English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rafik Zekhnini
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.04.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
hadde han passert Sarr hadde man sittet og snakket om at Rafik bør få mer spilletid neste match.


Vi som har sett Zekhnini en del har sett akkurat den situasjonen der veldig ofte. Han kommer seg lynhurtig opp til boksen med ball, for og så rote den bort med ubesluttsomhet. Han vet rett og slett ikke hva han skal gjøre. Håper det løsner for han, men han har ikke vist stort 1v1 etter den BvB-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.04.2018 16:47    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi skal gi gutten noe mer tid før vi dømmer han nord og ned? 10 minutter i landets største derby etter maks tre treninger med laget er ingenting å dømme han på.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 09.04.2018 16:53    Post subject: Reply with quote

Tøft å avskrive en spiller i et innhopp der laget leder 4-0 og kampen er fullstendig avgjort, ja.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 09.04.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Hvem har avskrevet Zekhnini?

At det blir tøft å spille seg inn på laget er et faktum, ikke avskrivelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.04.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Zekhnini har ferdigheter som kan komme godt med når vi stanger mot etablert utover i 2.omgang, men så lenge det er snakk om et kort låneopphold, så sier det seg selv at han ikke skal starte kamper på bekostning av egne spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.04.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

- Konkurranse er bare moro. Han scorer to og gjør en god kamp. Konkurransen gjør at jeg bare blir mer sulten. Jeg får prøve å vise meg fram på trening og gi maks hver dag. Fotballen er sånn: Skal du bli best, må du tåle konkurranse, kommenterer Zekhnini til rbkweb.no.

- Bendtner blir borte i halvannen måned i forbindelse med VM. Det gir muligheter for dere.

- Ja, jeg er tålmodig. Jeg har vært nede i Fiorentina, og jeg kommer til å være like tålmodig her. Jeg komer til et nytt lag. Jeg har blitt tatt veldig godt i mot, så det er fint. Jeg koser meg her.

Les mer: - Skal du bli best, må du tåle konkurranse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 12.04.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
I tillegg har de lånt Rafik Zekhnini fra Fiorentina frem til sommeren for en million, etter hva VG vet, men italienerne betaler lønnen hans.

Les mer

Det høres ikke så ille ut. Lånet går over 89 dager, så kostnaden tilsvarer 4.1 mill over et helt år
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 23.04.2018 09:28    Post subject: Reply with quote

Det bor utvilsomt mye i ham, og jeg håper han får det til. Akkurat nå er Dølle der han pleier å være etter skade, dvs. han læbber nedover vingen, vender opp, går innover og skyter over. Så mye sluttprodukt blir det ikke av det. Bedre å spille på seg selvtillit på RBK2 en periode?

Men Rafik klarte altså i en sammenhengende situasjon å miste ballen 4 ganger i går. Jeg sier ikke at den er representativ for hva han står for eller hans nivå, men gudbedre for en frustrerende greie.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 23.04.2018 10:37    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg merket meg også det 4-dobbelte balltapet, og tenkte mitt. Han har ikke vært særlig heldig med innhoppene siden, men vi trenger uansett en reserve fram til Adegbenro er tilbake for fullt - og helst en med litt matchtrening... Så jeg har ingen ting imot at vi fortsetter å gi han tillit som i går. Og han har sikkert mye mer inne enn han får vist fram i innhoppene sine...
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.04.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Han har vel såvidt spilt ball på et vesentlig nivå på et år nå. Trenger nok tid, litt som Dølle.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 23.04.2018 11:25    Post subject: Reply with quote

Dette er og forblir for dumt. Betale 3-4 mill for 5 måneder og slippe han til i 5-20 minutter i hver kamp.

Hvorfor ikke betalt det Antalyaspor krevde? Det var vell snakk om nesten den samme Summen vi brukte/bruker på Zeknini...
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 23.04.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke jeg har sett noen spille en dÃ¥rligere RBK-kamp en det Zekhnini gjorde i gÃ¥r. Den eneste godkjente involveringen hans endte dog i mÃ¥l, og han kan nok fÃ¥ litt mer av ærend for mÃ¥let enn Hedenstad 😊
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 23.04.2018 11:33    Post subject: Reply with quote

Hvor har du "3-4 mill for 5 måneder" fra egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 23.04.2018 11:47    Post subject: Rbk-Start Reply with quote

Jeg synest ofte folk blir for kritiske til Rbk selv når vi vinner. Men denne 2. Omgangen i går var forferdelig
Særlig skuffet over Mike, som vel knapt traff med en pasning. Og det ser ut til at han er vaksinert mot å score. Kanskje noen kunne lært han i kippe.
Zeknini var selvfølgelig katastrofal. Dette er da ikke Lilleputt-kamper heller. Men det Levi viste i cupen, var ikke stort bedre. For ego. Mulig lyspunkt i går at Dølle var bedre enn tidligere. Og så Tore da
Dette må bli bedre, og det tror jeg vi klarer. Nå skal Godset gruses i neste. De har et grusomt forsvar så der må vi i strupen på dem
Og et stikk til Kåre: hvorfor i svarten pusher han dem ikke opp og fram på banen igjen når vi blir lave? Byttet med Rasmussen inn for Lundemo var mislykket. Synest Lundemo var synlig og god
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 23.04.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Lundemo var sliten, men Rasmussen er jo et utpreget defensivt bytte. Var vel ikke mange alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 23.04.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Syntes han får utfortjent mye kritikk her. Gi gutten litt tid. Det var ikke bare han som slet etter 60 minutter i går. Fint forarbeid som nesten ledet til mål da Søderlund misset.

Virker som om mange gir han ekstra pepper fordi han bare er her på lån. Som mange allerede har nevnt, er det ingenting som tilsier at Levi skal starte foran han (ref cupkampen).
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 23.04.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

Mestalla wrote:
Dette er og forblir for dumt. Betale 3-4 mill for 5 måneder og slippe han til i 5-20 minutter i hver kamp

Dette står altså fire innlegg over ditt:
Quote:
I tillegg har de lånt Rafik Zekhnini fra Fiorentina frem til sommeren for en million, etter hva VG vet, men italienerne betaler lønnen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 23.04.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Virker som om mange gir han ekstra pepper fordi han bare er her på lån


Det er vel naturlig? Låner du inn en spiller for et par måneder, så fortventer man at de presterer fra dag 1.

Det er jo selvsagt noe urettferdig, men like fullt naturlig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.04.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Jeg tror ikke jeg har sett noen spille en dÃ¥rligere RBK-kamp en det Zekhnini gjorde i gÃ¥r. Den eneste godkjente involveringen hans endte dog i mÃ¥l, og han kan nok fÃ¥ litt mer av ærend for mÃ¥let enn Hedenstad 😊


Man skal vel heller ikke glemme hans andre godkjente involvering, et strøkent innlegg langs bakken til en helt uforståelig uoppmerksom Søderlund. Kanskje ble han forvirret av at Zekhnini ikke stoppet med ballen for å legge den på riktig fot, for så å spille innlegget med snø på mot bakerste, slik vi gjør det hos oss.

Disse to potensielt avgjørende involveringene på en halvtime er jo egentlig brukbart sluttprodukt. Han hadde også to-tre gode defensive involveringer på situasjoner der Helland ville stoppet på 30 meter og latt backen sin slå upressede innlegg. Litt verre er det at alle de andre involveringene med ball gikk lukt til helvete, men jeg foretrekker egentlig at spillere har evne til å komme seg til gode situasjoner, framfor at de ikke gjør det, men har presise støttepasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 30.04.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Må si jeg ikke er videre imponert over denne spilleren sålangt! Sies å være svært god en mot en. Det har ikke sett slik ut til nå iallefall! Savner Samuel på kanten!!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 30.04.2018 12:14    Post subject: Reply with quote

Enig i at han har vært elendig. Men har ikke alle nye spillere vært dårlige i starten og blitt gode etter 4-6 mnd?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 30.04.2018 12:45    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra Adegbenro da. Og Hovland. Jensen var bra fra dag 1, det samme med André Hansen. Konradsen var veldig bra sin første høst i klubben. Så nei, alle nye spillere er ikke dårlige i starten.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 30.04.2018 13:04    Post subject: Reply with quote

Dersom vi ser bort fra personlige feil virker det på meg som han primært sliter på grunn av manglende relasjoner til sine medspillere og fravær av kjent spillemønster. Det blir mindre tydelig hos en type Adegbenro som gjerne vil gjøre alt selv uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 30.04.2018 13:56    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bortsett fra Adegbenro da. Og Hovland. Jensen var bra fra dag 1, det samme med André Hansen. Konradsen var veldig bra sin første høst i klubben. Så nei, alle nye spillere er ikke dårlige i starten.


André Hansen var ikke solid fra dag en. Bare å gå tilbake å se på gamle innlegg. Han hadde blant annet en gedigen tabbe hjemme mot Molde i 15.

Off topic: Hva er forskjellen på "e" og "é"?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.04.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Zekhnini interesserer meg faktisk ikke så mye da jeg antar han vil dra hjem etter endt låneopphold, men det lille jeg har sett av han er ikke spesielt imponerende. Han evner rett og slett ikke drible seg forbi en eneste spiller virker det som.
Jeg vil forøvrig forsvare han litt også da fordi han kommer jo stort sett mutters alene på kanten når han får ballen. Virker å være rask og har noen gode løp, men når det ikke er en kjeft i nærheten å spille ballen til, eller en eneste overlapp så kan vel en hver fremstå dårlig... Det er vel akkurat samme problemer Mr. Helland sliter med på andre siden. Hel alene og et begrenset finterepertoar gjør at han ikke akkurat fremstår som god for tiden.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 6 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb