English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Trondsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 16.08.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Kunne jo gå i arv i familien. I og med at Roar såvidt jeg vet kun har døtre er det et godt argument i debatten med at Rosenborg bør begynne med kvinnefotball.

Jeg er ganske sikker på at et eventuelt damelag ville hatt et separat draktsett, med separate nummer.

For å si det sånn. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 16.08.2017 21:45    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg er ganske sikker på at et eventuelt damelag ville hatt et separat draktsett, med separate nummer.

For å si det sånn. Razz

Nei, nei -- skal vi ha råd til Europa-satsing for gutta må vi gjenbruke draktene.
Og tenk da hvilken kamp det vil bli blant gutta for å ha 6 sammen en av damespillerne.

Ok -- tror vi kutter digresjonen der Smile
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 16.08.2017 23:45    Post subject: Reply with quote

Vi bør egentlig bare innse at Roar Strand-epoken er over. Vi kommer aldri igjen til å ha en trønder med et sånt talent som i tillegg tilbringer hele karrieren i Rosenborg. I så måte kan vi enten bare frede 6'eren for godt, eller gi den videre og få det unnagjort.

Dersom man ikke er altfor tradisjonell synes jeg man til enhver tid kan gi den til den trønderen som har mest ansiennitet og autoritet i garderoben. Den gutten som går ut på banen og skjønner at det skal smelle litt ekstra i duellene når vi møter Molde og som drar i gang shalalala i garderoben, ikke fordi det er et kamera tilstede men fordi lykkerusen rett og slett gjør det nødvendig.

Den guttan var Jonas Svensson i sin tid, nå er det kanskje Helland? All den tid Midtsjø er på vei ut dørene. Om to sesonger er det Erlend Reitan. Vi må alltid ha en sånn spiller på banen. En som ikke bare elsker Rosenborg fordi klubben har gitt mange gode minner som fotballspiller, men en som elsker Rosenborg fordi det er et ord og et navn som har blitt fostret inn med morsmelka.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 16.08.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

Gi den til den første av Per eller Alex som vender hjem.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 16.08.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

Gi den til Mike.
Driblevækk
Rutinert

PostPosted: 16.08.2017 23:53    Post subject: Reply with quote

Mike har fortjent den. Slett ikke sikkert sønnene kommer hjem.
hello
Veteran

PostPosted: 16.08.2017 23:59    Post subject: Reply with quote

Mike hadde fått den allerede om han ville. Han er vår nummer 7 og vil nok skape sin egen identitet. Mer riktig om en hjemvendt trønder får ta over 6'eren før den settes i vanlig rotasjon igjen.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 17.08.2017 08:28    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor nummer 6 skal fredes og samtidig nummer 80 være forbudt. Det er jo akkurat det som vil skje på lang sikt, at spillerne må velge f.eks. 80 hvis alle andre er fredet. Hva gjør vi i 50 år? Frede nummer 1-25? Jeg syns det er tenkt for kortsiktig. Det er bare et nummer.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2017 08:43    Post subject: Reply with quote

De fleste nummer er bare et nummer. Men ikke nr. 6. Det er Roar Strand!

Jeg er ingen tilhenger av at det skal fredes for alltid, men det bør spares til en spesiell anledning, og til en spiller som forstår hva for en mektig prestasjon det er å få være den som bærer denne trøya etter Roar.
SeG
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 08:46    Post subject: Reply with quote

varg88, det er litt motstridende det du sier. Du sier vi aldri kommer til å se en slik spiller igjen (noe jeg er enig i) før du så legger ut om at alle tallene vil bli oppbrukt? Makes no sense. Om man freder 6ern tror jeg ikke vi får mangel på tall i fremtiden. Min mening

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 17.08.2017 09:49    Post subject: Reply with quote

Hvis det stopper med spillere som er her i 15-20 år er jeg enig med deg, da kan nummer 6 fredes hvis det betyr så mye for mange her. Jeg tror bare akkurat fordi vi sannsynligvis aldri vil ha slike spillere igjen blir trenden sånn at det vil holde med 10 eller 5 år i fremtiden. Det viser jo enkelte brukere her som snakker om å frede Mike Jensens nummer 7. Og da blir det for mye.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Jepp den er jeg enig i. Det bør jo helst være noen som er i klubben stort sett hele karriæren. Eneste som kunne kvalifisert i nyere tid er Dorsin, men heller ikke han har lagt igjen nok tid spørr du meg

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 17.08.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

Det er alt for mye jåleri når det kommer til draktnummer. Det gjelder også alt maset om freding av nummer 6. Vi må snart begynne å bare dele ut det laveste ledige nummeret til neste som kommer inn. Bare i det siste burde Levi fått nummer 6, så Trondsen og til sist 100% JESUS. Men nei da.

Jeg trodde egentlig jeg var litt alene om dette, men ser jo at jeg har flere meningsfeller her. Skal vi lage en klubb?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 11:28    Post subject: Reply with quote

"Forventet" startoppstilling skal ha nummer fra 1-11, ferdig snakka.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 11:39    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
Jeg skjønner ikke hvorfor nummer 6 skal fredes og samtidig nummer 80 være forbudt. Det er jo akkurat det som vil skje på lang sikt, at spillerne må velge f.eks. 80 hvis alle andre er fredet. Hva gjør vi i 50 år? Frede nummer 1-25? Jeg syns det er tenkt for kortsiktig. Det er bare et nummer.

På 100 år så er det bare snakk om fredning av ett nr. Tviler på at det blir 25 andre fredninger på 50 år.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.08.2017 11:41    Post subject: Reply with quote

Trøye nummer 6 bør gis for evig eie til den "spilleren" som år etter år har ytt maksimalt i medgang og motgang, når det blæs og når det snør, nemlig Kjernen! Den 12 mann som alltid trofast kjører på.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2017 11:42    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
På 100 år så er det bare snakk om fredning av ett nr. Tviler på at det blir 25 andre fredninger på 50 år.

Håper det blir det. Må bety at vi står foran noen helt eventyrlige neste 50 år. Hva som skjer etter det bryr meg lite, da er jeg uansett dau.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 11:56    Post subject: Reply with quote

Diabolic wrote:
Det er alt for mye jåleri når det kommer til draktnummer. Det gjelder også alt maset om freding av nummer 6. Vi må snart begynne å bare dele ut det laveste ledige nummeret til neste som kommer inn. Bare i det siste burde Levi fått nummer 6, så Trondsen og til sist 100% JESUS. Men nei da.

Jeg trodde egentlig jeg var litt alene om dette, men ser jo at jeg har flere meningsfeller her. Skal vi lage en klubb?

Poenget angående fredning er jeg enig i, men å gi draktnummer 6 til en angrepsspiller er jeg helt imot. Det er rart og unaturlig.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 12:11    Post subject: Reply with quote

Syns Kjernen skal ha nr 6 jeg Smile
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 17.08.2017 12:52    Post subject: Reply with quote

Bare tull og fjas at Kjernen skal ha et draktnummer også!

Her er tabellen over gjennomsnittlig draktnummer i Eliteserien. Vinneren er Sandefjord, mens vi har en fin 3. plass. I bunnen skiller Stabæk og Strømsgodset seg veldig negativt ut.

Code:

14,67   Sandefjord
15,52   Odd
15,67   Rosenborg
17,81   Kristiansund
17,86   Haugesund
18,07   Tromsø
18,61   Lillestrøm
19,50   Aalesund
19,92   Molde
20,23   Sarpsborg
20,23   Brann
21,82   Viking
21,87   Sogndal
22,47   Vålerenga
27,64   Stabæk
31,18   Strømsgodset

Kilde er altomfotball.no sin oversikt over spillerstaller. Det er noen åpenbare feil der, som at enkelte har flere to spillere på samme nummer. Men dette får duge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 13:04    Post subject: Reply with quote

Diabolic wrote:

Jeg føler jeg har messet så mye om dette på RBKweb at jeg tenkte jeg skulle dempe meg denne gangen, men la gå.

Freding av drakter er bare tull. En sesong i tilfellet Strand, greit, men nå er det straks sju år siden. Jeg kom en gang med et forslag a la å hente Forren og gi ham nr 6, slik at vi får avmystifisert 6-eren, og så sende den inn i vanlig rotasjon igjen.
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2017 16:39    Post subject: Reply with quote

Høres ut som det er et stort problem med fredig av drakter. Det er snakk om ett nummer. Vi klarer å håndtere dette. Gi det til en verdig spiller ved neste anledning så er den i vanlig rotasjon igjen etter det. Bør helst være noen med litt tilknytning til klubben, derfor forslaget mitt om at den som først kommer hjem av trøndere i utlendighet kan få den. Førstemann hjem liksom.
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 17.08.2017 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes fredning av drakter en er fin gest til spillere som har betydd MYE for en klubb. At det dukker opp spillere som får 600+ kamper for Rosenborg i nærmeste fremtid er nok forholdsvis usannsynlig.

Om det i løpet av en 10 - 15 års periode kanskje kommer inn en til, kommer nok ikke dette til å by på store problemer for at utganspunktet i fotball "bør være" at førstelagstroppen holder seg innenfor de første 30 numrene eller så.

Strands draktnummer vil nok etter hvert naturlig komme inn igjen. 6 år hadde jo egentlig vært symbolsk flott.

Hva dette har voldsomt med Anders Trondsen å gjøre, er jeg mer usikker på.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2017 18:36    Post subject: Reply with quote

For å følge opp det gode arbeidet til Diabolic tenkte jeg å se om det var mulig å finne noen sammenheng mellom klubbenes "draktsnitt" og andre vanlige stats.

Jeg lagde derfor en enkel tabell over der vi er akkurat nå:

Og dette ga et godt utgangspunkt for max forvirring i form av en graf.

Lykke til med å finne ut av dette. Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 20.08.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

Hvor Trondsen skal spille er enda ikke helt klart. I Sarpsborg 08 ble det mye 4-4-2, men millionmannen er kjent med 4-3-3 fra aldersbestemte landslag. Dette kan han bidra med på RBKs midtbane.

– Det er godt overblikk. Jeg liker å slå litt pasninger igjennom. Liker å tre opp på indreløperne. Taklingssterk. Som indreløper har jeg et bra driv og et godt skudd. Jeg kan sette opp kombinasjoner, forklarer han.

– Jeg kan spille alle posisjonene i den treeren på midtbanen. Uansett hvor jeg spiller der skal det nok gå bra, fortsetter han

– Hva foretrekker du da?

– Jeg er en spiller som liker å ha mye ball og være involvert. Jeg har en bra venstrefot. Så spørs det hvor Kåre mener at jeg får brukt den best.

Les mer: Trondsen vil vise frem skuddfoten for Lerkendal-publikumet (sic)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 39, 40, 41  Next
Page 17 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb