English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 22.11.2019 08:52    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg synes Botheim ligner litt på Brattbakk i felt. Evne til å løpe seg fri og finne plass, samt avslutter på førstetouch. Noe annerledes fysikk selvsagt, men litt samme målsnik-evner som Brattbakk. Og nei, jeg mener ikke han er i nærheten enda.

.......scoret henholdsvis 22 ....


Enig.

BURDE virkelig ha scoret 30-35 den sesongen, gud bedre så mange 100 % sjanser han brente Confused
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 25.11.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Tror rett og slett Botheim har best av å spille fast på et lavere nivå (f.eks Obos). Da kan vi kanskje bedømme potensialet hans bedre. Litt stygt sagt så har jeg ikke sett noe utvikling i spillet hans denne sesongen, og jeg tviler på at enda en sesong med noen innhopp her og der er bra for utvilkingen hans.

Tror heller ikke han er god nok for å spille fast for et lag i øvre halvdel av elitserien og et utlån til en klubb i nedrykksstrid er vanligvis ingen god ide for en ung spiss som trenger kamperfaring og positive opplevelser.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 25.11.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at du kanskje følger ham tett på 2. laget

Botheim i 2019:

- 56 min mot Sarpsb
- 45 min mot LSK
- 72 min mot TIL (3 mål)
- 58 min mot ODD
- 2 min mot B/G
- 19 min mot Viking

* Så drøye 2,5 kamp brutt opp på 6 opptredener.
* 3 mål - hvorav alle kom i en kamp der han spilte med en han hadde et samspill og en forståelse med

Det er vrient å utvikle seg kraftig med så begrenset eksponering..
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 25.11.2019 14:16    Post subject: Reply with quote

Så konklusjonen er altså følgende i 2020:

Ceide - Botheim - Bryndhildsen
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 25.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Da bør Adegbenro bli solgt i vinter. For han kan i alle fall ikke sitte på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 25.11.2019 14:55    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Med forbehold om at du kanskje følger ham tett på 2. laget

Botheim i 2019:

- 56 min mot Sarpsb
- 45 min mot LSK
- 72 min mot TIL (3 mål)
- 58 min mot ODD
- 2 min mot B/G
- 19 min mot Viking

* Så drøye 2,5 kamp brutt opp på 6 opptredener.
* 3 mål - hvorav alle kom i en kamp der han spilte med en han hadde et samspill og en forståelse med

Det er vrient å utvikle seg kraftig med så begrenset eksponering..


Det er nettopp dette som er problemet. Utviklingen uteblir pga av lite eksponering. Han sitter stort sett på benken for A-laget og spiller lite på RBK2, og ingenting på G19 laget. Totalt sett spilte han mere (og kanskje bedre) både i 2017 og 2018 sesongen.

2019:
RBK: 9 kamper, 6 mål (cup og serie)
RBK2: 8 kamper, 8 mål
RBK G19: 1 kamp, 0 mål

2018:
RBK: 9 kamper, 4 mål (cup og serie)
RBK2: 8 kamper, 14 mål
RBK G19: 3 kamp, 3 mål

2019:
RBK: 5 kamper, 0 mål (cup og serie)
RBK2: 18 kamper, 16 mål
RBK G19: 3 kamp, 4 mål

Han trenger mer eksponering på et høyere nivå enn RBK2 men lavere nivå en RBK's a-lag
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.11.2019 15:19    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Så konklusjonen er altså følgende i 2020:

Ceide - Botheim - Bryndhildsen


Hvis vi skal spille med smale vinger, slik som mot Viking, så er jeg redd Ceide er helt feil spillertype. Det er i alle fall ikke den spillestilen han har hatt tidligere.

Botheim som førstevalg neste år må vel være som spøk å regne, men han bør jo enten begynne å være et troverdig andrevalg, eller dra på utlån et sted der han får bevist at han fortjener å være en utfordrer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 25.11.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

Nå var dette i utgangspunktet bare ett halvserriøst svar til Sandvika som påpekte at Ceide/Botheim var en suksess mot TIL.

Jeg er uansett av den mening at vi uansett ikke vil komme til å kjempe om seriegull neste år, og at en derfor bør benytte muligheten til å prøve noe slikt som dette over tid. Våren kan umulig bli noe dårligere enn den var i år uansett.

Dersom vi nok en gang finner på å skulle spille med smale kanter så kan Bryndhildsen og Ceide bytte plass.

(GÃ¥r ut fra at Samuel forsvinner i vinter).

Men dette hører nok hjemme i en annen tråd. Men Botheim bør i mine øyne få lov til å spille relativt fast i oppkjøringen slik at vi får sett hva han faktisk er kapabel til.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 08:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes faktisk det er ganske nært en fallitterklæring dersom vi starter med Botheim som førstevalg neste år. Han er ikke i nærheten av å ha vist, på noe nivå, at han har det som trengs i den nøkkelrollen ennå.

I og med at Søderlund var veldig på vei til en utenlandsk klubb i sommer er det vel sannsynlig at han verken vil eller får bli, og Maars skal garantert ut. Vi kjøper 1 spiss (og har allerede begynt klagingen om hvor vanskelig det er å finne en rask og atletisk spiss når alle andre også vil ha det), og Botheim er backup - det skal han egentlig være veldig godt fornøyd med, mener jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 26.11.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes faktisk det er ganske nært en fallitterklæring dersom vi starter med Botheim som førstevalg neste år. Han er ikke i nærheten av å ha vist, på noe nivå, at han har det som trengs i den nøkkelrollen ennå.


Nei, det er bedre å pisse bort Botheim som vi gjorde med Sørloth.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 10:25    Post subject: Reply with quote

Feilen med Sørloth var å ikke tegne lang nok kontrakt, sløik at vi ble tvunget til å selge. Dette har blitt gjentatt mange ganger nå.

Han hadde virkelig ikke vist nok til å satses på som førstevalg da han gikk på lån, og trengte den der bunnløse tilliten i et svakere lag for å få nok kamper og erfaring under beltet. Da han var aktuell for retur til Rosenborg hadde vi ikke klart å selge unna vår soleklare toppscorer Søderlund ennå, og Sørloth ville ikke kjempe om plassen. Jeg tror Sørloth ville vunnet en duell med Gytkjær - kanskje ville dansken ikke engang blitt kjøpt.

SÃ¥ vi cashet inn.

Tilsvarende tror jeg en ideell situasjon med Botheim nå er at han leies ut til en annen eliteklubb og viser at han kan være en viktig spiller for et presumptivt svakere lag. Og så må vi som klubb være klare for å satse på ham, og signalisere det tidlig, hvis vi ser at han tar steget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 26.11.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Husker jeg så Sørloth i noen kamper for Glimt, og tenkte at her har vi endelig en spiss vi kan satse på.
Han var sykt bra oppspillspunkt, bra bevegelser, sterk og teknisk.

At vi lot han dra er meg en gåte!. En megatabbe av RBK

Samme tabben kan vi ikke gjøre med Botheim.
Botheim har bevist at han vet hvor målet er
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 26.11.2019 12:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dette har blitt gjentatt mange ganger nå.
.


Det betyr ikke at det er sant. Feilen var at vi ikke satset på han. Sørloth hadde blitt i RBK om han ble satset på som førstevalg. Å snakke om Søderlund og Gytkjær er irrelevant. Vi satset på de istedet, det er fakta.

I dagens marked så må vi la talentene få vise seg i laget vårt, ellers så klarer vi ikke å holde på dem. Det der evige maset om at de "ikke har vist nok" fører bare til null interesse for laget. Med den holdningen vil vi aldri få opp et eneste talent. Hvis vi leier ut Botheim og han leverer for et annet lag i Eliteserien, så vil han ikke komme tilbake til Rosenborg for å være 2. valg bak Søderlund og eventuelle andre spisser vi har kjøpt inn i mellomtiden. Han vil gå til et lag der han garantert får spille. Det sier seg selv. At folk selv etter Sørloth-fadesen forsvarer denne politikken hvor vi ikke gir tillit til talentene synes jeg er helt håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Det fins en mellomting mellom å gønne på hundre prosent som førstevalg med hver eneste unge spiller som har hvit drakt og det vi har holdt på med, som er dobbel til trippel dekning med voksne spillere, og mye høyere prioritet på å gi backupspillerne minutter enn talentene. Førstnevnte er en ren garanti for at vi aldri vinner noe som helst. Sistnevnte er en ren garanti for at vi aldri får opp talenter. Unntaket i begge tilfeller er når griser flyr, sola smelter sammen med månen, og vi plutselig sitter med en hel juniorellever som holder landslagsnivå helt av seg selv.

Botheim var fjerdevalg i fjor, bak Bendtner, Søderlund og Vilhjalmsson. Han har vært tredjevalg i år, bak Søderlund og Maars. Det er ikke en holdbar situasjon. Hvis vi skal satse på ham neste år, så må det være snakk om en rolle som eneste utfordrer til en ny spiss, med en klar og nedfelt plan for hvordan han skal få betraktelig mer spilletid i løpet av sesongen. Ellers er det faktisk bedre å låne ham ut til en klubb der han er den beste spissen. Men fins det en sånn klubb på toppnivå i Norge?

Han er jo ikke noe unikt tiårstalent, Botheim, det er ingen ting som tyder på det, og jeg har til gode å se noen forklare hvorfor han bør spille basert på analyse av ferdighetene hans. Han er en aldersbestemt landslagsspiller på, men ikke over, sitt eget kull, som stort sett prioriteres bak for eksempel spissen til nedrykkslaget Sarpsborg på landslaget (Jørgen Strand Larsen, med 4 mål på 22 kamper). Er det noe som helst som tyder på at Botheim er bedre enn Larsen?

Det er lett å vite hva man skal gjøre med supertalentene som tar nivået med storm når de får lillefingeren. Ikke så lett å vite hva man skal gjøre med de som kan bli gode nok en vakker dag. Jeg tror ikke den riktige veien er å bare lukke øynene og klinke til.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 26.11.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Botheim bør i første omgang leies ut til et lag i Obos-ligaen, dersom det er lag der som evt finner plass til ham som et førstevalg. Der kan han spille på seg både mer seniorerfaring og selvtillit (dersom han er god nok til å herje der).
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.11.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Under vår/sommer delen av sesongen så hadde vi bare Søderlund og Botheim som spisser. På det tidspunktet fikk Søderlund lov til å spille uansett om han kun så ut som den beste benkevarmeren på banen. Vi prøvde ikke noe annet enn å la han spille. Botheim fikk vel ca 2 omganger i løpet av første halvdel av sesongen. Når han endelig fikk komme inn så var han så kald at du kunne fryse is på fyren. Dette har desverre vært et problem for spillere som ser ut som kan bli noe i klubben over lenger tid nå. Det skal liksom ikke satses noe, ikke når vi leder med 100 mål og ikke når spillere som vanligvis spiller i posisjonen fra før er skada (ref. Søderving). Om søderlund forsvinner i vinter så har vi så vidt jeg husker Maarsbar Johnsen frem til sommeren. Om Horneland da bruker gir Botheim litt mer enn to omganger i løpet av sesongen frem til Johnsen drar så kan det være nok til at det holder med en Daddys boy som reserve når sommervinduet stenger. Om vi fortsetter å la han råtne på benken kan vi like godt selge han til Stabæk for ei rosa skjorte og et pannebånd og legge ned Salmar Akademiet for da har det lite for seg å i det hele tatt bruke penger på å utvikle spillere for resten av eliteserien.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Om Horneland da bruker gir Botheim litt mer enn to omganger i løpet av sesongen frem til Johnsen drar så kan det være nok til at det holder med en Daddys boy som reserve når sommervinduet stenger. Om vi fortsetter å la han råtne på benken kan vi like godt selge han til Stabæk for ei rosa skjorte og et pannebånd og legge ned Salmar Akademiet for da har det lite for seg å i det hele tatt bruke penger på å utvikle spillere for resten av eliteserien.


Men hvorfor? Hva er det Botheim har som spiller, som gjør at han nå skal hospitere i fire måneder, og så ta over som spiss på det laget som burde vinne ligaen? Hvorfor er han for eksempel en bedre spiller enn Jørgen Strand Larsen, ex AC Milan, som fikk startplassen som spiss for Sarpsborg i gave i år og takket for det med fire scoringer på 22 kamper, før han ble panikkerstattet av Kyle Lafferty?

Hvis det er bare ungdommelig pågangsmot og uspesifisert talent, hvorfor ikke Daddy's Boy, Haltvik eller Brattbakk i stedet?

Det kan jo ikke være sånn at alle vi har hatt innom Salmar automatisk må få en fair sjanse som førstevalg på A-laget. Samtidig er jeg selvsagt enig i at Botheim burde ha fått flere og bedre sjanser enn han har. Men jeg savner argumentasjon som er begrunnet i hans kvaliteter, ikke Sørloths kvaliteter eller Søderlunds manglende sådan.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Poenget var vel egentlig litt mer det at vi ikke lar noen talenter få sjansen. Siden Kåre tok over har eneste spillern som har fått en fair sjanse fra Salmar og som ikke var fast i laget alt vært John Hou Sæther, Aslak Fonn Witry og Alexander Sørloth. Og de fikk sjansen sin i Stabæk, Ranheim og Glimt. Utover det så har laget bare henta en ny Søderlund eller en ny Hovland. Det har vært nok av spillere innom som fort kunne vært alternativer for en plass i laget uten å måtte gå til andre lag i ligaen. Vi har virkelig ikke bruk for et akademi om spillerne der aldri får sjansen uansett. Det trur jeg ikke akkurat at Brattbakk eller Daddys boy får heller med det første. Vi har tross alt Søderlund som kan spille på alle plasser
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 26.11.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er lett å vite hva man skal gjøre med supertalentene som tar nivået med storm når de får lillefingeren. Ikke så lett å vite hva man skal gjøre med de som kan bli gode nok en vakker dag. Jeg tror ikke den riktige veien er å bare lukke øynene og klinke til.


Du glemmer det viktigste: Hva er alternativet?

Alternativet er at klubben reiser på shopping og da ender de sannsynligvis opp med å kjøpe Lehne Olsen eller Høiland for 10-15 mill.

Benchmarken for å starte på topp i oppkjøringen 2020 er en 32-33 år gammel spiss som i år leverte 8 mål.

Med mindre styret sitter på en hemmelig plan og kanon-signeringer for vinter-vinduet så vinner vi uansett ikke serien i 2020, og da er det bedre å lukke øynene og klinke til på noen talenter neste år slik at vi får se om de har det som skal til for å lykkes i klubben enn å peise på med Søderlund & co en sesong til.

Det er ikke noe poeng å kaste de siste pengene klubben har ut av vinduet i ett desperat håp om at Horneland skal lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke helt riktig.

Reitan (fast på laget i Bodø/Glimt. Skal tilbake til oss)
Steiring (på benken i Mjøndalen, på lån fra Sogndal)
Helmersen (på treningssenteret, skadeplaget, ikke fast hos Ranheim)
Solli (Stjørdals/Blink, på lån fra Ranheim)
Heggem (rotasjonsspiller i Ranheim)
Williams (Stjørdals/Blink, til Ranheim 1.1)
Skarsem (reserve/rotasjon i Ranheim)
Sørmo (fast på laget i Kristiansund)
Lundal (Kongsvinger, til Ranheim 1.1)
Faye Lund (fast på laget, Mjøndalen. Skal tilbake til oss)

og en rekke tredjekeepere må legges til i lista over Salmarspillere som har vært innom A-lagstroppen mens Kåre var i klubben. Disse har fått en fair sjanse et annet sted, så å framstille det som at alle smolt som får litt tillit blir braksuksesser er jo direkte feil. De som har blitt faste startere på høyeste nivå skal jo inn i troppen vår fra januar - minus Sørmo, av åpenbare grunner. De andre har foreløpig til gode å sette fyr på fotballkartet.

Det gjelder vel forøvrig absolutt alle de unge, minus Sørloth. Hadde Hou Sæter spilt seg til fast plass på midtbanen nå? Hadde Witry automatisk knøvlet Hedenstad (forhåpentligvis, men så forsøkte vi å hente ham også da)? Det er lite som tyder på at vi har gått glipp av en gyllen generasjon.

Og dette er jo status når vi erklærer at alle ungdommelige innslag i A-stallen automatisk burde få sjansen som førstevalg. For hver Sørloth er det 11 spillere i sjiktet mellom Witry og Solli, og alle 'trenger' spilletid for å utvikle seg. Som Sørloth selv viste til gagns, da han totalt uventet ble dobbelt så rask i løpet av 2015-sesongen og ble førstevalg i Glimt, noe som overhodet ikke var gitt på forhånd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
HMBrattbakk
Senior


Joined: 11 May 2019
Posts: 103

PostPosted: 26.11.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Botheim og har troa på at han vil blomstre i klubben hvis han får mer tillit (les: spilletid). Liker typen og har lyst til å se mer av gutten.
_________________
Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.11.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Det skal heller ikke glemmes at selv i "gullalderen" fra Tettey og Ciljan til Selnæs, hadde vi en hel haug av spillere innom a-laget som enten havnet i svakere elite-klubber, eller forsvant ned i systemet. Wangberg, Karlsen, nevnte Sørmo, Barli, Skjølsvik og Nordvik er spillere fra den første kategorien, mens de færreste husker Berbatovci, Oviasu og Valø all verden. Dette er bare de jeg kom på i farta.

Det var også den gang da et svært trangt nåløye for å få særlig tid på førstelaget, selv om vi i denne perioden fikk frem flere enn vi vel noen gang har gjort, og det var en stor andel som aldri ble gode nok. Heller ikke i ettertid; er det andre enn Åsen og Bakenga vi har hentet tilbake etter å ha spilt seg gode fra denne tida?

Problemet kan meget vel i hvert fall delvis skyldes at vi har og en stund har hatt litt tørke på de ypperste talentene. Witry og Sørloth kan man kanskje si glapp, men frekvensen på klassespillere de siste seks-sju årene virker å ha stupt kraftig i forhold til hva vi hadde i en snau tiårsperiode før.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.11.2019 16:09    Post subject: Reply with quote

RBK hadde riktignok et par dårlige årganger (95 og 96 spesielt) men 97 og spesielt 98 årgangen var utrolig lovende. Den 98 årgangen er trolig den årgangen som har levert aller best av noen RBK årgang når man ser på G16 NM og Jr NM. Nå i ettertid er det ganske utrolig å tenke at man ikke fikk opp noen fast på A-laget fra den årgangen.

Dog må det nevnes at en 5-6 spillere fra den årgangen slet mye med skader. Vinje, Erlien, Skarsem, Solbakken, Nordengen og Helmersen hadde alle lengre (og flere) skadeopphold med unntak av Erlien som vel kun hadde ett lengre skadeopphold.

For å fortsette litt videre så virker 99 årgangene som en litt svakere generasjon igjen, mens 2000 generasjonen som er ferdig med juniortiden i år, har produsert mange spennende spillere som jeg håper får være med til neste sesong på RBK2 og flere av de få muligheter på A-laget.

For de neste årene så ser i hvert fall 2002 og 2003 generasjonen spennende ut. 2003 har blant annet Audun Engen Vik og Magnus Hammerås som har bøttet inn mål i år, i tillegg så hadde de Leo Fuhr Hjelde før han dessverre valgte å gå til Celtic.

Håper at man snart får ny trener og at man velger en trener som ser verdien av å bruke unge spillere. Bedre å bruke en unggutt som kanskje på et halvt år med spill i Eliteserien kan bli på samme nivå som en spiller man henter for 10 mill.

Vet ikke med alle andre her inne, men for meg så er det at unge spillere får slippe til noe av det morsomste med fotball. Resultater og attraktiv fotball kommer nok først, men deretter kommer det å bruke unge spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 26.11.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
zaphod81 wrote:
Dette har blitt gjentatt mange ganger nå.
.


Det betyr ikke at det er sant. Feilen var at vi ikke satset på han. Sørloth hadde blitt i RBK om han ble satset på som førstevalg. Å snakke om Søderlund og Gytkjær er irrelevant. Vi satset på de istedet, det er fakta.

I dagens marked så må vi la talentene få vise seg i laget vårt, ellers så klarer vi ikke å holde på dem. Det der evige maset om at de "ikke har vist nok" fører bare til null interesse for laget. Med den holdningen vil vi aldri få opp et eneste talent. Hvis vi leier ut Botheim og han leverer for et annet lag i Eliteserien, så vil han ikke komme tilbake til Rosenborg for å være 2. valg bak Søderlund og eventuelle andre spisser vi har kjøpt inn i mellomtiden. Han vil gå til et lag der han garantert får spille. Det sier seg selv. At folk selv etter Sørloth-fadesen forsvarer denne politikken hvor vi ikke gir tillit til talentene synes jeg er helt håpløst.


Javel, så konklusjonen din er at alle RBK skal satse på alle spissene som gjør det bra for 2./jr laget? Så det var en tabbe å ikke satse på Jo Sondre Aas, Robin Jatta-Bjørholm, Michael Karlsen, Andreas Helmersen osv også da? Eller gjelder det bare Sørloth og Botheim?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.11.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Sånn bortsett fra at Sørloth gjorde en meget bra 2015 sesong for et ellers veldig middelmådig Bodø/Glimt lag i Eliteserien før han dro så Wink

Det er også smått skandaløst at Ceide ikke har fått mer spilletid, med tanke på prestasjonene han har hatt de få gangene han har sluppet til. Hadde laget gått på skinner offensivt så skulle jeg skjønt det, men utenom Adegbenro har det vært særdeles middelmådige prestasjoner hos klippekortinnehaverne hele året. Når ting ikke fungerer offensivt, hvorfor setter man ikke innpå en inspirert unggutt med individuelle ferdigheter til å gjøre det lille ekstra de siste 15, 20, 30 minuttene, i stedet for å plante Åsen ute av posisjon, eller kronisk skadde De Lanlay som ikke har prestert siden 2016.

Og hvorfor henter vi inn en Maars Johnsen, som er totalt ute av kampform, ETTER CL kvalikken, i stedet for å slippe til Botheim litt i stedet ?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 31, 32, 33  Next
Page 16 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb