English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2019 23:27    Post subject: Reply with quote

Botheim gjør en knallkamp han. Ja, målene er relativt enkle avslutninger, men det krever timing og beregning for å være i riktig posisjon til riktig tid. Brattbakk var selve kroneksempelet på dette. Det var ikke tilfeldig at han som regel alltid sto der ballen ramlet ned i feltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.08.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Knall av Botheim ja. Hadde Søder spilt i dag tror jeg ikke han hadde stått med hattrick. Han har jo selvfølgelig vært i knallform i det siste, men i dag viste Botheim målsnik ferdigheter Søder ikke har.

Dersom det kommer en ny spiss nå ganske snart så er det helt åpenlyst at Botheim må lånes ut til en klubb hvor han får spille fast resten av sesongen. Tror han kunne gjort det bra i Ranheim eller Haugesund som har lite å velge i på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.08.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Etter kampen i dag heller jeg mot at vi enten henter en spiss som er tiltenkt å være 1.valg foran Søderlund eller så dropper vi det. Synes Botheim viser at han kan være 1. reserve i ES.

Men enig med Vegard, kjøper vi spiss bør Botheim lånes ut for å få spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Robbaan
Senior


Joined: 21 Jun 2011
Posts: 244

PostPosted: 11.08.2019 00:43    Post subject: Reply with quote

Det er ferdig! Det er Botheim!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.08.2019 02:09    Post subject: Reply with quote

Er jo blåst helt ut av proporsjoner denne feiringa til Botheim. Han peker på Ceide i første scoringa. Helland hadde samme feiring for en stund siden uten at noen reagerte på det. Botheim er kongen, nå må misunnelige folk gi seg med sutringa.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.08.2019 02:16    Post subject: Reply with quote

Han løper vekk fra lagkompisene som vil feire, for å ta en æresrunde langs EM1-tribunen for å hylle seg selv. Det er ikke frysboksen-manøveren det blir reagert på. Men det er greit nok, ikke første som feirer som en idiot, men når han først blir irrettesatt av Horneland og Emberland, da må du nesten ta hintet, du kan mene hva du vil om feiringen, men hvis Horneland ikke liker den så gjør du ikke det samme en gang til. Da kødder du med autoriteten til Horneland og han skal prise seg lykkelig over at Horneland er en dyktig leder som gir han en sjanse til og en god klem når han ble byttet av.

Dette er akkurat det samme som Eggen ville gjort, klikket i vinkel når man bryter ett/flere postulat i Rosenborg, men siden du bare kan være sint i ett sekund om gangen så ordner man opp i det og blir ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.08.2019 02:32    Post subject: Reply with quote

Frøken Fransen wrote:
Jeg er enig i at feiringen til Botheim må det være takhøyde for, det har jo også blitt en morsom greie for de som ikke spiller.

Men forskjellen HER synes jeg er at Helland feiret først sammen med lagkameratene, og ETTERPÅ gjorde "frysetegnet", mens Botheim løp vekk fra lagkameratene når de ville feire sammen for å gjøre "frysetegnet".
DET syns jeg derimot ble for dumt. Hadde, etter min mening, vært bedre om han dro en variant som Helland.

Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.08.2019 02:50    Post subject: Reply with quote

Botheim var effektriv og han har attitude.
den responsen Horneland hadde etter den første "butterflien" gjorde meg hjertevarm. den er viktig!
Botheim har attitude og han er anderledes og det må han få lov til, men utrolig viktig om ikke mot Botheim selv, at Horneland viser at det ikke er individualisme han står for.
Bjørnebye sa jo også at han må få lov til å være anderledes og Hornelanmd var jo fornøyd med gutten, det samme var jeg (vanskelig ikke å være det).

Feiende flott Angrepsfotball i dag der Ceide var dominerende og viste at han kan bli en kjempespiller for RBK.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.08.2019 03:40    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Botheim virker som en arrogant diva der ferdighetene ikke samsvarer. Klarer å bomme på en 100% mulighet og velger å feire med "prate drit" og fryseboks. Helt patetisk.

machiavelli wrote:
Stubbelur wrote:
Slapp av da. Herregud..


Slapp av? Det er jo direkte flaut for Botheim sin del.

machiavelli wrote:
Horneland perfekt! Elsker kjeftinga på Botheim. Sett shitkiden på plass

machiavelli wrote:
GÃ¥r for fryseboksen igjen ja. Offside?

Digg med scoring! Men ta den gutten av banen

machiavelli wrote:
Stubbelur wrote:
Botheim!! RBK

Hva nÃ¥ gutta? Skal vi terminere kontrakten til Botheim? 😂


Kan ta av han av banen til han lærer å respektere lagkamerater og folkeskikk.

Fått servert 100% målsjanser som selv samtlige her på forumet hadde klart å score på og velger å feire som en drittunge.

Hadde han på en eller annen måte briljert på egenhånd, så kunne det kanskje vært "morsomt" med den type feiring, men å bli servert en perfekt pasning som selv om du ikke klarer å stokke beina så går den i mål er ikke stedet å make a statement om "fryseboksen" du er i og ikke kreditere eller feire med karen som gav deg den pasninga.

machiavelli wrote:
Skjønner hva som er problemet på pauseintervju. Botheim er sånn arrogant cocky uten å ha sjarmen til å følge det opp som mange andre store profiler. Da framstår han bare som en drittsekk.

machiavelli wrote:
Vårt førstevalg har skutt oss til gull tidligere og vært toppscorer i eliteserien. Denne valpen har scora på Norway Cup og RBK2.

Søderlund har forøvrig utrolig mye mer glimt i øyet og sjarm enn Botheim.

machiavelli wrote:
HMBrattbakk wrote:
Skjønner ikke alt dette hatet mot Botheim. Han scorer tre mål for oss!Arrogant kanskje. Men han er VÅR arrogante mann Cool


Han er ikke "vår" mann. Den første feiringa viser han at han er sin egen mann, krediterer ikke lagkameraten som gjør ALT. Det eneste han trenger å gjøre er å stå der og bli truffet. Så feirer han helt på egenhånd, ignorerer mannen som serverer han et mål, og ren dritfeiring.

Horneland satt ham på plass. Litt mentale endringer så kan han bli en knallspiss. Men helt uaktuelt å ha en sur primadonna hvor alt handler om han selv og fokus på seg sjøl før han i det hele tatt har levert noe skikkelig på banen over tid.

Det mot et lag som har sluppet desidert inn mest mål, svakeste forsvarslaget i eliteserien.

Bedre intervju etter kampen. Får håpe han faktisk innser det og ikke det ikke bare er spill for galleriet.

machiavelli wrote:
Bedre intervju etter kampen. Satser på at Horneland sets him straight. Kan bli knallbra i såfall.

Horneland er tydelig. Enten skjønner du hva Rosenborg står for av kultur og holdninger eller så kommer egoet i veien.

machiavelli wrote:
Horneland fan account wrote:
Nå burde jeg sikkert passe kjeften min som ikke bidrar med børs selv, men når Botheim skårer 3 fine mål i tillegg til å legge ned solid defensiv arbeidsinnsats synes jeg det blir vel lavt med 7 på børsen.


2 100% ferdigscora mål og et 80% ferdigscoret mål.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.08.2019 04:13    Post subject: Reply with quote

Har på følelsen at du har en mening om Botheim og hans feiringer her...
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 11.08.2019 08:08    Post subject: Reply with quote

Bra kamp av Botheim men det er en kamp mot seriens svakeste lag defensivt. Tror ikke vi skal ta helt av å gå i den fellen at "Hei, Botheim scorte 3 mål, vi trenger ikke noen ny spiss". Fortsetter han med å score i flere kamper mot bedre lag fremover så er det en helt annen sak. Vilhjalmsson så jo ut til å være den spissen vi trengte etter første serierunde med to mål for VIF men 15 serierunder senere så var han kanskje ikke den spissen vi trengte likevel og derfor greit at han gikk?

Alle spillere kan ha en kjempekamp, det viktige er hvordan de er over tid. Derfor trenger vi å bli så stabilt gode at vi kan bruke Ceide og Botheim mer for å se om de har kvalitetene til å vippe kampene i vår favør og dermed nærme seg en første 11'er.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 11.08.2019 10:15    Post subject: Reply with quote

Hvis man ser på målene så ser man at han ikke bare står rolig og får 100% sjanser, han er veldig aktiv i feltet, går mot første stolpe, forsvarer følger, vender og står dermed alene foran mål. Deilig med bevegelse foran mål igjen.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 11.08.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Enig, gode bevegelser. Ikke sikker på at søder hadde fått de sjansene der. Botheim virker litt vassere på å bevege seg slik at han kommer foran eller fri fra forsvarer etc.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 11.08.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Og så er det verdt å notere seg at både Ceide og Botheim trekker frem at de har spilt såpass mye sammen på RBK2 at de kan spille på det de kjenner - Ceide vet hvor Botheim vil være, Botheim vet hvor Ceide kan komme til å sende ballen. Gull verdt det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.08.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tar gjerne en 2020-versjon av Odd og Harald jeg. I tillegg til at radarpar er et uttrykk som jeg har irritert meg over hele livet, da er det bare rett og rimelig at nye generasjoner skal få kjenne på samme frustrasjon som meg. Ja jeg er sær.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.08.2019 15:41    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 17.08.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Bør lånes ut til et lag i midt/bunnsjiktet for å få bedre arbeidsvilkår på topp. Er ikke god nok som targetspiss for et lag som styrer de fleste kampre.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Bør lånes ut til et lag i midt/bunnsjiktet for å herdes. Er enda ikke god nok som targetspiss for et lag som styrer de fleste kampre.


var nesten enig så måtte korrigere litt for å få det perfekt Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 17.08.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Botheim er pdd en måltyv, det fungerer fint mot Tromsø hvor f eks Ceide får autostrada inn bak forsvaret. Men mot bedre lag så trenger vi at spissen er kriger og oppspillspunkt slik vi spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 18.08.2019 00:45    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har jeg sett Botheim i 4 kamper og jeg vet fortsatt ikke hva hans ekstremkvaliteter, spisskompetanse eller ekstremtalent er - noen som kan belyse?

For meg minner han litt om Jo Sondre Aas og det endte jo tilslutt med en respektable men anonym tilværelse på nivå 2.

Til sammenligning var Bakenga på banen i flesteparten av kampene og scoret 12 seriemål den sesongen han fylte 19.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 18.08.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Ut ifra det lille jeg har sett virker han som en fotballsmart spiller med grei nærteknikk og gode avslutningsferdigheter. Han er for veik i kroppen foreløpig, ikke like heldig med fysikken som Haaland (som Botheim liker å sammenlikne seg med). Jeg tror han kan gjøre det virkelig bra i tippeligaen og bli en god rbk-spiss, men da må han ringe Jonas Svensson og spørre om litt tips for styrketrening og diett.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 19.08.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Håper du har rett, men den beskrivelsen av Botheim's egenskaper kunne like godt blitt brukt om Jo Sondre Aas for 10 år siden og det er det jeg synes er litt skremmende.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Botheim har alltid vært flink til å posisjonere seg.
Så om han skal videreutvikle noe han tidligere har vært god på til å BLI sin fremtidige spisskompetanse tror jeg det er det.

Evnen til å være på rett sted til rett tid (litt Brattbakk-aktig, uten sammenligning forøvrig)

Uansett tror jeg han trenger tillit over tid for å finne seg selv. Tror det er riktig å kjøpe en ordentlig spiss, bruke Søder som backup og låne ut Botheim til Glimt når de ikke får tak i Maars Johnsen
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 22.08.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Dumt at han går ut i vg og debatterer at han er i fryseboksen han bestilte sist han fikk starte.

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-1
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 22.08.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Få det vækk! Han har ikke nivået pr idag, å det får han heller ikke med den sutre holdningen der! Bortmeseg!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 31, 32, 33  Next
Page 11 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb