English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 178, 179, 180  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 24.08.2016 20:07    Post subject: Reply with quote

Espen Hoff kunne også vært en fjong joker på vingen. Kanskje Hallvard burde dra til Kristiansand og se litt på han?
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 24.08.2016 20:50    Post subject: Reply with quote

Fryktelig synd at Morten Berre og Jan Gunnar Solli ble snappet foran nesen på oss av Skeid. Tommel ned til SIB Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 24.08.2016 22:14    Post subject: Reply with quote

haha klev Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
meheeco
Junior


Joined: 31 Jan 2016
Posts: 9

PostPosted: 24.08.2016 22:47    Post subject: Reply with quote

Har hørt om en indreløper på Melhus som vistnok har høyt potensial. Andre som har fått med seg dette?
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.08.2016 23:27    Post subject: Reply with quote

Kan det være håp om å få tilbake Ole?
Var benket uten innhopp i siste seriekamp, og nå låner St Etienne inn Jordan Veretout fra Aston Villa for hele sesongen, med opsjon på kjøp.
Vertout sin posisjon er sentral midtbane., er 23 år, og har ulandskamper på alle nivåer i Frankrike.
Villa betalte ca 90 mill for han så dette blir litt av en utfordring for Ole S.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.08.2016 23:46    Post subject: Reply with quote

Synes jeg leste de hadde vært strålende fornøyd med han i oppkjøringen og e-cup-kampene her jeg. Mulig det var bare en enkeltkamp. Ole er uansett såpass tøff i toppen at han tar opp konkurransen med hvem det skulle være. Selv om jeg kunne bidratt med mye i en kronerulling for å fått han tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 24.08.2016 23:51    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Espen Hoff kunne også vært en fjong joker på vingen. Kanskje Hallvard burde dra til Kristiansand og se litt på han?


Hehe. Jeg skulle til å skrive Espen Hoff.

Det var jo voldsom iver her inne etter å kjøpe han en gang i tiden. Jeg er glad det aldri skjedde. Han ville blitt en ny Alexander Ødegaard.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 25.08.2016 08:20    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Kan det være håp om å få tilbake Ole?
Var benket uten innhopp i siste seriekamp, og nå låner St Etienne inn Jordan Veretout fra Aston Villa for hele sesongen, med opsjon på kjøp.
Vertout sin posisjon er sentral midtbane., er 23 år, og har ulandskamper på alle nivåer i Frankrike.
Villa betalte ca 90 mill for han så dette blir litt av en utfordring for Ole S.


Adressa tror han ble spart til EL-kval.
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 25.08.2016 11:44    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Kan det være håp om å få tilbake Ole?

Nei. Han ble spart i sist kamp. Noe rullering i toppklubber må man regne med. En kamp på benken av og til betyr ikke at man er ute av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 25.08.2016 12:53    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...809277.snd

Ville likt å se han tilbake, ville vært en god mann å ha på ving/topp
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 25.08.2016 13:16    Post subject: Reply with quote

Mr. Offside kan holde seg unna Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Username
Junior


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 1

PostPosted: 25.08.2016 13:32    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det bør en ny duellsterk og spillende midtstopper inn. Mål fra spisser er ofte (ikke utelukkende) et resultat av spillet lengre bak på banen, og der mener jeg at vi ikke er god nok til å produsere sjanser spissene kan omsette i mål. En spillende midtstopper ala Strandberg, som kan spille igjennom indreløpere eller spille opp spiss som kan slå igjennom ving/back tror jeg hadde gitt angrepsspillet en ny dimensjon. Dette i tillegg til et møtende midtbaneanker med god pasningsfot. Etter Strandberg og Selnæs dro har vi mistet mye av gjennombruddskraften
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 25.08.2016 13:35    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Mr. Offside kan holde seg unna Lerkendal.


Ganske provoserende når du slenger ut slike ting uten å utdype.
Chibbe har aldri vært noe spiss, men ble brukt vilkårlig av Hesten på laget. Han hadde noen off-side, men hvem ble toppscorer med minimal spilletid og kom inn i mange kamper og avgjorde.
Hadde han fått like mye tillitt, altså ikke som spiss, som visse andre på laget hadde han bidratt mye mer. Helland har vært elendig 90% av tiden siste kamper. Chibbe hadde vært en åpenbaring i forhold.
Ikke bare er han bedre teknisk. Han er jo mye sterkere i kroppen og kan faktisk få tak i ballen i dueller.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.08.2016 13:43    Post subject: Reply with quote

Hvis Stefan Johansen fristilles fra sin kontrakt i Celtic nå. Kan vi signere han og bruke han nå, selv om det er utenfor overgangsvinduet? Eller måtte SJ vært fristilt før vinduet vårt ble lukket, for at vi i ettertid skulle signert han når vinduet var lukket? Smile Noen som vet når kontraken hans eksakt går ut med celtic?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.08.2016 13:50    Post subject: Reply with quote

Pleier vel å være slik i de fleste land at de må være fristilt før vinduet stenger hvis man skal hente en spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 25.08.2016 14:35    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Largactyl wrote:
Mr. Offside kan holde seg unna Lerkendal.


Ganske provoserende når du slenger ut slike ting uten å utdype.
Chibbe har aldri vært noe spiss, men ble brukt vilkårlig av Hesten på laget. Han hadde noen off-side, men hvem ble toppscorer med minimal spilletid og kom inn i mange kamper og avgjorde.
Hadde han fått like mye tillitt, altså ikke som spiss, som visse andre på laget hadde han bidratt mye mer. Helland har vært elendig 90% av tiden siste kamper. Chibbe hadde vært en åpenbaring i forhold.
Ikke bare er han bedre teknisk. Han er jo mye sterkere i kroppen og kan faktisk få tak i ballen i dueller.


Skal lite til for å provosere deg isåfall.

Han passer ikke inn i 4-3-3, han gikk i snitt i offside hvertfall 5-6 ganger, og nå om dagen så har vi en spiss som klarer å holde linja. Så du cupfinalen i 2013?

Virker som at det er i ettertid at han dro, hvor han har blitt hauset opp i skyene. Fikk flere sjanser for å vise seg frem, men falt gjennom. Ikke så lett under en trener som Perry eller Jönsson, men allikevel.

http://www.vg.no/sport/fo.../10109327/

Også har vi primadonnanykkene som tilsier at han ikke hadde passet inn i den sammensveisa gjengen vi har nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 25.08.2016 14:49    Post subject: Reply with quote

Eh, men poenget er jo at han ikke var spiss og aldri burde spilt spiss. Selvsagt gikk han mye i offside når han igjennom karrieren aldri har vært en spiller som ligger og lukter på offsidelinja.

Chibuike var midtbanespiller, om ikke noe offensivt anlagt. Han fikk én kamp som indreløper under Perry og gjorde såvidt jeg husker en meget god kamp, og til og med Eggen mente han var en perfekt RBK-indreløper.

Når det er sagt vet jeg heller ikke om Chibuike hadde passet inn, men jeg husker han som en meget god spiller når han ble brukt rett, noe han desverre nesten aldri ble.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.08.2016 15:00    Post subject: Reply with quote

Helt seriøst tror jeg Marcus Pedersen kunne blitt en hit i Rosenborg. Han er egentlig i rett alder, virker litt lei alt styret som har vært i Godset i år, og har den krigerske innstillingen vi trenger i feltet.

Vi har kanter til å komme til gode innlegg, og mye av dette skusles bort i dag fordi vi ikke har noen target-man der fremme.

Norge hadde vel kommet til EM også, hvis Pedersen hadde vært spiss og ikke Henriksen i mot Ungarn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.08.2016 15:13    Post subject: Reply with quote

Ja for det var virkelig på spissplass vi tapte bortekampen i Ungarn. Pisspreik! Kunne satt inn hvem som helst i verden som spiss i den kampen. Der var det helt lag som ikke funket sammen i det hele tatt.

Vil absolutt ikke se den fyren på Lerkendal. Ser man bort i fra at han virker stokk dum i alt han sier, så er han også laget av kjeks.

Det kan godt være han innehar noen spisskvaliteter vi mangler, men Gyt er på gang og har blitt bedre og bedre utover sesongen. Sjekk forkurven til Pedersen...
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 25.08.2016 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Chibbe hadde passet som indreløper for oss. Han har for lite defensive fibre.
Han hadde passet mye bedre på en ving. Jeg tror han kunne bidratt mye. Men det får vi aldri vite og han blir aldri mer rbk spiller.

Apropos Largactyl- du kan provosere. Chibbe med primadonna nykker?
Vis meg en spiller som hadde holdt maska når du blir brukt så feil og så lite av en trener som Hesten.
Alle er enig om at han ikke var spiss. Bare du og Hesten som vil sette han der.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 25.08.2016 15:33    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke satt han noe sted på banen, men du er vel av en annen oppfatning av hva jeg ville gjort. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 25.08.2016 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter også med en oppfatning av Chibuike som en 442-spiss som ikke helt passer inn her.

MEN det skal sies at Perry hadde en strategi hvor bakromspissen sto permanent i offsideposisjon for å forvirre motstanderens linje. Det er en helt grei strategi, Suarez gjorde det ofte i Liverpool.

Jeg vil mye heller ha en spiss som presser og prøver å vinne ball, men det er en smaksak.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 25.08.2016 20:59    Post subject: Reply with quote

Da var vi på hode og rævva ut av Europa, og forutsetningene for neste år er endret! Hadde de faktisk turt å investert i sommer kunne pipa hatt en annen lyd, men det gjorde de ikke...

Er ingen som må gå av dette selvfølgelig, men det de må, er å gå i seg selv og tenke gjennom hvordan spillerlogistikken skal gjøres framover..

Selvfølgelig skal vi være en klubb med mange trøndere, gjerne en del normenn også. MEN har du VIRKELIG ambisjoner om å gå ut i europa, så må man tåle å hente spillere med potensiale fra andre verdensdeler. I dag er det en arbeidsspiss ala Gytkjær, bare mye sterkere, raskere og klinisk som setter spikeren i kista!

Det er masse av potensial der ute, men det handler om å finne de riktige spillerne, med riktige ferdigheter og spillestil...Det er selvfølgelig en vanskelig jobb, men se på FCK mm. Er mange klubber som klarer å finne gull i afrika og sør-amerika gang på gang, da burde det ikke være så hinsides vanskelig å klare det for oss heller...

Om vi stort sett bare skal ha skandinaviske spillere som er "gode nok" for våre ambisjoner (spille i europa, forsøke seg på CL), så burde vi hatt 3-4 ganger så høyt budsjett om det skulle vært mulig. Da kunne vi holdt på de beste vi hadde solgt, og hente gode fra andre klubber...Skandinaviske og da særlig norske spillere er sabla dyrt i forhold til det meste annet som finnes, her er det mye, MYE å hente....
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 25.08.2016 21:22    Post subject: Reply with quote

Enig. Vi må begynne å se utenfor norden. Vi finner ikke gode nok spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 25.08.2016 21:29    Post subject: Reply with quote

Og de vi finner i skandinavia som faktisk er gode nok, de er for dyre...

Det er en spiller slik jeg ser det som kunne vært aktuell: https://no.wikipedia.org/..._Wahlqvist

Denne gutten er god og lovende, men ikke krisedyr enda. Gjorde en grei figur mot RBK, og har potensiale i bøtter og spann. Men om han gidder å dra til en klubb som ikke spiller i europa da...det er jo en annen sak..

Han hadde vært fin som backup/avløser på backen, så vil jeg selvfølgelig ha Dolly(https://en.wikipedia.org/wiki/Keagan_Dolly) inn som ving.

Midtbane, Johansen...

Men tviler vel på at noe av det skjer! vi kjøper nok noen greie norske talenter til overpris, vinner ligaen og går ut i kvaliken neste år også!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 178, 179, 180  Next
Page 3 of 180

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb