vi klarer i det minste å forlenge kontraktene med de vi vil beholde, så forsvinner noen fra oss er det som regel fordi vi selv ønsker å selge/ikke fornye. Mange andre klubber får ikke forlenget de allerede korte kontraktene. Derfor forsvinner mange som bosmanspillere. Det er også mange kortsiktige løsninger, som 1 eller 1/2 års kontrakter og lån.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.01.2017 13:12    Post subject: Reply with quote

Dette er blitt en enorm utfordring for norske klubber. De beste spillerne har vi kun for en kort periode, også egenutviklede lokale spillere. Bakenga, Henriksen og Selnæs for eksempel forsvant med en gang det kom et mer lukrativt tilbud. Svensson står for tur, og mest sannsynlig forsvinner også Midtsjø innen relativt kort tid. Kun unntaksvis er vi så heldige å ha en spiller som Jensen over mange år.

Utviklingen i internasjonal fotball har vært enorm de siste 10-15 årene, og det er blitt fryktelig mange klubber som har bedre økonomi og sportslig tilbud enn vi har i Eliteserien. Her blir omtrent bare middelmådigheter værende hele karrieren. Kontinuitet er blitt mangelvare, noe som gjør det utrolig krevende å bygge et slagkraftig lag som leverer over tid. Rosenborg er dog en av få som tjener gode penger jevnlig på spillersalg, men heller ikke vi er unntatt kraftig gjennomtrekk i stallen. Vi har også som regel flere kvalitetsspillere samtidig enn de fleste andre, så vi er ikke fullt så sårbare. Eksempelvis har LSK hatt en spiller som er milevis foran alle andre de siste årene, og tapet av Ujah og Friday slo merkbart ut på poengfangsten.

Norsk fotball er blitt progressivt dårligere i de samme årene internasjonale ligaer er blitt bedre og rikere, og da er vi langt ned i næringskjeden. Slikt må vi bare ta innover oss, og jobben som gjøres på overgangsmarkedet og i kartlegging av aktuelle spillere er blitt ekstremt viktig. Gjøres det ikke en skikkelig god jobb her kontinuerlig, vil vi sakke stadig mer akterut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 25.01.2017 18:23    Post subject: Reply with quote

Det beste virkemiddelet vil være å realisere en skandinavisk liga for topplagene. Det vil være med å gjøre det mindre attraktivt å gå til andre ligaer enn de 4-5 største.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 25.01.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Martin Rønning Ovenstad fra Strømsgodset til Sturm Graz
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.01.2017 21:19    Post subject: Reply with quote

Skikkelig salg på Godset spillere for tiden virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 25.01.2017 21:46    Post subject: Reply with quote

Marcus nilsson klar for pohang steelers

http://www.hd.se/2017-01-...-storklubb
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 26.01.2017 09:08    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Jeg oppdaterer på VGD. Kan jo lime inn oppdateringen her også:


Herlig, trøndergutten! Setter stor pris på at du poster overgangslisten i denne tråden, også.
Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 26.01.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Takker. Noen navn har jeg sikkert glemt, og noen overganger har sikkert allerede skjedd i ettertid, men jeg skal prøve å få oppdatert ca hver 2. uke.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 26.01.2017 13:45    Post subject: Reply with quote

Steiring klar for sogndal

http://www.adressa.no/100...9455b.html
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.01.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

Ikke bekreftet, og mulig det er nevnt, men Singh skal være på vei til Godset. Ikke umulig sånn logisk sett mtp hvor han kommer fra, og hva Godset har solgt i det siste.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
str543
Senior


Joined: 19 May 2012
Posts: 153

PostPosted: 26.01.2017 20:42    Post subject: Reply with quote

Henning Hauger klar for Godset (3 år)
Sosha Makani lånes ut fra 3050 frem til 14.August.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 26.01.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Og DET er upopulært i Stabæk kan jeg si, han var ryktet inn til Nadderud.

Men, men, Godset har Skullerud, får trøste oss med det Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.01.2017 07:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig det skjer en del spennende i Drammen på spillerfronten. Men så er det han som skal styre troppene, da, og han er neppe verdensklasse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 27.01.2017 09:03    Post subject: Reply with quote

Enig, my bra på spillerfronten, men hjernedød treneransettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 27.01.2017 09:54    Post subject: Reply with quote

Går sikkert litt utenfor boksen her nå, men jeg hadde ikke blitt lei meg om Hauger hadde vært sentral midtbane for oss. Granted, jeg har ikke sett han spille på en god stund, men basert på det ferdighetsregisteret han hadde for noen år siden tror jeg han ville gjort en solid jobb der.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 27.01.2017 11:20    Post subject: Reply with quote

Nemanja Mladenovic til Glimt. Ser spennende ut.

http://www.glimt.no/nyhet...t-i-ett-ar
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.01.2017 18:52    Post subject: Reply with quote

LSKs Ofkir på vei til Lokeren hvor han gjenforenes med Kristinsson, står det på RB+ og VGlive. Summen skal være under en million.

Da forsvinner altså en av få spennende spillere fra Lillestrøm for "småpenger", men Erlandsen har vel omtrent like mye bruk for kreative spillere som Anne Frank hadde for et trommesett.

EDIT: Samtidig melder Romerikes blad at LSK har signert den 33 år gamle portugisiske keeperen Daniel Fernandes på ettårskontrakt. Han har vært i klubber som PAOK, Twente, og vår gamle bekjentskap Cluj. Spilte sist i Rayo Oklahoma på nivå to i nord-Amerika.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 31.01.2017 22:09    Post subject: Reply with quote

Et par dager siden, men Strømsgodset låner den iranske landslagskeeperen Sosha Makani fra Mjøndalen.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 31.01.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

Jorgensen klar for sarpsborg 08
https://www.nrk.no/ostfol...1.13350200
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 6 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb