English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 178, 179, 180  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 25.08.2016 21:33    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Fryktelig synd at Morten Berre og Jan Gunnar Solli ble snappet foran nesen på oss av Skeid. Tommel ned til SIB Tommel'n ned


Mulig vi kan forhøre oss med AaFK om leie av Haltur Trebeinson?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 25.08.2016 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg føler mye ligger oppe i hodet også. Norske spillere er svææært svake mentalt kontra de utenlandske. Vi er rett og slett pinglete når ting står på spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 25.08.2016 21:49    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer at det hentes noe annet en middelmådige spillere neste sesong, ikke de som kun blir hentet fordi de har nordisk pass.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 25.08.2016 23:10    Post subject: Reply with quote

Mener fortsatt enkelte at det var riktig å ikke hente noen flere spillere i sommer?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 25.08.2016 23:31    Post subject: Reply with quote

Tja. Vi ville alle se troppen bli spisset med en par matchvinnere tror jeg, men jeg er litt på linje med trenerteam og logistikkavdelingen - med seier mot Apoel hadde det garantert kommet inn et par tunge navn. Økonomisk sett kan vi nok ikke ta store sjanser med lønnsbudsjettet, så jeg syns det er helt greit når vi ser ut til å vinne så suverent som nå. Vi er derimot nødt til å fortsettr utviklingen til neste år, for å vinne serien. Et par-tre spillere forsvinner garantert, og de bør erstattes med mer komplimentære spillere. Det aller største problemet vårt er at sentrallinjen vår er merkbart svakere enn i fjor, mest på midten og på midtstopperplass. I tillegg er det mindre godfot nå enn det Kåre nok har lyst til at det skal være. Vintervinduet vårt blir viktig..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 25.08.2016 23:46    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Jeg føler mye ligger oppe i hodet også. Norske spillere er svææært svake mentalt kontra de utenlandske. Vi er rett og slett pinglete når ting står på spill.

Hm... Psyken er utrolig viktig i fotball, men usikker på om jeg er helt enig. Joda, i årets kvalik har ikke Rosenborg vært "på", men var det f.eks like ille i fjorårets kvalik? Det som skjedde i dag (spes fra 70 min og ut), var vel heller et veldig godt bilde på hvordan et helt vanlig fotballag kan se ut, i det de er i ferd med å ryke ut av et viktig cupspill. Må vel si at oppførselen til en del av spillerne på slutten av dagens kamp (unødvendige stygge taklinger, klaging på dommer osv.) er noe jeg generelt liker å tro er beskrivende for søreuropeiske lag, men dessverre må en innse at det er et like stort problem her hjemme som i utlandet.
Spillerne kan godt få en hårføner på den oppførselen en viser på slutten i dag, for slik oppførsel kler klubben så fryktelig dårlig.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.08.2016 00:04    Post subject: Reply with quote

Hei
Kom i feil tråd denne, kan noen flytte til kamptråden?


Last edited by 1960 on 26.08.2016 09:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.08.2016 00:12    Post subject: Reply with quote

Ctrl+v, ctrl+c. Slett denne selv. Enkelt. Smile
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.08.2016 00:16    Post subject: Reply with quote

Er på en Ipad, ikke så kurant der..
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 26.08.2016 07:36    Post subject: Reply with quote

Spillere som må byttes ut grunnet nivået:

Eyjolf
Tore
Skjelvik
Gudi
Stamnes

Forsterkning vi trenger:

Minst en ving
En spiss
Ny Selnæs

Ellers må jeg si at Kwaraschwung har vært en gedigen skuffelse.

NÃ¥r man ikke jobber jevnt godt med logistikken kommer man til slutt hit.
Plutselig står Bjørneby og driter seg ut: "Det er en gedigen erkjennelse".

Har han ikke sett kampene tidligere i år?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 26.08.2016 08:24    Post subject: Reply with quote

Kommer til å gjenta dette til det kjedsomme.

Utfordringen er ligaen vi spiller i, og derav også atraktiviteten til RBK som klubb. Jeg tror ikke vi klarer å hente så mye bedre spillere enn det vi har, vi har de beste spillerne i ligaen og de som er bedre vil nok spille en helt annen plass en i europas bakgård og søppeldynge.

Tippeligaen er etter gårsdagen enda litt midre attraktiv og god vei til å bli en av europas dårligste toppdivisjoner.

Dere kjeppjager og kapper hode av de som har med spillerlogistikken å gjøre, men jeg har enda til gode å høre dere nevne et eneste navn som ville ha forsterket oss som også har lyst til å komme til oss.

Vi er ikke hva vi en gang var, å det kommer vi heller aldri til å bli. Vi kan ikke lenger hente spillere som blomstrer i andre skandinaviske klubber, de velger seg heller ut enn å komme til oss. Jeg må si jeg skjønner de godt, TL har kappet av sine egne ben (16 lag) og forfaller raskt. Desverre så er vi en del av den kroppen.

Jeg føler vi gjør mye riktig i dag, vi satser på våre egne tallenter, samt vi henter gode prospekter som kan bli over tid. Vi er ikke lengre i possisjon til å hente klasse, da må vi heller skape klasse, noe som tar tid. Kunsten er å kunne beholde disse noen sessonger etter at de har slått ut i full blomst. Det klarte vi desverre ikke med Ole.

Kjør debatt:
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.08.2016 08:57    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:

Dere kjeppjager og kapper hode av de som har med spillerlogistikken å gjøre, men jeg har enda til gode å høre dere nevne et eneste navn som ville ha forsterket oss som også har lyst til å komme til oss.
:


Litt uenig der. Som nevnt tidligere er det flust av kjempetalenter i Afrika og Sør-Amerika som hadde elsket å komme til RBK for å utvikle seg og gå videre til en større klubb. Når andre Norske klubber har klart å gjort dette (Mikel, Edu, Friday osv.), så burde vel egentlig vi hatt langt bedre forutsetninger for å klare akkurat det samme. Det er liten tvil om at det særlig i det Afrikanske markedet er attraktivt med Europa, litt vanskeligere i Sør-Amerika, men ikke umulig. Så det er klart at man ikke skal hente hvem som helst bare for at de har talent, men med så mange prospekter som faktisk er der så GARANTERER jeg at det finnes mange som kunne vært aktuell! Har selv nevn Keegan Dolly ved flere anledninger (uten særlig respons fra forumet på det navnet Surprised ) Men jeg er klokkeklar på at han hadde forsterket oss offensivt, samt at Sør-Afrikanere snakker engelsk og vil ha mindre problemer med å tilpasse seg enn hva en del andre ville hatt.

Et annet navn er Ricardo Coetzee, som er et kjempetalent som midtstopper...Ingen av de to nevnte ville vært veldig dyre, og begge ville gått rett inn og forsterket oss...At begge fortsatt spiller i Sør Afrika er jo et mysterium i seg selv, men to potensielle gullgruver dette! (Etter min mening vel å merke) Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 26.08.2016 09:14    Post subject: Reply with quote

http://www.dailyrecord.co...rs-8706768

Rodgers er ute etter James McCarthy. Det er en direkte erstatter for Johansen, så da er vel han definitivt på vei ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Caupolican
Junior


Joined: 09 May 2012
Posts: 42

PostPosted: 26.08.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Vi bør vel ha i hvert fall én ving/kantspiller til? De vi har er visst laget av kjeks, og f.eks. Helland går jo Daniel Braaten en høy gang når det gjelder å være av (stort sett) og på (kun i korte øyeblikk).

Hva med Muhammed Keita? En kvalmsekk, javel, men en brukbar ving, og da blir han i hvertfall vår kvalmsekk og kan være kvalme mot alle andre enn oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.08.2016 09:24    Post subject: Reply with quote

er lov å håpe, men at Johansen sitter på tribunen i 6 mnd for å vente på Rosenborg, framfor å gå til en annen klubb i dette vinduet er vel lite sannsynlig...
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6251
Location: Skottland

PostPosted: 26.08.2016 09:25    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.08.2016 09:28    Post subject: Reply with quote

Johansen hadde vel en beef med Kåre i Glimt, så ham til RBK regner jeg som lite sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.08.2016 12:38    Post subject: Reply with quote

"- Vi burde ha klart det, for vi har såpass bra spillere selv om vi har et par spillere ute med skadet, slår han fast"

Sitat KÃ¥re

Om dette er utgangspunktet foran neste sesong kommer vi ikke til å utvikle oss. Ja, vi kunne spilt bedre i kampene mot Austria, men i Europa går det ikke an å ta for gitt at vi skal prestere kollektivt 100% av potensialet i de få avgjørende kvalik kampene vi får. Som regel vil vi møte spillere som er oss individuelt overlegne, da nytter det ikke å tro at de spillerne vi har er gode nok så lenge alt går akkurat som man ønsker taktisk og kollektivt.

Det virker rett og slett ikke som styreleder, Kåre og SIB har noen fokus på forbedring utover det vanlige mantraet om at trening er gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 26.08.2016 12:40    Post subject: Reply with quote

Det er aldri noen god ide at sportslig ledelse snakker nedsettende om de spillerne vi allerede har.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Rosenvingen
Senior


Joined: 06 Nov 2015
Posts: 174

PostPosted: 26.08.2016 13:07    Post subject: Reply with quote

Spillerne våre er helt greie, så kan hende vi kan bruke de uten å få inn nye. Tore Reginiussen er jo feks en veldig god spiller, men han har spilt utrolig dårlig etter at han kom fra skade. Problemet er jo at RBK ikke blir utfordret før de spiller mot utenlandske lag.

I OL har utøverne våre fått kritikk fordi de tror de er best i verden, siden de er best i Norge. I det norske samfunnet generelt fåt alle beskjed om hvor spesielle de er.

Tippeligalagene er rett og slett for dårlige og gir oss for dårlig motstand. Det at alle spillere som drar utenlands eller til RBK sier at treningshverdagen ble et sjokk, forteller at Tippeligalagene er for dårlig trent. Det koster ikke penger å trene.

Jeg legger derfor all skyld på de andre tippeligalagene Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.08.2016 13:09    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke snakke nedsettende, men trenger vel heller ikke gjenta til det kjedsommelige hvor fantastisk troppen er. Det handler litt om supporterne også. Personlig merker jeg at jeg begynner miste troen når jeg igjen og igjen hører hvor fantastisk troppen er. Og får høre at troppen er bedre enn i fjor, når jeg ser at vi har en langt dårligere midtbane. Kan dette påvirke entusiasmen foran neste sesong?

Og er det egentlig så skadelig at en trener går ut og sier at vi trenger noen forsterkninger? Tåler ikke spillerne høre at de ønsker å gjøre laget bedre? Og de beste spillerne som Jensen og Helland, som har signert lange kontrakter fordi de er lojale og ønsker å utrette noe her. Hvilken virkning har det på dem at de stadig får høre at laget er bra nok som det er selv om de helt sikkert merker tapet av Selnæs i hver eneste trening og kamp.


Last edited by Nordens Lokomotiv on 26.08.2016 13:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 26.08.2016 13:11    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...55851.html

Stefan på vei til Fulham!
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 26.08.2016 13:13    Post subject: Reply with quote

Å skylde på 16 lag i tippeligaen og alle andre tippeligalags nivå er noe vi vil utvikle oss videre på eller hva? Rolling Eyes
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.08.2016 13:21    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Spillerne våre er helt greie, så kan hende vi kan bruke de uten å få inn nye. Tore Reginiussen er jo feks en veldig god spiller, men han har spilt utrolig dårlig etter at han kom fra skade. Problemet er jo at RBK ikke blir utfordret før de spiller mot utenlandske lag.

I OL har utøverne våre fått kritikk fordi de tror de er best i verden, siden de er best i Norge. I det norske samfunnet generelt fåt alle beskjed om hvor spesielle de er.

Tippeligalagene er rett og slett for dårlige og gir oss for dårlig motstand. Det at alle spillere som drar utenlands eller til RBK sier at treningshverdagen ble et sjokk, forteller at Tippeligalagene er for dårlig trent. Det koster ikke penger å trene.

Jeg legger derfor all skyld på de andre tippeligalagene Wink


Dette er jeg på langt vei helt enig i. Det største problemet vårt er at vi tror vi kan gå oss til seire i Europa slik som i TL. Innsatsen i de fleste TL kamper er begredelig og vi gjør akkurat nok til å vinne. Vi så det i går også, med en gang spillerne begynte å løpe ble det bra spill og muligheter. Så lenge spillerne står på hæla blir det ikke bra spill. Det bør forventes innsats i 90 minutter enten vi spiller mot Sogndal eller Austria.
En ting jeg savner fra Hamrens tid: ATTITYD!

Får håpe Kåre ser dette. Å vinne 3-0 på 30% innsats gjør oss ikke til en bedre klubb når motstanden er dårlig. Da bør det gis full innsats og terpe bevegelser til kuleramma er oppbrukt.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 26.08.2016 13:30    Post subject: Reply with quote

Får mye ATTYTYD for 90 millioner i transfermarkedet også da. Og det var ikke mer ATTYTYD over Hamrèns lag i Europa enn dagens mannskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 178, 179, 180  Next
Page 4 of 180

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb