English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 27.05.2018 23:08    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hadde vært interessant å se han noen kamper på backen, synes ikke Hedenstad har de offensive løpene vi trenger.


Helt enig, men tviler på at han får sjansen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.05.2018 00:04    Post subject: Reply with quote

De siste par gangene jeg har sett Reitan har jeg vært skuffet over hvor defensiv han har vært.

Men jeg er også utrolig lei av å vente på at Hedenstad skal finne RBK-formen. Men jeg tror også at når Jensen ligger og lurer på offside-linjen, som i dag, så eksisterer ikke de naturlige løpsmulighetene for Hedenstad, så i dag gir jeg KI og Jensen skylden for en elendig kamp av han.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.05.2018 08:43    Post subject: Reply with quote

Evt. gir KI hele skylden for å gi beskjed om at indreløperne skal så høyt i banen, samt at det ikke brukes tid på å øve inn samspillet mellom back / sentral midt / indreløper / kant på hver side.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 11.06.2018 22:06    Post subject: Reply with quote

Skjer med den barten til Reitan? SÃ¥ litt grumsete ut
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 11.06.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

Syns han leverte ett ok innhopp. Ikke bare å bli kastet inn og spesielt ikke på ett lag uten samhandling eller selvtillit.

Håper han får flere sjanser fra start.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.06.2018 08:32    Post subject: Reply with quote

Det var en oppsiktsvekkende bart. Det må jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.07.2018 21:46    Post subject: Reply with quote

Igjen alt for feig til å utfordre som vingback. God til å passe i rom fremover, men det blir alt for ofte støttepasning tilbake til Reginiussen. Ja, han var på feil side i dag, men jeg har sittet med samme inntrykk hver gang jeg har sett han i år. RBK trenger en vingback med mer guts til å utfordre enn det Reitan har vist. Dog kult at han er med som trussel innenfor 16-meteren på corner og dødball, og var i så måte nær scoring i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 07.07.2018 23:37    Post subject: Reply with quote

Enig. Vet ikke hvor mange ganger jeg skrek til meg selv i dag under kampen. Faen Reitan, ikke vær så jævla feig da! Husker han som en offensiv type før han dro til Glimt....mulig jeg husker feil.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 07.07.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Er det så rart han er forsiktig når han spiller på feil side og er åpenbart ukomfortabel når han forsøker seg fremover? Jeg synes det er flott at han viser at han mestrer å spille på en vanskelig posisjon når laget trenger det, så synes jeg vi kan vente med å dømme hans offensive innstilling og ferdigheter til han får sjansen på sin vante plass.
Back to top
View user's profile Send private message
uptherosens
Junior


Joined: 29 Jul 2014
Posts: 68

PostPosted: 08.07.2018 08:31    Post subject: Reply with quote

Det larsarus sa. Jeg har hatt håp om at Reitan skulle spille seg inn på laget, men det ser ikke helt lyst ut. Det er selvfølgelig vondfot å spille på venstre, men Hedenstad og Meling takler bedre å bytte side. Hedenstad gjør det bra på høyre for tiden, og Gersbach (hvis han blir) er en bedre venstreback, ettersom Meling burde spille indreløper Wink .
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.07.2018 00:19    Post subject: Reply with quote

Leser ut av http://www.rbkweb.no/vis/13424 at han holder igjen offensivt på venstresiden pga ubrukelig innleggsfot om han kommer frem på den side. Mulig det er en slags forklaring.

Noe annet jeg forøvrig merket meg mot Tromsø var at noen ganger når Reitan var ute og støtet på Tromsøs ballfører, så var det bare for Tromsø-spilleren å sentre til spilleren bak seg, som så direkte passet til den spilleren som kom på løp på utsiden av Reitan, og RBKs venstreflanke var langt på etterslep. Var kanskje Meling eller Botheim som skulle passet på en mann på løp her? Det ble i alle fall et par innlegg fra Reitans kant pga dette.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2018 12:46    Post subject: Reply with quote

– Det er ok å spille venstreback, og jeg gjør gjerne en jobb der for laget. Men det er liten tvil om at jeg er mer komfortabel på høyresiden. Der tør jeg spille mer på mitt register. Derfor gleder jeg meg veldig til å få sjansen mot Ranheim, sier han.

(...)

– Å spille hver tredje kamp i RBK passer meg helt greit akkurat nå. Men i vår spilte jeg ingenting, og det er ikke nok. Jeg er ikke 17–18 år lenger, men er kommet i en alder hvor jeg må spille regelmessig for å utvikle meg videre som spiller. Det vet RBK, også, sier han.

Les mer: RBK-talentet er usikker på framtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 04.08.2018 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ærlig talt RBK skal kvitte seg med spillere som ikke er topp motivert for å være i klubben.
Ja, EDR har ikke fått den spilletiden han håper på, og føler seg kanskje forbigått. Men faktum er at han har ikke vært god nok. Det samme gjelder Søder, som også tuter om for lite spilletid, og at han vurderer framtiden i klubben pga dette.
De var begge innom andre klubber i fjor, Og det var ingen forskjell der heller. De slet benken der også. Kanskje på tide å se seg sjøl litt i speilet, og spørre hvorfor de havner på benken. De må jobbe hardere, blø for skjorta og klubben. Da kan de begynne å stille krav,. men så lenge prestasjonsnivået er som det er, så har de ingen ting å klage på.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 04.08.2018 13:09    Post subject: Reply with quote

Synes du er litt urettferdig i utdragene, 2mas. Får det til å se ut som om han bare står og syter, som ikke stemmer i det hele tatt. Han sier det jo rett ut, at ansvaret ligger på ham selv til syvende og sist;

"– Å sitte her og snakke om at jeg ikke har spilt nok, er én ting. Men når jeg først får spille, så er det mitt ansvar å vise meg fram, også. Jeg skal gjøre det jeg kan for å gripe sjansen."

JB: Søder er én ting, han viste hva han gikk til da han kom tilbake. Andrefiolin bak Bendtner lå nesten i kontraktsbeskrivelsen hans. Reitan har derimot blitt skøvet litt til side av Kåre. Vet at denne debatten går i en annen tråd også, men altså; hvor mange unggutter har FAKTISK fått sjansen under Kåre&Erik i nyere tid? Ikke som rulleringsspiller, ikke som innbytter, men faktisk blitt satset på? Jeg vil påstå at dette har vært ett resultat av den stadig økende defensive innstillingen til Kåre, og hvordan han skulle "safe" inn kampene. Selnæs, Svensson og Midtsjø blomstret jo med tillit, og det vi så fra Reitan i 2016 var så lovende at jeg fortsatt ikke forstår hvorfor Hedenstad fikk beholde plassen med de labre forestillingene hans.

Jeg tror oppriktig at en trener med rett innstilling til talentutvikling og offensiv fotball vil kunne gjøre Reitan til vår neste superstjerne i forsvaret.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 04.08.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Jeg synes ærlig talt RBK skal kvitte seg med spillere som ikke er topp motivert for å være i klubben.
Ja, EDR har ikke fått den spilletiden han håper på, og føler seg kanskje forbigått. Men faktum er at han har ikke vært god nok.


Bare piss, denne saken har blitt skrevet om samtlige talenter i klubben under Kåre som ikke var på førstelaget når han kom.

Kåre var rævva til å ta i bruk talenter, selv når vi leda 3-0 og kunne satt innpå no ungt.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 04.08.2018 15:14    Post subject: Reply with quote

Enig, talentvegringa til Kåre var pinlig. Nye tider nå.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.08.2018 15:17    Post subject: Reply with quote

Kåre mistet jobben fordi han ikke leverte bra nok fotball til tross for tre seriegull på rad. Det er ganske lett å skjønne at det ikke er det letteste klimaet for en trener å tenke langsiktig på.

Reitan kommer han, dette er sånn programforpliktet prat om at "jeg må spille fordi jeg er på x-landslaget" og "jeg er for gammel til å være tålmodig" bla bla. Ting snur fort i fotball. Bare spør Midtsjø, Helland og Selnæs. Alle tre talenter som slet benken før en viss trener kom inn. Ref talentvegring.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 04.08.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

Du har fått med deg at Kåre 2014 og 2018 er som to helt forskjellige trenere?

Kan ikke bruke taletvirksomhet i 2014 som argument, da han gikk vekk fra alt som fungerte.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.08.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

Det var et forsøk på å nyansere talentsatsning vs talentvegring. Lykes ikke helt med det registrerer jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.08.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Reitan kommer han, dette er sånn programforpliktet prat om at "jeg må spille fordi jeg er på x-landslaget" og "jeg er for gammel til å være tålmodig" bla bla. Ting snur fort i fotball. Bare spør Midtsjø, Helland og Selnæs. Alle tre talenter som slet benken før en viss trener kom inn. Ref talentvegring.


Disse spillerne var 21, 24 og og 20 år gamle den sommeren Kåre kom til klubben. Å kalle spillere som har passert tenårene for talenter er i mine øyne feil. De hadde dessuten flere år med seniorspill bak seg i henholdsvis RBK, Sandnes Ulf, Ranheim og Hødd.

Selnæs hadde fått spilletid i rundt 50 Eliteserie-kamper da han var like gammel som Reitan, og det var FØR Kåre kom.

Kåre skal ha kred for å ha satset på Helland og Selnæs da han kom inn, men de var på ingen måte hans "arbeid". Han har høstet av tidligere trenere (først og fremst Janne) sin vilje til å slippe til ungdommen. Han har ikke løftet opp en eneste spiller fra akademiet inn i førstelleveren selv.

Reitan burde vært faset inn på laget allerede for 1,5 sesong siden. Han er omtrent på Hedenstad sitt nivå, bare yngre - lokal, og billigere.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.08.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

Glem Kåre, poenget var å nyansere forståelsen av hva det vil si å satse på talenter og ikke.

Reitan har omtrent en helt lik karrierevei frem til nå som de tre nevnte har. Er han tålmodig og venter på at han får sjansen kan han også plutselig bli solgt til Nederland for store penger om et par år hvis han viser storspill.

Det er ikke alle som tar veien rett inn på et a-lag når de i er tenårene, noen trenger litt mer tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 04.08.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Hvilke trenere tror vi egentlig kommer til å slippe til talenter i en klubb som Rosenborg? De aller fleste talentene som har blomstret opp de siste sesongene har kommet fordi klubben har hatt skakkjørt økonomi og ikke mulighet til å kjøpe erstattere.

Det er vanskelig å slippe til for mange talenter når man skal vinne seriegull og kvalle til europa hvert år.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.08.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

De talentene som har en mulighet til å slå igjennom er de som er ekstreme talenter, typ topp 3 i sin aldersklasse på landsbasis eller de som vi hander inn rett til A-stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 04.08.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Det er riktig det, Bananskrue, men samtidig - hvis vi gjør det bra og er på vei mot seriegull, så vil det være mulig å la en del talenter få prøve seg mot slutten av kamper på 3-0 og relativt lav risiko. Der synes ihvertfall jeg at Kåre har vært veldig tafatt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 04.08.2018 16:32    Post subject: Reply with quote

Ja, for Kåre virket det viktigere å holde etablerte førstelagsspillere fornøyd med å gi de spilletid, uavhengig av om det var 3-0 eller 0-0. Talentsatsing var dessverre ikke på dagsorden.

Et forbedringspotensial videre for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 26, 27, 28  Next
Page 11 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb