English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.08.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

VG konstruerer en story og gutten svarer veldig fint for seg. Ikke-sak Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 18:19    Post subject: Reply with quote

Synes ikke han sa noe spesielt galt i det intervjuet der.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 18:27    Post subject: Reply with quote

Ser ikke hva enkelte reagerer på her. Hadde han stått der å sagt at det er helt utrolig på tryne å ikke bli tatt ut så hadde jeg forstått at folk reagerer, men han sier bare det er kjipt og der er det jo. Som fotballspiller ønsker du å spille 100% av tiden, hvis ikke kan du like godt finne deg noe annet å gjøre. her er det VG og en overivrig forumbruker som koker suppe på flis
media
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

Koker suppe på fis faktisk. Lukter ikke godt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 18:42    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Få det vækk! Han har ikke nivået pr idag, å det får han heller ikke med den sutre holdningen der! Bortmeseg!

Så du vil heller ha spillere som er storfornøyd med å sitte på benken, eller i dette tilfellet tribunen ?

sidney wrote:
Dumt at han går ut i vg og debatterer at han er i fryseboksen han bestilte sist han fikk starte.

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-1

Det er forskjell på å aktivt oppsøke media og det å svare på et spørsmål fra en journalist som oppsøker deg.

Dette er et patetisk forsøk på å koke opp konflikt ut av ingenting fra VG sin side.

#medgangssupportere
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Trist hvordan media er blitt.
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Botheim sa jo ikke noe galt der. Må jo få lov å svare så lenge han ikke slenger med leppa eller lager for mye støy.

Når det er sagt så ser jeg ingen fremtid for ham i Rosenborg. Synes ikke han er noe stortalent lenger, mer som en liten knott som kan å plassere seg Smile
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Legger meg flat, gikk i mediefella og leste kun overskrift! Beklager!
Zorac
Legende

PostPosted: 22.08.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare i Norge man lager sak om at en 19-åring med én god kamp på laget, som attpåtil er landets største, ikke er tatt ut til siste kvalifiseringsrunde til CL - hvor vi som seg hør og bør møter den desidert skarpeste motstanden hittil i år.

Fascinerende, men også litt trist å se hvor lett og populært det er å selge historier om Rosenborg med negativt fokus.
LanoX
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Botheim sa jo ikke noe galt der. Må jo få lov å svare så lenge han ikke slenger med leppa eller lager for mye støy.

Når det er sagt så ser jeg ingen fremtid for ham i Rosenborg. Synes ikke han er noe stortalent lenger, mer som en liten knott som kan å plassere seg Smile

Slik som Pukki på Norwich du mener? Er en grei egenskap som målscorer det.
Ril
Senior

PostPosted: 22.08.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er vel bare i Norge man lager sak om at en 19-åring med én god kamp på laget, som attpåtil er landets største, ikke er tatt ut til siste kvalifiseringsrunde til CL - hvor vi som seg hør og bør møter den desidert skarpeste motstanden hittil i år.

Fascinerende, men også litt trist å se hvor lett og populært det er å selge historier om Rosenborg med negativt fokus.

De vg reagerer på, er at man drar til cl playoff kamp med kun en spiss, og lar en (to) spisser som er helt frisk og har prestert før være hjemme.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 22.08.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

Botheim var i Kroatia. De reiste med 2 flere enn det er plass til i troppen. Både Helland og Akintola kunne fint spillt spiss om Søder hadde blitt skadet, uten at laget hadde vært noe dårligere enn med Botheim.

#medgangssupportere
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.08.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Det var også poenget til Horneland for to uker siden:

- Det spørs hvem du regner som midtspiss. Det er ikke sikkert at meg og deg tenker likt.

- Er Botheim nærmere å få bli med på benken framover?

- Det er konkurranse. Rosenborg har en sterk tropp, og vi plukker med de beste spillerne hele veien.

Les mer: - Han ikke har vært god nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Legende

PostPosted: 22.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tar det for gitt at Horneland har en plan b, og at han med det vurderer andre enn Botheim som bedre/mer passende som backup i denne kampen. Jeg synes det er litt snodig at media skal lage en egen sak rundt dette, med intervjuer og det hele, for det er jo ikke som med Høgmo som stilte uten spiss i en kamp vi trengte mål.
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 22.08.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Pappelg wrote:

Slik som Pukki på Norwich du mener? Er en grei egenskap som målscorer det.

Det er greit å kunne litt mer enn det. Pukki er en utrolig god av slutter på både langt hold og kort hold f.eks. Ikke bare ferdigscora de målene hans akkurat! Og jeg ville ikke sammenlignet de to så mye for Pukki er nok langt over det nivået Botheim kommer til å nå i sin karriere.

Og sånn som Rosenborg spiller nå så må han kunne være oppspillspunkt og vinne hodedueller og være sterk i kroppen. Det mener nå i alle fall jeg og mistenker Horneland vil det også.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 02:07    Post subject: Reply with quote

Pukki er 10 år eldre enn Botheim....

Kan minne om at en vis Eidur ikke var fryktelig god han heller før han ble det. Riktignok innom PSV i yngre dager men tilbake på island til han fylte 20 og gikk til Bolton.

Dado Prso spilte amatørfotball i Frankrike til ha nvar god passert 20..
Rickie Lambert var nada før han kom godt oppi 20 årene..
Luca Toni spilte i serie C1 og B annenhvert år til han var 27 ><
Ian Wright og Drogba ble ikke proffe før de var 22 og 21!
Og til sist, Miroslav Klose spilte i 7divisjon i Tyskland da han var 20

Poenget er at selv om Botheim virker å ha mangler nå så har han en viktig egenskap å det er å duke opp på rett plass.

et par år med utvikling til og han kan være en kjempespiss!

Tenk om han får litt mere muskler, utvikler litt mere effektiv hurtighet, spilleforståelse og teknikk. Ikke mye som mangler før han er rimelig komplett i norsk sammenheng.

Han fremstår mye mere komplett enn Børven for eksempel da han var 19 og selv om han spiller i Odd nå så hadde jo han rimelig talent.

Kanskje er i år for tidlig for Botheim, men jeg har klokketro på at han kan bli en knallspiss for oss!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 02:44    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

Og sånn som Rosenborg spiller nå så må han kunne være oppspillspunkt og vinne hodedueller og være sterk i kroppen. Det mener nå i alle fall jeg og mistenker Horneland vil det også.

Det stemmer nok, fordi vi har kun en erfaren spiss i troppen, Søderlund, men vi må ha flere strenger å spille på, og basert på hva som er hver enkelts godfot så skal også spilleren få lov til å gjøre rollen til sin. Tipper Horneland får dette fortalt i neste leksjon hjemme hos Gudfaren. Stor forskjell for eksempel på verdens beste feilvendte spiss Gøran og fotrappe Harald Martin, men begge var fantastiske spisser for Rosenborg under Nils Arne.

Botheim er kanskje mer en slags dukk-opp spiss som Petter Belsvik?
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 23.08.2019 07:58    Post subject: Reply with quote

Ja han er en dukk-opp spiss som du sier Nidaros Smile

Men i mitt øye så behøver han evt. å utvikle seg til å klare å finte vekk en spiller utenfor 16 meteren vende opp og sette velplasserte skudd derfra. Også å klare å forsere spillere og putte. Ikke bare dukke opp.

Når det er sagt så er han jo ung. Jeg vet det. Men jeg tenker nå mye på det at Horneland ikke kommer til å benytte en slik type spiller i Europa for vi kommer vel til å spille 4-3-3 og behøve oppspillspunktet i alle kamper i EL/CL og harde kvalik kamper. I Eliteserien går det nok fint.

But who knows, har avskrevet folk og tatt feil før og. Men i alle fall synes jeg han burde lånes ut og spille mer mens vi har en mer erfaren og annen type spiss i EL gruppespillet nå da. Om SIB bare får fingern ut og får til noe da.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 08:05    Post subject: Reply with quote

Støttes. Utlån resten av sesongen hadde vært optimalt. Forutsetter at vi handler en annen spiss.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.08.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Blir litt spennende å se nå som Johnsen kommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn McClintock
Veteran

PostPosted: 23.08.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Glimt har jo brukt Zinckernagel som spiss i de siste kampene etter at de solgte Herrem, så ikke umulig at de er ute etter en spiss. Virker kanskje litt rart å låne ute en antatt dårligere spiller enn den vi bruker til en klubb som ligger over oss. Men spisskonkurranse trenger de uten tvil.
Back to top
razzle
Senior

PostPosted: 25.08.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...8693b.html

– Hva tenker du om RBK-fremtiden din?

– Vi får se. Det vil jeg ikke kommentere nå.

Føler Botheim at han har levert stabilt nok til å være eneste alternativ på topp inn i denne Europa-høsten? Greit å være høy på seg selv men han må nok stikke fingeren i jorda og slåss for plassen.
Mislikte forøvrig en kommentar han kom med under intervjuet med han og Ceide etter Tromsø-kampen, der han sa til Ceide: Du kommer til å være i utlandet om to år, mann.
Tolker det som at Botheim går med tanker om å jump ship ved første utenlandsmulighet som så mange andre, siden han snakker sånn på TV. Forskjellen er at de fleste andre ihvertfall har gjort seg fortjent til det gjennom å spille seg til førstevalg en periode. Ceide så forøvrig pinlig berørt ut.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 25.08.2019 09:31    Post subject: Reply with quote

Der var det en + artikkel om Botheim i Adressa jeg ikke får lest, men nå er det gnål igjen. (Ett eller annet sier meg at han der ikke er veldig bra for garderoben, og også at loyaliteten ikke nødvendigvis er størst.) Det virker som om et utlån ut sesongen definitivt hadde vært best for alle parter akkurat nå. Her er det bare å lete etter en passende klubb med en gang SIB.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 25.08.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

Vi har allerede 8 på utlån, så han kan ikke lånes ut med mindre noen kommer tilbake.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 25.08.2019 09:37    Post subject: Reply with quote

Er ikke Besim også på utlån? Han sto ikke med på lista.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 12 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb