English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 18:33    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at Kåre ikke har fotballfaglige kunnskaper, men når det gjelder komponering av midtbanen er han ute og sykler. Kåre har fått mange sjanser han og han har gjort mye veldig bra, jeg sliter bare litt med å skjønne hvorfor han surrer så mye på midten.
robbie
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 18:41    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Når har tre indreløpere ikke vært en saga blott? Har vi noen gang kjørt med det? Dette er helt klart nytenkning og fortjener en sjanse for det blir dømt nord og ned. Som vanlig.

Tre indreløpere var en tåpelig idé som ble introdusert her inne på RBKweb. Kåre har aldri sagt at det var planen.

Jeg mener det er bra at all den tid vi ikke har en Selnæs-type, at vi ikke prøver febrilsk å tvinge andre spillertyper inn i Selnæs-rollen. Vi kan spille god RBK-fotball med både en Skammels-, Brandhaug-, Riseth-, Tettey-, og Konradsenrolle. De er alle gode fotballspillere som har løst den sentrale midtbanerollen på forskjellige måter.

Dette har jeg ment lenge, og det er fint å se at Kåre er enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 19:28    Post subject: Reply with quote

De du nevner over her har løst rollen på forskjellige måter ja men ikke med like stort hell. Uansett vilken sentral midtbane vi går for må vi velge en som kan spille på sine styrker, da er første skritt å gå for en spiller som faktisk er en sentral midtbanespiller.

Ikke enig i at vi spiller god rbkfotball med Riseth og Konradsen sentralt.
larsarus
Veteran

PostPosted: 14.09.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

Tror det går mere på at når vi spiller kamper på dette nivået så er Rosenborg et kontringslag, og da er vi forhåpentligvis mer giftig om hvis f.eks. Jensen bryter dypt nede kan sende frem Konradsen og Trondsen/Lundemo på kontring fordi de står høyere, mens han holder igjen selv som sentral under kontringen, og at dette er inneforstått for alle parter.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 18.09.2017 12:13    Post subject: Reply with quote

Hvordan er egentlig graden av bekymring her inne for dette med Trøndere på banen?

Virkelighetens harde realiteter gjør jo dette til en litt meningsløs diskusjon, i og med at vi ikke har råd til å holde på alle de trønderne som er gode nok p.t. Men er dette noe som plager folk?

Jeg havnet i en diskusjon med en rimelig erfaren halvkjendis fra Fotballforbundet om dette, og han mente dette var helt uakseptabelt - på grensen til skandaløst. Jeg ble litt paff, fordi jeg rett og slett bare har forsonet meg med dette for lenge siden.

Om vi aldri produserte egne spillere hadde det jo vært noe annet - men når vi stort selger trøndere til Europa hvert år, så er det liksom bare sånn det er. Tenker jeg.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 18.09.2017 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne selvsagt tenkt meg flere trøndere på banen, men årsaken til at vi sitter uten trøndere nå er jo nettopp fordi laget under KI har blitt så mye bedre og de trønderne vi hadde har fått vist seg frem nok til å bli solgt.

Vi kan selvsagt argumentere for at vi bør skjerpe talentutviklingen og bli bedre på dette, men vi kan ikke la dårlige fotballspillere starte kamper fordi de er fra Trondheim.

Hadde vi fått tilbake alle stjernene våre fra rundt i verden hadde vi nok lett vunnet TL med et lag bestående av 11 trøndere og, men nå er det engang ikke sånn fotballen funker lenger.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 18.09.2017 12:35    Post subject: Reply with quote

Vi er ett selgende lag. Spillerlogistikk og da fremfor alt eksport er en viktig brikke i klubbens økonomiske plan - selv om dette ikke nødvendigvis frontes i media.
Det er engang slik at når klubber i fra større ligaer kommer på banen så vil vi enten måtte selge eller gi bort gratis som BOSMAN. Tidligere har sistnevnte vært ett scenario og det er noe jævla dritt.

Det å ha 'kun' trøndere på banen er en utopi. Det vil kreve en talentutvikling som er høyst usannsynlig. Det kommer rett og slett ikke mange gode nok spillere i fra aldersbestemt opp. Mange av dem bruker også alt for lang tid på å etablere seg som plausible alternativ for en fast plass på laget før de er godt over 20. Sett at vi 'må' selge når større klubber kommer på banen burde vi da ha en full utviklet spiller i hver rolle omtrent hvert fjerde år. Når sist utviklet vi vår egen keeper?

Utviklingen i norsk fotball er dårlig. Det er absolutt ingenting som tilsier at vi ikke skal kunne ha utvikling på ett nivå med Island, Danmark, Sverige, Nederland, Tyskland eller andre nordiske land.
Men det er for mye 'alle skal med' mentalitet i norsk fotball. Dette fungerer glimrende for spillere som er middelmådige og nedover. Det blir for lite fokus på å fostre opp talenter og om en ser på det individuelle ferdighetsnivået på spillerene som kommer opp i Norge kontra andre land er det skrekkelig dårlig - selv hos etablerte Eliteseriespillere.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 18.09.2017 13:22    Post subject: Reply with quote

Og så er det jo noe med hva som er viktigst: geografisk fødested eller tilknytning til klubben og byen? Er folk som Mike Jensen, Tore Reginiussen og Mikael Dorsin 'erstattelige utlendinger' og ikke kontinuitetsbærere? Er Botheim og Steiring mindre verdt enn Wangberg og Sæter? Greit nok: det er ikke helt det samme som Roar Strand, men det hadde jo vært en mye større forskjell dersom vi aldri klarte å beholde sånne spillere mer enn et par år, og alltid måtte bytte ut våre kapteiner og største profiler.

Jeg for min del synes det er kjekt når Helland er så skadefri og god at han forsvarer en plass på laget, og når vi får opp en spiller fra junior til landslag, men det er først og fremst en liten 'talentutviklingsalarm' for meg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.09.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg skal sjøl innrømme at jeg har begynt å telle ned til gullfest. Siden at Sarpsborg slo Odd, kan det ikke helt formelt bli klart i Tromsø; vi leder med maks tolv poeng når vi reiser dit. Dermed blir det tidligst i Bergen.

Men skal ikke forundre meg om det blir poengtap i Tromsø. Ser at Bakenga allerede kvesser klørne, og i 2013 var vel bare oss som Tromsø greide å slå hele høstsesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 29.09.2017 16:46    Post subject: Reply with quote

Mange kjekke/søte spillere på laget nå. Dayum. Hedenstad, Lundemo, Skjelvik.. og Bendtner er jo ikke så verst han, heller.

Det må jo innrømmes at Bærumsgutter ofte har utseendet i orden.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Stoler ikke på denne vurderingen.

Hva mener Juch?
6strand6
Junior

PostPosted: 29.09.2017 19:19    Post subject: Reply with quote

I min søken etter å få fruen interessert i rbk har i allefall Skjelvik blitt kjent som "Han kjekke som spiller forsvar" her i heimen...
Back to top
Brødsmula
Rutinert

PostPosted: 29.09.2017 19:37    Post subject: Reply with quote

Bjørdal må vel trone øverst?

Trondsen er heller ikke til å kimse av.
Back to top
bommel1
Senior

PostPosted: 30.09.2017 02:56    Post subject: Reply with quote

Trondsen er vel mer i kategorien "bestevenn".
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 30.09.2017 13:04    Post subject: Reply with quote

Mens André Hansen er svigermors drøm.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2017 18:42    Post subject: Reply with quote

Dagbladet:

- Gammer'n er fornøyd, sier Eggen på telefonen fra Spania. Han sikter til Rosenborgs 3-1-seier over FK Vardar torsdag. Endelig meldte laget seg på i Europa League.

(...)

Eggen tok 14 seriegull med Rosenborg. Kan Ingebrigtsen - som Lerkendals nye, sterke mann - på et tidspunkt overgå gamletreneren?
Fra den spanske sola sier Eggen:

- Ja, han kan ta meg igjen. Men da må han vinne elleve år til. Og det er lang tid. Jeg håper det skjer.

76-åringen lekser opp:

- Poenget er at vi har en filosofi i Rosenborg. Det er viktig at det er samsvar mellom filosofien klubben har og filosofien til den som er produktutvikler. Nå er det Kåre. Og det er veldig samsvar. Han trenger ikke å stoppe på 14 seriemesterskap heller.

(...)

- Hvordan synes du Nicklas Bendtner har vokst med oppgavene i klubben?

- Han utvikler seg stadig og er blitt en av ligaens beste spisser. Jeg tror faktisk vi ikke har sett hele registeret ennå. Han har fått brukbar løpskapasitet, da blir du involvert i flere situasjoner. Utenfor banen er han en kjempegutt. Det er ingen stjernenykker. Han er et godt tilskudd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 01.10.2017 14:34    Post subject: Reply with quote

Han der Dayum kjenner jeg ikke til. Når kjøpte vi ham? Eller er han egenutviklet kanskje?
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 02.10.2017 00:47    Post subject: Reply with quote

Under dagens kamp, hvor begge venstrebackene spilte, meldte det seg noen tanker om akkurat denne posisjonen, og hvordan den skal se ut de nærmeste årene for RBK. Prøver i dette innlegget å tenke litt høyt rundt dette:

Per i dag har vi to meget gode venstrebackalternativer; den ene landslagsspiller på Australia, den andre likeså i Norge. Trolig ville begge to gått inn på hvilket som helst annet ES-lag i sin posisjon. Man kan altså kalle denne konkurransen et luksusproblem. Vil videre prøve og liste opp begge spillernes styrker(+)/svakheter(-)/det som er midt mellom(/) (er du uenig, så rop gjerne ut Wink ):

Meling:
(+) alltid svært godt orientert, og virker å vite neste handling før han får ballen
(+) bunnsolid grunnteknikk. Silketouch, pasningsfot, hele pakka
(+) knalldyktig kombinasjonsspiller

(/) 1v1-ferdigheter defensivt. God kontroll i ES, litt mer trøbbel internasjonalt
(/) Innleggskvalitet.

(-) Fart: Dette lider M av både off. og def. Mot hurtige vinger får han problemer, samt har ikke noe voldsomt driv offensivt med ball eller når han kommer på overlap. Forsinker tidvis denne prosessen, spesielt med Samuel på sin side
(-) Høyde/fysikk: Helt sjanseløs i alt av hodedueller (spissene tendenserer til å trekke seg ut på Meling for å få en lettere duell på innlegg), og blir veldig lett også i fysiske dueller mann mot mann
(-) 1v1 offensivt: Mangler drivet til å passere folk offensivt

Gersbach:
(+) Fysikk: Både relativt rask og relativt fysisk robust, står godt i duellene samt kommer relativt hurtig på overlap
(+) 1v1 offensivt: Driv og frekkhet til å utfordre offensivt

(/) 1v1 defensivt.
(/+) Innleggskvalitet. Slår mye harde innlegg med bra med skru. Helt ok.
(/) Grunnteknikk. Funksjonell teknikk, men får problemer i de minste rommene. Løser ikke de hardtpressede situasjonene like godt som sin backkollega.
(/) Ok kombinasjonsspiller. Får igjen litt trøbbel når rommene blir som minst.

(-) Ingen åpenbare store svakheter.

Så, hvor vil jeg med dette? Jo, jeg ønsker meg vel egentlig en diskusjon på hva som er best for RBK på lang sikt; fortsette med Meling eller gi Gersbach sjansen... For meg personlig er det ingen som helst tvil om at Gersbach som ren venstreback har et høyere potensiale enn Meling. Gutten har sine svakheter, men utfyller samtidig rollen som helhet bedre enn sin rekkekamerat i mine øyne. Og da snakker vi ikke om hvordan det ville sett ut om Gersbach fikk sjansen i morgen den dag, for da ville nok Meling fortsatt sett mye bedre ut. Det som dog er utfordringen er at RBK anno oktober 2017 spiller på en måte som fremhever styrkene til Meling, og som samtidig eksponerer svakhetene til Gersbach ganske tydelig.

I et lag som hadde hatt null problemer i frispilling ville jeg valgt Gersbach alle dager i uka. Slik RBK spiller i dag vil jeg på mange måter si at Meling er RBKs "venstre playmaker", og har et svært stort ansvar for at spillet skal fungere. Veldig ofte kommer de gode angrepene etter en god individuell prestasjon fra Meling som ved hjelp av trange kombinasjoner eller ren ro med ballen spiller av seg press. Han hylles fortjent for dette på forumet (for han er j***lig god i denne fasen, enkelt og greit), men man mister samtidig mye av de klassiske backferdighetene ved å ha ham på banen.

Når Gersbach derimot spiller flyter ofte spillet dårligere. "Gersbach spiller alltid støtte" eller "han skaper ingenting offensivt" er gjengangere på forumet i disse kampene. Helt naturlig i grunnen. Men betyr det at Gersbach er en dårligere back enn Meling? I mine øyne gjør det ikke det. Gersbach får ikke eksponert sine styrker fordi lagmaskineriet er så avhengig av en kreativ venstreback som er god i frispilling. Problemene tendenserer til å adresseres Gersbach, men burde kanskje heller rettes andre steder.

Jeg tror Meling er allsidig nok til å spille på midtbanen. Kanskje har han ikke rekkevidden og løpskraften til å spille der internasjonalt, men i ES er han god nok i massevis. I mine øyne er Meling kanskje den spilleren av alle i dagens RBK-stall som skaper størst tempo i RBKs spill, og hadde derfor vært interessant i en indreløperrolle. Kreativiteten har han jo mye av som bevist fra sin backposisjon.

Begge spillerne har sine styrker og svakheter, men som sagt så tror jeg at det i et langsiktig perspektiv vil være riktig å satse på Gersbach på VBen. Han har mer enn nok av grunnferdigheter til å mestre en normalt god spilloppbygging, og trumfer Meling i andre deler av backspillet.

Hva tenker dere andre? (Ble et litt rotete innlegg, så får skylde på at det er sent Wink )
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 02.10.2017 00:55    Post subject: Reply with quote

https://youtu.be/NmJE8YYYCr8

Her en YT-video av Gersbach fra i fjor for å friske opp hva gutten faktisk kan stelle i stand om forholdene ligger til rette. Rått talent!
Back to top
Nordlys
Rutinert

PostPosted: 02.10.2017 14:41    Post subject: Reply with quote

Snakk om respons da Confused Trodde dette var en interessant diskusjon jeg...
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 02.10.2017 14:48    Post subject: Reply with quote

Får bidra da. Meling > Gersbach
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 02.10.2017 15:06    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Snakk om respons da Confused Trodde dette var en interessant diskusjon jeg...

Vel, jeg er baade enig og uenig. Synes Gersbach virker usikker i alt han foretar seg paa egen banehalvdel men han er god offensivt og paa overlapp. Innleggskvaliteten er saa som saa.

Meling er god paa det meste og han er uredd og ambisioes i spillestilen. Akkurat naa er Meling et mye tryggere valg enn Gersbach men dersom Gersbach faar litt mer rutine og selvtillit kan han bli virkelig god.
Nordens Lokomotiv
Rutinert

PostPosted: 02.10.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Greia med Gersbach er jo at han trenger tillit over tid, og det ser jeg ikke at han kan få her pdd, i motsetning til for 4-5 år siden. Stort potensiale har han , men redd han slår ut i full blomst i en annen klubb, og utlån er vel ikke så aktuelt med snart bare 1 år igjen av kontrakten.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 02.10.2017 15:13    Post subject: Reply with quote

En trenger ikke ramse opp plusser og minuser for så å gå analytisk til verks med vekting osv. For meg holder det å se på hvordan de oppfører seg på banen, og da ser jeg at det er klasseforskjell på spillerne. I favør Meling altså, om noen var i tvil
Back to top
Nordens Lokomotiv
Rutinert

PostPosted: 02.10.2017 15:15    Post subject: Reply with quote

Åpenbart, men Meling mangler en dimensjon som Gersbach har og det er rykket til å passere folk og legge inn.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 52, 53, 54  Next
Page 53 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2017 RBKweb