English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mesterfinalen 2017: Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Eggen Hedenstad
13%
 13%  [ 17 ]
Lædre Bjørdal
28%
 28%  [ 36 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
16%
 16%  [ 21 ]
Konradsen
3%
 3%  [ 4 ]
Midtsjø
14%
 14%  [ 18 ]
Rashani
2%
 2%  [ 3 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
3%
 3%  [ 5 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
5%
 5%  [ 7 ]
Bakenga
0%
 0%  [ 0 ]
Rasmussen
11%
 11%  [ 15 ]
Total Votes : 128

Author Message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 29.03.2017 21:34    Post subject: Reply with quote

Ikke enig med dere som mener dette var en god kamp. Om man tar i betraktning at det er B-lag i det som stort sett er en treningskamp er det godkjent, men ikke mer. Pasningsvaliteten var laber, og samhandlingen er ikke der den burde være så nærme sesong. Hadde vi spilt mot et lag som ikke spiller 9-1-0-formasjon hadde vi blitt straffet hardt. Håper ting sitter mye bedre til helga.

Siden dette er en så ubetydelig kamp velger jeg å ikke skrive børs.
Bjørdal BB. Hansen, Jevtovic og danskene får godkjent.
Spesielt Hedenstad virker å trenge mer tid for å lære seg systemet. Mike ble veldig ensom på siden sin i første.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 29.03.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

Bjørdal banens beste.

Rasmussen har ett par fine pasninger gjennom ledd, de oser det klasse av. Men duel spillet kan han bli absolutt mye bedre på, ikke bare på å vinne dueller. Skulle gjerne sett at han oppsøkte flere dueller også, syns han blir litt passiv noen ganger.

Mush var vel helt grei, litt mer presisjon og koordinasjon mellom han og Nicklas så lukter det som en veldig god duo. Helland og Hedenstad må også jobbe med det samme, men det kommer. Skjønner godt at ikke noen av de som kom inn ikke gjorde det veldig bra, ligger vel mer i måten vi valgte på å spille på(vi er dårlig på å ligge lavt).

Ellers var Rashani god, trur dette blir hans sesong(har han på EL manager), Konradsen vinner veldig mange dueller også.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 29.03.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

Klarte ikke å få meg til å stemme på noen andre enn Bendtner.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.03.2017 22:15    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Kan trådstarter/moderator opprette BB-avstemning? Dette er vel en tellende kamp, så da må vi ha en poll. Wink

Bra du sier ifra. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.03.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg så sammendraget nå på rbk.no.

Jeg viste ikke at Raymond Kvisvik har gjort comeback! Han har også veldig imponerende tan.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 29.03.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Finner det utrolig at det er kun jeg (av hittil 24) som har stemt på Hedenstad som BB. Synes han var ekstremt god. Svensson who? sier nå jeg Razz
Aktiv og spillbar. Krem-pasninger. Og noen nydelige dødballer - omtrent hver gang! Føler han lett kan ta fra Helland plassen som fast dødball-skytter.
At samhandlingen med Mike bl.a. ikke sitter helt i første tellende kamp er ingen krise.
Nok en klasse-signering der altså! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 29.03.2017 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen live fra bortefeltet på Stadion

Hansen – 4 + for å holde nullen, virker ellers ikke så trygg som vanligvis, merkelig bokseinvolvering tidlig i kampen, i tillegg noen pasninger som ikke holdt vanlig standard

Hedenstad – 5 åpenbart en kvalitetsspiller, men ikke helt funnet sin plass på høyresiden
Bjørdal – 7 BB, rydder unna alt som kommer og er konstruktiv med ballen
Rasmussen – 6 trygg defensivt, og finner som oftest medspiller med ball
Gersbach – 3 Det lugget både offensivt og defensivt i kveld

Jensen – 6 som vanlig den som går fremst og leder an i krigen
Konradsen – 6 solid kamp, rydder unna med flere viktige involveringer defensivt
Midtsjø – 5 viljen større enn evnen til tider, + for assist

Rashani – 5 Frisk
Vilhjalmsson – 4 Jobber utrettelig, men lite involvert i farligheter
Jevtovic – 6, enorm arbeidskapasitet begge veier, + for scoring
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 29.03.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Rasmussen har ett par fine pasninger gjennom ledd, de oser det klasse av. Men duel spillet kan han bli absolutt mye bedre på, ikke bare på å vinne dueller. Skulle gjerne sett at han oppsøkte flere dueller også, syns han blir litt passiv noen ganger.


Hm, ikke enig. Jeg opplevde at han vant nesten alle dueller han ble satt opp i. Verre var det med posisjoneringen utover i andre omgang. Det kommer seg. Men han skal bare bli bedre i duellspillet, da blir han god.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.03.2017 23:34    Post subject: Reply with quote

Før stemte jeg alltid på den som viste seg å vinne kåringen. Nå stemmer jeg nesten hver gang på en som ikke når opp i det hele tatt. Denne gangen Konradsen. Det må ha klikket for meg.

Jensen synes jeg faktisk var en skygge av seg selv i dag. Lædre Bjørdal kunne jeg ha stemt på, men jeg trakk mye for den perioden etter 60 min.

Ellers overraskende mye positivt å ta med seg fra kampen. Dette blir bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 29.03.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

Synes han var god jeg, attach. Synes Jensen og Midtsjø hadde altfor mange balltap i forhold til det de pleier. Kon hadde også et par, men vant midtbanekrigen i lufta og hadde god kontroll i oppbyggende spill. Gjorde ting passe enkelt.

Synes dog Vilhjalmsson, Rasmussen og Bjørdal også bemerket seg veldig positivt. Ingen tvil om at vi har gjort et scoop i Rasmussen, og som vanlig er Bjørdal solid når han får sjansen.

Rashani har også absolutt noe på gang. Hadde vi hatt mer flyt i spillet på siste tredjedel kunne dette blitt riktig så bra. Men jeg velger å tro at det kommer seg når både matte og relasjoner får en liten måned på seg.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.03.2017 23:47    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på om du kan ha rett i det Wink

For all del, Konradsen gjør en grei kamp, og har spesielt noen gode defensive involveringer i kontradekkingen i første omgang. Det er selvsagt en styrke han får godt betalt for hos oss mot dårlige og lavtliggende kontringslag - han har brukbar fart, er sterk i kroppen, og vanskelig å passere med ball.

Men vi ser akilleshælen hans defensivt når Brann flytter opp laget sitt - han blir alt for statisk, og står alt for ofte stille uten å dekke verken rom eller mann. I sin rolle burde han være den som står fram når presset øker fra motstanderne, men i stedet forsvinner han ut av kampen, og blir lett overspilt og fraløpt. I stedet er det Mike som, i tillegg til sine sedvanlige offensive bidrag, er den av midtbanespillerne som bryter presset og erobrer ball oftest. Vi er fullstendig avhengige av den defensive frekvensen og forflytningsevnen til Mike og Mitsj i etablert forsvar, for den er sørgelig fraværende hos mange andre spillere, Konradsen inkludert.

I pasningsspillet er det mye det samme som før: han mangler oversikt når han settes under lett press, og ender ofte opp med relativt upresise støttepasninger. Vi ser veldig lite av 'hele aksen'-bevegelsene vi ble lovet da han 'tok' rollen som sentral - og det med god grunn, det hadde vært meget risikabelt.

Han ser med andre ord fortsatt ut som en indreløper som er litt ukomfortabelt omskolert til anker, og det kler ham ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 30.03.2017 00:03    Post subject: Reply with quote

Gøy at vi får litt omtale i Australia også.

http://www.socceroos.com....rqok5frlzl
Back to top
View user's profile Send private message
Balljenta
Senior


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 202

PostPosted: 30.03.2017 08:37    Post subject: Reply with quote

Litt hawaii-kamp, men jeg kjenner det var godt med en slags generalprøve før det braker løs på søndag. Å vinne her var ikke så viktig som i Eliteserien, men det var viktigere enn å vinne en treningskamp.

Synes det ser ut til at vi har kjøpt spillere som holder bra kvalitet i år, og det er bra Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 30.03.2017 08:44    Post subject: Reply with quote

Et bilde tå'n wrote:
Bjørdal – 7 BB, rydder unna alt som kommer og er konstruktiv med ballen

Joa, men de sjansene Brann fikk når de spilte gjennom midten var jo kun Bjørdals feil. Han ble lurt til å buse ut hver gang, og da kom det folk inn bak ham
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 30.03.2017 09:02    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Det er så rart å sitte å høre Ræka skamrose RBK..


Det beste var dog den konstante undertonen av nag som rosen ble fremført med.

Herrrrrliig
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 30.03.2017 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de (få?) som har fått mer sansen for Reka de siste 2-3 årene. Har på følelsen at jeg kommer til åforetrekke han 99 av 100 ganger som "ekspert" framfor feks TV2 sitt panel
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.03.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ha når han skryter såpass av oss som han gjorde nå.
Rasmussen var veldig god i går, rett og slett. Flink til å spille opp på spillere gjennom ledd. Trygg defensivt. Bjørdal var også overraskende solid. Han grep virkelig sjansen når han fikk den.

Angrepsspillet kom seg utover førsteomgang når vi hadde en toppa midtbane og Konradsen kom seg litt oppover i banen. Der syntes jeg han var god i går.

Om Reka har rett i at vi har et par gir til som vi slapper av på fordi det er en "treningskamp", syntes jeg det lover godt, men Odd-kamper syntes jeg alltid er skumle.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.03.2017 10:05    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Et bilde tå'n wrote:
Bjørdal – 7 BB, rydder unna alt som kommer og er konstruktiv med ballen

Joa, men de sjansene Brann fikk når de spilte gjennom midten var jo kun Bjørdals feil. Han ble lurt til å buse ut hver gang, og da kom det folk inn bak ham

Nettopp. God i første omgang, i andre omgang blir han avslørt ved flere anledninger. Rasmussen best av de totalt sett og åpenbart hvem av de to det bør satses på.

Stemte på Hedenstad. Syns han var solid og den dødball foten gir oss en ekstra dimensjon vi kan dra nytte av i Europa om vi blir litt mer hissige på grøten foran mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 16 Sep 2015
Posts: 2174

PostPosted: 30.03.2017 10:10    Post subject: Reply with quote

Moro med danske kommentarfelt dagen etter. Fra "kæft norsk fodbold er sløjt" til "kvaliteten af boldspillet er meget ringere end Suppen".
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 30.03.2017 10:11    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Om Reka har rett i at vi har et par gir til som vi slapper av på fordi det er en "treningskamp", syntes jeg det lover godt, men Odd-kamper syntes jeg alltid er skumle.


Den syntes jeg var bra, "Laga har et par gir til å gå på. .... I alle fall Rosenborg."
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.03.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Moro med danske kommentarfelt dagen etter. Fra "kæft norsk fodbold er sløjt" til "kvaliteten af boldspillet er meget ringere end Suppen".

Det samme skrev noen her på forumet etter å ha sett Brøndby-FCK etter vinterpausen i suppen. Mange glemmer at det gjerne er mye dårligere nivå tidlig på sesongen enn i utover sesongen. Det er nok også en større kvalitetsheving her i tippeligaen utover sesongen enn der nede siden vinterpausen her er adskillig lengre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.03.2017 11:05    Post subject: Reply with quote

Hehe, vanligvis er alle enige i at EL ikke holder så bra nivå, men hvis en danske eller svenske sier det samme, da er alle piggene ute.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.03.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Vi er da vel enige om at Europa League holder et bra nivå, er vi ikke?

Jeg har også, slik som flere andre nevner, mye mer sansen for reka nå, enn for 5 år siden. Han var direkte usmakelig i Aafk, men de siste årene i VIF så var det faktisk ingen ubegrunnede surmaga kommentarer i vår retning. Eller i andres retning i den forstand. Og som kommentator blir han jo litt komisk. Jeg liker negativiteten, foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 30.03.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

Men ... Bjørdal? Jeg må innrømme at jeg løp litt til og fra TV-en, så kan ha misset noen brilliante involveringer, men mitt inntrykk er at han er en skummel fyr å ha der bak. Synes Rasmussen var klart bedre fra det jeg så, sjøl om han også hadde noen upresise involveringer.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.03.2017 11:47    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Vi er da vel enige om at Europa League holder et bra nivå, er vi ikke?


Den offisielle forkortelsen for Europa League er endret til EurL etter navneskiftet til Elite Serien.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb