English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

God løsning. Mer spilletid enn hos oss, men i en klubb han kjenner og et spillemønster som er sammenlignbart.

Anser dette som "siste sjanse". Er 22 år når han eventuelt kommer tilbake, og har han ikke tatt tilfredsstillende steg da, ser jeg ikke all verdens poeng i flere utlån. Da får han eventuelt finne seg i å være ren backup hos oss, eller skifte beite permanent.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2019 15:22    Post subject: Reply with quote

Erlend Dahl Reitan spilte sin første hele kamp for vinteren i 2-0-seieren mot Brann.

Etter kampen var det en sliten trønder, som kunne smile bredt.

- Hvordan føles det nå?

- Vondt. Fy faen så vondt jeg har i kroppen nå. Men det er en deilig følelse. Nå har vi vært en fin leir for min del. Jeg har fått to kamper i kroppen, og føler at jeg er på gang igjen. Jeg har mistet mye tid, så det gjør godt å få spilt, sier Erlend Dahl Reitan.

Han var tilbake på banen mot Vålerenga, og fikk spilte den eneste omgangen Glimt har tapt så langt i vinter (1-3 til pause).

Mot Start fikk han 45 minutter, før det altså ble 90 i solsteiken mot Brann.

- Det ble litt stygt når jeg var tilbake mot Vålerenga. Så det smakte godt med seier mot Brann. Det er et bra lag, og selv om vi ble presset til tider, så var det solid, slår trønderen fast.

Les mer: Erlend: - Fy faen så vondt jeg har i kroppen nå!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2019 15:13    Post subject: Reply with quote

Hva som skjer etter 2019-sesongen vet han lite om.

- Jeg har ikke hørt noe fra Rosenborg eller Glimt. Jeg har kontrakt med Rosenborg ut 2020. Situasjonen er litt spesiell, jeg ser det. Men, nå nyter jeg bare det å få være på et lag som spiller god fotball og presterer godt i serien. Jeg har hatt mitt soleklart artigste fotballår i år, smiler den robuste høyrebacken.

(...)

Han innser at situasjonen hans er spesiell. Erlend Dahl Reitan stortrives i en klubb han er på lån til. Han skulle gjerne visst hva neste sesong bringer, men han lever godt i det uvisse.

- Det gunstige for min del er at Rosenborg trolig må ta et valg. Enten så må de satse på meg, eller så må de selge. Jeg blir 22 år neste sesong og jeg må spille fotball for å utvikle meg videre. Jeg krever ingen fast plass. Men jeg krever en fair konkurranse.

- Hvor ønsker du selv å være?

- La meg svare på følgende måte: Jeg vil mye heller være her slik jeg har det nå, enn å gå tilbake til Rosenborg å ha det som da jeg var der sist.

Les mer: Erlend Dahl Reitan: – Jeg har hatt mitt soleklart artigste fotballår i år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 12.08.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som en spesiell situasjon i det hele tatt. Han ble lånt ut for å spille og utvikle seg. Han kommer tilbake til Trondheim for å ta opp kampen om plass i kamptropp som alle andre vil jeg tro.. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5314

PostPosted: 12.08.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

Håper ikke det blir en ny Sørloth-historie
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 13.08.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Sliter med å se at han skal kunne ta plassen fra Hedenstad som virkelig har gjort det bra hittil i år. Ideelt sett hadde e-cup gjort Hedenstad lekker for andre klubber slik at Reitan smidig kunne tatt plassen - om han har nivået inne. Fint økonomisk og vi får enda en trønder på laget. Men det skjer neppe.
Back to top
View user's profile Send private message
JER
Senior


Joined: 15 Aug 2017
Posts: 168
Location: Østfold

PostPosted: 13.08.2019 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg ble ikke direkte imponert over hans involveringer før han dro til Bodø Glimt, så håper vi klarer å holde på Hedenstad så lenge han presterer som nå. Reitan med spilletid og progresjon vil være et bra alternativ for RBK i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 19:57    Post subject: Reply with quote

Ganske god kamp hittil av Reitan mot VIF. Har bare i første omgangen slått 4 meget gode og presise innlegg.

Har vært litt av og på i forhold til Reitan, men jeg ser virkelig ikke poenget med å bruke Hedenstad når vi har en trønder og egenutviklet spiller som Reitan på utlån. På tide å hente han hjem igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.08.2019 20:01    Post subject: Reply with quote

Synes Reitan er god fremover på banen men altfor dårlig under press defansivt. Blir fort stresset og gir fra seg ballen og skaper dermed farlige situasjoner. Ser ikke ut som han har blitt god nok på det enda heller dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.08.2019 20:03    Post subject: Reply with quote

At han er bedre offensiv det vet vi vel, men usikker på det defensive. Han er ikke blitt utfordret særlig...

Men offensivt har han vært veldig god, tar de riktige initiativene, og fantastiske innlegg i dag; med en god spiss kunne han hatt 2-3 assists i førsteomgangen..
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 26.08.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Der kom assisten også.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 26.08.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Steike bra initiativ der! Han er god offensivt, skal ha det!
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.08.2019 20:15    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han er god nok til å satses på. Han er fortsatt ung nok til å lære, og har opplagt potsensiale.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.08.2019 20:23    Post subject: Reply with quote

Ingenting er bedre enn om han tar steget, det var enormt skuffende det han viste i fjor når han fikk sjansen til å danke ut Hedenstad. Vi trenger egenproduserte fra den generasjonen.

Men alle kan skinne mot VIF i en enkelt kamp, og han har kun 2 assist fra før for serielederen, så det kan være greit å holde underbuksa tørr. Han hadde store feite mangler teknisk i fjor, og falt totalt igjennom mot sterke lag. Er han så mye bedre nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.08.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har fått to sesonger da før han har kommet opp på et greit nivå, Reitan fikk to kamper før han ble avskrevet. Ikke at jeg lar meg overbevise bare fordi han spiller godt i en et velsmurt glimtkollektiv, men han har egentlig aldri fått noen reell mulighet her.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.08.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Har veldig lyst til at han skal være god nok,men dessverre svak defensivt. Ser det i denne kampen også dessverre. Berg,bjørkan Evjen Saltnes mer spennende.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.08.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Bjørkan og Evjen er det bare å kjøpe asap.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har som sagt ikke vært helt overbevist tidligere, men han viser idag at han har offensive kvaliteter. Tror det bare handler om å få tryggheten til å slippe seg løs slik som nå hvor de kontrollerer mot VIF.

Mitt hovedpoeng er at jeg ikke ser at Hedenstad er noe bedre. Utenom dødballer bidrar han skuffende lite til målpoeng og han er ingen gud defensivt heller. Da er det like greit å bruke en egenutviklet trønder. Mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.08.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Ankepunktet mitt på Reitan mens han var her var at han var for feig offensivt og stoppet alt for ofte fremdriften med støttepasning tilbake inn til Hovland. Verre enn Hedenstad var mens han spilte halvskadet. Sammenligner man med Svensson så hadde han også mye å gå på defensivt, men når man sammenligner med Hedenstad var aldri forskjellen all verden.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 26.08.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Han er dessverre altfor dårlig defensivt. Hedenstad er gudebenådet i forhold.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.08.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje han er litt sånn "skinner når laget dominerer, underpresterer når laget trøbler"-spiller?
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.08.2019 21:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Han er dessverre altfor dårlig defensivt. Hedenstad er gudebenådet i forhold.


Sarkasme eller ironi.....

Lett å like BG, men akkurat idag så ligner VIF mer på vårens utgave av RBK enn noe annet. Håpløst er vel et godt uttrykk i så måte. Kan du trylle Deila ? Hvis ikke så sitter du snart side om side med Reka som ekspertkommentator. Et eller annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.08.2019 21:22    Post subject: Reply with quote

Ifjor var det vanskelig å imponere som spiller på det RBK-laget som var. Blir veldig overlatt til seg seg selv og da går det ikke mot god motstand (og egentlig ikke mot ræva motstand som parkerer bussen slik som de fleste ES-lag)
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 26.08.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er enten/eller med Hedenstad og Reitan? Vi er jo (minst) én back i manko?

Reitan bør fortsette steamen i B/G ut sesongen, og deretter få en reell sjanse til å spille seg inn på laget neste sesong. Er han god nok, burde det være overkommelig konkurranse. Han må bare få spille ved siden av en midtstopper som holder Eliteserienivå - 90 min uten sikring eller markeringshjelp hver kamp tar livsgleden fra enhver back, og iallefall en ung sådan med styrkene sine offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2019 22:23    Post subject: Reply with quote

– Han skal tilbake her i januar og være en del av Rosenborg.

Det er Eirik Hornelands plan for Erlend Dahl Reitan som denne sesongen har vært utlånt til Bodø/Glimt.

– Er det uaktuelt å selge ham i vinter?

– Ja, Erlend er en del av våre planer, sier Horneland til Adresseavisen.

Les mer: Horneland om utlånt trønder: – Han blir en del av RBK neste sesong
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 26, 27, 28  Next
Page 14 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb