English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2016
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.10.2015 14:08    Post subject: Reply with quote

Hun er ikke Trønder, men de har bodd i Trondheim i mange år. Opprinnelig er hun fra Surnadal på Nordmøre, dvs. så godt som trønder Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 16.10.2015 22:47    Post subject: Reply with quote

Ønsker følgende utskiftninger til 2016-sesongen:

Ut:
* Dorsin (gratis)
* Skjelvik (hvis vi får 7mill +)
* Gamst Pedersen (gratis)
* Stamnestrø (gratis)
* Mikkelsen (3 mill +)
* Søderlund (15mill +)

Inn:
* Meling (ca 5mill)
* Hussain (gratis)
* Dyrestam (gratis)
* Ringstad (gratis)
* El-Ghanassy (gratis)

Gir følgende lag:

Hansen (Lund Hansen)

Svensson (Dyrestam) - Reginiussen (Bjørdal) - Eyolfsson (Dyrestam) - Meling (Ringstad)

Jensen (Hussain) - Selnæs (Konradsen) - Midtsjø/Konradsen

Helland (El-Ghanassy) - Særloth/Vilhjalmsson - De Lanlay/El-Ghanassy

Lund, Hou Sæter (kan lånes ut), Helmersen (kan lånes ut), Solli, Steiring og Reitan er øvrige reserver.

Om f.eks. Jensen, Helland, Selnæs eller Svensson skulle bli solgt så må man selvfølgelig erstatte disse i tillegg.
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 16.10.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

Hvis Skjelvik selges, trenger vi hurtighet inn. Gjerne flere raske spillere i troppen selv om han blir også.

Dersom vi selger både Skjelvik og Mikkelsen er det ingen bønn. Da må vi ha inn en hurtig venstreback og en hurtig ving.

Fart er utrolig viktig om vi skal måle krefter på høyere nivå enn Tippeligaen, både når vi står høyt selv og når vi får kontringsmuligheter.

Så skulle jeg også ha ønsket meg en som får oss til å skape mål på cornere. Om han er på en prosjektstilling i trenerteamet eller på banen er ikke det viktigste.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 27.10.2015 13:00    Post subject: Reply with quote

Jeg er mer bekymret for høyre- enn venstre-back. Denne Smith figuren har vært på prøvespill en stund nå, så sansynligheten for at han signerer øker hver eneste dag. Kanskje vil de vente til Skjelvik evt selges. Meling og Ringstad er begge alternativer vi har god oversikt over i tillegg til at de er relativt tilgjengelige.

På høyreback har vi bare Jonas. Ja, han gjør en flott jobb, men hva om han må hviles eller han blir skadet? Holmar viste mot Godset at han ikke er en back, han har vært god og viktig som stopper, men back er han ikke...

Alternativet nå er vel Mikkelsen, Midsjø kanskje juniorene Reitan eller Solli.. Holmar er vel ikke mye værre enn noen av disse som back..
Jeg har heller ingen øyeblikkelige erstattere for Svensson klar i pannebrasken, men om noen vet om en spiller som er et realistisk alternativ er det bare å berolige mine bekymringer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.10.2015 13:04    Post subject: Reply with quote

Spørs hvordan ting utvikler seg, men ser gjerne at Mitsj kan være vikar der. Ting blir litt lite direkte når han er indreløper; Konradsen ser mer fremoverrettet ut. Så om vi beholder både Konradsen og Jensen mener jeg vi kan leve med Mitsj som backbackup --- i alle fall et sted på backuplista.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 27.10.2015 13:11    Post subject: Reply with quote

Er desverre uenig i tankegangen: Midsjø som Høyreback.
Nå kan vi diskutere hvordan midtbanen skal spille å hvem som gjør hva best i evigheter, men hovedargumentet mitt her er at Midsjø ikke er god nok defensivt til å spille høyreback. Selvfølgelig kan han gjøre en jobb der en kamp innimellom, men Gud forby at Jonas plukker opp en skade som holder han ute mer enn 2-3 uker.
Det beste hadde vært en back som kan spille på begge sidene.
Dessuten ser jeg for meg denne midtbanen når Ole blir solgt:
Mike - Konradsen - Midtsjø
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 27.10.2015 15:27    Post subject: Reply with quote

Kan noe fortelle meg hva Bernhus prøver å si her?

Kåre Ingebrigtsen-løfter kan koste Rosenborg dyrt

Har Kåre garantert seier også neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 27.10.2015 15:41    Post subject: Reply with quote

Det er dessverre litt vanlig for sportsjournalister etterhvert. Tolk et sitat til å bety noe det egentlig ikke betyr, og riv stråmannen fra hverandre.

Det Kåre åpenbart mener er at vi skal bli enda bedre enn vi har vært i år. Det betyr bare at de andre må bli enda bedre enn det igjen, dersom de har tenkt til å slå oss.

Tipper selv Bernhus kunne kommet til denne konklusjonen om han hadde tenkt hardt og lenge.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 27.10.2015 16:25    Post subject: Reply with quote

Da Kåre ble intervjuet av Cmore etter kampen i Drammen sa han vel bortimot det motsatte av det der. At neste år blir det enda vanskeligere å vinne, derfor må vi jobbe knallhardt videre eller noe i den dur.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 27.10.2015 17:14    Post subject: Reply with quote

Var på medlemsmøtet og må si jeg likte det jeg hørte fra SIB. Et voldsomt fokus på detaljer og å evaluere seg selv tøft selv etter en slik suksess-sesong.
Med evt ny speider ombord så åpner det seg muligheter for å hente gode spillere utenfor Norge/Danmark også.
2016 blir et bikkjeslagsmål med Molde og Godset som glefser oss i hælene, men gleder meg allerede. Sesongstart i Mars kan jeg derimot unnvære..
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 749

PostPosted: 27.10.2015 17:25    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si han Bernhus virker helt utrolig inkompetent, virker som om de
man ikke helt vet hva man skal gjøre med blir satt i sporten.
Bare å se på de som har kommentarene i aftenposten, adressa og dagbladet...
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.11.2015 21:23    Post subject: Reply with quote

På oppfordring poster jeg her en kopi av et innlegg jeg skrev i tråden 'Molde 2015'.

Jeg er forøvrig enig med Senador som skriver i Molde-tråden at vi trenger bedre stoppere. Vi trenger stoppere som er ballsikre og mestrer å holde ballen i laget når vi blir presset høyt. Per i dag blir det alt for mange støttepasninger tilbake til keeper og poling av ballen fremover. Vi må ha en backrekke som evner å spille ballen fremover, gjennom midtbanen. Jeg synes også stopperne er for dårlig til å markere. I flere av høstens kamper har spillerne vært på etterskudd og fulgt med på ballen heller enn mannen de skal holde styr på.

***

Molde i 2015 minner meg mye om Rosenborg i 2005.

Etter at NAE ga seg i Rosenborg ble det mye turbulens, hvor OBR måtte gå i 2004 selv om han tok laget til seier i serien og CL. I 2005 hadde vi en svært bred stall, og kanskje kunne vi stilt to lag som begge var gode nok for medalje i serien. Med PJH ved roret gikk det elendig i serien, men etter en kursendring under PMH og Tørum tok vi oss ut i CL, hvor vi gjorde det prima.

Molde har bygget et fundament de siste årene, noe som viste seg ved at Skullerud tok the double året etter at OGS ga seg. Før det tok Molde to seriemesterskap og i en mellomsesong hvor de startet serien elendig ble de cupmester. I år igjen roter de det til, og taper mye poeng, selv om de er det laget som har sluppet inn nest minst mål og har skåret tredje mest i serien. Molde burde egentlig vært på sølv- eller bronsjeplass i årets serie, med litt bedre uttelling.

Potensialet i Molde kommer til uttrykk i EL, hvor de tar poeng mot meget gode lag. Det blir tull å si at Celtic, Ajax og Fenerbache ikke er gode lag, og at Rosenborg ville gjort det godt i deres pulje og Molde tilsvarende dårlig om de spilte i vår gruppe. Saken er den at Molde har vist meget god form i høstsesongen, og de var også nære ved å kvalifisere seg til CL. Om vi ser sesongen under ett har Rosenborg vært bedre i serien, mye takket være en meget god sesongstart, mens Molde har vært i form og vist sitt sanne jeg under høsten.

Til neste sesong tror jeg det er veldig åpent hvem som vil være best. Rosenborg har mye å lære i forhold til kampbelastning, og det kan også tenkes at klubben får en stor utfordring i å måtte fornye laget om det kommer bud nå i vinter eller neste sommer på sentrale spillere. Jeg aner ikke hvordan Molde ligger an i forhold til spillerlogistikk, men Molde ser ut til å være sin egen værste fiende, hvor de roter det til for seg selv, akkurat som Rosenborg i 2005 og 2007, da vi hadde stort potensiale i laget men slet med stabiliteten. Når Molde blir kvitt disse "voksesmertene" i prosessen med å bli en storklubb, så vil de slutte å presetere svakt på grunn av interne forhold, som å ha en for stor og god stall.

Rosenborg har gjort det godt i år, men virker å ha blitt litt høye på seg selv, gitt suksess i vårsesongen og kvalifiseringen i EL. Kåre fremstår som meget selvsikker når han sier vi er på høyde med de vi møter i EL og vi går for seier selv på bortebane, og at han ikke frykter Molde eller Strømsgodset til neste år.

Jeg synes Rosenborg har mye å få på plass fremdeles før vi kan fremstå som så selvsikre. Vi har økonomien på plass, ny sportslig leder, god spillerlogistikk, vi trener bedre og mer enn tidligere, og vi har fått tilbake en filosofi om åpenhet i klubben og samhandling og 4-3-3 på banen. Publikum har også fått tilbake troen på laget. Alt dette er veldig bra, men er allikevel bare et lite første steg på veien mot noe stort. Molde mener jeg ligger minst ett steg foran Rosenborg per i dag, i forhold til å bygge et fundament. Med OGS tilbake (for en lang periode) blir dette fundamentet enda litt mer solid.

Rosenborg må være tålmodige og bygge sten på sten, og samtidig være ydmyke nok til å innse at per i dag er Molde litt foran i sitt prosjekt enn det Rosenborg er med Kåre ved roret. Rosenborg og vi som er Rosenborgsupportere bør også være ydmyke nok til å gi Molde ros for suksessen de oppnår i EL. Det Molde oppnår i år i EL er det samme som vi veldig gjerne ønsker å oppnå, og det at Molde gjør denne suksessen i år kommer av det arbeidet de har lagt ned de siste sesongene.

Til neste år blir det sannsynligvis ikke EL på Molde. Det betyr at de blir enda farligere i serien, men samtidig mister merkevaren Molde litt av glorien, og Rosenborg kan vise enhver at vi er Norges beste lag om vi igjen tar oss ut i Europa samtidig som vi vinner serien. Men, jeg tror det innebærer at vi må løse en rekke utfordringer, som de vi har sett i år i forhold til stor kampbelastning, og en ny utfordring i spillerlogistikk og å få nye spillere inn i spillestilen og rollene, kanskje midt i sesongen. Jeg tror det skal holde hardt om Molde (og Strømsgodset) ikke tuller det til for seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2015 01:06    Post subject: Reply with quote

Det skal være følgende engelske klubber som kommer til Lerkendal torsdag:

Manchester United
Totteham
Everton
Aston Villa
Bolton Wanderers
Fulham

Hvilke spillere klubbene ønsker å se nærmere på, er usikkert. Likevel er det grunn til å tro at Ole Selnæs og Pål Andrè Helland er blant spillerne som er mest populære.

Les mer: Speidere fra toppklubber inntar Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 09.11.2015 19:58    Post subject: Reply with quote

Sakser denne fra Rosenborg - Lazio tråden.
zaphod81 wrote:
Vi er nødt til å oppsøke internasjonal motstand nå, også i treningskamper, og sette oss konkrete mål på å gradvis matche de i balltempo og ballbehandling, ikke bare på innsatsen.

I fjor valgte trenerteamet å kjøre lett motstand i treningskampene for å terpe angrepspillet og samhandlingen. Dette resulterte i supert spill og mye mål i vårsesongen. Spørsmålet er om vi skal gjenta dette i år, eller som zaphod er inne på, å heller oppsøke internasjonal motstand. Det som taler for det første er om vi vil prøve å gjenskape noe av den energien og flyten i spillet, som jo har vært fraværende i høstsesongen. På den andre siden har vi virket utrolig nervøse i Europa, og ikke tvil om at vi trenger mer øving oss på dette nivået. Hva tror folk? Begge deler?
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 09.11.2015 20:25    Post subject: Reply with quote

Begge deler hadde vel ikke vært negativt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 09.11.2015 20:55    Post subject: Reply with quote

Tror begge deler hadde vært kurant. Men da kansje annenhver kamp med europeisk motstand. Litt utfordrende i gjennomføring kansje, men da hadde ikke selvtilliten knekt over flere kamper på rad hvis vi skulle tape mot topp motstand. Hva tenkes om det?
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.11.2015 21:12    Post subject: Reply with quote

Vi må nok ha flere tanker i hodet samtidig og heve terskelen bit for bit.
For å trene inn bedre offensiv samhandling og angrepsspill må vi jo ha motstandere på et nivå som tillater det. Altså ikke motstandere som er så gode at vi får trent mest på forsvarsspill, selv om vi må forbedre oss ett eller to knepp der også. Og bedre motstand betyr vel gjerne egentlig begge deler.

Ordet gradvis, som zaphod bruker, er vel sentralt her.
Og da må vi ha en relevant link mellom presisjonsnivå og hurtighet på treninger og nivået på motstanden.
Vi har tidligere sett at enkelte tester i denne klubben er bare bambus, så å rydde godt opp etter Hoftunepokens underprestasjon må være en brikke i arbeidet for å kunne ta et skritt opp.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 09.11.2015 23:32    Post subject: Reply with quote

Tror taktikken før sesongen var avgjørende for resultatene.
Nå tar vi et knepp opp,gutta vet hva det dreier seg om nå.
SÃ¥ jeg er enig med "ja takk begge deler".
Dette kan fordeles mest mulig gunstig iforhold til seriestarten og noe læring på høyere nivå.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2015 09:02    Post subject: Reply with quote

Siden jeg på et vis startet denne diskusjonen, så får jeg vel poengtere at jeg også tror vi kommer til å trenge begge deler, både Shakhtar Donetsk og GIF Sundsvall, foran neste sesong.

Det er i alle fall ingen tvil om at årets opplegg fungerte, men nå når laget ikke kommer rett fra Perry, så trenger vi ikke i like stor grad å bevise for oss sjøl at vi kan score mål, så da kan vi, som gisp sier, ha to tanker i hodet på en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.11.2015 09:04    Post subject: Reply with quote

Greit med treningskamper mot svak motstand, for å øve på lag som legger seg lavt i eliteserien. Men overføringsverdien blir litt liten når det er Dnipro som legger seg lavt. Enig, vi trenger begge deler.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 13.11.2015 16:16    Post subject: Reply with quote

Det er åpenbart at det må renskes ut i noen malplasserte Perry/Hoftun/Kålrabbi- kjøp til neste sesong. I denne kategorien må disse ut:

Gamst - godt over høyden, statisk, og uten passende rolle i Rosenborg
Emil Nielsen - maks på et jevnt OBOS- nivå, milevis unna nivået til Rosenborg. Har heller ikke spilt en eneste kamp for AGF
Riski - God spiller, men det finnes ingen go- fot- rolle for han i Rosenborg

I tillegg håper jeg at Dorsin kjenner sin timing og legger opp, og vi må regne med 1-2 salg. Trolig Selnæs og kanskje en spiller til (Søderlund, Mikkelsen eller Mike Jensen).

Dette er ikke krise i tilfelle. På overgangsmarkedet blir det aktuelt å satse alt på å finne en typisk sentral midtbanespiller som passer godt inn i denne rollen i Rosenborg. Kanskje må vi også se etter en spiss og en ung venstreback.

Jeg ønsker meg at vi utnytter situasjonen til Start og går "all inn" for å sikre oss Ajer. Så får vi evt bruke det vi har av kløkt og klokskap på overgangsmarkedet for å finne en spiss som kan være god nok, evt fylle rollen som reserve for Vilhjalmson, samt et cover på venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 22.11.2015 20:49    Post subject: Reply with quote

Har den siste tiden kjent mer og mer på engstelsen av å miste våre beste spillere til utlandet i vinter. Synes lista over potensielle salg av nøkkelspillere begynner å bli vel lang. Hvem tror dere nærmest garantert blir solgt?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.11.2015 21:10    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si. Jeg håper og tror de unge trønderne velger muligheten for Champions League på Lerkendal fremfor middelhavsfarere/nedrykkslag i en større liga. Er de så gode som de mener de er, så får de mer enn nok sjanser til å komme seg utenlands etterhvert, og en evt. Champions League deltakelse er jo et enormt utstillingsvindu for større og bedre klubber.

Jeg tror den umiddelbare interessen rundt Søderlund, Helland og Jensen har sluknet litt, i tråd med at de ikke har vært like gode i høst som på våren/sommeren. Selnæs er nok det heteste salgsobjektet, så vet jeg ikke hvor stor denne Freiburg-interessen rundt Midtsjø er. Håper dog han heller vil prøve å komme seg til CL med RBK enn 2.Bundesliga og påfølgende nedrykkskamp om de rykker opp (leder pr. nuh).
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 22.11.2015 21:24    Post subject: Reply with quote

Ja, det at vi har muligheten til å spille CL, gjør jo saken litt mer delikat. Får bare håpe at spillerne finner det interessant nok til å bli med videre.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.11.2015 22:29    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Har den siste tiden kjent mer og mer på engstelsen av å miste våre beste spillere til utlandet i vinter. Synes lista over potensielle salg av nøkkelspillere begynner å bli vel lang. Hvem tror dere nærmest garantert blir solgt?

Mikkelsen tror jeg er nærmest, fordi det ikke vil være overraskende om han vil bort. Utover det har jeg ikke peiling. Håper trønderstammen ikke har det så fantastiskt travelt at de ikke vil være med karusellen en runde til, med CL-deltagelse som gulrot.

Når det gjelder å engste seg for salg er det ganske beroligende å tenke på at Kåre nå har fått sminket brura såpass lekkert at vi sannsynligvis har et veldig bra drag på talentene vi vil ha til å ta steget opp til RBK. Få er uerstattelige. Vil hate å miste Selnæs dog, for jeg vet et RBK bygd rundt han, og han i sitt ess, er et produkt man kan være stolt av som trønder...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
Page 2 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb