English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.03.2017 14:40    Post subject: Reply with quote

Litt tynt på midtbanen nå med Stamnestrø og Hou Sæter ute i tillegg til at Lundemo ikke er tilbake. De to første er riktignok ikke de som spiller så mye/tiltenkt å spille mye men slik det er nå så er det jo bare Midtsjø, Jensen, Konradsen og Vilhjalmsson på midten (så har de vel brukt Rasmussen der litt).

Men Lundemo er vel kanskje snart tilbake. Hou Sæter er det vel ikke så lett å si hvordan status er, om det han har holder han ute noen uker til eller flere måneder. Synd at Skarsem er skadet for det kunne jo ha åpnet seg en liten mulighet for han å vise se frem nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 23.03.2017 02:56    Post subject: Reply with quote

OVERGANGSVINDUET VINTER 2017 - MIN VURDERING

Kjøp

- Elbasan Rashani:

Kun 23 år. Kjenner godt til norsk fotball. Klassisk ving som passer i systemet. Har potensial til å bli enda bedre. Best til å drible. Ikke så veldig målfarlig. Men har ikke fått spilt så mye enda. Positivt til kjøpet!

- Marius Lundemo

22 år. Ung og norsk. Har ikke god nok kjennskap til spilleren, men så flere her inne som ønsket seg han til RBK da han var i LSK. Jeg vil tippe at han enten kommer til å spille på midtbanen eller som midtstopper (blir omskolert) pga. uttalelsene til KI. Jeg er både positiv og skeptisk til kjøpet, mest positiv. I og med at jeg har sett lite til han, vil jeg stole på KI og SIB som har hentet flere spillere jeg er fan av. Er skeptisk pga. han er ofte skadet. Nå fikk vi spilleren gratis, så det er ingen risiko i kjøpet uansett.


- Arild Østbø

Kun 25 år. Ganske ung til å være keeper. Vet ikke så mye om spilleren, men har god erfaring i TL. 183 cm til å være en keeper er kanskje for lavt mtp. rekkevidden. Ellers god nok keeper til å være backup. En som vet han vil bli benket og vil heller ikke sutre. Gjort det bra i sesongoppkjøringen hittil. Helt grei kjøp.

- Vegard Hedenstad

Ikke eldre enn 25 år. Masse internasjonal erfaring. Var stor talent. Ligger mye potensial i spilleren. I forhold til Svensson er han rask og kvikk. God dødballfot. God innlegsfot. Med Svensson hadde vi en spiller med ganske bra løpskraft og en som aldri ble skadet. Begge med sine fordeler og ulemper, men si det er ren erstatning til Svensson kvalitetsmessig. Fornøyd med kjøpet!

- Milan Jevtović

Samme alder som Rashani. 23 år. Rask spiller. Kjenner til TL, og spilt i 4-3-3 for Bodø. Ikke sett mye til spilleren selv, men blir spennende å se om han blir god nok for RBK eller om han rett og slett bli en ny T. Mikkelsen/T. Olsen som er best når det er rom å løpe i. Dette vil avhenge av hans dribleferdigheter.
Hentet først og fremst som backup på lån, men mulig å få til en permanent løsning. OK+ kjøp da vi benytter låneoppholdet hans til å vurdere om han er god nok eller ikke.

- Jacob Rasmussen

Kun 19 år. Har ikke sett noe av han utenom treningskampene. Ble kjøpt av St. Pauli av en grunn. Rolig med ballen. God offensivt med gode pasninger. Virker å være moden til å være så ung. Ganske glad for at vi henter unge talenter som backupspillere istedenfor spillere som er 28+ og som mangler kvalitet. Og som heller ikke kan skifte kampbildet dersom det skulle trengs. Ser på dette som langtidsprosjekt. Positiv til kjøpet.

- Birger Meling

22 år. Enda ung spiller. Talentfull. Ganske sikker på at han blir fremtidig venstreback på landslaget. Sett mange kamper av han både for Stabæk og U-landskamper. Kvikk spiller. Smart. God nok defensivt, best offensiv. Det at han kan bekle flere posisjoner med så å si samme kvalitet som han posisjon, venstreback, sier noe om hvor god han er. Ganske positiv med kjøpet!

- Nicklas Bendtner

29 år. Gammel, men tilgjengeld har han enormt med internasjonal erfaring hvor han også har prestert bra. Passer bra i systemet vårt. Goalgetter, god på hodet. Har fysikken. Tipper han ikke har sneglefart som Gyt og Søder, litt raskere enn dem. Men heller ikke rask. Jeg har etter å ha sett i flere år CL-kvalikker, etterlyst en spiss med erfaring og kvalitet. En som kan avgjøre kamper. En som ikke pisser på seg når han skal ta en straffe på tampen av kampen. MFK manglet en slik spiss da de aldri klarte å kvalle til CL. Malmø hadde ikke kommet seg til CL uten Rosenberg. Til og med video av alle måla til Gyt (19 seriemål) virker ikke som gode nok til å være skrytevideo. Så å si alle måla var mål på åpent mål. Vil tippe han i hvertfall scorer 15+ mål. For meg har han lykkes dersom har fører RBK til nytt seriegull og CL. Ikke antall mål i serien. Spørsmålet blir altså om han klarer å holde seg skadefri og holder seg unna tull og tøys.

------------------
Salg

- Adam Larsen Kwarasey

Var elendig i perioden han var i RBK. Virket som om han rett og slett ikke ønsket at RBK skulle spille CL eller EL. Stor årsak til at vi røk ut i CL- og EL kvalikk. Selv etter dårlig prestasjon, var ikke han glad for å være backup. Tommel opp for SIB som kjøpte han på lengre kontrakt, og solgte til Brøndby. Helt sikker på at vi gikk i pluss på salget.

- Guðmundur Thórarinsson

Fin personlighet. Dårlig spiller i vårt system. Tror han vil lykkes i IFK Norrkøping siden de er mer opptatt av ballbesittelse. En type som heller liker å skape tiki-taka enn å slå en gjennombruddspasning fremover. Fornøyd med salget.

- Christian Gytkjær

Ganske kjedelig og dårlig spiller. De aller fleste måla hans kom av å score på åpent mål. Tilførte laget ellers ingenting. Var som om RBK spilte med 10 spillere i hver eneste kamp. Husker også at han var elendig på defensivt markering på dødballer i mot. Ble mål i mot pga. han. Husker kun kampen hjemme mot MFK der han skapte noe på egenhånd. Det at han ble solgt for rundt 20 millioner er helt fantastisk.

- Jonas Svensson

Utrolig trist å miste den beste spilleren vi hadde på laget, men han ville selv dra. Fikk dessverre ikke så mye ut av han ute i Europa da KI ville ha et defensivt lag. Svensson måtte derfor spille defensivt, der han er dårligst. Mistet markering ofte, og det var i hans posisjon motstandere scorte mål flest ganger. Var altfor god til å være i TL, og når RBK ikke ønsker å stå høyere internasjonalt, har ikke vi behov for han. Passer kun på lag som dominerer, og ønsker å ha offensive sidebacker.

- Pavel Londak

Var ikke så god da han måtte steppe inn for skadde A. Hansen. Har ellers ikke sett så mye til han. Tror KI og co så nok av han på treningsfeltet og så nok på han som ikke god nok. Ville også ha vært med på å fylle opp utlendingskvoten.
Fornøyd med salget.

- Hólmar Örn Eyjólfsson

Hadde ett år igjen av kontrakten, men ble solgt for hele 10 mill! Utrolig bra. Var duellsterk, og grei defensiv forsvarsspiller som var uredd. Men likte aldri spillertypen. Elendig offensivt. Ufarlig på dødballer. Godt salg.
--------------------

Terningkast til overgangsvinduet: 5

Ser etter at SIB og KI kom inn at vi henter inn riktige spillertyper. Kjøper billig, selger dyrt. Troppen har rett og slett blitt mye mye bedre kun fra i fjor.
Tror ikke vi har hatt så god overgangsvindu på flere år. Kom riktignok etter ett sjokk fra internasjonal nivå. Grunnen til at jeg ikke gir terningkast 6 er ikke kun pga. vi ikke henter flere gode spillere, men fordi vi ikke har klart å kvitte oss med Bjørdal, Skjelvik og Stamnestrø. Kan kanskje ikke klage på SIB for det, da det er slik at et klubb først og fremst må vise interesse og by på spilleren. Tror forresten jeg hørte på podcasten i Adressa at Kristansund ønsket seg Stamnestrø. Der burde vi ha vært villige til å la han gå. Salg av disse ville resultert i at vi hadde hentet kanskje ny midtbanespiller som vi sårt trenger, og helt sikkert en ny midtstopper med kvalitet.

NB: Nå er jo overgangsvinduet ikke stengt før 1. april. Bjørdal kan fortsatt selges og Skjelvik er tatt med i landslagstroppen. Håper han spiller mot Nord-Irland slik at det gjør det lettere å selge han Razz
Stamnestrø vil nok ingen kjøpe nå ettersom han er skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
dembaba
Senior


Joined: 13 Jan 2012
Posts: 192
Location: Trondheim

PostPosted: 23.03.2017 08:06    Post subject: Reply with quote

Selv om ALK var en usmakelig type er jeg ikke med på at han var elendig i hele sin periode som RBK-spiller. Presterte vel under pari i kvalikkampene ja, i likhet med resten av laget, men var en sterk bidragsyter til at vi nådde cupfinale for eksempel. Følte meg generelt tryggere med han mellom stengene enn f.eks Londak. Helt feil type å ha i klubben selvfølgelig, men rent sportslig en god mann å ha i den perioden AH var skadet.

Ellers stort sett enig i vurderingen din av overgangsvinduet. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.03.2017 10:04    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen, 15 år wrote:
29 år. Gammel, men (...)


Er du seriøs nå? Halvparten av grunnen til at dette er et potensielt imponerende kjøp er at Bendtner faktisk IKKE er "gammel", men presumptivt på høyden av karrieren sin som spiss.

Jeg blir så sliten av folk som mener vi bare skal ha A-lagsspillere i alderen 14-22, og tror at fotballspillere peaker når de er 24. Det er særskilt viktig for oss, som skal prøve å kvalifisere oss for CL/EL, at vi har noen spillere med refaring fra nivået, i tillegg til de unge gutta.

Andre gamle fotballspillere: Messi, Lewandowski, Pedro, Diego Costa, Agüero, Sanchez, Higuain, Müller, Suarez, Benzema, Cavani.

Til sammenligning oldtidsminner: C.Ronaldo, Giroud, Falcao, Dzeko

Ötzi: Zlatan.

edit: 'presumptivt' altså rent aldersmessig, ikke i karrierekurve. Selvfølgelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.03.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ötzi: Zlatan.


Dette er min type humor, ha ha!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.03.2017 10:20    Post subject: Reply with quote

Leicester, for eksempel, de satser helt bevisst på spillere i sin beste alder (rundt 30). En ser jo hvordan det har gått.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 23.03.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

Zap: Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.03.2017 12:26    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Zaphod.

Spillere holder gjerne lenger jo lenger tilbake på banen de spiller, men de aller fleste spillere er langt over 30 før de begynner å bli gamle. Det har også en del med spillertyper å gjøre; spillere som lever på fart og hurtighet har som regel noe kortere karrierer enn de som baserer seg på fysikk og fotballhode. Zlatan er jo nevnt, men vi ser det også i egen liga. Både Iversen og Johnsen bet meget godt fra seg også som "gamle" da farten aldri var deres forse, og Bendtner har en del av de samme forutsetningene. Det er i hvert fall fem år til man kan snakke om at Bendtner er "gammel", og han kan meget gjerne ha 7-8 år til på bra nivå i kroppen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 23.03.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Mikkelsen, 15 år wrote:
29 år. Gammel, men (...)


Er du seriøs nå?


Når jeg sier at han er gammel så er han gammel ifh. de andre spillere vi har. Man kan fortsatt utrette mye i en alder av 29. Hadde vi hentet han som 34-åring ville jeg veldig skeptisk.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.03.2017 18:56    Post subject: Reply with quote

Det var en gang da jeg også syntes at 29 var gammelt. Da hadde jeg profil på kjernen.com. Fader det er lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 24.03.2017 07:50    Post subject: Reply with quote

Det virker som det er opplest og vedtatt at gullet havner på Lerkendal i år også og alle objektive kriterier tilsier det.
Er likevel spent og litt bekymret foran årets sesong, tror vi skal få det tøffere enn vi liker i år. Hvorfor? 3 ting.
Selvsagt vil det ta tid å spille inn ett nytt mannskap, såpass mange utskiftninger i et rollebasert lag som RBK vil merkes.
Dårlig oppkjøring. Intensiteten virker å være bra, men mange skader og annet fravær har senket kvaliteten.
Manglende fokus. Bekymrer meg mest. Treningskampene har vært direkte svake og vært mer pliktløp enn en arena for læring. Når Kåre spiller treningskamper mot halvslappe motstandere for å kjenne på nivået og skaffe seg referanser så får han ingen av delene og heller ikke utbytte av å øve eget spill. Alt snakk om Europa og Bendtner skjuler ikke at vi per dags dato er et halvferdig lag med svakere utgangspunkt enn i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.03.2017 13:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det var en gang da jeg også syntes at 29 var gammelt. Da hadde jeg profil på kjernen.com. Fader det er lenge siden.


Kan jo hende du har den fremdeles? Cool
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.03.2017 13:18    Post subject: Reply with quote

Mange som har det men aktiviteten er jo ikke skyhøy der akkurat.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 24.03.2017 14:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også det blir tøffere i år, det at alle ekspertene har ståltro på Rosenborg er litt bekymringsverdig, husker godt for et par år siden hadde de ståltro på at Molde skulle knuse alt.
Laget som vant sist året er automatisk det laget som vinner i år, virker det som.
Det er flere lag som har hatt en oppadgående kurve, som Odd (og i mindre grad strømsgodset), som fort kan true gullet.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 24.03.2017 14:36    Post subject: Reply with quote

Godset er vel betydelig svekket siden i fjor og kan fort få trøbbel ved topp 3. Tror Odd blir gode, så kommer resten litt an på hvem som får flyt i starten og kan bygge på den selvtilliten. Alltid ett lag som kommer unormalt godt i gang og blander seg inn i topp 5. Kanskje Sarpsborg kan hevde seg i år?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.03.2017 15:54    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Jeg tror også det blir tøffere i år, det at alle ekspertene har ståltro på Rosenborg er litt bekymringsverdig, husker godt for et par år siden hadde de ståltro på at Molde skulle knuse alt.
Laget som vant sist året er automatisk det laget som vinner i år, virker det som.
Det er flere lag som har hatt en oppadgående kurve, som Odd (og i mindre grad strømsgodset), som fort kan true gullet.


De hadde stort sett ståltro på RBK fra 1992 til 2004 også Wink
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 24.03.2017 16:33    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
OVERGANGSVINDUET VINTER 2017 - MIN VURDERING

Kjøp

- Nicklas Bendtner

29 år. Gammel, men tilgjengeld har han enormt med internasjonal erfaring hvor han også har prestert bra. Passer bra i systemet vårt. Goalgetter, god på hodet. Har fysikken. Tipper han ikke har sneglefart som Gyt og Søder, litt raskere enn dem. Men heller ikke rask. Jeg har etter å ha sett i flere år CL-kvalikker, etterlyst en spiss med erfaring og kvalitet. En som kan avgjøre kamper. En som ikke pisser på seg når han skal ta en straffe på tampen av kampen. MFK manglet en slik spiss da de aldri klarte å kvalle til CL. Malmø hadde ikke kommet seg til CL uten Rosenberg. Til og med video av alle måla til Gyt (19 seriemål) virker ikke som gode nok til å være skrytevideo. Så å si alle måla var mål på åpent mål. Vil tippe han i hvertfall scorer 15+ mål. For meg har han lykkes dersom har fører RBK til nytt seriegull og CL. Ikke antall mål i serien. Spørsmålet blir altså om han klarer å holde seg skadefri og holder seg unna tull og tøys.


Mye rart du kommer med men din beskrivelse av Bendtner var helbom. Du sier Bendtner er er en maaltyv som har gjort det bra internasjonalt. Han gjorde det kanskje greit internasjonalt for 5 aar siden, men siden den gang har han mildt sagt gjort det elendig. Han har dessuten aldri vaert noen maaltyv, noe et maalsnitt pa ca 1 maal per 5. kamp bekrefter. Hans mest maalrike sesong var i Championship i 2006/07 da han scoret 11 maal paa 42 kamper.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 24.03.2017 20:30    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen har Alternative Fakta[TM]...
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 24.03.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

Potensial > statistikk

Hvor mange spillere er det om har kommet fra utlandet og som ikke har prestert i det hele tatt men som har blitt sett på som en god investering?
Du må huske på at Eliteserien holder ganske lavt nivå. Ikke mye som skal til for å slå til.

Hadde vi hentet norsk spiller fra Championship med statistikken til NB 15 kamper og 2 mål, ville folk jublet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.03.2017 20:55    Post subject: Reply with quote

Nei det ville de så absolutt ikke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.03.2017 21:02    Post subject: Reply with quote

Med den logikken kan jeg betegne meg som mangt. Potensialet er der.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 25.03.2017 01:21    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nei det ville de så absolutt ikke.


Du tror ikke NB vil lykkes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.03.2017 09:22    Post subject: Reply with quote

Du sa at folk ville jublet om vi hentet en norsk spiller fra Championship med to mål på 15 kamper. Det mener jeg er direkte feil.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.03.2017 12:40    Post subject: Reply with quote

2mas med en fin sak der Kåre går gjennom stallen: - Tidenes beste i Rosenborg

- Hva avgjør duellen mellom Rasmussen og Skjelvik om å få være makker til Reginiussen?

- Det er to ulike stoppere, som vi kan velge i mellom i forhold til motstander og trolig kampbilde.

- Når har dere mest bruk for farta til Skjelvik - hjemme med høyt press og stort bakrom eller borte mot aggressive motstandere?

- Alltid! Jeg ser at det ikke er mange som forstår hvilken jobb Jørgen har gjort for RBK ...


Hvor ser han det, egentlig? Her?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 25.03.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Også verdt å merke seg dette:

- Hva bidro Konradsen med som midtbanesjef i fjor?

Han tilførte stor ro og balanse til spillet vårt

Bare å slukke lyset og ønske god natt. Konradsen er tydeligvis mannen som gjelder i år også...

Og før noen kommer med "Kåre kan ikke åpenlyst kritisere egne spillere utad"-argumentet. Det han sier her er jo regelrett løgn. Et fornuftig svar ville vært mye mer moderert. Virker ærlig talt som om Kåre oppriktig mener at Konradsen er god nok...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 54, 55, 56  Next
Page 27 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb