RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alex Gersbach
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next

View previous topic :: View next topic  
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2018 20:02    Post subject: Reply with quote

Gersbach er enig med Lens om betingelsene i en treårsavtale fra sommeren av. Men han kan naturligvis fortsatt avslå tilbudet. I så fall må han enten finne en annen klubb som vil betale det som RBK krever eller returnere til Trondheim.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 25.01.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Ble aldri det store, men også selvsagt vanskelig å få selvtilliten som behøves da han aldri fikk tillit over tid.

Bare å ønske lykke til videre!
dags
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke mange unge spillere de siste fem årene som har fått mer spilletid enn Gersbach? At han spilte elendig da han fikk sjansen kan man ikke laste klubben for.
MariusV
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 17:02    Post subject: Reply with quote

Jeg syns har var skarp flere av de gangene han spilte. Driblesterk og rask. Kom seg ofte ut på vingen og forbi backen og la inn.

Mener det er synd at han går, men det er kanskje naturlig i konkurranse med Meling.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Det er vel ikke mange unge spillere de siste fem årene som har fått mer spilletid enn Gersbach? At han spilte elendig da han fikk sjansen kan man ikke laste klubben for.

Ok. Hvem har sagt at klubben skal lastes for det?

Bare stating the obvious, som en mulig forklaring for at han aldri slo gjennom.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 26.01.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Gersbach gikk rett inn på laget til Lens i kveld.
dags
Veteran

PostPosted: 26.01.2018 22:56    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
dags wrote:

Ok. Hvem har sagt at klubben skal lastes for det?

Bare stating the obvious, som en mulig forklaring for at han aldri slo gjennom.

Det er vel det du antyder da du sier at han ikke fikk tillit over tid? Min mulige forklaring for hvorfor han aldri slo gjennom er at han ikke var god nok og ikke grep sjansen da han fikk den.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 27.01.2018 00:46    Post subject: Reply with quote

Det ene utelukker ikke det andre. Gersbach presterte ikke godt nok, men kunne han gjort det, om han hadde fått spilt over lenger tid? Det kan godt hende. Mange unggutter som er avhengig av selvtillit for å få ut sitt potensial.

Det betyr derimot ikke at trenerteamet gjorde noe galt. De gjorde det meste riktig, alle kan tross alt ikke få spilletid i flere sesonger helt til de presterer, som Tobias Mikkelsen.
dags
Veteran

PostPosted: 27.01.2018 01:35    Post subject: Reply with quote

Alle spillere er avhengig av selvtillit. Gode unge spillere griper ofte sjansen når de får den. Få unge spillere får så mange sjanser som Gersbach. Hvis jeg ikke husker feil var Meling ute de fem første kampene i starten av fjorårssesongen.

Ingen bør heller få så mange sjanser som Mikkelsen, og det er vel svært få med slike prestasjoner som får det heller.

Jeg ser hva du mener, men mitt poeng er at Gersbach har fått flere sjanser enn de fleste i hans situasjon får og han grep aldri sjansen.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.02.2018 19:20    Post subject: Reply with quote

Gersbach, who joined second-division Lens three weeks ago, played the full 90 minutes as they upset top-tier club Troye 1-0 at home.

The 20-year-old, and former Sydney FC left back, was loaned to the northern French club from Norwegian outfit Rosenborg in the hope of securing more game time and a 2018 FIFA World Cup berth.

"The fans were incredible," Gersbach tweeted along with a photograph of a happy dressing room.

Read more: Gersbach helps Lens progress to French Cup quarter-finals
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2018 22:39    Post subject: Reply with quote

On the eve of Lens's French Cup quarter-final clash with third division club Les Herbiers, the club's Australian defender, Alex Gersbach, shed some light on the tough reality of trying to forge a career in a foreign country, where learning a language from scratch is as important as learning how to play with your new team-mates.

Shortly after securing a move to the high-profile Ligue 2 club on a six-month loan deal in January, Gersbach was fast-tracked into the first team - an opportunity created by an ankle injury to Egyptian left back Karim Hafez, also at the club on loan.

(...)

"I think they're relatively happy with me," he said.

"There are a few things I need to work on to gel with my winger a bit more, so far it's pretty good. The coach speaks French and not much English so one of the other coaches will translate a bit. There are also a couple of Serbian guys, one Croatian and a Spanish player so the foreign guys help out with the language barrier."

Gersbach is relishing the opportunity to play Cup football this week, a kind draw providing Lens invaluable exposure on the national stage, not that the match will be easy.

"We're in the quarter-final against a third division team so it's a really good opportunity to make the semi-finals of the French Cup, which would be massive," he said.

"I'm not sure what to expect from them. i t is a cup game so anything can happen and they'll be up for it.

"It's a third division team in the quarter-finals of French Cup so they'll be playing the game of their lives. It will be tough."

Read more: Gersbach relishing chance to shine on national stage

Fortsatt 0-0 i kampen.
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.02.2018 19:55    Post subject: Reply with quote

Lens tapte 4-2 på straffer, Alex puttet på sin og gav dem en 2-1 ledelse etter hvert lag hadde brukt to straffeskyttere.

Dog scoret Les Herbes eller hvaforno på alle sine resterende mens Lens brente sine to neste dermed tok cupeventyret slutt for denne gang.

Spennende å følge litt med på cupen i Frankrike, ofte jallalag som tar seg til finalen og faktisk også vinner!
larsarus
Legende

PostPosted: 28.02.2018 20:46    Post subject: Reply with quote

Spør Sogndal om det å gå for straffekonkurranse mot antatt svakere motstand...
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2018 23:26    Post subject: Reply with quote

Redaksjonell omtale:

With neither side able to reak the deadlock after extra time, the Australian stepped up to convert his side's second penalty. But the effort was in vain, Saint Herbiers completing a stunning victory 4-2 to advance to the semi-finals.

Read more: Lens crashes out of French Cup on penalties
2mas
Sjef

PostPosted: 09.03.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Socceroos left-back Alex Gersbach is looking forward to working with one-time mentor Graham Arnold when the Sydney FC manager takes charge of the Socceroos following the 2018 World Cup in Russia.

(...)

“When I first came to Sydney FC, I was 16, 17 years old and then Arnie took over as coach,” he added.

“That first season he gave me an opportunity and was playing me every week when I was 17 years old, showed massive faith in me and gave me the confidence to play well for Sydney.

“I can’t thank him enough for that faith he gave me and as a young player, it’s really important to have a coach that believes in you, even when you’re so young.

“That’s really helped my career so far.”

Read more: “I can’t thank him enough” – Alex Gersbach looks forward to Graham Arnold reunion
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2018 17:59    Post subject: Reply with quote

Prêté au RC Lens lors du mercato hivernal, Alex Gersbach dispose d'une option d'achat dans son contrat mais le latéral gauche n'est pas certain de rester une saison supplémentaire chez les Sang et Or selon nos informations.

Alex Gersbach pas certain de rester au RC Lens la saison prochaine

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med (forståelsen av) oversettelsen, men tolker det dithen at det er størst sjanse for at han ikke blir værende i Lens.
suruk
Rutinert

PostPosted: 14.05.2018 22:48    Post subject: Reply with quote

Kommer han tilbake RBK nå da? Kan sikkert bidra bedre på venstrekanten enn Rafik
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.05.2018 01:06    Post subject: Reply with quote

Ikke VM på Gersbach nei. Ante meg da han ikke har fått noe spilletid for Australia.

Så får vi se hvor han ender opp, vil tro det blir ny klubb på han i sommer.
hello
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 01:12    Post subject: Reply with quote

Blir nok helt sikkert solgt, med mindre Meling forsvinner og han kommer tilbake til hans rolle. Vi har allerede en backup i Amundsen.
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 15.05.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har tro på Gersbach, håper han kommer tilbake
Macha
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Gersbach sitt problem den siste tiden hans i RBK var mangel på selvtillit. Han har spilt relativt mye for en klubb som har et respektabelt gjennomsnittlig tilskuertall på 23 000. Det er lov å håpe han kommer tilbake med fornyet selvtillit og driv.
pfff
Senior

PostPosted: 15.05.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

Prøver å børste støv av 25 år gammel skole-fransk Smile Gersbach er ikke optimistisk med ranke på å få bli i Lens - verken ved kjøp eller nytt lån. Står ikke klart hvorfor, men tolker det til at Lens ikke er så interesser, heller enn at RBK vil ha han tilbake

Kanskje vi kan sende han på kurs i Ranheim ut året?
larsarus
Legende

PostPosted: 15.05.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Tipper Ranheim sin trønder-profil gjør et sånt lån uaktuelt. Spesielt nå som trønder-satsningen har vist seg å fungere så bra...
Fusion
Veteran

PostPosted: 15.05.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Da ser det ut som Alex og fruen er i Trondheim igjen i følge Instagram. Skal tru om han får noen kamper fremover?
Henri
Legende

PostPosted: 15.05.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Han er vel ikke i den påmeldte Eliteserie-troppen?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next
Page 32 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb