English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2017
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Haraldseid
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 13.10.2016 08:02    Post subject: Reply with quote

Folk har en helt overdreven tro på at Reitan skal hoppe rett inn å ta plassen til Jonas. Det synes jeg er rart, all den tid Reitan nesten ikke har vist en eneste positiv defensiv involvering. Han har kommet på noen overlapper og lekt seg litt som "ving" for et lag som har møtt null utfordringer når han har spilt.

Haraldaeid vet jeg for lite om, men synes det er på sin plass at vi ser etter erstatter for Jonas.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 13.10.2016 08:09    Post subject: Reply with quote

Enig. Kommer ikke til Europa med Reitan som eneste høyreback
hello
Veteran

PostPosted: 13.10.2016 17:55    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Joda hello, men det er desverre der forskjellen mellom å spille i TL og i europa ligger for oss. Om vi hele tiden skal utvikle spillere uten å kjøpe inn kvalitet når de blir solgt så hever vi aldri kvaliteten i laget. Selger vi Jonas nå så mener jeg at vi må kjøpe noen med ekstreme ferdigheter, koster vedkommende 20 mill så er det ikke det store mellomlegget om vi selger Jonas for 15.

Nei, det er ikke der forskjellen ligger. Vi kan ikke belage oss på å kjøpe spillere for 20 millioner. Det er ikke realistisk. Vi må heve kvaliteten i laget gjennom å utvikle spillere, så hjelper det selvsagt om de har et så godt utgangspunkt som mulig, men jeg vil påstå at en norsk U-21 back med relativt stor rutine fra TL har det.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 14.10.2016 02:46    Post subject: Reply with quote

På papiret en meget god signering. Skal ikke påstå å ha sett ham spille noe videre, men jeg kan ikke skjønne krisestemningen på folk. 22 år, over 100 TL-kamper. Noen her inne omtaler ham som seriens nest beste. Og hørte jeg noe om gratis? Om vi ikke skal fikse scoutingnettverk over hele verden og velger å hente spillere fra "nærområdet" så er vel dette nærmest den perfekte signering.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.10.2016 09:40    Post subject: Reply with quote

Siden argumentet dukker opp hver eneste gang vi selger en spiller, så må jeg ta tak i det igjen:

Argument:

Vi kan ikke kjøpe inn en god/bedre spiller enn han vi solgte for 10/15/20/40 mill, det er umulig.

Svar:
Joda, vi kan kjøpe gode spillere selv om vi ikke nødvendigvis kan kjøpe en like god/bedre spiller som også har et like stort/høyere potensial og er like ung/yngre enn han vi solgte.

I 2013 så solgte vi Markus Henriksen for 18 millioner kroner og hentet Mike Jensen gratis.

I 2012 solgte vi Jim Larsen for 17,5 millioner kroner og hentet Tore Reginiussen for 2 millioner kroner.

I 2012 solgte vi Mushaga Bakenga for 15 millioner kroner og hentet Tarik Elyonoussi for 7,5 millioner kroner.

Og dette er bare noen eksempler. Poenget er ikke at det er lett, at det går hver gang eller at vi skal forvente slike handler alltid. Men at vi selger vår eneste sentrale midtbanespiller Selnæs for 40 mill og finner 0(!!) spillere å erstatte med kan ikke unnskyldes.
Om vi selger Jonas Svensson for 20 mill så betyr ikke det at det ikke finnes en dønn solid høyreback der ute som vi kan få tak i til en ok pris.

Det kommer an på hvor god oversikt vi har over markedet, og i tillegg så selger vi stort sett unge spillere som blir kjøpt mye for potensialet sitt. Vi kan med andre ord finne en spiller som er litt eldre, som har kommet like langt eller lengre i utviklingen sin men som vi ikke kan forvente blir så mye bedre.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.10.2016 10:12    Post subject: Reply with quote

At vi kan finne en god eller en bedre spiller er mulig. Men vi selger ikke en høyreback for 15 mill og kjøper en ny for 20.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.10.2016 10:33    Post subject: Reply with quote

Nei nei, men det håper jeg de fleste skjønner ikke er levedyktig i det lange løp.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 14.10.2016 12:04    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke alltid kaste mer penger etter spillere enn vi får inn, det er greit nok. Noe vi heller ikke kan er å selge alle spillerne våre og forvente at hver spiller vi henter koster mindre og kan erstatte den han tar over for med en gang. Om vi f.eks. selger Helland for en tyggis pakke og to poser kaffe kan vi ikke forvente at vi kan hente en spiller som kan gå rett inn og ta plassen hans for halve tyggis pakka og en pose kaffe og at han dermed skal gå rett inn på laget. Av og til må vi betale 20 mill for erstatteren til en spiller selv om vi bare får 15 for han.
Jeg sier ikke at det ikke er sånn vi skal gjøre med erstatteren til Jonas, men jeg er heller ikke sikker på at Haraldseid er ment som erstatter for Jonas heller. Han er brukt som midtbanespiller i Haugesund og virker egentlig mer komfortabel med den rollen. Det er uansett mer penger i å hente en ordentlig back og ikke en midtbane som brukes på backen i U21 sammenheng fordi de ikke har mange bedre alternativer der. Jeg har i hvertfall håp om at ikke ledelsen er så ute og kjører. Men på den annen side, vi har ikke hentet en eneste erstatter for Selnæs, hverken i form av et reelt alternativ på anker eller som boksåpner.

Edit: Vi kan bli gode på mye men ved så og si bare hente spillere fra Haugesund blir vi bare bedre til å hente spillere fra Haugesund
1960
Rutinert

PostPosted: 11.11.2016 18:18    Post subject: Reply with quote

Lovende takter i landskampen nå, slo ett fantasrisk innlegg til Ødegård👍⚽️
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 11.11.2016 18:27    Post subject: Reply with quote

Gersbach innlegg det der ja. Om han vanligvis gjør slik så er det i hvert fall veldig lovende.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 11.11.2016 19:34    Post subject: Reply with quote

Har også likt det jeg har sett av ham! Ble ikke overrasket over å se denne tråden oppe igjen.

Edit: *Kremt* Selv om han har scoret et selvmål...
Back to top
Norden Lokomotiv
Proff

PostPosted: 11.11.2016 20:28    Post subject: Reply with quote

Konklusjonen må være at det ikke skal så mye til for å imponere folk. han slo et innlegg og ble ikke utfordret en eneste gang defensivt. Mer skal det ikke til RBK
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 11.11.2016 21:50    Post subject: Reply with quote

Konklusjonen er at vi må begynne å hente gode spillere og isteden for brukbare. Haraldseid virker som mange av de andre kandidatene som diskuteres ikke gode nok.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 11.11.2016 22:06    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Konklusjonen må være at det ikke skal så mye til for å imponere folk. han slo et innlegg og ble ikke utfordret en eneste gang defensivt. Mer skal det ikke til RBK

Snakk om å vrenge på ordene her da. Skjerp deg.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 15.11.2016 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Haraldseid virker som et særdeles dårlig kjøp.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 15.11.2016 20:08    Post subject: Reply with quote

Notert, gjerne utdyp.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
ErdoganLomas
Junior

PostPosted: 15.11.2016 20:42    Post subject: Reply with quote

Ser på TV at Hoftun og Kåre sitter sammen med Jim Solbakken og ser u21 laget nå. Av de spillerne vi ser på der er det vel bare Haraldseid som har Jim som agent. Rolling Eyes
Back to top
number10
Veteran

PostPosted: 15.11.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

Får satse på at det er Serbiske spillere de er å ser på.
Fatter ikke hvorfor de ikke ser mere mot øst-europa, masse kvalitet.
Haralseid pr dags dato ikke mye bedre en Reitan, det skal sies. Han er en bra ting, innleggsfot.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 15.11.2016 21:36    Post subject: Reply with quote

Haraldseid virker å være ekstremt enfotet. Ser ikke ut som om han er istand til å bruke venstrefoten til noe som helst. Ytterst sjelden han går fremover. Hvis han møter motstand virker han alt for treg til å bestemme seg for hva han skal gjøre så det ender med at han enten spiller støttepasning eller som i de aller fleste tilfellene mister ballen. Ut i fra det jeg har sett på U21 laget så har han konsekvent vært lagets desidert dårligste spiller.
Vi må hente mye bedre spillere. Han ser ikke en gang lovende ut.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.11.2016 03:26    Post subject: Reply with quote

Enig enig enig. Sagt det mange ganger jeg og. Haraldseide må vi se bort i fra.
Klikker dersom KI og Hoftun har troen på den spilleren.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.11.2016 09:03    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Haraldseid virker å være ekstremt enfotet. Ser ikke ut som om han er istand til å bruke venstrefoten til noe som helst. Ytterst sjelden han går fremover.

Antar han hinker fremover på høyrebeinet, da?
robbie
Veteran

PostPosted: 16.11.2016 09:14    Post subject: Reply with quote

libido
Veteran

PostPosted: 20.11.2016 13:11    Post subject: Reply with quote

Det er visst ikke så mye mer som skjer på denne kanten, om vi skal tro den ferskeste podcasten til sagbakken og rasmus
Back to top
Norden Lokomotiv
Proff

PostPosted: 20.11.2016 15:28    Post subject: Reply with quote

Som at det ikke blir Haraldseid, eller at det ikke blir noen offentliggjøring før senere?
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 20.11.2016 15:33    Post subject: Reply with quote

Som at det ikke blir noen overgang. Og det ble hintet om at grunnen kunne være at vi er litt i tvil om han er god nok
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2016 RBKweb