English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hallvar Thoresen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 13:29    Post subject: Reply with quote

Tipper det er Horneland som har varslet at han ikke trenger speider lenger.
Kommer sikkert flere endringer i støtteapparatet fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.11.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe det ikke blir fullt så enkelt som Horneland framstilte det, at vi skal kjøre en ren 'vi vil bare holde på i Norden, og det klarer vi sjøl på youtube'-taktikk (ikke direkte sitat, hehe).

Det er jo i så fall samme logikk som med ZXY: klubben har ikke kompetansen til å gjøre noe med den informasjonen som framskaffes, og da er det helt uaktuelt å bli mer kompetente, man fjerner i stedet all den irriterende støyen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.11.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

Man trenger jo ikke speider for å hente spillere fra Haugesund, Odd og Bodø/Glimt! Ikke vits å ha folk ansatt som man ikke benytter seg av!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 15.11.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Greit at Thoresen også går ut av portene, har ikke satt igjen stort fotavtrykk etter seg. Dog ser jeg at Horneland igjen er ute og kommenterer speiding.
Hvis klubben mener de skal gi enda mer makt og oppgaver til hovedtrener så gjør de en tabbe av episke dimensjoner ved å legge ett langsiktig ansvar på den med det mest kortsiktige perspektivet
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 15.11.2019 15:26    Post subject: Reply with quote

Ingen som ser denne saken i sammenheng med Bjexit og adressasaken om hvordan vi har hentet spillere?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 15.11.2019 15:42    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Ingen som ser denne saken i sammenheng med Bjexit og adressasaken om hvordan vi har hentet spillere?


Ikke usannsynlig det nei, samt at SIB og han var tett sammen. Så at han dro når SIB dro er ikke rart! Men vi har ikke sett noe av han i hele tatt...
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 15.11.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Han har gjort en god jobb siden han ble engasjert i 2016 og vi har nytt godt av hans store nettverk i europeisk fotball, sier Tove Moe Dyrhaug.


Dette må utdypes og eksemplifiseres.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

Tråden er fem sider lang etter tre år. Forteller vel alt om hvor perifer rolle han har spilt og hvor få spennende spillere vi har signert eller vært koblet til i det dette tidsrommet.

Rart egentlig, hvor lite norske klubber legger i scouting.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 15.11.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Quote:
- Jeg vil takke Hallvar for innsatsen i Rosenborg. Han har gjort en strukturert og ordentlig jobb. Vi har den senere tid diskutert scouting-modellen og Hallvar sin rolle slik den har vært opphører. Han har gjort en god jobb siden han ble engasjert i 2016 og vi har nytt godt av hans store nettverk i europeisk fotball, sier Tove Moe Dyrhaug til RBK.no


Skjønner at dette er sånn som man sier osv, men skulle likt å høre på hvilken måte vi har nytt godt av nettverket hans. Vi har konsekvent hentet kjente norske spillere som man kan hente helt uten nettverk overhode, med noen få unntak under Thoresens tid.


Dette leser jeg som ren slakt.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
Junior


Joined: 04 Aug 2017
Posts: 85

PostPosted: 15.11.2019 16:46    Post subject: Reply with quote

Det kan være at HT har svin på skogen, men da må det dokumenteres.

Kan vel være at man rydder før neste sesong og som nevnt: HT har ikke vært veldig profilert. Kan faktisk være at han har hatt mange innspill, men ingen som har fått gjennomslag. Han har vel ikke vært ansatt i klubben, men levert konsulenttjenester gjennom sitt firma?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 17:41    Post subject: Reply with quote

At Thoresen bidro til at de tre nederlenderne havnet i klubben er kanskje sannsynlig?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 15.11.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

Jeg HÃ…PER dette betyr:

"Vi synes ikke Thoresen har funnet riktige talenter til oss"
og IKKE
"Vi har ikke tenkt å hente utenlandske spillere så denne rollen er overflødig for oss"

Frykter det sistnevnte
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 15.11.2019 18:08    Post subject: Reply with quote

Regner med det betyr at Horneland ikke ser behov for stillingen.
For det første vil han kutte troppen fra ca. 31-32 til 20 spillere.
Å få bort 10-12 spillere er ikke gjort i en håndvending, mange er jo under kontrakt 1-2 år til.
For det andre er vel spillerne Horneland vil ha ferdigscoutet. Liten tvil om at klubben med Horneland i førersetet i de to neste vinduene primært vil gjøre nye forsøk på Birk Risa, Zachariassen, Pape Guye og han dopdømte Haugesundspilleren + et par til fra TL som de prøvde å få i vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.11.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Stig Torbjørnsen hadde vel god oversikt over Sør-Amerika og Afrika. Det var for fjernt, så da ble Thoresen, som spesialist på Nederland og (øst)Europa. Nå er vel dette også blitt for fjernt. Horneland tar nok over denne stillingen óg. Trenger jo ikke tid, personalkapital og kunnskaper dersom Trøndelag og Haugesund er de eneste speiderområdene.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.11.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Har de sagt at de skal slanke stallen til 20 spillere? Det er jo alt for lite, to-tre (sannsynligvis flere) av de spillerne kommer jo være enten type Stamnestrø eller prospekter som ikke kommer til å få spille uansett, da har vi 6 spillere som ikke er i førsteelleveren. En av de håper jeg er Østbø. Da har vi altså hele fem utespillere å boltre oss i, hva gjør vi når det kommer skader og suspensjoner?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 15.11.2019 19:34    Post subject: Reply with quote

Ja, 18 utespillere + 2 keepere.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 15.11.2019 19:45    Post subject: Reply with quote

20 spillere er helt greit om det er topp kvalitet på 14 - 15 av dem og de siste 5 er store talenter. Det er ihvertfall ikke noe poeng å ha for mange i troppen på nivået til Valsvik, Lundemo, Hovland, osv. ordinære til dårlige tippeligaspillere uten noe særlig til potensial.

Problemet er at de som setter troppen mangler totalt vurderingsevne på spillernes potensial og evner annet enn "sulten" i blikket.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.11.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Med tjue spillere i A-stallen kan vi ikke gå på sånne skadesmeller som de to siste årene, for da må vi nok budsjettere med å trekke laget fra enkelte kamper. For ikke å snakke om formdupp eller karantene. Med 14 x Jonas Svensson, to keepere og noen talenter skulle det nok gått greit.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 15.11.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

De kan eventuelt jukse litt ved å styrke "akademi-stallen" med noen "overårige" spillere nå som de skal spille 2. divisjon neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.11.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Har de sagt at de skal slanke stallen til 20 spillere? Det er jo alt for lite, to-tre (sannsynligvis flere) av de spillerne kommer jo være enten type Stamnestrø eller prospekter som ikke kommer til å få spille uansett, da har vi 6 spillere som ikke er i førsteelleveren. En av de håper jeg er Østbø. Da har vi altså hele fem utespillere å boltre oss i, hva gjør vi når det kommer skader og suspensjoner?


Det er nok, men da kan du ikke ha spillere som De Lanlay og Helland. Du må ha spillere som aldri er skadet, som elsker å bli pisket på trening hver dag, bli bedre hver dag og har en voldsom sultindeks.

Det betyr vi må kvitte oss med halve stallen. Det er mye daukjøtt som må ut. Andre Hansen og Mike Jensen er blant de. Jeg vet at det er mange som mener det er tull, men de har ikke «sulten» og er ikke motivert nok for å drive laget frem. Dette baserer jeg på de uttalelsene de har hatt i det siste. Andre Hansen som vil ha pause fra Europa og Mike Jensen som mener det meste vi gjør er helt Ok og at folk må forstå hvor vanskelig det er å bryte gjennom lag som ligger bakpå i norsk serie.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 15.11.2019 20:07    Post subject: Reply with quote

Skulle vi få litt skader så kan det jo hende at vi klarer å snuble frem noen talenter fra Salmar Akademiet istedenfor å kaste vekk verdifull spilletid på Gustav Valsvik; Lundemo eller Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 15.11.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Thoresen forsvinner altså ut fra klubben omtrent like stille og intetsigende som hans bidrag har vært.


Tror jeg har gått glipp av noe ... har Thoresen vært her?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 15.11.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:


Men de har ikke «sulten» og er ikke motivert nok for å drive laget frem. Dette baserer jeg på de uttalelsene de har hatt i det siste. Andre Hansen som vil ha pause fra Europa og Mike Jensen som mener det meste vi gjør er helt Ok og at folk må forstå hvor vanskelig det er å bryte gjennom lag som ligger bakpå i norsk serie.


Å bruke Andre Hansens uttalelse som grunnlag for å tolke hvorvidt han er sulten nok på videre suksess eller ikke synes jeg er litt tynt. Jeg tolket den uttalelsen mer som et knuff i siden på spillegruppa, som å si at "hvis dere spiller med så lavt engasjement som dere viser nå om dagen, så er dere kanskje ikke så opptatt av å spille i Europa neste år", altså internt rettet retorikk.

Jeg kan dels være enig i kritikken av Mike, fordi den holdningen der skinner også gjennom på banen. Det betyr ikke at jeg mener at vi bør kvitte oss med fyren, da jeg tror at engasjementet hans kan stige når vi får en ny pre season og kanskje viser oss fra en bedre side i starten av neste sesong, noe jeg tror vi gjør.

Jeg er usikker på om han bør være kaptein neste år, da jeg synes at hans engasjement og trykk varierer i for mye i takt med resten av laget, noe som kanskje ikke kler kapteinsvervet i et lag som møter litt motgang. Hansen bør bli kaptein neste år. Han har mentalt driv, er høyt respektert i spillergruppen og er vår beste spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.11.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Så den eneste måten talentene i klubben skal få spilletid er hvis vi går på anoreksi-slankekur og får en haug med skader som i fjor? Skjønner godt at Heerkes dro jeg. Det ble vel bare herk å kjempe motstrøms hver dag.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 15.11.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Montana wrote:
Thoresen forsvinner altså ut fra klubben omtrent like stille og intetsigende som hans bidrag har vært.


Tror jeg har gått glipp av noe ... har Thoresen vært her?


Hehe..godt spørsmål.

Så skal det vel legges til at nederlandske talenter med bra ferdighetsregister ikke er det som matcher best med Hornelands pælm og spring filosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb