English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Vålerenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
2%
 2%  [ 4 ]
Eyjolfsson
10%
 10%  [ 19 ]
Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 3 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Wiljalmsson
13%
 13%  [ 25 ]
Jensen
4%
 4%  [ 8 ]
Midtsjø
24%
 24%  [ 47 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
37%
 37%  [ 70 ]
De Lanlay
5%
 5%  [ 11 ]
Total Votes : 189

Author Message
Gauder
Junior

PostPosted: 17.08.2015 11:47    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Mening fra vif-kompis: "Taper fortjent, men Helland er den nye Berre. Kaster seg for å få straffe to ganger".
.

Første gang jeg så situasjonen så det ut som VIF-typen la handa på skuldra til Helland og at han datt som en sekk, men på reprisen filmet forfra ser det ut det er en real kråkfot. Noe som virker sannsynlig med tanke på at VIF-typen ikke protesterer et sekund, og selv Rekdal ikke engang mumler om dumme dommere.

Men klart, kan jo hende RBK-brillene mine er vel tykke om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2015 11:58    Post subject: Reply with quote

Den var grei, men det var minst et par andre episoder inni feltet samt et frispark eller to han konstruerte.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2015 11:59    Post subject: Reply with quote

Gauder: Jeg er enig med deg; Det er nok grunn i begge situasjonene til at Helland kan forsvare å falle; På den andre sparker Wæhler ham i leggen.

Jeg mener også at dette ikke er ensbetydende med at han kaster seg for å få straffespark. Hvis jeg ikke husker den første situasjonen feil, så var det en brukbar sjanse om han hadde holdt seg på beina. Etter erfaringen borte mot Stabæk så må han vel se det som en større sjanse enn å "sette seg ned" som han gjorde?

Det er forsåvidt greit nok at ingen av de ble straffespark, men jeg er ikke uten videre villig til å innrømme at Helland forsøkte å filme. Han faller lett, kanskje lettere enn han burde, men kan forsvare det basert på det som skjer med ham.

Men jeg innser at vi nok er i mindretallet. Smile

Last edited by OrionPax on 17.08.2015 12:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 12:04    Post subject: Reply with quote

Spillere som Helland faller lettere enn andre typer spillere fordi de utfordrer i stor fart med ball, da skal det mindre til å komme ut av balanse. Å falle lett er ikke det samme som å filme. Enig i at Helland med fordel kunne holdt seg mer på beina i går, med tanke på at det potensielt kunne gitt mer uttelling så lenge vi ikke fikk straffe. Men synes heksejakten her inne er sterkt overdrevet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2015 12:16    Post subject: Reply with quote

Heksejakt, faktisk. Det er da bare fint at supportere vennlig oppfordrer egne spillere til å opptre fair, vel. Vi er da glad i Helland alle sammen.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 12:23    Post subject: Reply with quote

Ja, annenhvert innlegg bortimot kritiserer Helland, han blir beskyldt for juks / uredelig oppførsel og han får hard medfart på børsene. Storm i et vannglass. Tror dere ikke Rekdal ville ha kommentert det hvis det var så ille?
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.08.2015 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tar meg den friheten å mene at Helland falt for lett helt uavhengig av hva Rekdal har sagt til pressen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2015 13:50    Post subject: Reply with quote

Bra du ikke er meteorolog. Maks frisk bris.

Rekdal var for øvrig overraskende positiv til Ingebrigtsen og RBK før kampen: Rekdal imponert over Ingebrigtsen

– Hva venter dere i Trondheim, Rekdal?

– Et Rosenborg som var gode i vårsesongen, og som er enda bedre nå. De tar store steg hele tida. De får motstanderne til å henge i tauene, så går de inn og setter nådestøtet og brekker nakken på dem.

– Høres brutalt ut?

– Ja. Vi så det i 5-0-seieren over LSK. Rosenborg malte og malte. Ga seg ikke på 2-0, ikke på 3-0, ikke før det sto 5-0. På Åråsen... – Rosenborg er på mange måter der vi skulle ønsket å være. Jeg må innrømme at jeg er veldig imponert over den jobben Kåre Ingebrigtsen har fått til på så kort tid. De har flere svært gode spillere. De har en meget klar og tydelig trener, som har samlet folk rundt seg som vet hva som skal til for å bygge lag. Rosenborg er på vei mot gamle høyder, sier Kjetil Rekdal til Dagsavisen.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 13:56    Post subject: Reply with quote

Har Reka fått slag? Han sier noe positivt om Rosenborg. Avlys jul og nyttår, dette blir en dag som må feires så hardt at ingen er friske før sommerferien neste år

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 13:57    Post subject: Reply with quote

Han hadde jo bekreftet at han er en noldus av dimensjoner om han ikke innser dette. Men det er helt klart overraskende at han går ut offentlig med det.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 14:15    Post subject: Reply with quote

Synes Rekdal har vært positiv til Rosenborg over en lang periode nå. Noen stikk om litt arroganse osv, men hver gang han snakker om laget så roser han både Kåre og spillet vårt.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 17.08.2015 14:22    Post subject: Reply with quote

Kall meg kynisk, men mistenker at det er mer strategi enn velvilje som ligger bak. Jeg tror Rekdal har en gryende landslagstrener i magen, og strengt tatt er han vel kvalifisert for den jobben alt nå, hvilket vil si den dagen Høgmo trekker seg tilbake. Tiden frem til da bør jo brukes til å gjøre seg spiselig ikke bare for NFF, men også for de største leverandører av materiell til landslaget - og selvfølgelig ser også Rekdal at RBK ser ut til å være en betydelig, om ikke til og med den dominerende, aktør på det området i åra som kommer. Et bedret forhold til RBK vil dermed være en nødvendighet om man ikke skal komme på minussida fra dag 1 i ny jobb.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 14:26    Post subject: Reply with quote

Rekdal har selvsagt ikke kvalifisert seg til en jobb som landslagstrener. Store deler av trenerkarrieren hans har gått med til å trene middelhavsfarere eller i beste fall medaljelag. Vant et seriegull på billigsalg for 10 år siden, ellers er det ingenting å skryte av. Hadde vært en typisk NFF-greie å ansette han, men vi får da for guds skyld ikke håpe at det ender med det. Nei, jeg tror han misliker Rosenborg, men evner å se at vi faktisk spiller bra fotball i år.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 14:50    Post subject: Reply with quote

Hansen: 5
Svensson: 6
Bjørdal: 6
Holmar: 6
Skjelvik: 5

Jensen: 6
Vilhjalmsson: 7
Midtsjø: 7

Helland: 6
Søderlund: 7
Yanni: 6

Mikkelsen også frisk når han kom inn. Antar at han blir å starte på torsdag?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 15:54    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Bra du ikke er meteorolog. Maks frisk bris.

Rekdal var for øvrig overraskende positiv til Ingebrigtsen og RBK før kampen: Rekdal imponert over Ingebrigtsen

– Hva venter dere i Trondheim, Rekdal?

– Et Rosenborg som var gode i vårsesongen, og som er enda bedre nå. De tar store steg hele tida. De får motstanderne til å henge i tauene, så går de inn og setter nådestøtet og brekker nakken på dem.

– Høres brutalt ut?

– Ja. Vi så det i 5-0-seieren over LSK. Rosenborg malte og malte. Ga seg ikke på 2-0, ikke på 3-0, ikke før det sto 5-0. På Åråsen... – Rosenborg er på mange måter der vi skulle ønsket å være. Jeg må innrømme at jeg er veldig imponert over den jobben Kåre Ingebrigtsen har fått til på så kort tid. De har flere svært gode spillere. De har en meget klar og tydelig trener, som har samlet folk rundt seg som vet hva som skal til for å bygge lag. Rosenborg er på vei mot gamle høyder, sier Kjetil Rekdal til Dagsavisen.

Resten:

Dagsavisen.no wrote:

– Frustrerende å oppleve dette, mens dere selv har - som du selv sier - et stykke vei å gå?

– Nei, heller jækla motiverende. Vi i VIF har som mål å bli landets ledende klubb innen et par år, og har hele tiden visst at Rosenborg er hovedutfordrer nummer èn. Per i dag har vi noe å strekke oss etter.

Rosenborg feide også Mjøndalen av banen i cupen torsdag. Det samme skjedde. Ikke snakk om å slappe av på 2-0, 3-0.

– Vi fortsetter slik mot Vålerenga, forsikrer Pål Andre Helland.

Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 18:27    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Synes Rekdal har vært positiv til Rosenborg over en lang periode nå. Noen stikk om litt arroganse osv, men hver gang han snakker om laget så roser han både Kåre og spillet vårt.

Han må jo ha en unnskyldning for at laget hans kom seg over midtbanen 2 ganger i løpet av 90 minutter Wink
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 19:07    Post subject: Reply with quote

Hvis Rekdal ønsker å spille på samme måte som RBK, har han ikke skjønt mye. Det er lite som tyder på at strukturert og risikovillig angrepsspill er en grunnstein i fotballfilosofien hans, selv om han ofte har gjort utspill som kritiserer Drillo og hyller offensiv fotball.

Ettersom Rekdal etter alle solemerker vil være en sentral skikkelse i norsk fotball i lang tid fremover, er det jo hyggelig om han lar seg inspirere.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 19:30    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Hjelde wrote:
Hansen 5

Svensson 7
Holmar 6
Bjørdal 6
Skjelvik 5

Midtsjø 7 BB
Vilhjalmson 5
Jensen 6

Helland 6
Søderlund 7
de Lanlay 4

Reserver:

Mikkelsen 7
Hva er det med deg og de Lanlay egentlig? Du ga ham treer i kampen mot mjøndalen, selv om han scoret. Nå gir du han 4 her, selv om han var vår beste i første omgang, og hadde assist på Søderlund målet.

Ingenting personlig, men karakteren gis fordi han beveger seg så mye feil, går alt for ofte for tidlig inn i banen og løpene ødelegger mer enn å bygge opp rytme og samhandling i angrepsspillet. Ble også tydeligere for meg da jeg så hvor mye riktigere Mikkelsen beveget seg da han kom inn. Dette er et lagspill, og hvor mye du bidrar til lagets "sluttsum" blir det viktigste for meg. I den sammenheng har de Lanlay, selv om han viser god teknikk, bevegelse og fart, litt å gå på ifht Mikkelsen. Jeg synes derfor at Mikkelsen fortjener plassen i start- oppstillingen, og at de Lanlay kan gis litt tid til å lære bevegelse og plassering i 4-3-3.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 00:17    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Helt fantastisk utvikling fra i fjor, det er natt og dag. Jeg kan nå si at klubben er helt klart på rett vei. Men det var jo derfor jeg var så negativ når man vet hva man drev på med før, i 10-12 år har klubben drevet med tull. Nå har Kåre fått klubben på rett kjør.

Nå må vi bare gruse Steua !!

Fantastisk! Tommel'n opp!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 00:27    Post subject: Reply with quote

Antar at trådstarter attach fikset BB-avstemningen til rett tid denne gang! Tommel'n opp! Uten at jeg er helt sikker, mener jeg at oppslutningen rundt avstemningen er rekord for forumet, dette hva gjelder både BB og MS spiller!
Zorac
Legende

PostPosted: 18.08.2015 19:50    Post subject: Reply with quote

Vi får høflig takke VIF og Klanen for oppmøtet, som tross alt var de som fylte stadion, selv om det var deres felt som var det eneste med ledige seter. Hyggelig de møtte opp, selv om det på Lerkendal som i Oslo var greit enveiskjør på tribunen.

Vi får også takke dem for følget sportslig, hvor det også på banen igjen ble vist at vi er bedre enn dem i alt. Kanskje bortsett fra tung defensiv organisering og nedbryting av spill.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.08.2015 21:15    Post subject: Reply with quote

Voldsomt så stolte de er av å ha flest innbyggere da. Eller det er jo forsåvidt en prestasjon å overbevise såvidt mange om å bo i det hølet av en by, men likevel. Til tross for 3 ganger så mange innbyggere greier de knapt å skrape sammen 10.000 til en kamp uten at RBK eller Real Madrid kommer på besøk. Så presterer man i fullt alvor å komme med slengbemerkninger om tilskuertallene på Lerkendal. Jaja.
zdanek
Senior

PostPosted: 19.08.2015 15:35    Post subject: Reply with quote

Post – match interviews:

Kåre
http://zdanek1979.wrzuta....lN4/kare_1
http://zdanek1979.wrzuta....U2O/kare_2

Ole Selnæs
http://zdanek1979.wrzuta....jmR0/ole_1
http://zdanek1979.wrzuta....fynQ/ole_2

Mike Jensen
http://zdanek1979.wrzuta....ike_jensen

Aleksander Søderlund
http://zdanek1979.wrzuta....o/sderlund

Holmar Ørn
http://zdanek1979.wrzuta....holmar_orn

Pål Andre Helland
http://zdanek1979.wrzuta..../pal_andre

Stig Inge Bjørnebye
http://zdanek1979.wrzuta....e_bjrnebye

Kjetil Rekdal
http://zdanek1979.wrzuta....til_rekdal
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Page 21 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb