English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rafik Zekhnini
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BalleK
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 15:51    Post subject: Reply with quote

Bra erstatning mens Samuel er skadet dette. Yanni har kjempehøyt toppnivå, men er så rusten nå at det ikke er noe å basere seg på i ukene som kommer. Levi er flink til å drible spillerne fra Melhus og Kolstad, men har til gode å overbevise meg når han spiller mot litt bedre motstand. (Han kan helt sikkert ta steg, men det kan vi ikke satse på.) Dessuten ser det ut til at Levi er tiltenkt en høyre-posisjon.

Samuel er sannsynligvis god igjen etter noen ukers opptrening - da er forhåpentligvis Yanni i litt bedre form også og kan være innhopper ved behov. Et lån av Zekhnini høres derfor ikke så dumt ut - så gjenstår det jo å se hvor god han er da...
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Vi skal altså bruke lønnsmidler på en spiller som;

Har spilt 9 minutter for a-laget og 3 kamper for juniorlaget til Fiorentina; som i sin avskjedssesong i norsk Eliteserie spilte 820 minutter fordelt på 13 kamper og kviterte med ett helt mål og en hel målgivende? Dette er en spiller med et utvilsomt høyt toppnivå men også veldig ustabil, og med et vedvarende skadeproblem. Vi betaler med andre ord for å få inn en yngre Helland.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Hvor ille er adegbenro sin skade?

Ille nok virker det som.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt denne overgangen. Går han foran Yanni og/eller Levi i køen bør man ta en alvorlig titt på spillerlogistikken til klubben. Er han mer fornøyd med benken i RBK enn benken i Fiorentina ?
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:20    Post subject: Reply with quote

Håper han er tenkt som tredjevalg bak Levi.
Dog, hvis han ER det burde vi bare kalt tilbake en junior?
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Skjønner kun overgangen om det er opsjon med i avtalen.

Skulle heller sett Gjertsen inn.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:34    Post subject: Reply with quote

Opsjon når vi låner fra april til juni? Tviler sterkt (dog er det lov å håpe)
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 16:52    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Vi skal altså bruke lønnsmidler på en spiller som;

Har spilt 9 minutter for a-laget og 3 kamper for juniorlaget til Fiorentina; som i sin avskjedssesong i norsk Eliteserie spilte 820 minutter fordelt på 13 kamper og kviterte med ett helt mål og en hel målgivende? Dette er en spiller med et utvilsomt høyt toppnivå men også veldig ustabil, og med et vedvarende skadeproblem. Vi betaler med andre ord for å få inn en yngre Helland.

Jo. Det RZ burde ha gjort er jo selvsagt å gå til oss først. Steget opp fra Fagermoball til Serie A er nok relativt sjumilspreget. Fyren rakk jo faen ikke å etablere seg på eliteserie-nivå engang før han skulle erobre verden. Da gikk det jo som det måtte gå. Fint hvis vi kan bruke ham litt på våren, men det spørs jo om dette er veldig gjennomtenkt, med en innkjøringsperiode på +- seks måneder kan det hele fort koke bort i kålen.
LarsG
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 17:27    Post subject: Reply with quote

Positiv til dette. En spiller med et veldig høyt maksnivå som må prestere og vise seg frem for å få spilletid - både her og hjemme igjen når han kommer. Kun midlertidig backup nå som Samuel er skadet. Fint løst av Stig.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Man har aldri for mye melk.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 17:43    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har ikke klubben offentliggjort noe om dette? Merkelig i og med at Fiorentina har lagt ut sak på sine nettsider.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 17:46    Post subject: Reply with quote

De vil vel ha en spiller til klar før de kjører en runde på begge to Wink mulig de har andre ting å gjøre som er viktigere akkurat nå, så blir det presentasjon når alle avtaler er i boks
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 04.04.2018 17:48    Post subject: Reply with quote

Greit nok med dekning på vingplass.

Jesus ute lenge. Dølle skadeutsatt og i særdeles svak kampform. Helland kan man ikke regne med spiller så ofte. Kun Levi igjen, da.

Men håper for all del Levi prioriteres foran Zucchini Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

Litt bakgrunnsfakta:

Rafik Zekhnini hadde aldri vært i Odd om det ikke hadde vært for at foreldrene innvandret fra Marokko for 25 år siden. I Porsgrunn har faren bygget opp sin egen maler- og tapetsererbedrift. Odd-spilleren er førdt i Norge.

– Rafik har norsk pass, men også marokkanske papirer. Jeg synes det er viktig at han kan morsmålet. Vi snakker marokkansk hjemme, forklarer faren.

Han har selv ikke spilt fotball på høyt nivå, men har fulgt både to sønner og en datter tett opp på fotballbanen.

– Jeg synes ikke barna skal sitte passive hjemme med spill og PC. Jeg kjører dem mer enn gjerne på trening, sier faren og fikk følgende attest da fotball.no intervjuet sønnen i juli:

– Pappa har alltid vært rundt og reist med meg på kamper langt unna, så han skal ha mye av æren for at jeg er der jeg er i dag.

– Det er lurt av foreldre å passe godt på og følge nøye med. Jeg er veldig stolt av Rafik. Jeg kommer til å støtte ham så lenge jeg lever, lover pappa Zekhnini og legger til med en liten latter:

– Resten får han klare selv!

Les mer: Pappa Zekhnini: – Bør bli i Odd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 04.04.2018 21:03    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/nyheter...r-zekhnini
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 21:08    Post subject: Reply with quote

Det sies på Eurosports live overgangsprat at Fiorentina har tilbudt Zekhnini til flere norske klubber gjennom vinduet, men at det ikke ble noe av da det var et krav om spilletid.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.04.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

Men så er det Joacim Jönsson som melder det også. Så da er det bare å ha ei trillebår med salt klart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin
Rutinert

PostPosted: 04.04.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Småskeptisk... Imponerte ikke akkurat i Odd - mer Fagermo som er dyktig på å hause opp spillerne sine.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 21:56    Post subject: Reply with quote

Haha for noe tull. En spiller som sliter med spilletid kan ikke bare komme til en ny klubb å diktere hvordan han vil ha det i vilden sky.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Hvis dette skal være noe poeng så forventer jeg at Zekhnini danker ut Dølle på direkten. Mot Molde blir vel kanskje i overkant heftig, med tanke på det relasjonelle, men han kan jo tross alt umulig være særlig mer rusten enn "tolv treninger på to år"-Dølle. Han har ikke sett ut som A-lagsmateriale siden vår 2016, og knapt noen gang før den tid.

Jeg registrerer at Levi fortsatt hauses opp til en kommende legende basert på noen tredjedivisjonskamper og ett brukbart innhopp på a-laget, men det han viste da han kom inn sist var ingenting å bygge noe på. Jeg tror kanskje han er en type som trenger en del tid på å bli komfortabel i en ny rolle, og det er kanskje nok å lære 4-3-3 og høyre kantrolle per nå. Helland spiller ikke nitti minutter i alle kamper, da blir det ofte 30 minutter med kappgang hver kamp før noe ryker (hører du Kåre?).
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 04.04.2018 23:44    Post subject: Reply with quote

Ingen opsjon, sier Bjørnebye - men lånet kan forlenges om alle parter ønsker det. Ikke noe krav om spilletid.
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 05.04.2018 07:20    Post subject: Reply with quote

Synes ikke fysikken til yanni er så dårlig. Viste flere ganger sist kamp en solid hurtighet og har en grei kondis. Problemet er teknikken og fotballforståelsen. Tipper han starter mot molde og at Zek kommer inn etter hvert. Levi var helt bortkommen etter innhoppet sist og viste absolutt ingenting.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 08:27    Post subject: Reply with quote

Jeg har solid hurtighet og grei kondis. Det betyr ikke at jeg skal spille ving på Rosenborg - problemet er teknikken og fotballforståelsen. Som for de aller fleste andre mennesker i Trondheim, Norge og verden.

De Lanlay får jo ikke til noe som helst nå, og det var også tilfelle i fjor sommer, da han sist kom tilbake fra skade. Men ja, jeg tror du har rett, han starter mot Molde.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Nå får vi iallefall en X faktor inn på kant som kan få ballen og skape noe når det er potte tett, såp får vi se om vi klarer å utvikle relasjonene rundt ham godt nok til å få det offensive til å fungere.

ingen opsjon men med Samuel ute så synes jeg dette var fornuftig.
sukram
Veteran

PostPosted: 05.04.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

– En vanvittig høy leiepris. Vi ble forespurt av agenten og skulle gjerne hatt Rafik, men vi hadde ikke hatt noen mulighet til å hente han på lån selv om vi ikke hadde fått Birk Risa og Vebjørn Hoff, beskriver Odd-treneren til VG.

VG har grunn til å tro at Rosenborg punger ut med flere millioner kroner for lånet av Zekhnini i april, mai og juni.

Kilde: https://www.vg.no/sport/f...y-leiepris

Er det operasjon søle bort overskudd som er iverksatt??
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 3 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb