English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.08.2016 17:11    Post subject: Reply with quote

Ser ikke treninger, men kan jo ganske greit utifra kamper si hvem som er de raskeste.

5 raskeste må nok være:

Skjelvik
De Lanlay
Bakenga
Rashani
Gersbach

Så kommer Helland rett bak der. Svensson, Jensen og Midtsjø har jo også bra frekvens på beina, men er nok bak alle de nevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 25.08.2016 17:14    Post subject: Reply with quote

Bakenga er raskere enn Lanlay tror jeg? Lanlay har bare god akselerasjon. Han er kvikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 25.08.2016 20:37    Post subject: Reply with quote

Dette her har klubben helt fint lagt opp til selv. Selger spillere, henter feil erstattere og ikke forsterket i sommer.

Dårlige valg av start 11er og taktikk også ute i Europa.

Da var denne sesongen i grunn over. Riktignok cupen igjen men det er mager trøst når det er Europa som er det store målet når man dominerer hjemlig liga.

Ufattelig skuffende sommer av RBK


Last edited by Vegard2711 on 25.08.2016 20:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.08.2016 20:42    Post subject: Reply with quote

Skuffende som faen. Men om dette er den nye typen mellomsesong, dvs "bare" The Double, er jo det greit nok. Men neste år er det bare ligagull og CL som holder KÅRE!!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 25.08.2016 20:53    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re: Vi er bedre enn i fjor og har et bedre lag
Koteng: Vi har et godt nok lag

Jeg liker Kåre godt fordi han har turt å bruke Eggen aktivt og at ikke personlig stolthet har gjort at han har sett seg nødt til å skulle utvikle noe nytt krutt, men han har jaggu mange mangler som trener og. Han virker rett og slett litt fotballdum på en del område hva angår:

1) Taktikk
2) Spillerdisponering
3) Spillerlogistikk

Under de fleste trenere hadde Skjelvik vært ute av laget for lenge siden. Prosjekt Konradsen hadde vært dødt for lenge siden. Men kanskje den største mangelen er at jeg ikke tror han er god nok til å se hvilke spillere som kan styrke laget. Han hadde en ekstrem kjærlighet for de Lanlay fordi han hadde vært trener for han i Viking. Men jeg tror ikke han ser på tippeligaen og ser på f.eks. Berge og tenker at denne spilleren må jeg ha fordi han kommer til å danke ut Konradsen og gjøre oss mye bedre, og deretter går til SIB å "kreve" at denne spilleren må jeg ha, slik han gjorde med de Lanlay. Kåre er god på feltet, men jeg ser ikke for meg at han i etterkant av årets europaflopp går til SIB og krever tre forsterkninger, med klare navn i tankene.

SIB er jeg fremdeles usikker på. Utad fremstår han meget profesjonell, men jeg har alltid sett på han som en smule idealistisk, så jeg er usikker på om han, hvis Kåre ikke gjør det, tar sakene i egne hender og går ut og henter to-tre kvalitetsspillere som styrker laget, fra det utgangspunktet som var da han kom.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.08.2016 21:54    Post subject: Reply with quote

Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2016 22:16    Post subject: Reply with quote

Huff for en kjedelig kveld. Ikke noe europaspill, null spenning igjen i tippeligaen, og cupen.. Det er jo ikke slik at blodet bruser nå det nærmer seg kvartfinale heller,

For å kun ha fokus på det positive:

- Forhåpentligvis innser sportslig ledelse hvor tåpelig det var å ikke handle mer enn en reservekeeper og en høyst middels angrepsspiller i sommer, og lover seg selv at slik uansvarlighet aldri igjen skal forekomme
- Gersback blir nok et førstevalg på backplass fra nå av, bare synd at det måtte en ordentlig nedtur til før det skjedde
- Vi slipper å sette børskarakter på Helland i hvertfall ei stund fremover
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 26.08.2016 00:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.


Våkn opp og slutt med det tullet der! I 9 år har vi sagt; Vi skal lære, vi skal være kyniske, vi var uheldige, vi hadde ikke dagen, vi er bedre men klarte det bare ikke i dag.

Faen så irriterende å høres på sånt. Ikke kom og skriv at det er tilfeldigheter, skylde på mentalitet osv osv. Vel, det er en del av gamet. Da burde kanskje SIB slutte å hente Stamnestrø og Gudi og heller hente Badou eller noen andre med mentalitet da?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 27.08.2016 01:49    Post subject: Reply with quote

For en tåpelig dag dette har vært. Har vært helt apatisk og ikke brydd meg nevneverdig i det hele tatt. Helt for jævlig at vi røk ut av EL. Tror dette setter spor hos både trenere, klubb, supportere og spillere i laaang tid fremover. Tror også at dette var en skikkelig knock-out for hele fotball-Norge. Finnes de som er skadefro og koser rævva av seg, men de tenker ikke langt her i livet når det mest suverene laget i TL ryker så enkelt som dette. Tippeligaen ligger nede med brukket rygg pdd., dessverre!

Tror faktisk ligaen er verre stilt nå enn da Molde fikk servert gullet på sølvfat i årene hvor vi hadde hestepest, lengsel i øynene etter fotball - nesten etter livet også - og det som verre var. Alt som vi trodde var et resultat av fantastisk arbeid av klubben, ble liksom smadret i går. Og at vi ble knust så enkelt - fy flate så dårlig det må stå til med norsk fotball for tiden. Dette blir ikke snudd på femøringen!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 27.08.2016 07:09    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.


Feil.

Vi hadde vanlig nivå i e-cup kampene.

Det er bare at motstanderne var litt bedre enn i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 27.08.2016 10:10    Post subject: Reply with quote

Både ja og nei. For å si det sånn var vi langt ifra vårt beste, men vi var ikke på vårt verste heller. Det at motstander presser hardere og kommer i posisjon kjappere gjør selvsagt at vi ser dårligere ut enn vanlig, men syns vi oppsiktsvekkende ofte bommet på pasninger selv upresset. Flere ganger hadde spillerne ingen rundt seg men valgte å kåke bort ballen eller sende elendige pasninger. Det er ikke normalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2016 14:08    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Sløvsekken wrote:
Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.


Våkn opp og slutt med det tullet der! I 9 år har vi sagt; Vi skal lære, vi skal være kyniske, vi var uheldige, vi hadde ikke dagen, vi er bedre men klarte det bare ikke i dag.

Faen så irriterende å høres på sånt. Ikke kom og skriv at det er tilfeldigheter, skylde på mentalitet osv osv. Vel, det er en del av gamet. Da burde kanskje SIB slutte å hente Stamnestrø og Gudi og heller hente Badou eller noen andre med mentalitet da?


Tull ? Fordi jeg er litt mer realistisk i forventningene og ikke henger meg på det til dels særdeles usaklige og unyanserte lynsjekoret en del her på forumet driver med hver gang det ikke står 6-0 på resultattavla?

For det første anser jeg hva andre regimer gjorde før Kåre fullstendig irrelevant i denne debatten. For det andre er ikke Austria Wien nevneverdig bedre enn f.eks Molde og Strømsgodset er på sine beste dager. At vi bommer på juniorpasninger og blir feige fordi det står Europa League og ikke Tippeliga på terminlisten har i høyeste grad med det mentale å gjøre når det skjer gjentatte ganger. På samme måte som det handler om undervurdering når vi gjør våre dårligste TL-kamper mot bunnlagene.

Når det er sagt så er jeg selvsagt ikke blind jeg heller, og ser prekære behov i spillerstallen. Først og fremst i sentrallinja, hvor jeg har mast om at Konradsen er feil mann siden tidlig i vinter, og at Gytkjær ikke funger. Det samme har jeg gjort om Gersbach kontra Skjelvik på backplass.

Den totale svartmalingen som enkelte driver med her på forumet derimot, det er tull.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.08.2016 20:02    Post subject: Reply with quote

Til neste år...

Nå har vi sagt det tolv år på rad. Jeg ser ingen grunn til at slik vi satser nå skal gi en annen uttelling enn vi har fått de siste to/tre årene (eller tolv for den del)...

Å gjøre en feil om igjen er et misstak. Å gjøre det tre år på rad er et valg.

Vi må ha inne en trener som er på størrelse med Apoel sin trener eller Austria Wien sin trener. De var kyniske, smarte og dyktige på å motivere spillerne til årets viktigste kamper. Det nivået har ikke Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 27.08.2016 20:23    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Mikkelsen wrote:
Sløvsekken wrote:
Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.


Våkn opp og slutt med det tullet der! I 9 år har vi sagt; Vi skal lære, vi skal være kyniske, vi var uheldige, vi hadde ikke dagen, vi er bedre men klarte det bare ikke i dag.

Faen så irriterende å høres på sånt. Ikke kom og skriv at det er tilfeldigheter, skylde på mentalitet osv osv. Vel, det er en del av gamet. Da burde kanskje SIB slutte å hente Stamnestrø og Gudi og heller hente Badou eller noen andre med mentalitet da?


Tull ? Fordi jeg er litt mer realistisk i forventningene og ikke henger meg på det til dels særdeles usaklige og unyanserte lynsjekoret en del her på forumet driver med hver gang det ikke står 6-0 på resultattavla?

For det første anser jeg hva andre regimer gjorde før Kåre fullstendig irrelevant i denne debatten. For det andre er ikke Austria Wien nevneverdig bedre enn f.eks Molde og Strømsgodset er på sine beste dager. At vi bommer på juniorpasninger og blir feige fordi det står Europa League og ikke Tippeliga på terminlisten har i høyeste grad med det mentale å gjøre når det skjer gjentatte ganger. På samme måte som det handler om undervurdering når vi gjør våre dårligste TL-kamper mot bunnlagene.

Når det er sagt så er jeg selvsagt ikke blind jeg heller, og ser prekære behov i spillerstallen. Først og fremst i sentrallinja, hvor jeg har mast om at Konradsen er feil mann siden tidlig i vinter, og at Gytkjær ikke funger. Det samme har jeg gjort om Gersbach kontra Skjelvik på backplass.

Den totale svartmalingen som enkelte driver med her på forumet derimot, det er tull.


Det høres ut som du har mer tro på dette laget i Europa enn det jeg har. Hvorfor forventer du at vi skal bli ballsikre og gode på å holde på i EL når vi ikke engang klarer å ro inn en seier i TL? Vi har i et par år nå hatt spillere som ikke har god nok teknikk. Laget har også manglet en del fart og ikke minst fysikk og gode pasningsspillere. Dette handler desvverre nok ikke om mentalitet eller noe. Spillerne er i godt humør under KI. De gir alt, men klarer det bare ikke. Det er kvalitetsforskjell mellom TL og RBK og RBK til EL og et hav til CL.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 27.08.2016 22:23    Post subject: Reply with quote

Enig med Sløvsekken her. Mikkelsen, du fyrer avgårde kritiske innlegg med mitraljøse. Verden er ikke sort/hvit, den er grå og full av nyanser. Enkle løsninger finnes ikke.

Vi har skader på et par av våre viktigste spillere (Hansen, Dølle og Bakenga), og oppå det har vi nøkkelspillere som Jensen, Midtsjø, Helland og Svensson som ikke er i toppform. Det er her jeg tror nøkkelen ligger, hadde disse folka vært på banen opp mot sitt beste hadde vi slått både fuckings APOEL og Wien.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 27.08.2016 22:27    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen har rett her.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2016 22:50    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Sløvsekken wrote:
Mikkelsen wrote:
Sløvsekken wrote:
Laget er jo forsåvidt godt nok i den forstand at vi hadde slått ut både Austria og Apoel med prestasjoner på et vanlig godt nivå. Det som er påfallende er hvordan vi totalt faller sammen i de viktigste kampene. I tillegg gjør vi ofte våre svakeste Tippeligakamper mot de antatt svakeste lagene. Det tyder på at vi sliter mentalt med å finne riktig tenningsnivå til disse kampene. Spillerne blir preget av alvoret i viktige e-cup kamper, og undervurderer de antatt svakere Tippeligalagene.


Våkn opp og slutt med det tullet der! I 9 år har vi sagt; Vi skal lære, vi skal være kyniske, vi var uheldige, vi hadde ikke dagen, vi er bedre men klarte det bare ikke i dag.

Faen så irriterende å høres på sånt. Ikke kom og skriv at det er tilfeldigheter, skylde på mentalitet osv osv. Vel, det er en del av gamet. Da burde kanskje SIB slutte å hente Stamnestrø og Gudi og heller hente Badou eller noen andre med mentalitet da?


Tull ? Fordi jeg er litt mer realistisk i forventningene og ikke henger meg på det til dels særdeles usaklige og unyanserte lynsjekoret en del her på forumet driver med hver gang det ikke står 6-0 på resultattavla?

For det første anser jeg hva andre regimer gjorde før Kåre fullstendig irrelevant i denne debatten. For det andre er ikke Austria Wien nevneverdig bedre enn f.eks Molde og Strømsgodset er på sine beste dager. At vi bommer på juniorpasninger og blir feige fordi det står Europa League og ikke Tippeliga på terminlisten har i høyeste grad med det mentale å gjøre når det skjer gjentatte ganger. På samme måte som det handler om undervurdering når vi gjør våre dårligste TL-kamper mot bunnlagene.

Når det er sagt så er jeg selvsagt ikke blind jeg heller, og ser prekære behov i spillerstallen. Først og fremst i sentrallinja, hvor jeg har mast om at Konradsen er feil mann siden tidlig i vinter, og at Gytkjær ikke funger. Det samme har jeg gjort om Gersbach kontra Skjelvik på backplass.

Den totale svartmalingen som enkelte driver med her på forumet derimot, det er tull.


Det høres ut som du har mer tro på dette laget i Europa enn det jeg har. Hvorfor forventer du at vi skal bli ballsikre og gode på å holde på i EL når vi ikke engang klarer å ro inn en seier i TL? Vi har i et par år nå hatt spillere som ikke har god nok teknikk. Laget har også manglet en del fart og ikke minst fysikk og gode pasningsspillere. Dette handler desvverre nok ikke om mentalitet eller noe. Spillerne er i godt humør under KI. De gir alt, men klarer det bare ikke. Det er kvalitetsforskjell mellom TL og RBK og RBK til EL og et hav til CL.


Kom deg ut av den sort hvite verdenen du lever i. At jeg ikke sitter og lynsjer Kåre og klubben ved enhver anledning, betyr ikke at jeg mener alt er rosenrødt. Selvfølgelig finnes det ting som kan bli bedre, men en skal også huske på hvor vi var for 2 år siden, og utviklingen som har skjedd siden da. Da blir det bare latterlig dumt å slakte alt og alle for den minste motgang. Såpass tålmodighet må man ha med en, i denne sammenheng, fersk trener som tross alt har vært en av de største bidragsyterne til å få klubben opp av grøfta og bli suverent best i landet igjen, og en spillergruppe som har rimelig begrenset med erfaring på europeisk nivå.

Nei, det var ikke bra det vi presterte mot Austria, men det får være måte på å slakte trenere og spillere etter et par feilskjær. Som sagt, har jeg vært blant de som tvilte på Konradsen sentralt siden tidlig i vinter (blar du gjennom diverse tråder så finner du at jeg var ganske pågående også), nettopp pga manglende pasningsstyrke i midtbanen, men det betyr ikke at alle spillerne suger og at trenerne er inkompetente i alt de foretar seg av den grunn. Med en god prestasjon hadde vi likevel slått dette Austria-laget.

Og som media nevner, når man tar med at vi har Hansen (landets beste keeper), De Lanlay (vår klart beste angrepsspiller denne sesongen) og Bakenga skadet, og får Helland skadet tidlig i hjemmekampen, så er dette langt i fra så bekmørkt som team Senador skal ha det til, selv om det er jævlig bittert å ryke mot et lag man føler man burde slått.


Edit:

Må også poengtere at jeg mener Konradsen er mye bedre som indreløper, kanskje vår beste i forhold til sluttprodukt, så det handler om feil bruk av han, ikke kvalitetene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 27.08.2016 22:59    Post subject: Reply with quote

Austria hadde jo god ktr mot oss.
Tror man Bakenga og Helland på banen skulle endret på dette føler jeg det er noe naivt. Helland er totalt ute av form og Bakenga har spilt en omgang for oss. Nei, dette er så gode vi er for tiden. Vi blir avslørt ute i Europa, Men en ny sentrallinje med kvalitet ville endret mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 27.08.2016 23:13    Post subject: Reply with quote

Enig i at det var mange små minuser i flere posisjoner på banen som senket oss i europacup denne sesongen. Hansen var innkjørt og hadde blitt stabilt svært god. Kwarasay er en god keeper men foreløpig ikke den samme potensielle matchvinneren som Hansen kunne være. Helland er overhodet ikke i den samme formen som han tildels var i fjor. Konradsen er en veldig bra indreløper men ikke nødvendigvis som sentral midtbanespiller. De Lanlay som hadde tatt et høyere nivå og blitt en ressurs for laget ble skadet. Reginiussen er god men fortsatt ikke helt der han engang var.

Alle disse minusene og omrokeringene ga laget mindre trygghet og betød samlet at vi kanskje ikke fortjente å gå videre i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2016 23:21    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:

Tror man Bakenga og Helland på banen skulle endret på dette føler jeg det er noe naivt.


Hvordan fikk du dette ut av de foregående innleggene ?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 27.08.2016 23:33    Post subject: Reply with quote

Joda men man kan ikke være så naiv på dette nivået. Når Bakenga og Lanlay er ute, samtidig som Nilsen blir solgt og Helland som har vært ræva i tillegg til å være en skadeutsatt spiller, så burde man da ihvertfall hente en ving på lån? Kan ikke bare skylde på skadde spillere når man hadde mulighet til å hente inn. SIB har jo oversikt over markedet som han driver og sier hver eneste gang, men som viser seg å være bullshit.

Skjelvik har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Bjørdal burde aldri blitt hentet, Erik Hoftun var bare forelsket i han
Tore har mistet motivasjonen til å spille fotball
Holmar har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Konradsen blir brukt på feil posisjon.
Matti utfører en ellever, tilfører ikke noe i laget. Ikke god nok.
Midtsjø altfor ujevn i prestasjonene sine
Helland elendig i store perioder, og veldig god i korte perioder.
Gytkjær vært elendig, hadde en god utviklingskurve men den falt når vi møtte AWien og ikke Tromsø, Sogndal og etc.
Stamnestrø har ikke noe å gjøre i RBK. Ikke god nok på trening, er nok derfor han ikke får spille.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 27.08.2016 23:34    Post subject: Reply with quote

media wrote:


Vi har skader på et par av våre viktigste spillere (Hansen, Dølle og Bakenga), og oppå det har vi nøkkelspillere som Jensen, Midtsjø, Helland og Svensson som ikke er i toppform. Det er her jeg tror nøkkelen ligger, hadde disse folka vært på banen opp mot sitt beste hadde vi slått både


Bakenga allerede en viktig spiller?
Dessuten tror jeg kanskje det vi ser av Midtsjø, Helland og Svensson i Europa er representativt for hva de står for i det lange løp. Litt konkurranse i troppen hadde de uansett hatt godt av. De har gjort for mange enkle feil og det går ikke i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2016 01:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Joda men man kan ikke være så naiv på dette nivået. Når Bakenga og Lanlay er ute, samtidig som Nilsen blir solgt og Helland som har vært ræva i tillegg til å være en skadeutsatt spiller, så burde man da ihvertfall hente en ving på lån? Kan ikke bare skylde på skadde spillere når man hadde mulighet til å hente inn. SIB har jo oversikt over markedet som han driver og sier hver eneste gang, men som viser seg å være bullshit.

Skjelvik har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Bjørdal burde aldri blitt hentet, Erik Hoftun var bare forelsket i han
Tore har mistet motivasjonen til å spille fotball
Holmar har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Konradsen blir brukt på feil posisjon.
Matti utfører en ellever, tilfører ikke noe i laget. Ikke god nok.
Midtsjø altfor ujevn i prestasjonene sine
Helland elendig i store perioder, og veldig god i korte perioder.
Gytkjær vært elendig, hadde en god utviklingskurve men den falt når vi møtte AWien og ikke Tromsø, Sogndal og etc.
Stamnestrø har ikke noe å gjøre i RBK. Ikke god nok på trening, er nok derfor han ikke får spille.


Så med andre ord er det meste av stallen til laget som leder Tippeligaen suverent fullstendig bedritent og må skiftes ut ?

Helt ærlig, hva mener du det resultatmessig er rimelig å forvente av RBK anno 2016 ? Da snakker vi om det absolutte minimum for å få godkjent karakter av deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.08.2016 09:14    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Mikkelsen wrote:
Joda men man kan ikke være så naiv på dette nivået. Når Bakenga og Lanlay er ute, samtidig som Nilsen blir solgt og Helland som har vært ræva i tillegg til å være en skadeutsatt spiller, så burde man da ihvertfall hente en ving på lån? Kan ikke bare skylde på skadde spillere når man hadde mulighet til å hente inn. SIB har jo oversikt over markedet som han driver og sier hver eneste gang, men som viser seg å være bullshit.

Skjelvik har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Bjørdal burde aldri blitt hentet, Erik Hoftun var bare forelsket i han
Tore har mistet motivasjonen til å spille fotball
Holmar har vært elendig i hele sin RBK karriere med unntak av et par kamper.
Konradsen blir brukt på feil posisjon.
Matti utfører en ellever, tilfører ikke noe i laget. Ikke god nok.
Midtsjø altfor ujevn i prestasjonene sine
Helland elendig i store perioder, og veldig god i korte perioder.
Gytkjær vært elendig, hadde en god utviklingskurve men den falt når vi møtte AWien og ikke Tromsø, Sogndal og etc.
Stamnestrø har ikke noe å gjøre i RBK. Ikke god nok på trening, er nok derfor han ikke får spille.


Så med andre ord er det meste av stallen til laget som leder Tippeligaen suverent fullstendig bedritent og må skiftes ut ?

Helt ærlig, hva mener du det resultatmessig er rimelig å forvente av RBK anno 2016 ? Da snakker vi om det absolutte minimum for å få godkjent karakter av deg.

Med de budsjettene vi har og det spillermateriellet, så er spill i Europa det jeg minimum forventet. Nå ser det ut som om vi vinner serien på walkover, da Molde ikke stilte opp. Men, laget vårt har blitt svakere enn det var i fjor. det lover ikke bra for eventuelt europaspill til neste år; eller seriegull da. Så dårlige som vi er nå, trenger vi kanskje den luken vi har ned til de andre.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 28.08.2016 09:35    Post subject: Reply with quote

Var ikke budsjettet vårt en god del lavere enn APOEL og Austria? Så budsjett skulle i hvert fall ikke tilsi at vi skal til Europa....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb