English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største gullutfordrer?
Brann
3%
 3%  [ 4 ]
Haugesund
0%
 0%  [ 1 ]
Kristiansund
5%
 5%  [ 6 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Molde
21%
 21%  [ 26 ]
Odd
42%
 42%  [ 50 ]
Sandefjord
0%
 0%  [ 1 ]
Sarpsborg
0%
 0%  [ 1 ]
Sogndal
0%
 0%  [ 1 ]
Stabæk
0%
 0%  [ 1 ]
Strømsgodset
5%
 5%  [ 7 ]
Tromsø
0%
 0%  [ 0 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerenga
17%
 17%  [ 21 ]
Aalesund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 119

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2017 19:56    Post subject: Reply with quote

Molde klarer bare ett poeng hjemme mot Godset. Det virker som de fortjente mer på VGlive, men fasit er poengdeling. Herlig!

Med uavgjort i Bergen i kveld er både Brann og Særp forbi på målforskjell, og vi har luke på sju poeng. Lov å håpe!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 16.07.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

Før denne runden hadde jeg tippet tre poeng til Molde og poengdeling i Bergen. Hadde vært maks uttelling med uavgjort der også.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 16.07.2017 21:02    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Molde og første omgang av Brann-Sarpsborg tenker jeg at kun en kollaps fra vår side kan true et tredje seriemesterskap på rad. Spiller vi jevnt på det nivået vi har vist så langt tar vi det greit.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 16.07.2017 21:16    Post subject: Reply with quote

Godt skudd av Rosted, men heldigvis for ham klarte keeper Kristiansen å klarere.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.07.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Brann dominerer banespillet greit, men ikke utrolig farlige foran mål. Får se når Karadas kommer.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.07.2017 21:22    Post subject: Reply with quote

Og Brann bare


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2017 21:42    Post subject: Reply with quote


_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 16.07.2017 21:49    Post subject: Reply with quote

Og der scoret S08 Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 750

PostPosted: 16.07.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Jaggu! 0-1
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 16.07.2017 21:51    Post subject: Reply with quote

S08 blir visst med helt inn i år.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 16.07.2017 21:51    Post subject: Reply with quote

Goalgetterscoring av Mortensen. Lignet veldig på "tullemålet" Reginiussen kranglet inn onsdag.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 16.07.2017 21:52    Post subject: Reply with quote

Dumt. Med U her hadde det mer eller mindre vært avgjort.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 16.07.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

Tror Brann tar flere poeng enn Sarpsborg herfra og ut, så ikke noen krise at Sarpsborg vant dette.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 16.07.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Helt greit at Sarpsborg vant. En trøkk i trynet på bergenserne er alltid greit. De må jekkes ned med jevne mellomrom så vi slipper den patetiske rallinga om at gullet ska hem, som om det noensinne har bodd i Bergen.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 17.07.2017 08:18    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg er også det eneste av de tre andre i toppen som vi har igjen hjemmekamp mot. Vi skal spille borte mot Molde og Brann. Alltid en fordel med hjemmebane mot motstandere man kan parkere én gang for alle.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 17.07.2017 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Molde kommer til å bli den største utfordreren til gullet i år, av de lagene som er oppe der nå. De har noe på gang og jeg tror de vil bli sterke utover høsten. Brann er Brann, ustabile. S08 tipper jeg vil merke kjøret og presset etterhvert. Men av de tre utfordrerne synes jeg S08 er det mest "positive" laget. De fortjener medalje.

Forøvrig verdt å merke seg at både Odd og SIF er på nedre halvdel av tabellen. Begge lagene ble tippet som seriøse medaljekandidater. Ingen hadde vel tippet S08 så høyt oppe?
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.07.2017 09:51    Post subject: Reply with quote

Vil se litt av overgangsvinduet før jeg uttaler meg skråsikkert om hvem som blir tøffest. SB08 kan fort bli ribbet. Hvis Brann får tak i en ordentlig målscorer blir de tøffe. Om vi trenger barista trenger Molde det minst like mye. Hvis Eikrem returnerer blir de en hardere nøtt en nå. Det skal mye til å forsterke det laget vi har nå, utover på sentral midtbane. Tipper at vi fortsetter med Agnes og Lundemo ut sesongen, virker til å være såpass mye prestisje i det prosjektet at erstattere ikke vurderes. Hvis vi handler noe i sommer er det fordi noen forsvinner. Rene forsterkninger tror jeg bare vi kan drømme om. Det er mye lettere å forsterke Brann, MFK eller SB08. Men de skal betale for spillerne sine de også, og det merker de nok.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 17.07.2017 10:03    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du skriver der O-Rex. Men når det gjelder Molde så synes jeg de har en egen evne til å komme smygende oppover på tabellen. Av en eller annen grunn så makter de å spille bedre og bedre utover i sesongen. Mulig det er bare noe jeg innbiller meg? Når det gjelder forsterkninger så synes jeg det er rart at Molde ikke hadde ordnet seg bedre før sesongen? Er ikke Solskjær det trekkplasteret han en gang var?

Brann kan jo finne gull. Men i den klubben virker alt som et eneste kaos, Økonomi, spillerlogistikk, trenerkabal, spillestil. De er sin egen verste fiende. De har et press (fra publikum og media) som de som regel alltid bukker under for. De står sjelden distansen. Synes heller ikke de spiller god nok fotball til å være med helt inn.

S08 har tydeligvis fått lov til holde på litt for seg selv. De har gått under radaren. Ikke noe press. Det var en sterk prestasjon å avslutte med ti mann mot Brann og allikevel vinne. De var bedre enn Brann. Tror de fleste som er involvert rundt den klubben er lojale ut sesongen. S08 blir årets "hit" i Eliteserien tipper jeg. Medalje blir det.

RBK har egentlig alt i sin hule hånd. Som med Brann er de sin egen verste fiende. Det er ganske utrolig at de igjen leder med 5 poeng ned til sølvplass. De har jo tidligere i sesongen rotet bort en klar ledelse. RBK er best til tross for at de presterer ujevnt og har egentlig ikke imponert over 90 min ennå. Jeg er rimelig sikker på at dette ender med gull i år igjen. Men Europa er en annen sak. Der holder ikke dette.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.07.2017 10:16    Post subject: Reply with quote

Enig, dette er det vi som styrer, så lenge vi gjør det vi skal bør ingen av de lagene der ha en sjanse. Begynner vi å røre det til kan det bli mer spennende enn vi liker.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.07.2017 11:02    Post subject: Reply with quote

Molde er også det eneste laget av de klare medaljekandidatene som har hatt mest positiv utvikling i det siste. De har 11 poeng på de siste seks kampene, mens Brann har seks og Sarpsborg har ni. På disse kampene har de to sistnevnte også to innbyrdes oppgjør. Det kan per nå også se ut som Haugesund faktisk seiler opp som en aldri så liten "dark horse"; med 14 av 18 mulige poeng på de siste seks er de det definitive formlaget den siste tiden.

Jeg tror som andre at sommervinduet avgjør mye. Mye tyder på at hvem som forsvinner ut er minst like avgjørende som hvem som hentes inn. Skulle eksempelvis Molde miste Sigurdarsson tror jeg det er et alvorlig skudd for baugen, da islendingen har vært svært viktig i første halvdel av sesongen. Sarpsborg kan også stå markant svakere tilbake om de skulle miste Trondsen - og det er vel flere som er litt het potet i Østfold for tida.

Det skal skje mye om det blir radikal endring hos oss. Vi har svært få posisjoner hvor vi ikke har elternativer av god ES-kvalitet, og de få posisjonene vi har litt tynn dekning (som backene) er spillerne såpass ferske at jeg vanskelig ser noe salg allerede. På den annen side kan jeg heller ikke se for meg at det handles inn noen skikkelig game changer.

Uansett er vi gode nok og har forsprang nok til at vi skal kunne avgjøre dette på egenhånd uten å måtte endre noe særlig på stallen. Om vi i tillegg skulle få ut litt mer av potensialet i laget bør det bli en behagelig høst i hjemlig liga. Gullet skal vi ta i år (også), men det kan bli spennende i kampen om plassene bak oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 17.07.2017 11:49    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde glemt Haugesund. Det kan bli et skikkelig rotterace om medaljene i år. Det er fryktelig jevnt bak RBK. Fra sølvplass ned til Odd på 10.plass er det 8 poeng. I teorien er det mange lag som kan kjempe om sølv og bronse. Synes forøvrig Stabæk har vist gode tendenser i det siste. Sammen med Haugesund er de en outsider til medalje.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 423
Location: oslo

PostPosted: 17.07.2017 13:40    Post subject: Reply with quote

Har formlaget Vålerengens, med to hengekamper (den ene i kveld), blitt De Unevnelige? Men ok, kampen borte mot Kristiansund i dag vil si mye. Ryktes om nordvestlig skitvær, klarer Vålerengens ta tre poeng i sådane forhold, er det nevneverdig. Men heia baillby'n, bevares.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 17.07.2017 18:06    Post subject: Reply with quote

Wtf leste jeg nettopp? Diego Forlan kan være på vei til Sandefjord?

http://m.nettavisen.no/sp...57316.html
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 17.07.2017 18:08    Post subject: Reply with quote

Leste det samme! Herlg hvis det stemmer da. Eliteserien trenger profiler!
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 17.07.2017 18:12    Post subject: Reply with quote

Liverød der, altså.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 48, 49, 50  Next
Page 29 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb