English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.06.2020 13:23    Post subject: Reply with quote

Hyggelig for Botheim da, å bli trukket fram blant alle moldenserne, av moldenseren Gauseth. Skulle nesten tro vi planla å selge ham til Molde.

Eller Mjøndalen - de er jo på jakt etter en spiss? Idea
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Får ikke lest artikkelen, men i i Varden står det om Botheim:

Er dette Børvens erstatter? (+)
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 00:54    Post subject: Reply with quote

Får ikke lest den jeg heller, men jeg hadde støttet et utlån fullt og helt. Men ikke en permanent overgang.

Det blir ikke mye spilletid på han her med Børven inn, så det hadde vært gøy å sett han på topp for et eliteserielag denne sesongen og hva han kunne fått til. Ville gitt oss en definitiv markør på om han kan bli førstevalg etter hvert eller om det er på tide å sende han videre etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende

PostPosted: 17.06.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

Snakk om lån ja.

Også Aalesund er interessert ifølge 2mas.

https://www.rbkweb.no/vis/14872

- Torgeir Børven
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Tror det kan være lurt av Botheim å finne seg noe nytt nå etter så mange år i Trondheim. Så får han om ikke annet bevist eller motbevist for seg selv om han har noe i det hele tatt på eliteserienivå å gjøre. Slik det er nå er han nok et stykke unna nivået på et førstevalg på spissplass i RBK
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk Botheim kan bli en bra spiss, kanskje til og med i løpet av relativt kort tid, men da må han få mer sammenhengende spilletid og uten det presset og kravet om å prestere fra første sekund, slik det er per nå med de minuttene har får i Rosenborgdrakta.
Han klarer ikke å markere seg skikkelig og gjør noen enkle feil når han får muligheten, men det hjelper selvfølgelig heller ikke Botheims prestasjoner at laget absolutt ikke fungerer.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig for Botheim å komme inn og vise noe for oss. Vi har vel knapt hatt en 'gunstig' situasjon for å spille selvtillit på unge spillere siden han kom opp i A-stallen, og det er en krevende og egentlig rutinetung rolle som også har ligget litt brakk en stund.

Det er klart det ville vært gunstig for ham å spille et sted der man kan gå to kamper uten å score mål, uten at det er krise for startplassen. Odd er sånn sett både positivt og negativt - det er en klubb som normalt spiller spissen til sjanser, men også en klubb som kan bli nedrykkstruet uten en spiss som scorer mål.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

På tide for Botheim å gå på lån. Kanskje er salg greit også. Jeg syns ikke han har vist noe som peker mot at han er et fremtidig førstevalg. Har egentlig ikke helt trua. Smile
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Syntes han kan få et lån hvor han får spilt en god del først, så kan vi eventuelt avskrive han etter det. Han har ikke bevist noe særlig så langt, men hvem har vel det siden 2015?
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Tore Andersen wrote:
Lokalavisen Varden hevder at Botheim kan bli en del av en avtale der unggutten lånes ut til Odd, mens Børven kommer til RBK tidligere i sommer.

Til det sier Odds sportssjef Tore Andersen følgende:

(...)

– Hvis Botheim er like god som Børven, så hadde vel han spilt i Trondheim. Men jeg skal ikke blande meg inn i hvem som er gode og ikke, sier Andersen.

Awkward.

Odd kunne vel generelt hatt godt av mindre hårsårhet rundt spillere som går ut kontrakten hos de. De er jo furtne barn hver gang. Gøy for Botheim å komme inn og føle han har hele Grenland i ryggen, eller?

Last edited by zaphod81 on 17.06.2020 18:01; edited 1 time in total
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er vanskelig for Botheim å komme inn og vise noe for oss. Vi har vel knapt hatt en 'gunstig' situasjon for å spille selvtillit på unge spillere siden han kom opp i A-stallen, og det er en krevende og egentlig rutinetung rolle som også har ligget litt brakk en stund.

Det er klart det ville vært gunstig for ham å spille et sted der man kan gå to kamper uten å score mål, uten at det er krise for startplassen. Odd er sånn sett både positivt og negativt - det er en klubb som normalt spiller spissen til sjanser, men også en klubb som kan bli nedrykkstruet uten en spiss som scorer mål.

Ceide, Brattbakk (denne er litt tynn siden jeg har sett ham så lite), Reitan(helt tilbake før Glimt), Tagset med flere har alle vist mer prov på at de har nivået inne, eller har talentet til å komme på nivå. Botheim er helt ok, men jeg klarer ikke se noe mer. Kanskje han kan komme seg etter en sesong på utlån med fast spilletid. Andre har jo hatt veldig godt av det. Å spille seg inn på laget når han viser så lite ved innhopp og i trenings/cupkamper har jeg lite troa på.
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 17.06.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

I Odd virker det som man forventer at spillerne skal forlenge kontraktene sine uansett hvor dårlig tilbudet er sammenlignet med andre tilbud pga lojalitet eller et eller annet.

Børven trodde vel de "kødda" når han mottok et kontraktsforslag i vinter. Det ble vel rimelig kjapt avslått, men så var det visstnok ikke store endringene i det kontraktsforslaget han fikk nå sist. Hva forventer de da, når han har et tilbud om kanskje doble lønna og han i tillegg med stor sannsynlighet vil konkurrere om seriegull og mulighet til spill i Europa.

Greit nok at de ikke kan tilby bedre betingelser og føler kanskje de har strukket seg langt i forhandlingene med Børven, men Odd uten Fagermo er et rimelig grått og egentlig svakt prosjekt. Nornes er et ubeskrevet blad som hovedtrener, men han tar over en stall som har mistet Oldrup Jensen og aldrende nøkkelspillere kanskje særlig i forsvar med Hagen og Ruud, samt Semb Berge. Med tett kampprogram og stor sjanse for litt slitasje så er det forståelig at folk spår Odd på nedre halvdel. Da klarer ikke Odd å kompensere for å ha et mye dårligere økonomisk tilbud for de er ikke nærheten av å matche det sportslige tilbudet heller.

Føler mange norske klubbledere må lære seg å være mer ydmyk, og forstå at det er et hierarki også i Norge i større grad hvor vi og Molde er øverst.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 22:51    Post subject: Reply with quote

Botheim har ikke utviklet seg så veldig mye de siste par årene for di han må spille på høyestr mulig nivå og Andredivisjon og treninger med A-laget er ikke nok.

Om ikkke Odd slår til håper jeg han tar en sesong i OBOS og kanskje ES neste år.

Det viktigste er at han frå starte kamper til tross for at han vil variere i prestasjon.

Fellesnevneren for alle spillerne som har kommet opp for oss og utviklet seg til gode spillere er at de har fått spille på høyt nivå fast, enten her eller på utlån.

Botheim trenger å spill som han sier så vi får krysse fingrene, har fremdeles veldig trua på at han kan bli skikkelig god!
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 17.06.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Tromsø har visstnok undersøkt litt rundt Botheim.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml

Saken handler om noe helt annet, men nederst står det følgende:

"Fitim Azemi og Benjamin Stokke har vært blant de hyppigst linkede og er fortsatt aktuelle. I tillegg har TIL sjekket litt rundt situasjonen til Rosenborgs Erik Botheim. Både Stokke og Botheim er også aktuelle for andre klubber."
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 17.06.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Odd kunne vel generelt hatt godt av mindre hårsårhet rundt spillere som går ut kontrakten hos de. De er jo furtne barn hver gang. Gøy for Botheim å komme inn og føle han har hele Grenland i ryggen, eller?

Odd er for meg en av etter hvert ganske mange klubber i Norge/Eliteserien som har en sånn selvgodhet og selvbilde som ikke helt henger på greip i forhold til reell posisjon. Vi tar ikke dritt fra noen, for vi er Odd(/Brann/VIF/LSK/[sett inn det som passer]), liksom. De mister åpenbart førstevalget som spiss, og får tilbud om en ung og relativt lovende 4-3-3-spiss på lån som en del av pakka, eller kanskje uansett. Det er liksom ikke grenser for hva som provoserer - spesielt når den store stygge ulven er i andre enden.

waterfalls wrote:
Tromsø har visstnok undersøkt litt rundt Botheim.

Tja. Skal vi si 28 millioner? Vi snakker om en heeeelt spesiell spiller her. Det er jo Botheim. Han samler ikke på sølv.
27Sapara
Senior

PostPosted: 18.06.2020 07:42    Post subject: Reply with quote

Tror Tromsø hadde vært et perfekt utlån for Botheim. Mye bedre for en spiss å spille for en toppklubb i OBOS, enn en klubb som kjemper for å unngå nedrykk fra Eliteserien.
Back to top
Ståle
Proff

PostPosted: 18.06.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Her er det bare for noen på brakka å snekre sammen en Powerpoint om Botheim og sende oppover til Tromsø.
Back to top
Troillongan
Proff

PostPosted: 18.06.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

- Botheim er ikke god nok til å være førstevalg i Rosenborg pr nå
- Presset i RBK er såpass høyt at Horneland i praksis ikke kan bruke et prospekt i en såpass viktig rolle nå
- Hadde RBK vært suverene og ledet med X antall poeng kan man ta en viss risiko ved å la Botheim starte noen kamper

Altså, situasjonen til RBK gjør at Botheim ikke får utviklet seg i RBK nå. På midtbanen eksempelvis kan man ta den "risikoen" ved å bruke unggutter i og med at det ikke er en så sentral posisjon.

Får man ikke lånt ut Botheim er nok det beste valget å selge, om Botheim skal få spilletid. Det er naturligvis dumt å selge lovende unggutter, men situasjonen der RBK er utfordrere, samtidig som presset er såpass høyt på klubben gjør at Botheim aldri kommer til å utvikle seg her pr nå. Om vi da ikke leder serien med 10 poeng til sommeren.
Rånny
Legende

PostPosted: 21.06.2020 04:42    Post subject: Reply with quote

– Er det tungt å se at RBK henter toppscoreren i Eliteserien?

– Det er veldig skuffende at jeg blir skjøvet bak i køen. Jeg får spille lite i dag. Hvis de ikke satser på meg og har troen på meg, er det helt fair, men da må jeg tenke på min egen fremtid og se hva slags muligheter jeg har, for jeg føler meg ikke så veldig satset på akkurat nå. Det er trist, for jeg er veldig glad i Rosenborg og fansen og alt sånt. Det hadde vært trist, men til syvende og sist må jeg tenke på karrieren min, sier Botheim

– Jeg føler meg ikke så veldig satset på. Hvis de gir meg signaler om at de mener jeg ikke er god nok, så er det helt fair, men da må jeg tenke på min egen karriere. Jeg vil bare spille fotball, helst her selvfølgelig, for jeg er veldig glad i klubben og spesielt fansen, men hvis jeg ikke får spille er det veldig kjedelig. Jeg er 20 år og må tenke på fremtiden min også.

https://www.vg.no/sport/f...-skuffende

- Torgeir Børven
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 08:05    Post subject: Reply with quote

Botheim forlenget kontrakten, da han ble lovt å få mye spilletid i år. Slipper han innpå når det gjenstår 3min av ordinær tid, etter at Dino har vært dårlig, det gir ett dårlig signal. «lovt deg spilletid, men du trenger ikke å spille så mye» 🤷🏼‍♂️
Med Horneland bak rattet, hadde jeg dratt. Han har stoppet utviklingen.
quentez
Veteran

PostPosted: 21.06.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Forstår det fullt ut om han drar nå. Samtidig er han ikke god nok til å være et førstevalg, så sånn sett er saken grei. Kanskje et sesonglangt utlån hadde vært til alles beste?
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 30.06.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Fra Adressa:

"Helt i starten av forhandlingene, og før Odd hadde landet Mushaga Bakenga, ønsket de at Erik Botheim skulle komme motsatt vei. Rosenborg godtok dette, inkludert én million i overgangssum – samt at Rosenborg skulle betale spillerens lønn.

Det skal ha vært Botheim som takket nei til et slikt forslag."

Var altså villig til å bytte bort Botheim ( Vil tro det gjelder permanent overgang, da jeg syns det vil være rart av Botheim å takke nei til lån ) Selv om det står at RBK skulle betale lønna hans.

- Torgeir Børven
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.06.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Merkelig at han takket nei til dette. Må jo være adskillig mer overkommelig å spille Bakenga ut av laget enn Børven og Islamovic. Kunne jo fort blitt førstevalg i Odd.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 30.06.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Han vil vel ikke spille for Odd da..
Forøvrig tåpelig om vi igjen driver og gir bort talenter til slike priser.

LÅN ut Botheim.
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 30.06.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Var altså villig til å bytte bort Botheim ( Vil tro det gjelder permanent overgang, da jeg syns det vil være rart av Botheim å takke nei til lån ) Selv om det står at RBK skulle betale lønna hans.

Tipper lån hvis vi skulle betale lønna. Ellers er vel Stabæk på spissjakt?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Next
Page 21 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb