English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Trondsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 40, 41, 42  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

Trondsen skjønner nok situasjonen. Han er også selverklært RBK-fan, så tenker han tar en sesong/halv sesong på backen uten å gjøre en stor sak av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Proff

PostPosted: 30.05.2020 09:01    Post subject: Reply with quote

Tenk at vi takket nei til over 30? Millioner for en spiller som nå er overflødig i troppen.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Rar konklusjon at en spiller som dekker tre posisjoner (indreløper, sentral midt og back) er overflødig. Hva er begrunnelsen din?
Back to top
Ståle
Proff

PostPosted: 30.05.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

Overflødig var selvfølgelig en overdrivelse. La oss heller si «en spiller som ikke lenger er et førstevalg i noen posisjon og en del av en toppet startoppstilling». Tror ikke rbk kan koste på seg å ha en spiller med en verdi i den størelsesordennen som back up selv om han dekker 3 posisjoner.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Trondsen på venstrebacken synes jeg er en god idé. Han har ikke slått igjennom på midtbanen. Vi har etter hvert mange midtbanespillere (og Skjeldbred er på vei i tillegg), mens vi kun har én venstreback. Da må vi enten selge en midtbanespiller og kjøpe en venstreback (det vil alltid være risiko med det) eller så må vi omskolere. Trondsen burde ha alle forutsetninger for å bli bra på venstrebacken. Og han får jo spille mye der når Meling forsvinner - som midtbanespiller blir det flere å dele spilletid med.

Så burde vi nok solgt Trondsen da det kom bud på 30 millioner, men det er vann som har rent i havet.

Synd vi mister Meling da - han synes jeg stort sett har vært veldig bra.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Har også tro på at Trondsen kan bli en knakende god venstreback og muligens et enda større potensiale enn Svensson/Meling.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Slik situasjonen er blitt, særlig med tanke på det økonomiske, er vel dette det eneste riktige pdd. Det jeg synes er merkelig, er hvorfor Lundemo ev. skal få en ny kontrakt. Hvis dette i så måte skulle bli tilfelle, håper jeg "planen" til Kåre gjennomføres, altså å spille Lundemo inn som en spillende midtstopper. Da ville jeg gått for å flytte Trondsen tilbake til midtbanen, for så å kjøpe inn en ny venstreback.

Jeg tror oppriktig at Lundemo kunne blitt en habil midtstopper, for han har en relativt god radius, samt høyden og god ballkontroll. Overgår vel de fleste i midtstopperleddet mtp. frispilling og ballbehandling. Uten sammenligning for øvrig, Reginiussen var sentral midtbanespiller for Tromsø i sine yngre dager.

EDIT: Trondsen kommer til å bli en meget god venstreback, men spørsmålet er om det er noe han selv ønsker. Han vet meget godt at hvis han holder seg skadefri, vil han bli en sentral spiller i dette laget, uavhengig av om det er på midtbanen eller backen.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

Lundemo mangler mye på posisjonering og oppdekking i felt synes jeg da.
enojado
Rutinert

PostPosted: 30.05.2020 15:31    Post subject: Reply with quote

Lundemo som midtstopper kan fungere. Å bli bedre på markering og mer fandenivoldsk bør kunne trenres greit opp. Og spesielt hvis han vil det selv.

Trondsen til 15. mill på venstreback? Jeg synes han kom seg på slutten av fjoråret, men mye grunnet skader har han aldri helt klart å komme til sin rett. Og jeg har nok ropt flopp flere anledninger selv om det kanskje er å ta hardt i.

Hvis han selv erkjenner og ønsker å bli vingback kommer han til å bli bedre enn meling og svensson, og klubben vil sannsynligvis få tilbake pengene ved et ny salg senere.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

Tror Lundemo, med rett coaching av Horneland, kan bli en habil midtstopper. Plasseringsevner og slike ting er noe han vil lære fort, men først må han bli satset på i posisjonen, slik at han får kontinuitet i arbeidet.

Tilbake til hovedtemaet, Trondsen kan bli så god som han bare vil på back, men må virkelig ønske det selv. I tillegg må han holde seg skadefri og få kontinuitet i arbeidet sitt.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Lundemo falt fullstendig gjennom mot bedre motstand i e-cup kvalikken i fjor, og gjorde en rekke personlige feil. En av de kostet oss sågar deltakelse i CL. Skal vi gjøre noe på midtstopper-plass så må vi bytte ut Hovland og/eller Valsvik med en stopper som er bedre og jevnere i prestasjonene. Ikke bytte ut en stopper som er tabbeutsatt med en annen.

Når det gjelder Trondsen så synes jeg ikke prisen skal være noe hindring for at han skal kunne spille venstreback. Han har vært her en stund nå, og har vel strengt tatt ikke levert som forventet, og RBK-karrieren hans kan vel kalles en flopp så langt, om man tar i litt hardt. Mye av årsaken til det ligger i skadehistorikken dog, og det er utvilsomt et potensiale der.

Pr. i dag så er han heller ikke noe klart førstevalg på midtbanen (slik det ser ut nå så tipper jeg Horneland vil bruke Konradsen og Zachariassen som indreløpere, uten at jeg nødvendigvis er helt enig i det), og da skader det ikke å prøve han som back. Han har jo tross alt en historikk i den posisjonen, og om han er åpen for det selv så er det helt innafor å prøve han ut der frem til Meling evt. forsvinner og vi må ta en endelig avgjørelse.
Captain
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Denne saken er utrolig interessant med tanke på Trondsen som venstreback. Flott å lese at det har vært en tett dialog mellom spiller og trenere angående dette potensielle posisjonsbyttet, noe det ikke alltid er for vane å være. Med samarbeid og dialog kommer man langt, både som individ, men ikke minst som lag!

Skrives også at hvis Trondsen skulle velge å spille back, vil han få muligheten til det allerede i første seriekamp. Det vil med andre ord si at Meling havner på benk, men til syvende og sist, er det vel slik at den beste spiller. Uansett er det utrolig viktig at Trondsen får tillit over tid, slik at det ikke bare blir rett inn den dagen Meling drar.

Kommer også info angående hvorfor han valgte å forlate Stabæk. Det er vel ikke den ensidige forklaringen der Trondsen ikke ville spille back som bare er rett.

https://www.eurosport.no/...xPW2wFIgSg
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 30.05.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Husker jo Svensson i sin tid også sa at han ikke ville være back på permanent basis, men etter han begynte å spille der så tok han ytterligere steg og gjorde seg mer aktuell for utenlandske klubber.

Dersom han skulle bli venstreback denne sesongen og løser det bra, så får vi håpe at han er åpen når det kommer til å forlenge kontrakten. Har kontrakt ut 2021 så vil være greit å forlenge den til høsten om mulig, dersom han viser seg backplassen verdig. Hvis ikke ender vi i nesten samme situasjon som med Meling til neste sommer igjen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.05.2020 02:32    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:

Skrives også at hvis Trondsen skulle velge å spille back, vil han få muligheten til det allerede i første seriekamp. Det vil med andre ord si at Meling havner på benk, men til syvende og sist, er det vel slik at den beste spiller. Uansett er det utrolig viktig at Trondsen får tillit over tid, slik at det ikke bare blir rett inn den dagen Meling drar.

Personlig mener jeg det bør være en selvfølge at Trondsen starter på venstreback når sesongen starter, forutsett at han er med på det naturligvis. Spillere under kontrakt bør alltid prioriteres foran de på utgående kontrakt, med mindre det er snakk om veldig nivåforskjell. Har troen på Trondsen som venstreback!
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 31.05.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Åpenhjertig RBK-profil: – Jeg passer ikke inn i spillestilen (Adress+):
Quote:
– Jeg har diskutert dette veldig mye med Eirik (Horneland), og vi er ærlige, begge to. Dette er heller ikke noe negativt ment. Men slik vi spiller i Rosenborg nå, passer ikke spillestilen helt for meg. Som midtbanespiller har jeg alltid vært mye involvert i spillet. Det blir jeg ikke like mye her, verken sentralt eller som indreløper, sier Trondsen til Adresseavisen,

Idea
ola.
Veteran

PostPosted: 31.05.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Merk at han snakker om hele sin tid i RBK.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Nye rykter om Trabzonspor-interesse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mestalla
Senior

PostPosted: 03.06.2020 00:35    Post subject: Reply with quote

Håper vi får noe i nærheten for det vi betalte. Litt spesielt å gå til en større liga og klubb når han ikke presterer her ds. Sikkert bare et tulle rykte.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.06.2020 10:00    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Merk at han snakker om hele sin tid i RBK.

Gjør han nå egentlig det, når han sier 'slik vi spiller i Rosenborg '? Eller er det bare sånn du ønsker å lese det, for å spare Horneland? Man kan vanskelig hevde at Trondsen var 'lite involvert' i spillet som indreløper i for eksempel Coolens vikariat, mener nå jeg, mens Kåre-perioden som kjent var veldig preget av vingling mellom at indreløperne lå veldig høyt og at de skulle 'veksle'. Godt eksempel på ikke implementert godfot-teori.

Jeg synes i alle fall Glimt-kampen var et utmerket eksempel på at det ikke bør være noen krise verken for Trondsen eller klubben om han kjøres inn som fast venstreback. Jeg tror faktisk han vil forsterke oss fra Meling ganske raskt, og få en utmerket karriere som offensiv back. Han er mye raskere, større og sterkere, har innleggsfot, er en skuddtrussel, bedre i mellomlangt pasningsspill, og står ikke mye tilbake for Birger i nærteknikk og kortpasninger, eller engang defensiv posisjonering (som riktignok heller ikke er Melings forse). Det han må jobbe med er intensiteten i en mer kraftkrevende rolle, lære seg å ta de defensive løpene helhjertet. Denne sesongen kunne det vært en idé å ofte bruke Meling som innbytter for Trondsen når tanken går tom, til sprintkapasiteten hans er på back-nivå.
EGA
Veteran

PostPosted: 03.06.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Akkurat, la oss håpe. Veldig spennende. Han blir som du sier en større trussel offensivt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.06.2020 17:26    Post subject: Reply with quote

Vi får nå se hvor lenge trondsen holder seg skadefri...
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

Oi, ingen som hadde plukket opp denne ennå?

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Trabzonspor interessert i Trondsen.
Rånny
Legende

PostPosted: 04.06.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Nye rykter om Trabzonspor-interesse.

Jo Wink

- Torgeir Børven
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, ser jo nå at det jeg trodde var fire timers lag fra Eurosport til RBKweb egentlig var to dagers lag fra Tyrkia til Eurosport. Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 11.06.2020 23:09    Post subject: Reply with quote

- Det er på en måte enkelt å gjøre en OK jobb som vikar, men hvis jeg skal prestere godt der, er det litt verre. Jeg må bare jobbe på trening og bli vant til rollen. Jeg har bare fått én og én halv kamp til sammen i rollen, så det vil selvfølgelig ta litt tid. Men jeg begynner å kjenne at det løsner.

- Hvordan syns du de tre treningskampene har gått for din del?

- Det har vært greit. Jeg kjenner at det er litt annen type løping, men det er egentlig mest på treningene at jeg merker at det blir en litt annen belastning. Jeg føler at det begynner å komme seg. Jeg kommer på mer overlaps nå enn mot Tromsø i fjor. Det er positivt å ta med seg.

Les mer: - Begynner å kjenne at det løsner

– Jeg er ganske trygg på at jeg hadde starta på midten for noen uker siden, men nå trenger de meg på venstrebacken. Det er et naturlig valg å peke på meg der – jeg er det beste alternativet i klubben, sier Trondsen, og peker blant annet på tiden da han spilte venstreback i Stabæk og på landslaget.

(...)

Anders Trondsen er ikke nevneverdig bekymret for å eventuelt få konkurranse på venstrebackplassen.

– Da får jeg spille midtbane igjen, det tror jeg ikke blir noe problem, fastslår Trondsen til Eurosport.

– Jeg vil spille fotball, så jeg gjør alt for å spille meg inn på laget. Jeg har fokus på meg selv, så får det som skje skje.

Les mer: Trondsen om den nye rollen: – Jeg er det beste alternativet i klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 40, 41, 42  Next
Page 41 of 42

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb