English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 02.10.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
En trenger ikke ramse opp plusser og minuser for så å gå analytisk til verks med vekting osv. For meg holder det å se på hvordan de oppfører seg på banen, og da ser jeg at det er klasseforskjell på spillerne. I favør Meling altså, om noen var i tvil

Slik systemet er per dags dato er det klasseforskjell på spillerne ja, men det er jo i all hovedsak fordi den ene får eksponert sine styrker slik vi spiller, mens den andre får eksponert sine svakheter. Slik vi spiller om dagen ville mange veldig gode backer sett ganske middelmådige ut, mens en playmakertype som Meling ser bra ut. Som Lokomotivet sier; uansett hvor god Meling er i spilloppbyggingsfasen så mister vi en dimensjon på den siste tredelen når han spiller da han ikke har driv og fart til å passere folk lengst fremme, samtidig som han er mye mer robust i duellspillet på defensive innlegg etc.

Synes også at Meling har vært helt glimrende den siste tiden, men han har også noen svakheter i rollen som Gersbach ikke har.

Ift. Gersbach og usikkerhet på egen banehalvdel. Er han så mye verre enn Hedenstad var i denne fasen de første 6 månedene? Meling holder høy, høy klasse i frispillingsfasen og er ingen normal back sånnsett og blir urettferdig å sammenligne med. Som jeg skrev i det første innlegget, så kamuflerer han på mange måter en del av problemene laget har i frispilling fordi han er så utrolig god i akkurat denne fasen. Det ansvaret Meling tar i frispillingen er ikke et ansvar backer normalt har i sine lag. Skal Gersbach komme mer til sin rett må han settes opp i situasjoner hvor han er god med flere pasningsvalg foran seg. Får han hjelp i denne fasen får laget en ny dimensjon på den siste tredelen som Meling ikke kan tilby i form av hurtighet, hyppigere frekvens i overlappene og flere innleggssituasjoner.

Skal laget utvikle sluttproduktet sitt bør dette være noe å trakte etter. Per i dag får Bendtner alt for få innlegg å jobbe med. Med Gersbach blir det garantert flere av dem, såfremt man greier å frispille uten ekstremferdighetene til Meling på backen.

Et annet aspekt ved disse to backtypene man har nå er at de tilbyr en veldig kjærkommen taktisk fleksibilitet. I kamper hvor motstander presser høyt kan Meling brukes som et virkemiddel for å spille av presset, mens kamper hvor motstander legger seg lavt eller hvor det trengs litt mer fysisk robusthet bakerst kan være Gersbachs matcher.

Det er heller ikke noe i veien for at begge spiller samtidig. Meling kan spille indreløper også!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2017 18:24    Post subject: Reply with quote

Gersbach er i mine øyne ikke noe stort råtalent. Han er litt som Riise. God i ung alder som følge av at det meste er på rett plass i hodet tidlig. Han har ingen fysiske svakheter, men er heller ikke kjapp. Basisferdighetene er gode, men ballbehandlingen er ganske svak.

Gersbach er god fordi han gjør få feil. I år har han dessverre blitt altfor feig i stilen og bidrar med absolutt ingenting offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 02.10.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Men er det fordi han i liten grad blir satt opp i gode posisjoner, eller fordi han er feig? (Meeget retorisk spørsmål Wink ) Gersbach er i mitt hode en spiller som bør involveres mer senere i spilloppbyggingen enn Meling. Gersbach har ikke like gode individuelle ferdigheter i den tidlige fasen, og må ha mer støtte i denne. Men det kan betale seg på siste tredelen.

Føler mange dømmer ham basert på det rent visuelle, og ikke ser helheten i backspillet. Ja, Meling herjer fra sin utgangsposisjon, men tilbyr ikke like mye lengst fremme. Får Gersbach mer understøtte og kan få baller høyere i banen så er han en større trussel enn Meling slik jeg ser det.

En måte å få bruk begge spillernes spisskompetanse er ved å bruke Meling på venstre indreløper, Gersbach som back med Samuel som medkompanjong på kanten. De gangene det går trått i frispilling kan Meling droppe ned i rom mellom Skjelvik og Alex, slik at Gersbach kan pushe oppover i banen i siderom. Adegbenro kan da vandre inn i midten og oppta Melings plass i en avansert posisjon mellom midtbanen og forsvarsrekka til motstander. Meling er en av spillerne i laget med best evne til å holde et høyt balltempo, og kunne sikkert bidratt på midten også. Trenger ikke Meling lenger ned har han likevel ferdighetene til å motta feilvendt/møtende, og få flyttet ballen oppover lenger opp i banen. Jeg ville hvertfall forsøkt det!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2017 20:37    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det er fordi Gersbach selv velger å posisjonere seg for dypt. Han velger for å ofte å spille trygge støttepasninger og fører sjeldent ballen opp i banen. I tillegg kommer han sjeldent rundt på kanten. Han blir for feig i tankegangen når han ikke er under press fra motspillere.

Nå skal jeg ikke betvile at KI sine instruksjoner er med på å gjøre Gersbach dårlig, siden vi har hatt det samme problemet på begge backene igjennom halve sesongen. Uansett er det Gersbach som har sett klart verst ut, og jeg sliter å se hva som gjør Gersbach dårligere stilt med å være passiv enn Meling.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 02.10.2017 20:57    Post subject: Reply with quote

Mye fornuftig i det Nordlys skriver. Satt senest i går og savnet en Midtsjøtype på indreløperplass, en spiller med solid grunnteknikk og som evner å dra av motspillere i trange situasjoner. Tror Meling kunne vært ett godt valg der.
Kunne vært noe å prøvd på slutten her og med Gersbach som venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 02.10.2017 22:27    Post subject: Reply with quote

Meling er et altenativ til Anders Kon. som dessverre er for dårlig med ballen. Det går for seint i trange situasjoner og har for dårlig nærteknikk. Det er en grunn til at han spiller i ES.
Kan Anders gå inn i forsvaret?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Så folk mener altså at det er mer prekært med folk som har grunnteknikken i orden på midtbanen heller enn i forsvaret? Forsvarsspillere med dårlig teknikk er jo mye av grunnen til at vi sliter med spille oss skikkelig ut bakfra.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 02.10.2017 22:42    Post subject: Reply with quote

Treneren sin feil, ja... Hørt det før, si.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 02.10.2017 22:52    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Så folk mener altså at det er mer prekært med folk som har grunnteknikken i orden på midtbanen heller enn i forsvaret? Forsvarsspillere med dårlig teknikk er jo mye av grunnen til at vi sliter med spille oss skikkelig ut bakfra.

Grunnteknikk på midtbanen er jo soleklart mye viktigere enn grunnteknikk i forsvaret. På midtbanen må du forholde deg til situasjonen 360 grader rundt deg, og bør bruke minst mulig energi på å kontrollere ballen. I forsvaret er ikke viktigheten av god grunnteknikk like prekær, til et visst punkt selvsagt. At forsvarsrekka ikke har god grunnteknikk er jeg veldig uenig i. Skjelvik er Norges beste tekniske spillende stopper by far og Meling har også meget god grunnteknikk. Isolert sett skal ikke våre spillere ha problemer med å spille seg ut bakfra. Grunnspillet vårt er derimot ikke så godt, selv om det har blitt klart bedre enn i sesonginnledningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 02.10.2017 22:59    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Skjelvik er Norges beste tekniske spillende stopper by far

Neutral
Vi må se på fotballspillere på helt forskjellige måter
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 02.10.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

Haha, tydeligvis Wink

Kan ikke se noen andre norske stoppere som er i nærheten av å være så god med ballen i beina som Skjelvik. Essensiell for RBKs angrepsspill spør du meg
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 02.10.2017 23:47    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel heller avleveringene til Skjelvik som til tider har vært horrible. Så langt i år er det en fryd å se når an setter fart med ballen. Han hadde ikke greid det uten en viss basis teknikk.

Anders Kon er i tippeligaen en veldig god spiller, men vi ser internasjonalt at han mangler noe i trange rom.
Men mange hakk bedre enn det Reg og Skjelvik hadde prestert på midtbanen. Han har i tillegg fysikken som gjør at han som forsvarspiller kanskje kan være en ide. Dette har jo blitt antydet tidligere her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.10.2017 06:57    Post subject: Reply with quote

Jeg har i alle fall foreslått det før. Konradsen er veldig god i lufta, god ballvinner og vil ha en bra pasningsfot som stopper. Men jeg synes du overdriver hvor dårlig han er som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 03.10.2017 14:47    Post subject: Reply with quote

Nå når serien bortimot er avgjort ser jeg gjerne at Kåre tør å eksperimentere litt mer med laget, og gir flere spillere tillit i ES.

Hva jeg kunne tenkt meg å se/se mer av:

- Rasmussen sentralt. Har hatt flere spennende innhopp, og ser ut til å tilby noen ferdigheter som Lundemo ikke har.
- Rasmussen som stopper. Hans naturlige posisjon, enough said.
- Levi på kant primært, og kanskje også som indreløper
- Konradsen jr. som indreløper
- Botheim på topp
- Meling som indreløper (som medfører Gersbach på backen)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.10.2017 15:10    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke dette behovet for å rotere så mye. Jeg foretrekker at vi spiller med vårt beste mannskap så ofte som mulig. Jeg vil bli underholdt når jeg ser kamper, ikke se Levi rote rundt på midtbanen og Botheim bli avkledd av rutinerte stoppere. De kan få innhopp på 15-20 minutter dersom kampene er avgjort. Det er også mer nyttig for de enn å få dårlige opplevelser på et B-preget lag som ikke fungerer, Vi skal dessuten holde formen ved like til EL.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 03.10.2017 15:35    Post subject: Reply with quote

Viktig å tenke nytt om utvikling er målet. Alt dette skal ikke skje på en gang, selvfølgelig, men noen innhopp/starter her og der. En evig balansegang dette med å beholde stammen i laget samt gi rom for unge talenter etc. Man får hvertfall ingen nye gjennombrudd om man ikke prøver Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2017 20:29    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Haha, tydeligvis Wink

Kan ikke se noen andre norske stoppere som er i nærheten av å være så god med ballen i beina som Skjelvik. Essensiell for RBKs angrepsspill spør du meg


Det fins ikke mange norske stoppere som er gode med ballen i beina. Det er sjelden vare. Men f.eks Forren, Strandberg, Demidov, Jonas Grønner og Steffen Hagen syns jeg er bedre enn Skjelvik med ballen. Drar vi til Danmark finner vi sikkert hundre
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 07.10.2017 10:42    Post subject: Reply with quote

Sørensen (Köln), Andersen (Sampdoria), Scholz (Standard Liege), Sviatchenko (Celtic), Zanka (Huddersfield), Bjelland (Brentford), Maxsø (Osmanlispor), Christensen (Chelsea), Kjær (Sevilla), Vestergaard (Mönchengladbach) holder i hvert fald nivået...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 07.10.2017 14:24    Post subject: Reply with quote

....og vel så det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2017 20:53    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Men skal ikke forundre meg om det blir poengtap i Tromsø. Ser at Bakenga allerede kvesser klørne, og i 2013 var vel bare oss som Tromsø greide å slå hele høstsesongen.


For at vi skal kunne feire gull allerede i Bergen, må vi ta flere poeng enn Sarpsborg denne runden. Samtidig må både Molde og Brann holde seg minst ti poeng bak.

Jeg tror nok sjansen er større for at Sarpsborg slår Stabæk enn at vi slår Tromsø - i hvert fall omtrent like stor. Så det skal litt til for at vi skal øke ledelsen.

Utfordringa om vi skulle ha ti poengs ledelse mandag kveld, er naturligvis at det blir mye "hvis, om og at" neste helg. Sogndal - Sarpsborg og Molde - Haugesund blir spilt søndag klokka 18, så vi vet i så fall forutsetningene før avspark i Bergen.

Siden det uansett er umulig å slå det rekordtidlige gullfeiringa i Molde i fjor, kan vi like gjerne spare avgjørelsen til hjemme mot Stabæk for min del. Da bør vi til gjengjeld fikse biffen, for jeg har ikke så lyst på lang busstur hjem fra Ålesund natt til 6. november. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mørtis
Junior


Joined: 07 Jul 2017
Posts: 7

PostPosted: 08.11.2017 19:47    Post subject: Spiller pÃ¥ veg bort? Reply with quote

Satt på fly fra Oslo til Værnes i går kveld med en jeg mener er fra Liverpool-systemet. Tok flybuss videre til Trondheim... Noen på veg bort?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2017 19:52    Post subject: Reply with quote

Hei og velkommen til forumet.

Dette trenger kanskje ikke en egen tråd? Spesielt mtp at den forrige du postet havnet i gapestokken. Les forumreglene og/eller spør noen om du er usikker på hva som gjelder.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 08.11.2017 19:56    Post subject: Reply with quote

Mens tråden enda lever skal jeg kaste ut et rykte om at det tvert imot er Danny Ward som skal ta en Bendtner og reboote karrieren sin når Hansen forsvinner i vintervinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 08.12.2017 00:08    Post subject: Reply with quote

Sortert etter spilleminutter totalt sesongen 2017 (serie, cup og E-cup).
Code:

Bendtner      3656
Jensen        3647
Hansen        3330
Hedenstad     3203
Reginiussen   3051
Meling        3021
Skjelvik      2981
A. Konradsen  2507
Midtsjø       2374
Jevtovic      2373
Lædre Bjørdal 2125
Helland       1927
Lundemo       1840
Vilhjálmsson  1651
Gersbach      1423
Rasmussen     1345
Adegbenro     1314
Trondsen      1248
de Lanlay      976
Østbø          930
Bakenga        479
M. Konradsen   370
Levi           359
Rashani        283
Reitan         271
Botheim        159
Helmersen        6

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2017 18:40    Post subject: Reply with quote

Inntil videre friske og opplagte spillere på blåtur.

Noen som vet hvor ferden gikk fra Skopje?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56  Next
Page 54 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb