English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Vålerenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
2%
 2%  [ 4 ]
Eyjolfsson
10%
 10%  [ 19 ]
Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 3 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Wiljalmsson
13%
 13%  [ 25 ]
Jensen
4%
 4%  [ 8 ]
Midtsjø
24%
 24%  [ 47 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
37%
 37%  [ 70 ]
De Lanlay
5%
 5%  [ 11 ]
Total Votes : 189

Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 16.08.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Okei, førstereaksjonen min var offside, så da stemte det brukbart. Null sjanser for Enga da?
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 16.08.2015 23:24    Post subject: Reply with quote

Stemte Vilhjalmason. Styrte midtbanen med jernhånd, og var en av de største årsakene til at VIF ikke skapte en skit.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:04    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Okei, førstereaksjonen min var offside, så da stemte det brukbart. Null sjanser for Enga da?

Ble ikke vinket offside på den, det er jeg helt sikker på for jeg så over på linjemannen for å se om han holdt flagget oppe. Tror nok de må få godskrevet en middels stor målsjanse. Dårlig markering av Holmar.
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 17.08.2015 00:06    Post subject: Reply with quote

Brown var da onside? Spiller uansett ingen rolle. Herlig kamp og kjernen var fantastiske. Stemmen min går til Midtsjø i dag. Helt hinsides kapasitet.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:09    Post subject: Reply with quote

Ble utspill fra mål. Ingen hånd i været fra noen av dommerne. I tillegg til den sjansen kunne TV2 kanskje under tvil tatt med det ene skuddet som hansen ga retur på. Ellers var det jo strengt tatt en form for enveiskjøring hele veien, selv om vi slet i første. Farlige var vi selv om vi ikke skapte så mange sjanser.

Kudos til Vilhjalmsson igjen ass!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Thulian
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:13    Post subject: Reply with quote

Hansen 5
Svensson 7
Bjørdal 6
Eyjólfsson 6
Skjelvik 6
Jensen 7
Vilhjálmsson 6
Midtsjø 7
Helland 5
Søderlund 7
de Lanlay 6
Mikkelsen 7
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
oddarild
Proff

PostPosted: 17.08.2015 00:16    Post subject: Reply with quote

VG greide kunststykket å gi Midtsjø 5 på børsen i dag, lurer på om de ser kampene de som setter børsen der..
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 17.08.2015 00:16    Post subject: Reply with quote

VG greide kunststykket å gi Midtsjøn 5 på børsen i dag, lurer på om de ser kampene de som setter børsen der..
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:23    Post subject: Reply with quote

Samme med Alt om Fotball som ga Søderlund karakteren 5, den laveste på laget sammen med Vilhjalmsson og Hansen...
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:37    Post subject: Reply with quote

Siden det er lite å klage på ellers så retter jeg heller skytset mot "våre egne": Mange dårlige børser på rbkweb i dag. Hvor er Zaphod81 sin? Han pleier å ha peil. Men jeg er ikke bedre enn at jeg ikke orker å lage børs selv og heller gir noen betraktninger.

- Lanlay var en av våre beste i første, kommer til flere skudd og innlegg. I andre har han en fin assist. Jeg tror jeg så noen her inne gi ham en 4er. Det er børssetting som bør gi direkte rødt.

- Vilhjálmsson vant mange dueller på midtbanen og var sterk delaktig i å vinne andreballer og hindre overganger. Hadde noen fine taklinger også. Han er mye dårligere enn Selnæs på kreativt spill, men utrolig rolig med ball og mye bedre i hodespillet. Imponert over hans vikariat! (også for en blid og profesjonell type. Liker ham godt.)

- Vi vinner nesten alt av luftdueller i dag. Ikke bare nevnte Viljálmson, men våre to midtstoppere var også ruvende.

- Vår kompromissløse defensive innsats gjør at vi nå har holdt nullen i tre kamper på rad. Fantastisk å ha med seg borte mot Steaua!

- Helland får (med rette) mye kritikk for å falle lett. Dette må han legge fra seg. Men han skaper likevel mange farligheter i dag og får en mann utvist. Merkelig at han får en 5 på børsen av enkelte her inne.

- Vanskelig å gi kritikk på lite sjanser i denne kampen. I første er VIF utrolig defensive, og de er bedre enn en del andre lag i TL på å være det. I andre omgang skaper vi mye og spiller artig fotball. Vi satt opp tempo og VIF er mer slitne, likevel teller nok utvisningen mest. Men trøst oss da med at utvisningen kom fra godt brudd på midtbanen og direkte i bakrom på et perfekt timet løp av Pål.

Fornøyd med kampen, sykt fornøyd med nysigneringen Konradsen. En god kveld dette!
Back to top
VTB
Proff

PostPosted: 17.08.2015 00:46    Post subject: Reply with quote

Fantastisk å se hele Øvre Øst hoppe! Samt ett Lerkendal i hvitt. Mer av dette! RBK
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:51    Post subject: Reply with quote

Kritikken mot spesielt første omgangen er hvor slurvete alt var. Vi hadde sikkert mer uprovoserte pasningsfeil, altså baller som går utover sidelinja eller bommer på medspiller med flere meter, uten press, enn vi har hatt i mange andre kamper tilsammen. Og det var ikke bare en eller to spillere, det var mange. Det ble stasjoner, tempoløst og lite kreativt. Ja, Vålerenga legger seg lavt, men det er jo ikke nytt, det har vi møtt før på en bedre måte i andre kamper. Eggen var også ganske krass i pausen, spesielt mot tempoet på ballen og at indreløperne sprang seg for tidlig opp i banen.

Heldigvis fikk vi det røde kortet på Vålerenga som endret kampen totalt, men jeg var ikke trygg før 2-0 satt. Hadde vært typisk med et drittmål fra Moa eller DFH i en sånn kamp.

Jeg vil påstå at vi var ganske dårlige første timen, men gode siste halvtimen. Det holdt til en solid og grei seier mot en av våre største rivaler i år, det sier sitt hvor overlegne vi egentlig er også.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 00:54    Post subject: Reply with quote

Rekdal ser jo også ut til å "glemme" at grunnen til at han fikk en spiller utvist var at spilleren hindret Helland i å komme alene med keeper.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 01:06    Post subject: Reply with quote

Forøvrig litt interessant å se plakaten som henger på døra til garderoben til Vålerenga(kan sees på Cmore sin sending etter svensken ble utvist). Det er fem punkter som skal være fokus for kampen.

1. Kampstart
2. Struktur Off/Def
3. Dødball
4. Cupfinale
5. "Konger på banen"

Må si det er vel mye "føleri" og lite håndfaste greier. Ville trodd en sånn plakat ville hatt noen ekstremt konsise punkter. De to siste punktene spesielt er litt merkelige, er dette deres cupfinale liksom? Så legger de laget på eget 20m? Konger på banen? I motsetning til Rosenborg som er konger utenfor?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 01:28    Post subject: Reply with quote

Nok en fantastisk kamp i mine øyne. Vi spiller oss fram til mange farlige situasjoner igjennom hele kampen, til tross for at Vålerenga er svært defensive i 90 minutter. Det skal selvfølgelig sies at vi slet brukbart med å skape det helt store i 45 minutter, men vi var jo tross alt farlige likevel, hadde full kontroll på kampen og det var i bunn og grunn kjør mot et mål. Sjansene ville komme, og vi hadde nok slått enga uansett. Presisjonen kunne selvfølgelig vært langt bedre, men det var tydelig at enkelte av spillerne var noe satt ut av et eller annet (mentalt). Jeg skjønner forsåvidt at Helland ble litt satt ut når 100 stk synger "vi vil se fitta til Helland" og "mor og far er søsken" og selv om han sikkert er vant med det ene og det andre kan jeg jo se for meg at han hvertfall mister litt fokus av sånt.

At Rekdal snakker om at vi ikke hadde skudd på mål osv er også uinteressant. Sjansene uteble fordi vi manglet presisjon selv. Hadde presisjonen vært høy på siste tredjedel ville vi også i dag skapt tosifret antall sjanser (Om RBK var dårlige i 1. Omgang var Enga hårreisende elendige). En del dårlige valg og en del uryddige involveringer fra en ellers frisk De Lanlay forhindret alene to-tre store målsjanser i 1. Omgang.

Til tross for mangel på presisjon viser dog kampen i dag at vi virkelig har mange gode spillere. Her er deres børs.

Hansen 6 - samme som alltid, men han blir bedre og bedre IMO. I starten slapp han inn nesten alt, i det siste har han vært meget bra og faktisk dratt fram en del vakre redninger. Litt for shaky på flakk.

Jonas Svensson 6 - Rosenborgs mest komplette fotallspiller. God teknisk, knallfysikk, fotballsmart og stort sett alltid blant våre bedre spillere. At dette kun var en halveis-kamp for Jonas sier alt om hvor god han faktisk er. Om han fortsatt er I RBK neste år bør det vurderes å gi Jonas 6 andre steder enn på børsen ...

Bjørdal 6 - gjør faktisk alt en RBK-stopper skal gjøre defensivt. Ellers er han litt forutsigbar og treg i det oppbyggende spillet men likevel best av Midtstopperne vårr til akkurat dette. Beist på dødball og i boks.

Eyafjallajøkull 6 - Også maks beist i boks. Meget god kamp, men kan med fordel være bedre i oppbyggende del av spillet. Bruker for mye tid og tør litt for lite tidvis. Hadde en skikkelig skummel situasjon hvor han holdt på å rote seg bort.

Skjelvik 5 - Slet med solen tidlig, kom seg bedre med etterhvert. Et elendig innlegg mot slutten men nok en brukbar kamp. Blir bedre hele tiden.

Jensen 6 - en del nydelige involveringer, men også en del unødvendig slurv. Klassespiller som kan langt bedre, og det sier vel egentlig alt om hvor god han er når han på en "sånn der" dag får gode karakterer på alle børser.

Vilhjalmsson 6 - mangler kanskje en del av de syke pasningsskillsene som Selnæs har, men når man er spiss og må prøve seg i Norges mest krevende spillerrolle, og løser den nesten uten pasningsfeil og med såpass mange duelleire, fantastiske taklinger og brennende Islandsk engasjement, da er man god! Rett og slett latterlig imponert av islendingur (de er faktisk nesten alltid gode, disse islendingene vi henter). Norske utenlandsproffer, se og lær!

Midtsjø 7 - satt vel uoffisiell verdensrekord i maraton i dag? Holder litt for lenge på ball, men du verden hvor god han likevel er. Dette hadde vi kunnet hatt i 3-4 år allerede, men pga en hest eller 3 har gutten heller måttet varme benk. Anders Konradsen, er det egentlig noe enklere å spille seg inn på denne midtbanen enn den i Rennes? Wink

Helland 6 - "svak" kamp. Minner svært mye om en viss nederlender - dessverre også når det kommer til dette med å stå oppreist.

Søderlund 7 - maratongutt nummer to. Nydelig mål! Blir i tillegg bedre og bedre med ball for hver eneste dag som går. I tillegg en kjernekar!

Agehsjrhhehsye de Lanlay 6 - frisk, men upolert. Med litt mer veiledning har vi en kjempesignering her. Langt tøffere enn Mikkelsen, men foreløpig noe mindre klinisk. Likevel god kamp hvor han nærmer seg noe meget bra.

(Mikkelsen 6 - frisk!)

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Legende

PostPosted: 17.08.2015 08:19    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Mange dårlige børser på rbkweb i dag. Hvor er Zaphod81 sin? Han pleier å ha peil.

Very Happy Tommel'n opp!

Jeg så bare halve kampen grunnet litt selvforskyldt CMore-trøbbel, så det ble litt tynt grunnlag for børs, gitt.

Skulle jeg satt karakter på bare andre omgang ville det blitt mye gode karakterer, for så totalt sjanseløse på å komme tilbake i kampen har jeg knapt sett noe lag før. Det var et lite throwback til Hamréns tid i den forstand, samtidig som vi virket på randen av scoring hele tiden. Noen punkter:

- Hellands vilje til å utfordre er uvurdelig, og backene blir etter hvert nødt til å spille over kanten for å beholde litt selvtillit. Men hold deg på beina, gutt, det er pinlig å eie en fattigmanns Robben.

- De Lanlay må få litt av Hellands innstilling til å utfordre med ball for å få ut potensialet sitt. Mulig han fortsatt føler seg litt "ny", men han feiger i alle fall ut alt for ofte 1 mot 1. Han har Skjelvik bak seg; han tåler å miste litt ball.

- Mikkelsen ser endelig ut til å ha skjønt dette. Direkte og fin i innhoppet sitt. Terpe terpe på det der skrudde skuddet fra hjørnet av seksten.

- Søderlund scorer et råsterkt og utrolig viktig mål, og gjør en bra kamp. Men må slutte å rusle hånd i hånd med midtstopperen til bakre stolpe. Skal du stå der, lær av Iversen og velg deg en back først.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 08:43    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Svensson 7
Bjørdal 6
Eyjólfsson 6
Skjelvik 6
Jensen 7
Vilhjálmsson 7
Midtsjø 7
Helland 6
Søderlund 7
de Lanlay 6
Back to top
Litjmor15
Junior

PostPosted: 17.08.2015 09:18    Post subject: Reply with quote

Hadde tenkt å få satt børs-karakterer, men etter den opplevelsen det var å stå i kjernen i går så var det håpløst. Alle hadde fått 10 av meg, gledesrus og rett og slett sommerfugler i magen av å se på de.

Eneste som var ett lite irritasjonsmoment var at Helland falt så alt for lett. Og det var så enkelt å se at han bare "la seg ned". I tillegg er det vel å banne i kirka å si at han fint kan prøve å spille litt mindre egoistisk til tider. Når andre, feks Jonas kommer på gode løp/overlapp er det lov å spille han. Ikke alltid gjøre alt selv og gjerne gå seg litt fast. Opp med blikket og se at det er flere som er i bedre posisjon og assist er vel ikke så dumt det heller, selv om han helst ville ha satt ballen selv.

Søder gjør en fenomenal jobb som første forsvarer og et helt fantastisk mål. Og så må jeg ikke glemme at Holmar endelig fikk det målet han hadde lengta så mye etter.

Tipp topp tommel opp.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 10:03    Post subject: Reply with quote

Enig i det de fleste skriver her så jeg trekker bare frem en positiv og en negativ sak.

Pluss : KJERNEN er fantastisk! RBK

Minus : Helland må slutte å legge seg ved enhver berøring, kjenner jeg som flere andre blir irritert (og litt flau) Sad Så god som han er så bør han holde seg på bena når han kan.

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 10:12    Post subject: Reply with quote

Det virker å være utbredt misforståelse blandt mange her på forumet at man skal spille på hver eneste overlap som kommer fra backen? Helland kan sikkert spille Svensson litt oftere, men i mine øyne er ikke dette et stort problem.

Helland kan heller jobbe litt med beinmusklaturen så det blir lettere å stå på beina innenfor sekstenmeter'n.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 10:29    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Ga han litt skryt og litt ris (for fallingen) på Twitter. Ble i alle fall ikke blokka, så han har nok mer selvinnsikt enn Davy Smile

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 17.08.2015 11:03    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Det virker å være utbredt misforståelse blandt mange her på forumet at man skal spille på hver eneste overlap som kommer fra backen? Helland kan sikkert spille Svensson litt oftere, men i mine øyne er ikke dette et stort problem.

Ikke hver eneste overlapp, men en gang iblant hadde sikkert ikke skadet Wink

I går synes jeg det skjedde påfallende ofte og det var faktisk en av de tingene som iriterte meg litt etter kampenr. Ihvertfall etter å ha sett mye av kampen på nytt.

Kan ikke huske at jeg har lagt merke til dette i samme grad i de fleste andre kampene, så mulig kampen i går var ett untak. (evt. at jeg ikke følger så godt med som jeg liker å tro)
JB
Rutinert

PostPosted: 17.08.2015 11:11    Post subject: SETETELLERAUTOMAT Reply with quote

Får vi lagt ut den fantastiske setetellerautomaten som link til Mjøndalen og Steauamatchen også?
Det var utrolig spennende å følge med på utviklingen i billettsalget før matchen, og jeg tror mange blir ekstra inspirert til å kjøpe billett når de ser hvor stor interessen er.
Håper virkelig dette kan bli et fast innslag.

RBK

Last edited by JB on 17.08.2015 11:13; edited 1 time in total
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2015 11:13    Post subject: Reply with quote

Ligger alt i hjemmekampen mot Steaua, og ligger klar i Setertellerautomat-tråden i "På sidelinja" til noen starter kamptråd for MIF-kampen. Smile
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 17.08.2015 11:14    Post subject: Reply with quote

Mjøndalenkampen finner du her inntil videre. http://www.rbkweb.no/foru...240#787240
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb