English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Beste keeper?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Tidenest beste RBK-keeper
Ola By Rise
3%
 3%  [ 8 ]
Frode Olsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørn Jamtfall
2%
 2%  [ 6 ]
Arni Gautur Arason
40%
 40%  [ 91 ]
Espen Johnsen
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 3 ]
Lars Hirschfeld
0%
 0%  [ 2 ]
Rune Jarstein
2%
 2%  [ 6 ]
André Hansen
47%
 47%  [ 108 ]
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 226

Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 15.12.2018 02:53    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var stor i en stor RBK-epoke, men Hansen er tre ganger mer enorm uansett. Tidenes RBK-keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 15.12.2018 03:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Thulian wrote:
Jamtfall legende?
Den klarer jeg rett og slett ikke å se, og fikk med meg relativt mye i den perioden (79modell)...

Hvor mange andre i Rosenborg sin historie kan vise til lignende meritter? Han er milevis foran for eksempel Andre Hansen på legendeskalaen. Ingen i dagens stall som er i nærheten så betydningsfull for sin tid som Jamtfall var i sin. Hansen sendte oss til EL ja, men med Jamtfall spilte vi kvartfinale i Champions League mot Juventus. Selv for de som husker 90-tallet godt, høres det jo helt absurd ut.


Er det sånn at man setter meritter foran egenskaper, Hedon? Du har jo vel alltid, om keepere, snakket om egenskaper før meritter!? Skjønner faktisk ikke at du tilgodeser Jamtfall med så store ord.

Jeg husker Jamtfall som en av de største/verste tabbe-keeperne i verden på slutten av 90-tallet. Herregud hvor mange poeng, han alene, kostet oss. Husker ikke hvilken sesong det var, men at han kostet oss dyrt i flere kamper ... Det er lett å huske på - det er liksom spikret i skallen. Bra vi hadde et av verdens beste fotballag på den tiden. Og med tanke på at vi, på det tidspunktet, var et av de beste lagene i verden, tror jeg faktisk at vi kunne ansatt rimelig mange andre keepere som ville gjort samme jobben - om ikke bedre! Tror faktisk at, på det tidspunktet, keeper Jamtfall var en av de svakeste på laget.

Det som dog er kult, er at media omsider ser hva vi på forumet har sett/kommentert, om Hansen, siden tidlig 2016. Egentlig rart at ingen enda har lagt inn et kjempe-bud på en av, antakeligvis gjennom tidende, Norges beste keepere.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 15.12.2018 04:06    Post subject: Reply with quote

Egentlig, så er det første gang jeg har hørt noen snakke så positivt om Jamtfall, Hedon. Han har vel nå vært i klubben i 22 år på rad!? Det er sykt, for ingen i klubben skal kunne få en stilling så lenge. Han overlever jo alt, hehe. Hva tror man at han har i lønn? En keeper-trener har/bør vel ikke ha mer enn 4-5-hundre tusen i året?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 15.12.2018 09:38    Post subject: Reply with quote

Gjør Jamtfeil ja...

Ikke for å rakke ned på noen av de eldre keeperne eller spillerne fra de første gullene våre (Ref Karlsen), men jeg er rimelig sikker på at omtrent uansett hvilken spiller du sammenligner med dagens spillere, så er de langt bak på det meste av ferdigheter.

Setter du André Hansen opp mot hvemsomhelst fra den tiden, så vil han nok være langt foran på alt.

Han har omtrent ingen svakheter. I tillegg er han noe så sjelden som en keeper som er svært god med ballen i begge bein. Han posisjonerer seg bra, er reaksjonssterk, har stor rekkevidde, er god i feltet, blitt autoritær/leder, god på igangsetting. En komplett keeper.

Det eneste jeg tenker han "mangler" er noen centimetre og noen ekstra kilo med muskler.
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 15.12.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

Tenk dere Andre Hansen i mål for oss i 97, 98, 99, 00... Man blir svimmel av potensialet.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 15.12.2018 12:46    Post subject: Reply with quote

Jamtfall var enorm på igangsetting. Kunne kaste ballen presist til midtbanen og var således et angrepsvåpen vi ikke har hatt siden.

Arni var veldig god på sitt beste. Reddet mye poeng eller sørget for at vi unngikk tap i flere CL-kamper da vi ikke var like gode lenger i det beste selskapet.

Husk at Hansen enda ikke har spilt i CL. Jamtfall og Arni ble testet på et annet nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 15.12.2018 13:59    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
ingen i klubben skal kunne få en stilling så lenge. Han overlever jo alt, hehe.


Ser iallefall ingen grunn til å diskutere keepertrenerstillingen sånn som vår keeper situasjon har vert de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 207

PostPosted: 15.12.2018 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg fulgte RBK tett, også da Jamtfall var keeper. Jamtfall huskes av mange for de spektakulære tabbene, men han var drivende god. Han ble kåret som årets keeper 2-3 ganger av VG-sporten, selv om han spilte på et lag som dominerte - noe som langt fra er en selvfølge.

Uansett rangerer jeg Hansen foran han, Hansen er bedre i nesten alt og gjør svært få feil + at han i større grad enn Jamtfall redder seire/poeng.

Arason er den som kommer nærmest Hansen i mine øyne.
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 15.12.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Det har du selvsagt helt rett i, Montana. Ble unødvendig støy fra meg, dessverre. Sad Tenkte egentlig sånn generelt sett at så mange år i én og samme klubb gjerne blir for mye, men akkurat det passer ikke inn å diskutere nå.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 15.12.2018 14:37    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg blir en balansegang, men sålenge den det gjelder gjør en god jobb så må det jo være en bonus at man atpåtill har kontinuitet i jobben sin. Jamtfall står iallefall per def fjellstøtt og fortjener skryt for jobben han gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 15.12.2018 17:13    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Tenk dere Andre Hansen i mål for oss i 97, 98, 99, 00... Man blir svimmel av potensialet.


Ja. Kanskje vi med litt tur hadde slått ut Juventus i kvarten.
Hansen hadde aldri sendt en avklaring i leggen på Zidane som Jamtfall gjorde i Torino.
Laget hadde jo også blitt (om mulig) enda tryggere og bedre med en sånn keeper den gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 16.12.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg husker ikke mye av Jamtfall/Arason så vanskelig å vurdere de to.

Johnsen var enorm i 2003 for deretter å bli tatt ut på landslaget og samtlige keepere på landslaget mellom Grodås og Jarstein gikk vel fra gode/lovende/oppskrytt til å se ut som nervøse vrak.

Jarstein var i ferd med å bli veldig god og ville vært med i denne diskusjonen hvis ikke han ble skjøvet ut til fordel for Ôrlund som var dårligere på absolutt alt.

Jeg synes Hansen har holdt høyere nivå enn Jarstein i RBK-drakt, men jeg vil tro at sistnevnte ville blitt rangert på topp hvis han hadde blitt satset på i 2010 og videre, noe vi så med en gang at vi burde ha gjort, og det var før Jarstein forsvant.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2018 22:01    Post subject: Reply with quote

Hukommelsen min tilsier at Jamtfall var ganske stabilt enten god eller dårlig. F.eks. var 95 og 97 ganske dårlige sesonger, mens han var knallgod i 96 og delvis i 98 og 99.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 17.12.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg mener keeperplassen er en av de plassene som vi nesten alltid har hatt spillere som ikke har prestert. Jamtfall var en vandrende katastrofe. Kun Arason og Hansen som har noe å gjøre i en slik votering mener jeg. Hansen får min stemme Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 17.12.2018 22:41    Post subject: Reply with quote

Arason var så svak i feltet, og med ballen i beina, at han kommer langt bak Jarstein i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 17.12.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

André Hansen er etter mitt syn den beste og mest stabilt gode vi har hatt. Toppnivået hans er skyhøyt, samtidig som han sjelden spiller drittkamper. Noen tabber av og til, som alle andre keepere, men lenge mellom dem.

Dessuten har jeg aldri møtt andre keepere enn André på Prix på Risvollan, men han møtte jeg forrige helg Neutral Love RBK
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb