English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europeisk superliga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 849
Location: København

PostPosted: 03.11.2018 10:55    Post subject: Reply with quote

Og vist på pay-per-view for beløb kun boksekampe ellers kan opkræve. Og godt er det! Lad dem flytte væk fra den egentlige fodbold og lad dem isolere sig sportslig, økonomisk og endda geografisk. Så bliver det nemmere at ignorere for os andre
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 03.11.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Hadde vært morsomt dersom de dannet ny liga og det gikk rett til helvete.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.11.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

Nok et syvmilssteg bort fra hva fotballen handler om. I en slik liga (utenfor UEFA) vil det naturligvis ikke bli begrensninger rundt eksterne innskudd, slik at sjeikene og oligarkene kan spytte inn så mye de vil. Trøblete fartsdumper som styre og medlemmer kan fjernes for godt. Det blir bare flytting av penger mellom de store, og sky is the limit innad i en slik liga. Storklubb-fotballen har glemt hvem de er til for, og arbeiderklassen/folk flest vil sannsynligvis skyves utterligere ut av stadion slik man ser i England.

Jeg ser gjerne på det meste som rører seg av fotball, men jeg er jaggu glad jeg kun bryr meg om Rosenborg av klubber.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.10.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Da var man på'n igjen: https://www.tv2.no/sport/11722494/

FIFA med ambisjoner om å starte egen superliga.

Får håpe det bare blir med snakket. Kontinentale turneringer får de gjøre som de vil med men jeg ville aldri likt å sett at de største klubbene brøt ut av sine nasjonale ligaer for å bli med på noe slikt. Ville vært triste greier.

Blir i så fall mer en modell etter amerikansk idrett, eller kanskje mer KHL i hockey, hvor man jo har deltagere fra mange land (selv om mesteparten er russiske). Lagene som er med der har jo som oftest ikke eget lag på nasjonalt nivå da de bare satser kontinentalt.


Bare å skrote planene FIFA!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.10.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

Fotballen graver sin egen grav med det der. Vil fullstendig begrave interessen i de største nasjonene som ender opp med B-preget liga, og vil sannsynligvis drepe rekrutteringen på sikt når veien opp til å spille på høyeste nivå plutselig blir ekstremt lang. Og magien ved å få se de beste lagene møtes vil forsvinne helt når det skjer 9 ganger i uka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.10.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Har de ikke langt på vei etablert cup-varianten allerede, da? CL er jo i praksis for de store og rike, mens Europa League er det CL/serievinnercupen en gang var, mens ECL blir UEFA/cupvinnercupen.

Jeg har kommet dit at jeg er mer åpen for en slik løsning. Europeisk fotball er såpass ødelagt av plastklubber allerede at det kanskje kan gjøre det litt lettere/mer fair for de andre om de verste skilles ut i sin egen sandkasse.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 20.10.2020 16:31    Post subject: Reply with quote

Sånn som Solskjær holder på for tiden kan det være en fordel å spille i en liga uten nedrykk 😛
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 20.10.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Kjør på, jeg bryr meg ikke lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Kjør på, tror det store flertallet vil være ytterst lojale til sine favorittlag (som da ikke er blant de store) og så får vi en ny æra i europeisk fotball der vi faktisk får lag som er til for folket i området de bor i.
SÅ får de superrike leke slik de vil.

Jeg vet iallefall hva jeg ville valgt:) Rosenborg! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at UEFA som medlemsforbund blir forbannet dersom FIFA av alle gjør mytteri og etablerer egen europaliga. Men for folk flest er nok ikke arrangøren så viktig.

Det blir et langt mer følsomt emne dersom klubbene blir tvunget ut av hjemlig seriespill for å delta, noe som vel ikke disse ryktene tilsier?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.10.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Det er vel et første steg mot det som blir en Superliga om det er en CL erstatter først. Det jeg ikke forstår er hvorfor disse europeiske klubbene trenger Uefa eller Fifa, hadde jeg vært dem hadde jeg startet uten få grunner til å dele pengene med disse korrupte forbundene.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 21.10.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Er ikke disse jevnlige utspillene også et slags trusselkort før forhandlinger av fordeling av penger i CL og de store ligaene? Syns dette superligaen har dukket opp som trussel i snart 20 år uten noe annet resultat enn at påfølgende forhandlinger i hjemlig liga og CL fordeles mot storklubbene?
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 21.10.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Haha, ja det er litt sånn

"Nei nå bryter vi ut og lager en europeisk superliga helt på ekte denne gangen."

*fem minutter senere*

Breaking: Topp 5-ligaene får med 100 lag i neste års Champions League.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.10.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

Ja. Disse to klubbene ble også nedstemt nylig i en diskusjon angående endring av Premier League
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 21.10.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

Forskjellen nå er at FIFA er involvert. Er vel lei av å vente 4 år mellom hver gang de får lønnsslippen sin. Trodde dog de var nonprofit, og ikke en bedrift som skulle tjene penger.. men jaja. Mye vil ha mer.

En slik liga vil selvfølgelig være døden for CL, noe som er nitrist. De vil altså heller ha en liga hvor de er sikret alt av inntekter selv og aldri kan misse ut på det. Akkurat som i Amerikansk sport. Blir interessant å se når fansen til United og Juventus etc blir lei av å havne på 13. plass i en 'superliga' år etter år, og om det vil ha noen innvirkning på klubbene i det hele tatt. Ideelt så mister flere av disse tilhengere og oppløser som følge (men det er kanskje urealistisk).

Håper uansett UEFA setter hardt mot hardt. Spillere som velger å gå til klubber i en Europeisk superliga kan jo f.eks nektes å spille i regi av UEFA igjen (EM og hva som måtte være igjen av CL/EL/EL2).
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.10.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Pluss at spillerne kan miste muligheten til å spille for andre klubber i UEFA-området som ikke er tilsluttet denne egoistligaen til FIFA.

Tror ikke denne ligaen blir noe av, EUs myndigheter vil nok hindre dette, hindrer fri konkurranse osv. Nasjonale forbund over hele Europa og UEFA vil mønstre opp en kraftig motstand.

Btw:FIFAs klubb-VM er det få som bryr seg om.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 21.10.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

Tror det kan bli vel så spennende som dagens løsning hvor reelt sett kun er 1 . 3 lag i de ulike europeiske ligaene som kan håpe på å vinne seriegull. Slik at en liga hvor langt flere lag kan reelt slåss om seriegull kan kanskje bli vel så interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.10.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

FIFA President Gianni Infantino said on Thursday he is not interested in a European Super League amid reports that some elite clubs were in talks to set up a breakaway competition with the backing of the global football body.

Read more: FIFA President Gianni Infantino not interested in European Super League
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

Outgoing Barcelona President Josep Maria Bartomeu says that the club has accepted invitations to join a much talked about new European Super League.

(...)

"The details of the proposal will be at the disposal of the next Board of Directors and the decision on participation in the competition will have to be ratified by the General Assembly. We (Board of Directors) also agreed on the new format of the new Club World Cup."

Read more: Outgoing Barcelona president says club has agreed to join '$6 billion European Super League'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.10.2020 20:49    Post subject: Reply with quote

Det jobbes virkelig hardt for å ta livet av fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.10.2020 21:00    Post subject: Reply with quote

Fotballen døde for lenge siden dessverre, superliga, ikke superliga jeg sier som Henning. Jeg bryr meg ikke lenger.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 28.10.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

Tror virkelig de største klubbene at det er stas med julaften hver helg?
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 28.10.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Jeg bryr meg ikke. Hadde glemt at det var CL i dag også Smile .
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.10.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Fortsetter denne utviklingen tror jeg at vi på sikt får Royal League på nytt. Ikke som en perifer vinterturnering i tillegg til landenes egne ligaer men som en felles toppdivisjon for de skandinaviske landene. Avstanden til toppen blir for stor og klubbene og forbund kan ønske å henge seg på.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 29.10.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...president-–-sa-at-klubben-har-takket-ja-til-europeisk-superliga-22892963.ece


Barca velger evt denne nye superligaen foran mesterligaen, men vil fortsatt spille PD i Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16  Next
Page 6 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb