English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Austria Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 19.08.2016 08:41    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
Realistisk sett så taper vi denne, men jeg håper vi får det viktige bortemålet.

Skal være veldig fornøyd med 2-1


= Jeg er fornøyd
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.08.2016 08:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bra kommentar av Kroken. Enig i det meste. Rart å ha vært så enig med Kroken i et par kommentarer på rad.



_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 19.08.2016 09:03    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:
Det virker som at vi er veldig schizofrene i spillestilen vår, på den ene siden er vi skikkelig nervøse, på den andre siden er vi helt nonchalant til presisjon og planlegging.


Du satte ord på det jeg tenkte. Jeg tror det kan ha to årsaker:
1. Ikke mentalt sterke nok. Rbk har gått på noen smeller og virker å tåle presset i Europa dårlig. Spillerne tør ikke være seg selv, men blir lett satt ut når ting ikke går veien. Tydelig i går igjen at et mål i mot får dem til å skjelve og det tar tid å komme i gang igjen. En runde med idrettspsykolog for å luke ut dette tror jeg hadde vært lurt.

2. Dårlig innøvd defensiv struktur. Og da tenker jeg særlig på bevegelsene i midtbanen, primært oppdekking av mellomrommet. Det slippes altfor lett til spillere i midtbane/ mellomrom som kan gå på skudd selv eller tre gjennom andre. Skjer gang på gang i Europa, der man er ekstra utsatt for ballmist. Tapet av Selnæs viser seg tydelig, da han både er tryggere med ball og raskere til å komme i god posisjon defensivt. Med han unngikk vi en del ballmist og var bedre til å gjenvinne den hvis det skjedde. Særlig Konradsen hadde elendig posisjonering på førstemålet. Gegenpress og god posisjonering må det jobbes med over hele linja.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 19.08.2016 09:08    Post subject: Reply with quote

Jeg er også litt lei av at etter hver e-cup-kamp så snakkes det om hvor bra vi er, at vi er bedre enn det andre laget og at vi kommer til å score i hver kamp. Det høres litt dumt ut når vi kollapser som et lite barn i kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.08.2016 09:23    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Kan jo bare takke trenern til AW for at han ble feig og la seg bakpå. Straffer seg hver eneste gang, med unntak av italienske lag.


Jeg synes ikke det er det å ligge dypt (er det hva du mener med å legge seg bakpå?) som var problemet. Det var en grei plan. Problemet er hvordan den utføres.

Bare se på det første Austria-målet. Det finnes ikke noe press. Både forsvarsspillerne og midtbanen faller av og faller av. Østerrikeren får massevis av rom og allverdens tid til å sikte og skyte.

Denne måten å forsvare seg fungerer i Tippeligaen for lag som Sogndal og Lillestrøm, fordi norske spillere ikke har ferdigheter til å skåre fra utenfor sekstenmeteren.
I Europa blir man straffet når man forsvarer seg på den måten. Det skjedde også i gullalderen vår.

Skal man ligge dypt og satse på kontringer, må man bli bedre på å gjennvinne ball. Det er eneste måten å bli bedre på bortebane i Europa.

(En annen diskusjon er hvorvidt 433/451 er en bra formasjon i Europa. Men den diskusjonen kan vi ta en annen dag)
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 19.08.2016 09:34    Post subject: Reply with quote

Mener fortsatt de ble feige, og at vi fikk servert reduseringen på sølvfat. Med bedre uttelling på slutten hadde vi fått U. (Tror du leste innlegget mitt feil, virker som du mente vår egen kampplan)
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.08.2016 10:03    Post subject: Reply with quote

Midtstopperne spiller elendig. Holmar og Tore er akkurat like dårlige, selv om Reginiussen klarer å score, noe som selvfølgelig drar litt opp. Men bare litt.
Holmar: Hvis du først er så jævla elendig kan du i det minste flekke ned han spilleren som løper fra deg på 2-0. Professional foul.
Stopperne er ekstremt dårlige i oppspillsfasen, og jaggu er de dårlige defensivt i tillegg.
Anders Konradsen klarer ikke å dempe ballen på låret uten å treffe seg selv i nesa. Fredrik Midtsjø gjør mye tøv, men har også noen gode involveringer. Men spilleren som svikter kapitalt og slipper unna uten kritikk er Mike Jensen. Seriøst Mike, det du har prestert i det siste er elendig.
Back to top
View user's profile Send private message
klabb
Junior


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 74
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2016 10:40    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning. Når vi har tapt så er vi et dårligere lag - uansett hva Brutter'n sier.

Hele kampen er jo preget av en masse dårlige involveringer. Pasninger, mottak, press, innlegg, dødball. Alt for mye feiler i alt for store deler av kampen.

Men hvorfor? Er vi ikke bedre, eller er det et mentalt problem?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 19.08.2016 10:55    Post subject: Reply with quote

Vel, du ser jo på både APOEL og Austria. Noen brasilianere i angrep gir effekt ...

Min mening er at vi først og fremst svikter på individuelle ferdigheter.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 19.08.2016 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig vingback!

Forskjellen på Molde og Rosenborg i fjorårets EL, er etter mitt inntrykk at Molde fikk meg seg en veldig god følelse etter første kamp og med det turte å spille fotball. Rosenborg gikk på noen uheldige uavgjort på kamper de lå an til å vinne, og med det spredde det seg en usikkerhet.

Resultatet av fjoråret er at Rosenborg opptrer nervøst og har for mye fokus på motstanderen. Du merker det på kommentarene fra trener og spillere etter uavgjorter og tap og tapte ledelser:
"Vi må bli mer kyniske!" har gått som en farsott etter alle EL-kamper, spesielt etter St. Etienne-kampene i fjor. Man skulle tro at de hadde lært at dette er et stykke unna den vinnende formelen nå.

1. Rosenborg var LANGT bedre enn APOEL i 60 minutter i første kamp. Deretter skulle man "spille av" kampen, trekke ut tiden og være kyniske. Det endte med et tåpelig baklengs.
2. I andre kamp mot APOEL var Rosenborg i ferd med å klare å være kyniske, og til alt overmål satte såkalt offensive Rosenborg inn en ekstra midtstopper. Det er gjort før, under Hesten, og vi kjenner igjen symptomene av ødelagt forsvarsstruktur og påfølgende baklengsmål - uten evne til å sette igang en motoffensiv.
3. Mot Norrköping. Vi leder 2-0 på bortbane og skal bare "spille av" igjen. Litt kynisme, for å trygge avansementet, tenker vi. Neida, vi mistet totalt momentum og tapte kampen 3-2.

Jeg kunne listet flere men jeg har ikke tid.

Poenget er uansett: Rosenborg er best når de gir faen i motstanderen, og er desidert dårligst når de skal prøve å være noe annet enn seg selv. Rosenborg brøt gjennom i CL på bakgrunn av fokus på defensivt arbeid under Hansen. Det er ikke det samme som å legge seg lavt... Her har Kåre en vanvittig jobb å gjøre. Tro på egne ferdigheter er nøkkelen til å vinne. Der husker jeg Ronny Deila var rimelig skarp når han ledet Strømsgodset:

"Jeg rykker heller ned enn å spille rævvafotball!"

Det er så rosenborgsk sagt som det er sant.

Rosenborg er gode nok til å kvalle til CL, det er bare denne evinnelige mangelen på tro på seg selv som gjør at de ikke gjør det. Og den troen forsvant et eller annet sted i gruppespillet i forrige sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjorn
Proff


Joined: 23 Mar 2016
Posts: 258

PostPosted: 19.08.2016 11:31    Post subject: Reply with quote

Det å skylde på manglende selvtillit er bare tull, det er mangel på presisjon som gir lavere selvtillit, det må terpes på trygghet i laget når motstander presser.

Kun da kan karene bygge selvtillit på en bunn som er trygg, det å øve på selvtillit uten å ha noen slags plan eller presisjon i bakgrunnen er som å leke brannmann med mannens egen innlagte slange når huset står i full fyr.

Mitt forslag ville vært å trent til de grader med skikkelig tidspress og stress, helst på 1 touch. Stoppeklokke og tysk presisjon må til.

Det burde gå an å finne en 4-3-3 offensiv spillestil som passer vår gen-type bedre, ikke denne spanske typen som Kåre virker besatt av.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 19.08.2016 11:55    Post subject: Reply with quote

http://arseblog.com/2016/...ntreflack/

En interessant artikkel om Arsenals defensive problemer, et lag som i likhet med RBK ( på vårt nivå) er i stand til å spille fantastisk offensiv fotball,men som også er i stand til å kollapse defensivt, nå sist i helga.

Ser ganske mange likhetstrekk her i hvordan begge lag mangler en tydelig defensiv struktur i hele laget på hvordan man skal forsvare seg.

Vi så det jo senest i går at når midtbanen lar forsvaret seile sin egen sjø defensivt så får spesielt stopperne våre store problemer.
At stopperne selv gjør defensive individuelle brølere gjør det ikke noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.08.2016 12:37    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussens seine redusering gir oss etter min mening akkurat det vi måtte ha for å slå ut østerrikerne på Lerkendal. Vi gjør det - mer om hvorfor senere. Noen vil hevde at det gjør gårsdagens kamp til en 'godkjent bortekamp i Europa' - jeg er dundrende uenig, og den termen er selve kjernen i hva som var galt.

Så langt har jo denne sesongen vært en eneste lang parademarsj - med et kypriotisk unntak - resultatmessig. Vi vinner ligaen suverent, og etter hvert til og med gjennom rullering på spillerne. Likevel er det ett ord som har dukket opp jevnlig, og som til og med fikk definere hele sesongoppkjøringen, og det er "bortekamp".

Jeg vil påstå følgende: Vi kommer ikke til å bli noe annet enn en litt-under-middelhavsfarer som kan nå et og annet gruppespill gjennom litt heldige trekninger, så lenge trenerne våre innprenter spillerne at bortekamper er så vesensforskjellige fra hjemmekamper.

Det er klart det er en forskjell; hjemmelaget har hjemmefansen i ryggen, de kjenner spilleflata og rammene rundt kampen litt bedre, og har kanskje en tryggere mental inngang. Men det er ingen grunn til å automatisk forvente og akseptere at vi alltid skal spille dypt og destruktivt mot ballbesittende hjemmelag, selv om de kommer fra andre land. Det er klart, møter vi Barcelona må vi nok det enten vi vil eller ikke, men dette var serietreeren i Østerrike, langt bak det suverene topplaget - et slags Østerrikes Strømsgodset. Eller kanskje fjorårets Stabæk er mer presist; noen enkeltspillere med interessant ferdighetsregister, men også mye gråstein. Vi burde ha ambisjoner om å styre kamper mot lag på den hylla, både hjemme og borte.

Mitt synspunkt er at trenerne, med sin voldsomt defensive og forsiktige innstilling til bortekampene i E-cup (og i Tippeligaen!), ødelegger den mentale inngangen til kampen for spillerne. Man kan se på dem at de ikke har selvtilliten til å gjøre det de gjør på trening og i Norge - se på avslutningene til Helland (x2) og Konradsen fra åtte-ti meter. Det er ikke kun dårligere teknikk, det er dårligere innstilling - de tror det er vanskeligere å score fra ti meter mot Austria Wien enn det er mot Brann. Jaggu tror de ikke også at det er vanskeligere å score borte mot Brann enn hjemme.

Hva er så resultatet av den jobben som er lagt ned i å spille så veldig annerledes borte enn hjemme i Europa? Vi slipper inn mange mål i hver kamp, hovedsakelig fordi vi så ofte havner i situasjoner som utfordrer det tekniske og taktiske nivået på spillerne, og dessuten fordi spillerne er så redde for å gjøre feil at de gjør feil. I øvingsprosessen hjemme i Tippeligaen har vi vært et relativt dårlig bortelag, i lys av den totale poengsankingen, og faktisk likevel fått litt godt betalt poengmessig. I fjor styrte vi alle bortekampene, tok flere poeng enn i år, og burde faktisk hatt enda flere.

Vi må tørre å spille det spillet som skiller oss fra de andre, det vi skal øve på hver dag på trening. Hjemme som borte - vi må tørre å tape kamper også.

(I parentes bemerket trenger vi også en til to bedre tekniske spillere i sentrallinja, pluss et støthalsbånd på Kåre som forhindrer ham fra å vente i 15 minutter med fryktelig åpenbare bytter. Seriøst, liksom? Satt Rashani på do eller noe?).
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 19.08.2016 12:56    Post subject: Reply with quote

MariusV, det kan hende du har rett i det du sier, men pdd. er det der bullshit til de grader. Ikke tro vi er så jævlig gode. Ikke tro at vi kommer til å vinne mot hvem som helst så lenge vi er så offensive. Mot Apoel var vi defensive og holdte på å vinne, slapp ikke inn mål. Mot Wien var vi veldig offensive. Det som skjedde var at de scorte 2 enkle mål. Vi har ikke nok ferdigheter i laget til å kunne spille slik vi ønsker, derfor må vi tilpasse oss motstandere. Vi er ikke Real Madrid, men RBK Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2016 13:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Tore Reginiussens seine redusering gir oss etter min mening akkurat det vi måtte ha for å slå ut østerrikerne på Lerkendal. Vi gjør det - mer om hvorfor senere. Noen vil hevde at det gjør gårsdagens kamp til en 'godkjent bortekamp i Europa' - jeg er dundrende uenig, og den termen er selve kjernen i hva som var galt.

Så langt har jo denne sesongen vært en eneste lang parademarsj - med et kypriotisk unntak - resultatmessig. Vi vinner ligaen suverent, og etter hvert til og med gjennom rullering på spillerne. Likevel er det ett ord som har dukket opp jevnlig, og som til og med fikk definere hele sesongoppkjøringen, og det er "bortekamp".

Jeg vil påstå følgende: Vi kommer ikke til å bli noe annet enn en litt-under-middelhavsfarer som kan nå et og annet gruppespill gjennom litt heldige trekninger, så lenge trenerne våre innprenter spillerne at bortekamper er så vesensforskjellige fra hjemmekamper.

Det er klart det er en forskjell; hjemmelaget har hjemmefansen i ryggen, de kjenner spilleflata og rammene rundt kampen litt bedre, og har kanskje en tryggere mental inngang. Men det er ingen grunn til å automatisk forvente og akseptere at vi alltid skal spille dypt og destruktivt mot ballbesittende hjemmelag, selv om de kommer fra andre land. Det er klart, møter vi Barcelona må vi nok det enten vi vil eller ikke, men dette var serietreeren i Østerrike, langt bak det suverene topplaget - et slags Østerrikes Strømsgodset. Eller kanskje fjorårets Stabæk er mer presist; noen enkeltspillere med interessant ferdighetsregister, men også mye gråstein. Vi burde ha ambisjoner om å styre kamper mot lag på den hylla, både hjemme og borte.

Mitt synspunkt er at trenerne, med sin voldsomt defensive og forsiktige innstilling til bortekampene i E-cup (og i Tippeligaen!), ødelegger den mentale inngangen til kampen for spillerne. Man kan se på dem at de ikke har selvtilliten til å gjøre det de gjør på trening og i Norge - se på avslutningene til Helland (x2) og Konradsen fra åtte-ti meter. Det er ikke kun dårligere teknikk, det er dårligere innstilling - de tror det er vanskeligere å score fra ti meter mot Austria Wien enn det er mot Brann. Jaggu tror de ikke også at det er vanskeligere å score borte mot Brann enn hjemme.

Hva er så resultatet av den jobben som er lagt ned i å spille så veldig annerledes borte enn hjemme i Europa? Vi slipper inn mange mål i hver kamp, hovedsakelig fordi vi så ofte havner i situasjoner som utfordrer det tekniske og taktiske nivået på spillerne, og dessuten fordi spillerne er så redde for å gjøre feil at de gjør feil. I øvingsprosessen hjemme i Tippeligaen har vi vært et relativt dårlig bortelag, i lys av den totale poengsankingen, og faktisk likevel fått litt godt betalt poengmessig. I fjor styrte vi alle bortekampene, tok flere poeng enn i år, og burde faktisk hatt enda flere.

Vi må tørre å spille det spillet som skiller oss fra de andre, det vi skal øve på hver dag på trening. Hjemme som borte - vi må tørre å tape kamper også.

(I parentes bemerket trenger vi også en til to bedre tekniske spillere i sentrallinja, pluss et støthalsbånd på Kåre som forhindrer ham fra å vente i 15 minutter med fryktelig åpenbare bytter. Seriøst, liksom? Satt Rashani på do eller noe?).


Som alltid en sann fornøyelse å lese zaphods velreflekterte innlegg. Denne burde alle, inkludert de på Brakka, lese om og om igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 19.08.2016 13:31    Post subject: Reply with quote

Bare en kommentar til de over som skriver om at mye kan forklares på det mentale plan og at vi trenger mental trener.
Bare tull. Spillerne er for dårlige med ball og vi mister hele tiden ballen pga dårlige mottak og dårlige pasninger. Det er det som er problemet.
Med en gang vi kommer ut i Europa så blir dette tydelig.
Samtidig vil jo en forsvarsspiller med nesten Hummels ferdighet og en spiller sentralt med teknikk gøre ting mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.08.2016 14:38    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
http://arseblog.com/2016/08/centreflack/


Rompeblogg? Det synes jeg er litt upassende.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 19.08.2016 15:02    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av om det skyldes mentale problemer, uvant defensiv spillerplan eller ferdigheter - en ting som har slått meg i det siste, både i de dårlige borteoppgjørene i Europa men også når vi slipper inn mål på hjemmebane er

1) ...alt for mange unødvendige balltap i midtbaneleddet, som fører til at vi spiller på oss unødvendige brudd

2) ...ofte sliter vi med å involvere midtbanen skikkelig i det oppbyggende spillet, og vi ender med ballvekslinger i forsvarsrekka, før det slås en lang ball oppover. Luftduell er typisk 50/50, med tilsvarende risiko for å miste ballen (men vi er i det minste i balanse når dette skjer)

Da jeg var liten, kunne jeg ikke all verdens om fotball... Men det var to ubestridte sannheter jeg hadde lært: en håpløs avslutning er bedre enn brudd imot, og Flopasningen hører ikke hjemme i Rosenborg og 433

Sælnes var på sitt beste ufattelig god på å gjøre seg spillbar, og levere ballen videre framover. Vi har ikke samme kvaliteter i verken Konradsen eller Gudi (sistnevnte spiller ballen bakover i 90% av tilfellene).

I tillegg har vi endel spillere ute av form (synes både Helland, Midsjø og Svensson har vist høyere nivå, Helland er den som ligger lengst under pari).

Samtidig er det ikke helt håpløst, vi ser bedre ut på venstreback, vi har mulighet til å putte Skjelviks fart inn i midtforsvaret ved behov. Gytkjær er endelig på gang, og Rashani har vist gode takter i det siste. AW er nok det svakeste av de 3 siste lagene vi har spilt mot i Europa i år, og vi vant tross alt hjemme mot de 2 andre. Så på en normalt god RBK-dag er det ingen grunn til å tro at vi ikke skal vinne (det er imidlertid små marginer, så vi må spille på vårt beste selvsagt).

Jeg håper bare at laget og trenergruppa er realistiske på hva vi kan forbedre oss på, istedet for å være alt for opptatte av å bygge opp en kunstig selvtillit i laget.

I vinter ser jeg gjerne en spillende stopper og ek klar forsterkning på sentral midtbane (en som kan gå rett inn i Sælnes/Skammelsrud -rollen, ikke en som på sikt kan spille seg inn). Og kjøp Rashani, please... Midtsjø mp gjerne utfordre Helland litt på plassen på høyresiden
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 19.08.2016 16:44    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:


2) ...ofte sliter vi med å involvere midtbanen skikkelig i det oppbyggende spillet, og vi ender med ballvekslinger i forsvarsrekka, før det slås en lang ball oppover. Luftduell er typisk 50/50, med tilsvarende risiko for å miste ballen (men vi er i det minste i balanse når dette skjer)



Her kommer kjepphesten min om indreløpere som står for høyt inn.

Med så høye indreløpere som vi vanligvis får utover i kampene er det veldig enkelt å ta ut den sentrale, og det blir veldig vanskelig å finne indreløpere i medløp.
Skrekkens eksempel var i går når man skulle bygge opp angrepsspill med pasninger bakfra i mye av 2.omgangen. Da lå Rashani, Midtsjø/Villmann, Gytkjær, Jensen og Helland lenge i en snorrett linje rett foran forsvaret til Austria.
Som kommentatorene sa i går: hvis man skal ligge sånn er det like greit å slå den langt.
For spill langs bakken blir meget vanskelig når det er et mellomrom på 40-50 meter mellom forsvaret og resten av spillerne.

Samtidig fører det til at vinger som får ballen i beina med mann i rygg har en indreløper som er lengre framme enn ham selv, og dermed ikke kan gjøre annet enn å slå den tilbake der den kom fra.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 19.08.2016 17:26    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...g5XECloZK4

Kampen i reprise.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.08.2016 17:32    Post subject: Reply with quote

Veldig godt påpekt Boomel Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 19.08.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

BB-poll?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Page 26 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb