English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alex Gersbach
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 07.08.2018 21:12    Post subject: Reply with quote

Veldig god spiller basert på hva?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 07.08.2018 21:21    Post subject: Reply with quote

Basert på hvor god han har vært for oss i 4-1-5 stilen. Kan bli enda bedre når laget spiller bedre og han blir litt eldre. Potensial i han.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.08.2018 21:23    Post subject: Reply with quote

Han må forbedre innleggskvaliteten kraftig hvertfall. Den er sikkelig dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 07.08.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

Han har et visst talent, men det han har vist hittil har etter min mening vært veldig svakt. Særlig synes jeg han mangler spilleforståelse og orienteringsevne i forhold til både ball og mot- og medspillere, noe som igjen går ut over pasningsspillet hans som er meget svakt. Vi får se om han griper sjansen under den nye treneren og om han har utviklet seg på noen av disse områdene i løpet av utlånsperioden. At de ikke benyttet seg av kjøpsopsjonen gir meg ikke store forhåpninger til det, men det hadde vært fint hvis Gersbach kan motbevise mine bange anelser.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 07.08.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe særlig tro på at han kommer. Så vidt jeg husker er han vel trebeint.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.09.2018 14:31    Post subject: Reply with quote

Nå får vi se hva Alex er laget av.
Det dukket nå opp en skade på Melli som gir ham en unik mulighet til å overbevise klubben, medspillerne og fansen at han er en back som vi kan satse på.

Make or Break?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
domis
Senior


Joined: 11 Aug 2014
Posts: 179

PostPosted: 28.09.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg synes han har vært til tide dårlig og utstråler usikkerhet her fra til en planet forbi månen, har jeg trua hvis han får tilstrekkelig med spilletid og får jobbet litt med det mentale.

Han trenger nok flere kamper enn tre på rad for at han skal komme på det nivået jeg tror han besitter. Men ja, lukter litt make it or brake it av dette.

HÃ¥per han skinner som et juletre.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 28.09.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

Om han ikke er god nok nå, er han ikke god nok til å være i troppen. Håper han svarer.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 30.09.2018 23:53    Post subject: Reply with quote

DA er jeg overbevist.

Om Alex får remmer til å se ut som Ronaldinho så er det bare å erkjenne at vi må ha ny back.

FORFERDELIG kamp.

Noe av det verste jeg har sett av noen venstreback og til og med Ball som ble byttet ut for Bolton da Ronaldo dribbla ham svimmel gjorde det bedre og det var helt sykt å se på...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 01.10.2018 01:51    Post subject: Reply with quote

Kan dette ha noe med den at "nye" rollen til venstrebacken i rbk ikke passer Alex? Han gjorde mange forsøk på å drive innover i banen når han er en back som er god på å løpe til dødlinja å legge ball inn foran femmeteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 01.10.2018 01:59    Post subject: Reply with quote

Prøv han på vingen. Fyren har ingen defensive fibre i seg
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 01.10.2018 07:14    Post subject: Reply with quote

God kamp sist, dårlig kamp nå. Fikk lite hjelp av Jebali og Konradsen, men blir uansett utspilt. Ikke noe å avskrive ham for. Synes forøvrig han unngikk panikk, til tross for at Molde hadde bestemt seg for å kjøre hardt på hans side. Denne kampen var rett og slett elendige forhold for en offensiv back.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.10.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett mange fotballkamper i mitt liv og aldri sett en back så dårlig før.. Jo kanskje det handler om rolleløsning, men han ble jo regelrett utspilt deluxe av Remmer, en helt ok wingback om enn det. Jeg har alltid likt Alex, minner meg om en typisk RBK back på overlapp, men selv om han hadde dårlig arbeidsforhold så var det jo helt rævva defensivt. Om han kommer sterkt tilbake så hadde ingenting gledet meg mere, men det tar uansett ikke bort de 90+ jeg så i går, som var det verste jeg har sett av en back. Hele laget var forferdelig så hva som ble sagt før kampen og i pausen av trenerapparatet er det eneste som er verre enn den prestasjonen gutt app banen sto for.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.10.2018 11:39    Post subject: Reply with quote

Jo, du har sett en dårlige back før. Han spilte på motsatt side i går.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.10.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Jo any, men defensivt synes jeg Alex var det verste jeg har sett. Det var jo aitostrada! Asså Remmer e rikke så vanskelig å stoppe som det så ut i får. I det minste med Heden så har vi ingen forventninger...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.10.2018 12:07    Post subject: Reply with quote

Allerede for omtrent 2 år siden var jeg her på forumet i en diskusjon om hvorvidt Gersbach holder nivået eller ikke. Enkelte påpekte at han var en god "gammel" RBK-vingback som kom på overlapp og kunne legge inn. De sa at han bare trengte litt mere tillitt. Flere av de samme påpekte til og med at de heller ville ha Gersbach enn Meling på backen.

Mitt argument da og som står like fjellstøtt i dag, er at Gersbach overhodet ikke har teknikk og dribleferdigheter. Han har absolutt ingen ferdigheter til å dra av høyt press. I dagens fotball er den ferdigheten like viktig som å kunne svømme når du har satset og stupt ut i havet. Det å kunne dra av det første pressleddet er så essensielt i dagens fotball at det burde blitt innlemmet i læreplanen for den norske småskolen.

Til og med norske barn og ungdommer på satelitt-, sone-, og kretslagsnivå blir instruert i denne elementære overlevelsesferdigheten. Treninger på disse nivåene foregår i store perioder på liten bane, hvor laget som ikke har ballen SKAL stå høyt og nesten mannsmarkere motstanderenes forsvars-, og midtbanespillere. Det er selvfølgelig forbudt å slå lange baller. Keeper skal spille ballen ut til nærmeste forsvarsspiller. De spillerne om ikke mestrer dette, blir vraket og får beskjed om at de ikke er gode nok.

Det er teknikken og dribleferdighetene til Meling som gjør ham til en svært god back, kanskje RBKs beste sammen med Bergdølmo. Begge med teknikk og dribleferdigheter som grunnbasen i spillet. Det er mangel på teknikk og dribleferdigheter som gjør Gersbach til en back som holder 2.divisjonsnivå.
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 05.10.2018 13:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 05.10.2018 13:36    Post subject: Reply with quote

Blir ekstra hjelpesløs da det bare er 1 fot som kan brukes til den enkleste pasning. Men hadde nok vært bedre med flere innhopp. Meling kunne vikarert litt på ving når så mange av vingene var skada.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.10.2018 13:47    Post subject: Reply with quote

Vil ikke ha ham på banen for RBK i det hele tatt! Han får ikke bedre teknikk av å spille kamper. Det er ikke riktig arena å øve på basisferdigheter.

Det å sentre til Gersbach er bingo, man kan aldri stole på at han har kontroll på ballen. Har du sett Gersbach gjøre noe annet enn å slå en lang ball langs sidelinjen når han er under press?

Den "redde-seg-selv" paningen er selvfølgelig kartlagt av motstanderne før de møter RBK. Det er for dem bare å sende en mann i press mot Gersbach og samtidig ha en spiller som plukker opp pasningen langs sidelinjen.

Gersbach = ball tapt.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.10.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

Rett og slett ikke god nok. Men jeg tviler på at Gersbach har noen framtid i klubben. Heldivis,
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.10.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det å sentre til Gersbach er bingo, man kan aldri stole på at han har kontroll på ballen. Har du sett Gersbach gjøre noe annet enn å slå en lang ball langs sidelinjen når han er under press?

Gersbach = ball tapt.


Ikke uenig i totalvurderingen av Gersbach, men når det gjelder å spille ham i rom på venstresida uten medspillere i nærheten, så er jo det en oppskrift på å sette medspillere i trøbbel. Skulle han liksom ha vendt innover og prøvd å drible av seg presset? Reginiussen posisjonerer seg jo ikke engang i støtte, men blir stående 35 meter unna på tvers. Gersbach har 1 mulighet, og det er at De Lanlay gjør seg spillbar oppover sida, og det gjorde han aldri. Det der skjedde flere ganger, men akkurat det er ikke Gersbachs feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 05.10.2018 14:36    Post subject: Reply with quote

Enig. Voldsomt frustrerende å se Gersbach igår men han blir veldig alene, og med få alternativer. Oppskrift på å spille noen dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.10.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

I rettferdighetens navn skal det sies at klubben selv virker å ha innsett at han ikke holder må. Han ble forsøkt "fjernet" i sommer, uten hell, og da blir det i overkant råflott å sitte med to unge utlendinger som backup for spilleren som spiller flest kamper i løpet av en sesong.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 05.10.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

Spilt tre kamper fra start nå uten å imponere. Riktignok ekstremt kamprusten, men burde ha vist progresjon for å overbevise om at det er mer potensiale og hente her. Sandefjord blir nok hans siste kamp da Meling er tilbake etter pausen.

Tenker at han bør erstattes i vintervinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff


Joined: 10 Nov 2007
Posts: 293

PostPosted: 05.10.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Synes han var god mot VIF
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.10.2018 18:30    Post subject: Reply with quote

Sikkert samme nivå som Hedenstad i ES når han får spilt seg varm, men jaggu...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
Page 34 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb