English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2018
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rosenvingen
Junior

PostPosted: 20.07.2017 17:07    Post subject: Reply with quote

Hvis nå RBK drar til Europa og Hedenstad blir litt sliten eller skadet; hvem bytter vi innpå da? Jeg ville sett Reitan som det mest naturlige valget her. Går vel an å spille med Meling, men da blir Skjelvik byttet fra stopperplass. Joda, det går, men jeg synes da det er greit å ha to reinspikka venstre backer på laget. Synes ikke noe om denne overgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 17:25    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke sagt at Rasmussen også kunne være backup på høyreback når han ble hentet? Uansett blir det kanskje litt rart ja med Meling på VB (som kan spille HB), Skjelvik som midtstopper (som er en kurrant VB), og Rasmussen på HB (som egentlig er midtstopper).
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes at Reitan var nok god til å fortjene en sjanse på førstelaget. Men det er fortid nå.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 20.07.2017 19:37    Post subject: Reply with quote

Blir vel Midtsjø igjen.
Back to top
Rosenvingen
Junior

PostPosted: 22.07.2017 15:23    Post subject: Reply with quote

Kan noen si litt om hva som sto som grunn til at Erlend dro? ser at det er en betalings-adresse-artikkel.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 22.07.2017 15:42    Post subject: Reply with quote

Artikkelen handler først og fremst om hvorfor det ble Bodø/Glimt og ikke Ranheim når han først skulle leies ut. RBK er knapt nevnt bortsett fra at høsten i fjor ikke har blitt fulgt opp med særlig spilletid i konkurranse med Hedenstad. Han sier at Glimt er en større og mer profesjonell klubb enn Ranheim, og han mener det er godt med noe nytt, å flytte fra familie, venner og kjæreste for å bli mer voksen. Ranheim var aldri nevnt, noe Ranheim sutrer litt over.
Back to top
Bendtner Rodriguez Jr.
Veteran

PostPosted: 22.07.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Spesielt at Glimt lot Reitan sitte på benken hele kampen, burde i det minste fått komme inn.
Back to top
Sliter
Rutinert

PostPosted: 29.07.2017 18:51    Post subject: Reply with quote

Dahl Reitan kan like greit bli kalt tilbake. Vi har større behov for backup en Glimt.
Jeg tror han hadde fått flere kamper for oss en Glimt.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.07.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke påstå at jeg kan for mye om reglene, men jeg tror det er sånn at det ikke går an å kalle tilbake spillere fra utlån.

Synd om han sliter benken i Bodø også. Får håpe han klarer å slå seg inn på laget om ikke lenge.
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 30.07.2017 07:45    Post subject: Reply with quote

Igjen; merkelig lån når vi har et klart førstevalg og en god nok backup. Vanskelig å se at EDR skal få spilletid om det ikke kommer skader eller suspensjoner. Kjøper historien om miljøskifte, men det er sikkert andre Oboslag som trenger en lovende høyreback og hvor det er større sjans for å få spille?
Henning
Legende

PostPosted: 30.07.2017 09:41    Post subject: Reply with quote

Ranheim var vel interesserte, men RBK og/eller EDR foretrakk Glimt. Forhåpentligvis spiller han seg inn på Glimt-laget, hvis ikke er han dårligere enn jeg trodde.
Back to top
Skeptix
Rutinert

PostPosted: 13.08.2017 13:33    Post subject: Reply with quote

Starter for Glimt borte mot Elverum (med Solli på benk) kl 15. Sendes på Eurosport.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.08.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

– Jeg var forberedt på at det kunne ta litt tid å komme inn i laget, men jeg stoler på at jeg har tatt rett valg og at de samtalene jeg har hatt med Aasmund stemmer, forteller høyrebacken.

I debuten sist ble det 5–0 mot Arendal. Denne helgen ble det 4–0 mot Elverum og Glimt-forsvaret kunne dermed prise seg lykkelige over nok en null i banken.

(...)

– Jeg ønsket meg bort fordi jeg ville spille. Det er tøff konkurranse i klubben, men jeg er kommet godt inn i gruppa og føler jeg fikk vist litt av det jeg står for i dag, forteller Reitan som i tillegg til å spille seg inn i Glimts førsteellever også vil inn på landslaget.

– Jeg har et mål om å etablere meg på U21-landslaget. Da må jeg spille og det har jeg et mål om å gjøre her.

Les mer: Holdt nullen i debuten: – Har mye mer å gå på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 15.08.2017 07:46    Post subject: Reply with quote

Han stoler på at de samtalene han har hatt med treneren stemmer... Smile
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 25.08.2017 12:19    Post subject: Reply with quote

Håper og tror vi har en mulighet til å hente Reitan tilbake fra lån. Nå som kampbelastningen blir enda større og overgangsvinduet stengt, så trenger vi å fylle opp stallen.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 25.08.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Går ikke. Er vel ikke lov å hente tilbake spillere når vinduet er stengt i Norge mener jeg og selv om de kunne det så ville han jo ikke vært registrert for spill i Eliteserien.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 31.08.2017 12:28    Post subject: Reply with quote

Synes han heller skulle blitt lånt ut til feks Sogndal,for å fått spille ES..
.Han beviste jo i fjor at han kunne levere i ES.
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 31.08.2017 12:49    Post subject: Reply with quote

ES er ikke nødvendigvis så ræva at vi kan låne ut talentene våre i 6 måneder uten noen kjøpsopsjon, og så forvente at de skal få spilletid. Det må i så fall være typ Viking eller Sogndal og i tillegg må de være litt desperate etter akkurat den posisjonen. Ligger mye penger i å gi talenter en kan selge spilletid.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2017 13:52    Post subject: Reply with quote

Så har det også litt med rolle å gjøre. I Bodø-Glimt har han en rolle som er veldig mye likere RBKs ving-back-rolle, enn hva de opererer med i Sogndal. Sogndal er også et definitivt bunnlag i ES, mens Glimt er soleklart best i OBOS. Jeg tror treningshverdagen er mye lik (selv om motstanden selvsagt er bedre for Sogndal), men i Bodø får Dahl Reitan øvd på offensiv og angrepsvillig fotball slik vi også streber etter i RBK, i stedet for en ganske baktung og fysisk fotball som tvinger seg frem i saftbygda.
varg88
Proff

PostPosted: 31.08.2017 16:56    Post subject: Reply with quote

Men offensivt er han allrede ganske god, kanskje hadde det vært lurt å øve seg mye på det defensive i f. eks. Sogndal hvis ikke de klassiske RBK-back-ferdighetene lider under dette.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 31.08.2017 17:09    Post subject: Reply with quote

Spørs om Reitan blir med Glimt opp i ES, lurt viss han får spille. Viss ikke bør han hentes heim evt lånes ut til noen andre. Reitan er en spiller som må satset på av RBK! Vi trenger noen "local lads"!
Back to top
are
Junior

PostPosted: 31.08.2017 18:20    Post subject: Reply with quote

Jeg innbiller meg at Kåre, i et intervju etter Ajax hjemme, ble konfrontert med at det begynte å bli tynt med trøndere i stallen når Midtsjø var så godt som bekreftet på tur til AZ. Mener å huske at han svarte at de har en i Bodø som de skal hente hjem igjen.
Mulig Reitan er med i planene for neste år?

Første innlegg. Woop Woop
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 31.08.2017 18:38    Post subject: Reply with quote

Velkommen!

Dahl Reitan er egentlig en litt kinkig sak. På den ene siden både trenger og fortjener han å spille kamper, men det begynner å bli tynt med backup på høyreback, spesielt når Midtsjø er borte. Vi trenger han egentlig her, men han trenger kanskje å være et annet sted.
robbie
Veteran

PostPosted: 31.08.2017 18:49    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
Men offensivt er han allrede ganske god, kanskje hadde det vært lurt å øve seg mye på det defensive i f. eks. Sogndal hvis ikke de klassiske RBK-back-ferdighetene lider under dette.

Nja. Han er flink til å løpe opp og ned. Men han har en del å gå på når det gjelder pasningskvalitet, innlegg og bevegelsesmønster.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 31.08.2017 20:12    Post subject: Reply with quote

Det synes jeg faktisk han er ganske bra på. Det jeg synes han sliter mest med er plassering, avstand til motspiller en mot en og sideforskyvning defensivt. Det gjelder forsåvidt alle backene våre.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2018 RBKweb