English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2024
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2023 19:33    Post subject: Nye spillere 2024 Reply with quote

Historikk:
2023, 2022,2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007 og 2006

Sommervinduet 2023

Inn:
Adam Andersson (Randers, låneretur)
Noah Holm (Reims, låneretur)
Emil Frederiksen (Sønderjyske)
Mikkel Ceide (Kristiansund, låneretur)
Ole Selnæs (Zürich)

Ut:
Marius Broholm (Kristiansund, lån)
Kristall Ingason (Sønderjyske)
Oscar Aga (Fredrikstad, lån)
Agon Sadiku (Start, lån)
Morten Bjørlo (HamKam, lån)
Sam Rogers (Lillestrøm)
Carlo Holse (Samsunspor)

Vintervinduet 2023

Inn:
Isak Thorvaldsson (Breidablik)
Rasmus Wiedesheim-Paul (Helsingborg, låneretur)
Vebjørn Hoff (Odd, låneretur)
Ulrik Yttergård Jenssen (Nordsjælland)
Santeri Väänänen (Helsinki)
Morten Bjørlo (HamKam)
Jayden Nelson (Toronto)
Oscar Aga (Elfsborg)
Agon Sadiku (Honka)

Ut:
Renzo Giampaoli (Boca Juniors, låneretur)
Pawel Chrupalla (Wisla Plock, lån)
Victor Jensen (Ajax, låneretur)
Casper Tengstedt (Benfica)
Mikkel Ceide (Kristiansund, lån)
Stefano Vecchia (Malmö)
Vebjørn Hoff (Lillestrøm)
Rasmus Wiedesheim-Paul (HamKam, lån)

Si fra om jeg har glemt noen.


Last edited by 2mas on 06.09.2023 21:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.09.2023 20:50    Post subject: Reply with quote

Ti spillere som er bosman 1/1-25 bør vel selges eller resigneres vinteren 2024. Hva klubben klarer der setter føringer for mye av hva som kan hentes til klubben av nye spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 01.09.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Hvem er de 10?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.09.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Dessuten bør vel Agon og Oscar selges....

Last edited by josinho on 01.09.2023 21:53; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.09.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Hvem er de 10?


De ti er: Adam, Jonathan, Markus, Mikkel, Eddie, Pawel, Morten, Olaus, Rasmus, Noah
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2023 22:29    Post subject: Reply with quote

Av de 10 så er det vel fort bare Noah, Rasmus (om han fortsetter slik han har startet i comebacket), Markus og muligens Mikkel som vi virkelig bør ha med.

Både Agon og Oscar bør satses på.
Begge har X-Faktor, selv om man ikke nødvendigvis har fått det fram i vondballen i år.
Unge, talentfulle og selvfølgelig vil de vokse med tillit og kamptrening.

Nå har riktignok ikke Agon prestert all verden i KrSand ennå men han har da fått med seg noe.
Husk det er ikke bare bare å komme midt i en sesong og skulle prestere i en ny første 11er der du ikke kjenner noen ei heller spillemønster
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 01.09.2023 23:14    Post subject: Reply with quote

Hvilken X-faktor mener du disse to har?? Aga må være den gråeste spissen i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.09.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

Av den tierbanden der så kan Andersson og Augustinsson være verdt å beholde. Markus bør jo være det og er vel sannsynlig at Maalen ønsker ham tilbake på midten hvor han hører hjemme. Noah er verdt å prøve å få orden på, tror jeg, men også like greit å selge hvis det kommer et småpent bud i vinter, også ikke spesielt interessant å satse på en såpass skadeplaget spiller hvis han ikke forlenger.

Av resten så tror jeg Bjørlo, Skarsem og Tagseth kun har verdi som stallfyll og det er nok litt derfor man er interessert i Alte, de to siste har ikke overbevist, så da er det like greit å få inn et annet fjes som kanskje tar det nivået Skarsem og Bjørlo ikke har funnet fram, Tagseth skulle jeg helst se mer av på indreløper enn vi har sett av Skarsem.

Chrupalla og Ceide kan det være greit å få sett hvor gode de er først, RWP tror jeg ikke har noen framtid i RBK på sikt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 02.09.2023 09:43    Post subject: Reply with quote

Skarsem og Tagseth er trøndere, det må man ikke glemme. Tross alt det første man ser etter på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 02.09.2023 10:34    Post subject: Reply with quote

Å ha en lokal forankring i spillergruppa og utover i klubben, tror jeg er viktig. Selv om påstanden over er feil, og kun en mishagsytring som blir gjentatt til det kjedsommelige.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 02.09.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Enig i at man må ha lokal forankring i spillergruppa. Men det må være spillere som er gode nok. Sånne ett var gjerne de to ovenfor dårlige eksempler, for de har kvaliteter som gjør at de kan bidra på banen. Det har derimot vært litt for mange Stamnestrøer og Per Verner Rønninger (eksempler) opp igjennom tidene.
Mange av de beste trønderske talentene velger andre klubber i Norge. Nå har vi noe på gang i Nypan, Røsten, Holte og Broholm. Jeg er temmelig sikker på at Akor Adams hadde vært øverst på blokka da han spilte i Sogndal om han hadde vært trønder. Klubben må bli best på spillerlogistikk, om man skal tilbake på toppen i Norge. Nå er vi nærmere nedrykk på akkurat den fronten. Faktisk er det klubber i OBOS som har bedre spillerlogistikk enn oss.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 02.09.2023 11:39    Post subject: Reply with quote

Tagseth kan vell fort forsvinne tenker jeg.
Vet at iallefall en Portugisisk klubb har sett på ham, og er det reel interesse så går han vell fort ut kontrakten og signerer lengere sør, noe som jeg tror er helt greit for alle parter (desverre).

Bjørlo regner jeg også med forlater oss da han ikke er happy med lite spilletid og aldri i verden er god nok til å forsvare en startplass.

Adam tror jeg også drar, for jeg tror ikke vi bruker kvoteplass på en svenske som egentliig ikke bringer noe spesielt til bordet, da kan vi heller bruke Cornic/Reitan.

Jonathan kommer nok til å bli undersøktt opp og i mente og må nok vise noe spesielt om vi skal tørre å signere ny kontrakt med ham. Det kan bikke begge veier avhengig av X og Y.

Ceide hvis han har utrviklet seg kan nok fort få ny kontrakt.

Holm er det jo utelukkende ???? bak så det gjennstår å se. Har en følelse om at han fort kan forsvinne.

RWP likedan, men kommer nok mere an på hvilken rolle han aksepterer og logistikk rundt troppen.

Skarsem får nok kontraktsforslag nærmest utelukkende fordi han er potet og egenprodusert.

Pawel aner jeg ingenting om what so ever, men kan nok fort signere for en polsk klubb.

Markus tar jeg forgitt det forhandles hardt med og at han ses på som midtbanespiller med edruelig lønn (Bidra til å reise kjerringa).

Det blir nok store forandringer inn mot neste sesong uansett med flere juniorer som banker på døra. Holte, Moan x2, Reitan-Sundet m.fl, og jeg tror det blir lagt en ny strategi der vi skal forsøke å få opp flere egene spillere og satse mere på ekstremferdigheter offensivt da dette virker å gi voldsomme avkastninger økonomisk (Smart).

Blir spennende å følge med Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.09.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Så er det nok også et poeng at den gjennomtrekken i stallen har vært meget drøy, er jo typisk 15 på inn og ut liste per år i det siste (men en del er jo inn og ut på lån og slikt), så kan med fordel begrense særlig de på inn-lista.

Man har lagt seg til en lei uvane av at man henter spillere som ikke en gang får sjansen til å vise seg verdig, og ellers ser ut til å hente utifra en vag rapport om at spiller X er ganske god og kan spille i posisjon Y uten en tanke om hva slags rolle i laget han skal passe inn i og om han har komplementære ferdigheter til de vi allerede har eller bare er mer av det samme.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 04.09.2023 12:00    Post subject: Re: Nye spillere 2024 Reply with quote

Quote:
Si fra om jeg har glemt noen.


RWP tilbake fra lån i Kamma i sommervinduet
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 291

PostPosted: 04.09.2023 12:10    Post subject: Reply with quote

To nye kvalitetsmidtstoppere med fart og fysikk
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 156

PostPosted: 04.09.2023 16:37    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt enig med trenger bare 1,Røsten kommer til å bli konge
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 291

PostPosted: 04.09.2023 19:03    Post subject: Reply with quote

Mulig det, men uansett sikkert at vi trenger klasse bak. Umulig å lykkes i serien eller Europa uten å ha solide midtstoppere. Det har vi ikke hatt på en god stund og det vises..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.09.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Laget savner en Mike Jensen, en Hoftun, en Stadsgaard, en Prica, en Sapara, en Berg, en Iversen m.fl. Spillertyper som har spisskompetanser og stiller krav både til seg selv og medspillerne sine. Så ikke en spiller som tok tak i situasjonen og manet til innsats og kamp mot Tromsø. Ikke en. Alle gikk rundt og hang med hodet som om de var i sin egen begravelse.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 04.09.2023 21:29    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Så ikke en spiller som tok tak i situasjonen og manet til innsats og kamp mot Tromsø. Ikke en. Alle gikk rundt og hang med hodet som om de var i sin egen begravelse.

Tja, det er kanskje ikke så rart?

Spillere med ekstremferdigheter kvitter vi oss med så fort vi klarer, fordi de ikke tåler treningsbelastninga eller ikke passer inn i det taktiske systemet eller noe i den dur.

Det vi sitter igjen med, er en gjeng spillere som 1) ikke har ekstremferdigheter, 2) ikke er vant til å vinne, 3) dermed ikke vet hva som skal til for å vinne, og 4) har såpass ungt alderssnitt at de gjerne presterer ujevnt selv i gode perioder.

Jeg ser mye skepsis her inne mot å hente tilbake spillere som skal komme hit for å avslutte karrieren. Jeg mener dette er fundamentalt feil: det er nettopp spillerne som har vært utenlands og har prestert på et høyere nivå vi mangler i denne troppen. Jeg tviler på at vi hadde gjort det like bra i CL 2007 om vi ikke hadde hatt de hjemvendte spillerne Kvarme, Riseth og Iversen i troppen, i tillegg til Strand og Basma. Fem spillere, snittalder over 34 år, som hadde vunnet medaljer og pokaler i massevis, visste hvor mentaliteten må ligge hvis man vil lykkes, og som var vant til å ta i et tak og stramme opp nykommerne. I dag har vi ikke mange slike signalspillere, det trengs gjerne minst en i hver lagdel. Jada, vi har Ciljan og Henriksen, men førstnevnte var aldri noen ledertype til å begynne med, og sistnevnte er langtidsskadd.

Laget som startet mot Tromsø hadde en snittalder på 24,36, midtbanen 19,6. Der ligger selvsagt ikke hele forklaringen på prestasjonen, Men det er et stort ansvar å legge på unge skuldre å forvente at de skal klare å skru om og korrigere kampplan og mentalitet etter en elendig første omgang. Det er noe som blant annet kommer med erfaring, og å ha ledestjerner rundt seg som har vært i samme situasjon hundrevis av ganger før. Mangler man disse, blir det fort til at man begynner å henge med hodet og resignere litt.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
kenfred
Junior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 13

PostPosted: 07.09.2023 19:13    Post subject: Reply with quote

Leste ett sted at Rosenborg var ute etter Stefan Johansen, men finner ikke igjen artikkelen. Noen som vet om det er reelt?
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 07.09.2023 19:35    Post subject: Reply with quote

Hæ? D håper jeg ikke stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 07.09.2023 20:10    Post subject: Reply with quote

Vi har vel veldig lite behov for Johansen nå. Om ikke Maalen er helt inkompetent og tenker at Henriksen skal fortsette som stopper når han er tilbake. Henriksen skal tilbake på midtbanen. Prosjekt omskolert høkkertball må være over.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 07.09.2023 20:11    Post subject: Reply with quote

kenfred wrote:
Leste ett sted at Rosenborg var ute etter Stefan Johansen, men finner ikke igjen artikkelen. Noen som vet om det er reelt?


Stefan Johansen faktisk.. Grøss og gru 😵‍💫😮😩
Tror nesten du mÃ¥ ha hatt et mareritt mens du sov her assÃ¥ 😉
Det kan jo forklare hvorfor du ikke finner noen artikkel på saken. Det kan aldri ha vært noe reelt ( takk og pris )
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 08.09.2023 14:10    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter hinter til større satsning, så kommer mye bedre spillermatriell in til mot neste sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.09.2023 14:26    Post subject: Reply with quote

Hvor gjør han dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb