English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mesterfinalen 2017: Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Eggen Hedenstad
13%
 13%  [ 17 ]
Lædre Bjørdal
28%
 28%  [ 36 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
16%
 16%  [ 21 ]
Konradsen
3%
 3%  [ 4 ]
Midtsjø
14%
 14%  [ 18 ]
Rashani
2%
 2%  [ 3 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
3%
 3%  [ 5 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
5%
 5%  [ 7 ]
Bakenga
0%
 0%  [ 0 ]
Rasmussen
11%
 11%  [ 15 ]
Total Votes : 128

Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 12:49    Post subject: Reply with quote

Kan vi velge EliSe for sistnevnte?
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 13:24    Post subject: Reply with quote

Elite Serien er vel ES ikke EL
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 30.03.2017 13:25    Post subject: Reply with quote

HAHA, det har du rett i Very Happy
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2017 14:00    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Men ... Bjørdal? Jeg må innrømme at jeg løp litt til og fra TV-en, så kan ha misset noen brilliante involveringer, men mitt inntrykk er at han er en skummel fyr å ha der bak. Synes Rasmussen var klart bedre fra det jeg så, sjøl om han også hadde noen upresise involveringer.

Folk er farget av noen lekne involveringer mot urtrege og stasjonære Orlov i 1. omgang. Med en gang Brann fikk inn Børven og Skålevik, to helt middelmådige ES-spillere, så ble han avslørt gang på gang. Synes det er skremmende å se hvor mange som blir "omvendt" av noen gode involveringer av Bjørdal, når vi i lang tid gjentatte ganger har sett hvor notorisk upålitelig han er mot brukbar motstand. Han er milevis unna å være god nok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Enig. Med et høydepunkt i det utmerkede tilbakespillet som Andre Hansen klarerte med et saksespark. Bjørdal er en bra duellstopper, men er svak i markeringene mot mer dynamiske spillere, og for dårlig i ballbehandlinga. Fin mann å hive inn mot Brann og Lillestrøm, der ballen er mer i lufta enn i gresset til tider, men han har ikke noe høyere nivå inne.

Jeg forventer at absolutt alle RBKs motstandere får med seg at vi er grisedårlige til å spille av høyt press, og det er vi bare nødt til å forbedre, både gjennom å utvikle de spillerne vi har, og gjennom bevisst aksjon i spillerlogistikken. I går hadde vi et bermudatriangel mellom midtstopperne og Konradsen, der ballen blir borte alt for ofte. Det er likevel grunn til å tro at Reginiussen og Meling inn i forsvarsrekka vil gi ganske umiddelbar bedring, men vi savner fortsatt at enten en midtstopper eller sentral midtbane er utpreget god med ballen.

Klarer vi å bli to hakk bedre på å spille av oss litt press, så vil vi bli omtrent umulige å møte for norske lag, og forbedre sjansene til CL drastisk.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 16:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Synes det er skremmende å se hvor mange som blir "omvendt" av noen gode involveringer av Bjørdal

Tja, det er vel ingen som er "omvendt"... Men i går var han BB og da må vi jo stemme på han. Bjørdal kan ikke lastes for at han spilte mot Orlov.

På samme måte stemte jeg ikke på Hansen. Jeg mener at Hansen er Norges beste keeper, men i går var han ikke god - bommet på en utboksing og hadde flere utspark som gikk ut over sidelinja. Det betyr ikke at jeg er "omvendt" mhp. Hansen. Jeg mener fremdeles han er Norges beste keeper.

Bjørdal har gjort sakene sine greit i pre-season og var BB i går. Det holder i massevis for å klikke på Bjørdal i RBKWeb-pollen for min del. Hvis han spiller håpløst mot Odd så skal han nok få høre det.

Synes faktisk det er mer skremmende at noen har bestemt seg for at "Bjørdal er dårlig" selv om han spiller bra. Hvis han spiller bra så er han jo bra...?.. Rolling Eyes

Samme med Skjelvik - jeg river meg i håret av han av og til, men innimellom spiller han bra og da er det på sin plass med skryt også. Så da skryter jeg.
LanoX
Rutinert

PostPosted: 30.03.2017 17:19    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke liker, er at Gersbach-pilen fortsetter å peke ned. Han har etter min mening vært den største skuffelsen i pre-season. En spiller jeg hadde ståltro på ville begynne å dominere mer og mer etter prestasjonene i fjor. Mista han gnisten etter signeringen av Meling? Tar han ikke opp kampen? Spår sommer-exit her.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 17:32    Post subject: Reply with quote

BalleK Tommel'n opp!

Fulgte selv ekstra godt med på Bjørdal i går (da jeg også har forsvart han tidligere) og syntes han leverte en meget god kamp. Jeg tenker først og fremst på flere kinkige situasjoner hvor de fleste ville nøyd seg med å pælme ballen til H***, men han beholdt roen, løftet blikket og traff medspiller hver eneste gang. Gjerne fremover i banen og. Han tok virkelig ansvar der bak, og det kan ikke være lett for noen å spille i en så nykomponert forsvarsrekke, bestående av to(?) tenåringer.

Den perioden hvor det glapp fullstendig burde vi faktisk sluppet inn mål. En katastrofal touch fra Børven hindret det som ville sett ut som en forsvarstabbe. Det er vel litt delte meninger om hva som skjedde der bak og hvem som har skyld, men slik jeg så det så var det Rasmussen som mistet fokus på mannen bak ryggen. Det var tydelig at kommunikasjonen ikke fungerte mellom stopperne så det er vanskelig å halshugge enkeltpersoner vel og merke.

Det kan jo også hende at det skyldes at resten av laget ikke hang sammen, og at midtbanens småjuks defensivt skapte panikk bakover i rekkene. Det så iallefall ikke bra ut der.

Oppsummert: Fullt fortjent BB til Bjørdal. Har ikke noe imot det om han benkes, men da må det være fordi noen andre leverer bedre. Enkelt og greit.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 17:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Synes det er skremmende å se hvor mange som blir "omvendt" av noen gode involveringer av Bjørdal, når vi i lang tid gjentatte ganger har sett hvor notorisk upålitelig han er mot brukbar motstand. Han er milevis unna å være god nok.

Omvendt? Nei, han er fremdeles den svakeste stopperen vår. Men det hindret ham ikke i å være BB i denne enkeltkampen. Skryt kommer når han gjør seg fortjent til det. I denne kampen var han vår minst svake. Jeg føler meg begrunnet til å klage på Pål i går også selv om han er god nok og presterte bra i 2015.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2017 18:15    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg mener de som stemmer han som banens beste rett og slett tar feil, og er farget av noen elegante (halsbrekkende) involveringer i første omgang - der han fikk leke litt med padda Orlov. I andre var han, sammen med Mush etterhvert, vår svakeste spiller. Når Brann satte inn litt tempo etter 60 minutter ble Bjørdal avkledd på sine svakheter mange ganger på ganske kort tid. Skulle ikke mye tempo til før han ramlet av lasset og sank ned på sitt sedvanlig dårlige nivå.

Stiller meg altså helt uforstående til at noen kan mene at han var vår beste i går. Og jeg stiller meg helt uforstående til at enkelte mener at vi bør beholde han. Makan til primitiv midtstopper må vi tilbake til Lago for å finne.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 18:24    Post subject: Reply with quote

Så da gjenstår spørsmålet (som beveger seg inn på en annen tråd), hvem er våre to beste stoppere i dag og hva er det de gjør så mye bedre enn Bjørdal mener du?
Back to top
larsarus
Veteran

PostPosted: 30.03.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Stiller meg altså helt uforstående til at noen kan mene at han var vår beste i går.

Du skjønner ikke at noen stemte han som BB i går altså? Alt annet enn 0 stemmer på Bjørdal er uforståelig?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt flere ganger så mener jeg at vi har et kritisk stopperproblem der vi etter mitt skjønn har fire stoppere der ingen av de har et nivå som harmonerer med det uttalte målet om CL. Tore er best, men det begynner dessverre å bli en stund siden han var skikkelig god. Dansken er spennende, men er veldig usikkert kort. Skjelvik og Bjørdal er rett og slett ikke god nok, men Bjørdal er lengst unna.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2017 19:43    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Hedon wrote:
Stiller meg altså helt uforstående til at noen kan mene at han var vår beste i går.

Du skjønner ikke at noen stemte han som BB i går altså? Alt annet enn 0 stemmer på Bjørdal er uforståelig?

Ja, men slik er det jo etter hver kamp. Alltid noen som ikke ut vært i nærheten som har fått stemmer, og det er jo greit nok det - men jeg får helt fnatt av alt skrytet han får i tillegg. Det er så mange elementære feil han gjør når det gjelder plassering at det hører ikke hjemme på det nivået vi bør være på. Børven og Skålevik, eller hva han heter, var jo bare noen upresise stikker og uheldige marginer unna å være alene gjennom gang på gang mellom 60 og 80 minutter i går. At Rasmussen ikke faller av riktig setter jeg på konto for mangel på rutine, men det burde virkelig være en smal sak å forsvare seg mot det endimensjonale angrepsspillet til Brann i går.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.03.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

Du hadde meg til du nevnte Lago...
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.03.2017 23:14    Post subject: Reply with quote

Forøvrig da så var jeg veldig imponert over de fleste i denne kampen. God trøkk og vilje. Fine tegn til samhandling så tidlig i sesongen. Bjørdal imponerte helt til han nesten donerte Brann et mål på sedvanlig vis, og som enkeltprestasjon skal ikke det telle så mye ned, men vi vet at det er noe som ligger i gutten her så å lansere han som et klart stoppervalg faller på sin egen urimelighet.

Han fremsto som en av banens beste... Veldig god i mesteparten av kampen, men mistet et poeng hos meg i se periodene Brann faktisk presset.

Hedenstad var hakket bedre totalt sett.. Utrolige innlegg og frispark, kommer til å bli en flott spiller når han har kondis nok til å løpe opp på angrepene slik som Jonas.

Kampens beste for meg var Mike, uten tvil. Uten hans pågangsmot, hardtarbeidende spirit så ville ikke kampen gått i vår favør. Han jobber utrettelig, gjør knapt feil og er foregangsfigur nummer en. Vi forventer mye av Mike men når han leverer på denne måten i en slik kamp fortjener han besteprisen.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2017 08:57    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Du hadde meg til du nevnte Lago...

Er du uenig i at Lage var en svært primitiv stopper?
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.03.2017 09:30    Post subject: Reply with quote

Har Lage Fossheim spillt i Rosenborg? Må ha vært tidlig 80-tall det da.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2017 10:27    Post subject: Reply with quote

Ja, "Sunday people" handlet jo opprinnelig om fotball.
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 31.03.2017 11:25    Post subject: Reply with quote

Sunday Tuesday Sunday evening people
kristobal
Legende

PostPosted: 31.03.2017 11:32    Post subject: Reply with quote

Lago var for dårlig. Treg og litt klønete med ball. Men var en bra makker til Stadsgaard, som hadde sine svakheter i det Lago var bra på. Uten Stadsgaard var Lago nada.

At han aldri sutret, og alltid ga alt er naturligvis et stort pluss i boka hos supporterne, men noen stor fotballspiller var han ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 31.03.2017 12:55    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Den perioden hvor det glapp fullstendig burde vi faktisk sluppet inn mål. En katastrofal touch fra Børven hindret det som ville sett ut som en forsvarstabbe. Det er vel litt delte meninger om hva som skjedde der bak og hvem som har skyld, men slik jeg så det så var det Rasmussen som mistet fokus på mannen bak ryggen. Det var tydelig at kommunikasjonen ikke fungerte mellom stopperne så det er vanskelig å halshugge enkeltpersoner vel og merke.

I den grad enkeltpersoner skal halshugges for denne er det vel først og fremst Konradsen som gjør seg skyldig i direkte latskap her. Børven oppsøker Konradsen, målsnik som han er, og forlater deretter Konradsen for å løpe bak ryggen på Rasmussen - mens Konradsen jogger rolig uten den minste mine til å følge løpet til Børven. Dette er noe av utfordringen til Konradsen defensivt i ankerrollen, hvor det er spesielt viktig at i hvert fall han klarer å gjenkjenne sånne situasjoner og ta ansvar, men det er egentlig en synd vi ser av alle midtbanespillerne våre til stadighet: de slipper markeringen helt uten videre, og lar motstanderne konsekvent løpe seg helt fri så lenge løpene er dype.

Jeg synes faktisk at begge midtstopperne må frikjennes for den. Rasmussen har ikke øyne i nakken, og Bjørdal kan ikke passe på to mann samtidig (selv om avstanden muligens var vel stor). Konradsen må følge løpet når Brann står med to gjennombruddsspisser sentralt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Page 22 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb