English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Beste keeper?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Tidenest beste RBK-keeper
Ola By Rise
3%
 3%  [ 8 ]
Frode Olsen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørn Jamtfall
2%
 2%  [ 6 ]
Arni Gautur Arason
40%
 40%  [ 91 ]
Espen Johnsen
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 3 ]
Lars Hirschfeld
0%
 0%  [ 2 ]
Rune Jarstein
2%
 2%  [ 6 ]
André Hansen
47%
 47%  [ 108 ]
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 226

Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.04.2016 22:24    Post subject: Reply with quote

Arni for min del.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2016 00:04    Post subject: Reply with quote

Jeg holder Arni høyt. Men innser samtidig jeg som 14-åring neppe hadde den beste fotballforståelsen til å vurdere hans innsats. Jeg holder Hansen som den beste av de jeg har opplevd i voksen alder. Men, som Hedon så mener jeg at høsten til Jarstein i 2009 er det lite som overgår. Men det var nå tross alt bare en høst. Og han hadde tross alt greie arbeidsforhold med det laget foran seg. Og han fikk heller ikke visst seg frem internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 18.04.2016 01:00    Post subject: Reply with quote

For meg handler det mye om hvilken keeper jeg føler er tryggest. En som tar det han skal, så får de helt utrolige feberredningene være en bonus.

1. Arni; var alltid tryggheten selv og han hadde noen utrolige redninger til tider. (litt svak i feltet)
2. Hirchfeld; Jevnt over trygg og stabil. Ikke spektakulær men god.
3. Andre Hansen; Litt midt i mellom de to andre og en av de beste keeperne jeg har sett på tilbakespill. Lesiwhatshisname i brann-målet ga vel bort ballen 9 av 10 ganger mot oss. Andre spilte den rolig ut til ledig medspiller. Trenger en god sesong til for å passere Lars. (skjer vel i år)

Motsatt ende av skalaen Jamtfall og Johnsen. Tok det umulige og slapp inn det utrolige. (mener ikke at Johnsen var en av de dårligste, men jeg satt med hjerte i halsen vær gang han var innvolvert) Jamtfall husker jeg som han som reddet sykt mange straffespark.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 18.04.2016 02:33    Post subject: Reply with quote

Synes Hansen har spilt litt for få kamper til å ha han helt der oppe, dog han hoder nivået som kreves for å bli topp to. Arni på sitt beste var nok blant verdens beste keepere, og det hadde vært ufattelig gøy om han hadde gått til en toppklubb som hadde gitt ham spilletid. Lars var jevnt veldig god, Örlund hadde for mange downperioder, Jamtfall har fått hele sitt ettermæle ødelagt av de hortible tabbene han hadde noen få ganger (dog, jeg mener fortsatt at tafatt forsvarspill var medskyldig i det målet mot Stabæk på Ullevål), Jarstein hadde noen forferdelige "attityd-issues" og Johnsen er trolig den mest oppskrytte keeperen landet har sett. Han hadde noen helt absurde ekstremferdigheter både på rekkevidde og reaksjon, men han hadde jo spillforståelse som en frosk i februar. Han leverte klasseredning på klasseredning, der en halvfeit taxisjåfør i målet på et 5.-divisjonslag ville stått i ro der ballen kom og plukka den ned uten å hoppe. Mannen var født og oppvokst i den lille bygda Halvdistanse på Sørlandet, og jeg lurer på om han ikke kjøpte seg hus der nylig.
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.04.2016 08:08    Post subject: Reply with quote

Registrerer at mange stempler Lars H. som en "trygg" og "solid" keeper. Kunne knapt vært mer uenig. Det er riktig at han sjelden gjorde spektakulære tabber som førte til mål i mot, men han var jevnt over svak på de fleste områder. Dårlig rekkevidde, håpløs i feltet og null bidrag offensivt. Alle skudd, enten de kom fra 10 eller 30 meter ble slått ut til corner eller ut i returrom. Han var ikke i stand til å holde et skudd uansett hvor det kom fra. Det er så elendig at han for meg muligens ligger helt i bunnen blant disse kandidatene.

Synes folk legger atlfor mye vekt på enkelte brølere, og derfor ser bort i fra de andre aspektene i spillet. Selv om Lars H. kanskje ikke var direkte skyld i noen mål bakover, var han indirekte skyldig i en haug fordi han ikke klarte å få kontroll på ballen. Han var som en murvegg, og om du traff han spratt ballen bare ut igjen. Så satt man med hjertet i halsen og håpet at den traff en medspiller eller gikk ut til corner - på en avslutning som burde vært keepermat. Ta i tillegg med at han var mer opptatt av å sprette ballen og tygge tyggis i stedet for å få ballen raskt i spill... uff. Foreferdlig keeper!

Disse tingene er grunnen til at jeg holder Jarstein så høyt. Javisst gjorde han noen enorme brølere som kostet oss mål - men han var en ultraoffensiv keeper som alltid forsøkte å gjøre veien fra skudd/innlegg imot til RBK-angrep kortest mulig. Han avverget en haug med sjanser imot (vi hadde nesten ingen sjanser imot i 2009) fordi han var så offensiv i stilen. Da kan jeg faktisk leve med at han slipper inn et par-tre tabbemål i året. I det lange løp er hans keeperstil så vanvittig mye mer verdt for laget enn Lars og Daniel sin ekstremdefensive/feige stil.

Jeg elsker at André Hansen ser ut til å ha utviklet seg veldig på dette området. Fungerer tidsvis som en sweeper for oss, og avverger masse angrep før de blir skikkelig farlige. Han er også bunnsolid i feltet og har i tillegg god reaksjonstid og rekkevidde. Potensielt den beste vi har hatt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 18.04.2016 08:58    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med deg Hedon, en annen viktig ting som drar ned for Lars Hirchfelt er at han var bajs med ballen i bena. Utspill=innkast for motstander.

Jeg liker veldig godt Andre Hansen, og jeg rangerer han, som han har stått det siste året, over alle tidligere keepere. Aldri følt meg mer trygg på tilbakespill, dødballer mot og igangsettinger før. I tillegg er han veldig god 1mot1 og på strek.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 18.04.2016 13:34    Post subject: Reply with quote

Reagerer på at Geir Karlsen ikke står på den pollen der, vår klart beste keeper gjennom tidene. Lunna nr. 2 og Arni nr. 3. Andre havner nok på toppen etterhvert om han fortsetter slik han gjør nå.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.04.2016 14:05    Post subject: Reply with quote

De færreste har vel forutsetninger til å bedømme en keeper som var i klubben i 1970.

Selv forbinder jeg Geir Karlsen med en helt middelmådig langdistanseløper på skøyter. Selv om han heter Geir Karlstad. Sier litt om hvor lite forhold jeg har til den keeperen du vokste opp med. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 18.04.2016 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å skjønne hvordan folk kan putte Lunna på sin pall. Han har aldri levert godt over en anstendig rekke med kamper/over en anstendig periode.

Han har hatt et par greie perioder, og så har han for det meste vært skadet, ispedd et par brølere ut av en annen verden.

Jeg mener André Hansen for lengst har vist at han er bedre. Arason er klar. Han er min nummer én, soleklart.

Jarstein var knallgod mot slutten, Lunna har aldri vist lignende som det heller.

Lars H. husker jeg ikke som spesielt svak. Jeg var egentlig fan av han. Husker spesielt godt en helt fantastisk redning borte mot Valencia, for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 18.04.2016 20:01    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Reagerer på at Geir Karlsen ikke står på den pollen der, vår klart beste keeper gjennom tidene. Lunna nr. 2 og Arni nr. 3. Andre havner nok på toppen etterhvert om han fortsetter slik han gjør nå.


Keepere fra før tilbakespillsregelen kom teller ikke! De trengte jo knapt å røre ballen med beina Razz
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 18.04.2016 20:36    Post subject: Reply with quote

Følte det veldig trygt med en Jarstein som hadde stor rekkevidde i feltet, og var flink med beina.
Man kan applaudere en keeper som gjør et tigersprang, og redder en heading fra 3 meters hold etter innlegg/dødball, men jeg vil heller ha en keeper som tør å gå ut og plukke innlegget.
Den offensive stilen hans i feltet medførte noen baklengs, men han avverget langt flere med den.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 18.04.2016 20:47    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg ikke husker alle detaljene, men jeg følte meg ofte litt utrygg med Jarstein bakerst.

Ikke fordi han ikke hadde fantastiske "skills", for det hadde han, og har han vel fortsatt - han spiller tross alt på et visst nivå.

Men det var noe med ham som gjorde meg nervøs. Kanskje "hothead"-tendensene, kanskje den intense blunkingen med øynene når han skulle "skjerpe seg".

Var det ikke første sesongen etter at han gikk fra oss at han hodeløst hoppa på Trond Olsen e.l. som direkte førte til at vi scoret matchvinneren? Husker jeg tenkte at det der like gjerne kunne ha skjedd mot oss som for oss.

Espen Johnsen var litt i samme båsen, bare mye større spenn på galskapen. Han kunne gjøre ting som Neo i The Matrix skulle ha slitt med å kopiere, for så å miste hodet fullstendig og ta helt av i alternative retninger.

Har nesten bare gode minner fra Ola, minus cupfinalen 91. Han var liksom tryggheten selv bak der. En bauta, men jeg var såpass ung når han fortsatt sto fast at jeg ikke stoler på husken når det gjelder hans evner.

Nei, etter å ha tenkt litt over det, står jeg fortsatt på Arni. Hadde Lunna stått fast over flere sesonger og holdt seg nærme toppnivået sitt kunne han vært på pallen. Noen brain farts her også men jeg vil nok huske ham som et litt uforløst superpotensiale, mest pga. dårlig timing og uhell med skader.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hhem
Proff


Joined: 23 Apr 2006
Posts: 325
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2016 20:49    Post subject: Reply with quote

her skal vi stemme fram tidenes beste RBK keeper, da burde Geir Karlsen være en selvfølgelig kandidat.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 19.04.2016 09:11    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
ace wrote:
Reagerer på at Geir Karlsen ikke står på den pollen der, vår klart beste keeper gjennom tidene. Lunna nr. 2 og Arni nr. 3. Andre havner nok på toppen etterhvert om han fortsetter slik han gjør nå.


Keepere fra før tilbakespillsregelen kom teller ikke! De trengte jo knapt å røre ballen med beina Razz
Geir Karlsen hadde noe vanvittige utspark, havnet ofte i motstanderens 16m felt, så tilslaget hadde han i alle fall! Wink
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2016 10:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er ekstremt enig med Hedons vurdering her. Vi har ikke noen gang i 'min tid' hatt en keeper som har bidratt så mye til å begrense sjanseskapingen til motstanderne som det Jarstein gjorde. Spesielt var matchen veldig god mellom ferdighetsprofilen hans (offensiv, sweeper, god i feltet) og ferdighetsprofilen til de foretrukne midtstopperne (fart, plasseringsevne, men mindre luftstyrke). Vi kunne bare lede motstanderne inn bak de offensive backene våre, unna den effektive midtlåsen vår, og så slo de som regel et løst innlegg rett i klypene på keeper. Katastrofal tabbe å gi ham bort for å satse på Daniel "nittitallskeeper" Örlund, av alle involverte. Alt Jarstein trenger er litt ekstra tillit og trygghet.

I rene shotstopperferdigheter er det ingen som rører Espen Johnsen. Til tider måtte man dundre ballen i krysset fra kloss hold for å ha håp om å få den forbi blekkspruten bakerst. Da var det mer effektivt å bare pole ballen opp til ham og vente på at han gjorde en feil med ballen i beina.

Mest stabilt god overall i snitt over sin Rosenborg-periode er Arason. Flott keeper for oss, både i Norge og i Europa. Den keeperen Andre Hansen blir mest lik, etter min mening. Så får Geir Karlsen, som jeg aldri har sett spille, ha meg unnskyldt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2016 10:42    Post subject: Reply with quote

Midt oppi all hyllesten av hvor fantastisk Jarstein var, kan ikke noen linke til den videoen noen her inne laget? Den som gikk en seiersgang rundt på nettet og ble navngitt som "verdens verste keeper" eller noe Razz

Og gjerne ta med hendelser som grining, skjelle ut medspillere, motspillere, trenere og dommere. Eller når man nekter å spille andre omgang fordi man er sur, eller blir nektet å spille fordi man er psykopat. Eller når man bare må dytte noen rett i gresset på overtid av overtid som leder så man får straffe imot. Eller når man bare må true journalister med juling fordi man ikke vil bli tatt bilde av.

SÃ¥nne ting Cool


Fra litt humor og til alvor: Høyeste kapasitet og potensial vi har hatt, ekstremt toppnivå og har nå også stabilisert seg som en ekstremt god keeper. Men gud bedre for noen jævla hjerneblødninger han har hatt opp gjennom for både Odd og oss, før han (tilsynelatende) har blitt voksen i en alder av 31.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 20.04.2016 12:37    Post subject: Reply with quote

Jarstein blir aldri noen favoritt-keeper for meg!
Dette fordi:

1) han er utrolig svak teknisk på strek. Dette gjør bl.a at han ikke har evne til å slenge seg høyre (venstre? - husker ikke lenger) om ballen går et par meter til siden for ham (svært begrenset rekkevidde til sin svake side). Han slapp inn flere billige mål på det. Dette gjør også at han ofte bruker feil arm når han strekker seg etter ballen (når han slenger seg). Som igjen gir dårligere rekkevidde.

2) Psykisk: En fotballspillers psyke må selvfølgelig taes med. Jarstein var fullstendig uberegnlig psykisk - og det alene skapte utrygghet og mål baklengs.

3) Svake reflekser sammenlignet med (meg og Wink) andre internasjonale keepere i ulike landslagsdiskusjoner. Stolte aldri på Jarstein. Han slapp inn utrolige baklengsmål.

Personlig vurderer jeg Andre Hansen som den mest komplette. Hirschfeldt og Arason vurderer jeg som de beste i RBKs internasjonale kamper (foreløpig). Jeg er ikke helt objektiv ift Hirscfeldt pga at vi trente noe sammen i tiden i Tromsø.

Aleksander Lund Hansen utelukker jeg ikke kunne ha vært på en slik liste. Han har vært svært god i perioder hvor han har fått spille, men totalt har jeg sett ham for lite sammenlignet med de ovenfornevnte.

Ps. Har ikke sett en eneste kamp av Jarstein i Bundesligaen. Uttalelsene er basert på tiden i RBK. Faktisk det eneste jeg har sett av Jarstein i Tyskland var tabben forrige helg (?).
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 20.04.2016 13:00    Post subject: Reply with quote

Selv om Jarstein tidvis var ekstremt god, var han også et vandrende poengtap. Kostet oss ekstremt mange poeng på noen helt syke tabber. Dreit seg ut ofte, rett og slett.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2016 15:00    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
(...) Kostet oss ekstremt mange poeng (...)


Ekstremt mange poeng, altså. Please elaborate. Når og hvordan?

Denne diskusjonen er litt sånn 2011, og burde egentlig få dø i fred, men sånne påstander er litt typiske for diskusjonen, og tirrer meg litt. Slapp vi engang fra oss ekstremt mange poeng i ligaen totalt med Jarstein som keeper?

Det er nettopp derfor mange har en tendens til å foretrekke tilbaketrukne og defensive strekkeepere: de tabber seg sjelden ut, fordi de ikke går inn i situasjonene, og gjør sjelden noe de synlig kan lastes for. Det burde likevel være åpenbart for de fleste at minimal involvering utenfor egen mållinje ikke er den optimale måten å avverge flest scoringer på.

At mange mener Jarstein ikke var god nok - helt greit for meg. Smaken og baken etcetera. Spesiell type er han definitivt, en litt løs kanon. Noen liker sikkert Örlund-typen bedre. Men sånne tallfestede kvasifakta for liksom å saklig "bevise" at noen var helt elendig (men samtidig Norges beste keeper nå, paradoksalt nok), det hører ingen steds hjemme, synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.04.2016 15:46    Post subject: Reply with quote

Men du er enig i at han gjorde mange tabber?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 20.04.2016 16:58    Post subject: Reply with quote

Jamtfall huskes for en del tabber, men var den beste igangsetteren jeg kan huske vi har hatt. Viktig da Rosenborg fikk sine beste resultater i Europa.

Er selv ikke gammel nok til å huske noen keeper før Ola By, men er enig i at pollen slik den er utformet nå burde hatt med Geir Karlsen når han stadig vekk trekkes frem som RBKs beste keeper gjennom tidene. Selv NAE har vel slått fast det flere ganger. Omdøp heller tråden til RBKs beste keeper siden 1990 eller 1988 da gullalderen ble innledet, så slipper noen å bli fornærmet, også ifht. aldersdiskriminering på forumet.

Arni fikk min stemme. Kvalitet hele veien. God i CL. Uten ham ville Rosenborg gått på flere stygge tap i CL på tampen av CL-eventyret.

Jarstein og Johnsen hadde kvaliteter, men huskes også for sine "mentale problemer", og Jarstein var for ustabil. Jeg mener en keeper skal være trygg, og at forsvaret skal kunne stole på de. Det manglet kanskje disse keeperne, og Lunna har vel også fått samme kritikken.

Har alltid likt Lunna, men han har rett og slett stått for lite for Rosenborg, vært skadet da han skulle ha slått igjennom, og har ikke fått vist om han er blant de beste. Desverre får vi sannsynligvis aldri se hvilken keeper han kunne ha blitt.

Ørlund var en helt prima TL-keeper, og det samme med Lars H. God og leverte jevnt over godkjent for Rosenborg, men helt klart ikke blant de beste.

Olsen har ingenting å gjøre i den pollen. Ta ham bort for min del.

På plassene bak Arni rangerer jeg Jamtfall og Ola By, men på sikt så kan A. Hansen klatre på den lista og nærme seg toppen. Han har kvalitetene som skal til, men må spille flere kamper av betydning, også i Europa mot topp motstand, for å kunne rangeres høyere enn en sur 4. plass.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 20.04.2016 17:20    Post subject: Reply with quote

Zaphod,
snu det på hodet;

"Men sånne tallfestede kvasifakta for liksom å saklig "bevise" at noen"... forhindrer flere skåringer ved å være offensiv, går heller ikke an.

Det er svært vanskelig å vite, helt sikkert, hva som blir en stor sjanse, før den eventuelle situasjonen i det hele tatt har oppstått. Da Jarstein langt i fra er feilfri, teknisk og taktisk (psykisk), gjorde han helt sikkert også "offensive" ageringer, for å forhindre at han ble "testet" på sine svake punkter. Uten å ha alle hans kamper og situasjoner i hodet, regner jeg det som helt sikkert at, han også fremprovoserte sjanser og mål, ved å være offensiv.

I mange tilfeller vil en keeper også gjøre en meget god vurdering ved å forholde seg "passiv" (avventende) - ikke involvere seg. Dette fordi situasjonen ikke vil fremtvinge noen (farlig) avslutning om keeper bare befester sin "gode" posisjon.

Det er således et svakt argument å påstå at Jarstein var en så god keeper, bare fordi han var så offensiv, at han avverget sjanser, før de oppsto. Det kan man absolutt ikke vite.

Derimot er rolige keepere, som har evnen til å vurdere om situasjonene krever en "offensiv", eller en "defensiv" involvering de som er best. De kan gjøre denne vurderingen, fordi de vet at de ikke har et spesielt svakt punkt om den må løses defensivt, eller offensivt. Andre Hansen er en slik keeper. Jarstein var langt ifra en slik keeper.

Som jeg skrev i mitt innlegg (tidligere på siden) så hadde Jarstein såpass store svakheter på streken, at han var avhengig av å løse situasjonen "offensivt". I min verden er ikke det bedre enn en keeper som har såpass store "offensive" svakheter, at han må løse situasjonene "defensivt" (Espen Johnsen). Begge har like alvorlige svakheter, som krever at de løser situasjonene på en måte som er best for dem. Det er ikke det samme som å løse situasjonen på en anbefalt måte!

Tommel'n opp!

Ps. For øvrig er jeg fullstendig uenig i at Jarstein er Norges beste keeper (som du nevnte). Der tar både du og landslagsledelsen helt feil (ikke uvanlig for landslagsledelsen). Andre Hansen er den beste og mest stabile keeperen. Eneste grunnen til at han ikke står fast på landslaget, er at han ikke er i en utenlandsk klubb. Landslagsledelsen tar det for gitt at en keeper i en utenlandsk klubb, må være bedre enn en som bare står i Norge.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RayLarsen
Junior


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 10

PostPosted: 20.04.2016 17:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Midt oppi all hyllesten av hvor fantastisk Jarstein var, kan ikke noen linke til den videoen noen her inne laget? Den som gikk en seiersgang rundt på nettet og ble navngitt som "verdens verste keeper" eller noe Razz


https://www.youtube.com/w...bToGL7R8dY
_________________
Terje Dalby:

"Her kommer LITT av en idrettsutøver!!!" (sagt under Paralympics 94).
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 20.04.2016 17:59    Post subject: Reply with quote

Det finnes i hvertfall ingen tvil om at Jarstein var direkte skyld i langt flere mål enn mange andre av våre keepere. Det er bare å se på videoen som ble linket til over her. Flere ganger var han faktisk direkte skyld i poengtap.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 20.04.2016 18:58    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke småfeil heller, det er helt vanvittige tabber.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb