English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Matthías Vilhjálmsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 07.09.2018 10:18    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
"Holdningene og verdiene" hans tok seg vel en stor knekk når han spilte Europakamp etter omgangssjuke uten å informere treneren og satte både laget og kamp i fare.


Helt enig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2018 00:42    Post subject: Reply with quote

- Jajaja, selvfølgelig, sier islendingen raskt når Adresseavisen spør om han ser fremtiden sin på Lerkendal.

- Jeg har kontrakt ut neste år, og føler jeg har mye å bidra med. Med én gang jeg kommer i toppform, kan jeg bidra masse for Rosenborg. Det fikk jeg vist i fjor, og jeg vet jeg er viktig for troppen, følger han opp.

Les mer: Matti er tydelig: Fremtiden hans er på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 31.10.2018 03:16    Post subject: Reply with quote

Av en eller annen grunn virker det som om når spillere og trenere bruker media til å forsikre at de blir i klubben, så er det like før de drar videre. Er det ikke slik da? Ledelsen i klubben går ut og sier at treneren har tillit, og uka etter er det en ny trener. For Matti sin del er han nok smertelig klar over at han neppe får fornya kontrakt siden han så tydelig er bak både Bendtner og Søder.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 31.10.2018 05:46    Post subject: Reply with quote

Mener å huske han putta masse mål da han fikk sjansen for bendtner og det var vanskelig å forstå hva som gjorde at han ikke fikk starte foran bendtner ei stund.
I form har han vært meget habil foran mål før, om han noengang blir det igjen vet vi vel ingenting om.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 31.10.2018 08:07    Post subject: Reply with quote

Matti er en mye bedre spiss en Søderlund, og burde være foran i køen etter en ordentlig og skadefri oppkjøring i vinter. Matti sutrer heller aldri i media pga manglende spilletid, men biter tenna sammen og trener enda mer for å fortjene en plass i startelleveren!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 31.10.2018 08:58    Post subject: Reply with quote

Fin fyr og grei å ha i stallen, men helt greit om vi selger i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.10.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg det er langt bedre å heller selge Søder og beholde Vilhjalmsson. Haugalendingen har vist svært lite i periode to og er ikke en gang like god i press/førsteforsvarerjobb som var hans spisskompetanse forrige runde, og Matti er i tillegg langt mer fleksibel.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 31.10.2018 13:42    Post subject: Reply with quote

Vil også heller ha Vilhjalmsson i stallen enn Søderlund i 2019. Alderen og det at han aldri har vært klart førstevalg i første 11'er gjør at jeg ikke ser noen grunn til å fornye kontrakten med han når vi nå skal rydde opp i stallen og forsterke den.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4914

PostPosted: 31.10.2018 14:18    Post subject: Reply with quote

Vilhjalmsson er en kjernekar. Rosenborgske holdninger. Jeg vil gjerne beholde han, og heller ha han og et talent som backup til et klart førstevalg på topp enn den løsningen vi har nå.

Selg Bendtner og Søder i vinter, få inn et nytt førstevalg på topp og forleng med Vilhjalmsson.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 10.01.2019 16:29    Post subject: Reply with quote

Adressa: Flere norske klubber jakter RBK-spiss
Quote:
Avisen erfarer at Vålerenga, Tromsø og Lillestrøm er interessert i Vilhjálmsson.

Sportslig leder i Rosenborg, Stig Inge Bjørnebye, sier til Eurosport at det ikke har kommet noe konkret tilbud på 31-åringen.

– Det er stadig interesse for flere av våre spillere. Ikke noe konkret på Matti, men generelt, som det er på flere, skriver han i en SMS til Eurosport.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 10.01.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Personen Vilhjalmsson er viktigere enn fotballspilleren. Blir en svekkelse i forhold til holdninger og moral. Der er denne gutten en ener!
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.01.2019 16:54    Post subject: Reply with quote

Forbilde for alle spillerne. Aldri klaget et sekund selv med mangel på spilletid og gir alltid jernet når han er på banen. Kjenner jeg er todelt i denne saken da jeg absolutt ønsker å beholde Matti i klubben, men unner han faktisk å få spille fast i en annen klubb... Blir hovedfokuset fremover innsats, kan jo faktisk Matti få prøve seg litt tenker jeg om ikke Nicklas og de andre skjønner alvoret da og faktisk begynner å loffe i høygir. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.01.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Hans største problem er at han ikke er god. Det er ganske viktig det også.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.01.2019 17:17    Post subject: Reply with quote

Selg. Flotte holdninger, ja, men du vinner ikke fotballkamper på det i seg sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.01.2019 18:48    Post subject: Reply with quote

Uffda! Lillestrøm, VIF og Tromsø - det var litt av en bukett å presentere til en hedersmann.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.01.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hans største problem er at han ikke er god. Det er ganske viktig det også.


Helt klart! Og jeg kan ikke se for meg ham i en startellever - med mindre Horneland tryller frem noe; at han f.eks. viser seg å være en ekstremt god press-spiller.

Derimot mener jeg han forsvarer en plass på benken. Det er lønnsomt og effektivt å ha én spiller som kan være backup for mange plasser på laget. Litt som Gunnar Halle i sin tid, som alltid kom med i Drillos landslagstropper fordi han kunne brukes på så mange plasser.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 10.01.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

Passer som hånd i hanske til Horneland sitt presspill. Vi kommer til å angre fælt om vi selger er mitt tips. Selg heller Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.01.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Konesseur wrote:
Hans største problem er at han ikke er god. Det er ganske viktig det også.


Helt klart! Og jeg kan ikke se for meg ham i en startellever - med mindre Horneland tryller frem noe; at han f.eks. viser seg å være en ekstremt god press-spiller.

Derimot mener jeg han forsvarer en plass på benken. Det er lønnsomt og effektivt å ha én spiller som kan være backup for mange plasser på laget. Litt som Gunnar Halle i sin tid, som alltid kom med i Drillos landslagstropper fordi han kunne brukes på så mange plasser.


Bent Inge Johnsen fikk vel kallenavnet "Poteten" mens han var i Rosenborg for sin anvendelighet i ulike posisjoner, og selv supermann Strand spilte (gledelig?) høyre back i en periode han var marginalt god nok for laget, da vi var som best, og senere når han var en slags andre-fiolinist men bidro sterkt med å gå foran på treningene. Hamrèn var meget imponert over innsatsen og hvordan en så rutinert spiller hadde samme lysten i seg som en ung spiller på vei opp.

I den sammenhengen mener jeg en spiller som Vilhjalmsson vil være gull verdt for Rosenborg om han er fornøyd med å være blant de 13-14 beste, hvor han kan steppe inn både i angrep, midtbanen og som stopper (for han har vel spilt der også?) når det trengs. Vi trenger folk som gir alt på trening, og som viser spillere som Bendtner at om du ikke er minst like god fysisk som spillere som er litt mindre teknisk begavet, så havner du på benken inntil du er i god nok form. En Vilhjalmsson i form på et velfungerende RBK vil skåre en god del mål på innsatsen, og flere enn en Bendtner som labber rundt og ikke er i boksen når han skal være der.

Søderlund derimot surmulte store deler av 2018-sesongen fordi han ville spille på bekostning av Bendtner. Han kunne inntatt samme rollen som beskrevet over for Vilhjalmsson både i fjor og i år, men om han ikke er fornøyd med å være et klart andrevalg på spissplassen, så er det til det beste om han går til for eksempel Vålerenga nå. Vilhjalmsson duger bra som backup fra spiss til midtstopper i eliteserien, og vil være den type spiller vi trenger i troppen og i treningshverdagen om Hornelands treningsregime skal bli så tøft som uttalelsene legger opp til. Blir det derimot surmuling om spilletid må også en spiller som Vilhjalmsson ut av troppen, og vi får satse på noen som er yngre og villige til å gi jernet på treningene, og således pushe de mer etablerte spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.01.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Søderlund derimot surmulte store deler av 2018-sesongen fordi han ville spille på bekostning av Bendtner.



_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2019 01:52    Post subject: Reply with quote

Salg er uproblematisk her i mine øyne. Han er godt voksen og har vært ute lenge. Han er heller ikke god nok til å være førstevalg hverken på topp eller på midtbanen. Ser heller at Botheim får flere sjanser fremme, og på midten har vi for mange brukbare ES spillere. Vi trenger minst 1 ny midtbanespiller som går rett inn i 11'eren.

Han er en bra mann med bra holdninger, men det alene er ikke nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 12.01.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Krise om vi selger Vilhjalmsson og beholder Søderlund. Burde vært motsatt.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.01.2019 14:00    Post subject: Reply with quote

Må ha utlendingskvota i bakhodet også.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 12.01.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Krise om vi selger Vilhjalmsson og beholder Søderlund. Burde vært motsatt.


Burde vel egentlig solgt begge to, for å gi plass til noe enda bedre!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.01.2019 23:49    Post subject: Reply with quote

Jeg kan vel være enig i at Søderlund ikke er verdens beste spiss og han til tider kan være en frustrerende spiller. Men kritikken mot han blir ofte litt unyansert. Han ble toppscorer i Tippeligaen (den gang) med 22 mål på 27 kamper og vant nesten samtlige dueller. På sitt beste er han et rent helvete å spille mot.
Vilhjalmsson er utvilsomt er svakere duellspiller enn Søder, selv om han er bra på avslutningsheadinger. Selv om han har vært en anvendelig spiller for klubben er det ingen grunn til å hevde at han er en bedre spiss enn Søderlund. Kanskje er det på tide for han å dra videre.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

At han bare scoret 22 mål det året er fortsatt helt sykt.
Han fikk sikkert 100 x 100% sjanser i løpet av sesongen og av de 22 målene var kanskje 7-8 et resultat av disse sjansene..

Var SÅ lettet da vi solgte ham og tilsvarende irritert da vi faktisk BETALTE for å få denne middelmådigheten tilbake.
Håper noen andre klubber tenker som deg og tror han har kapasitet til å dominere på ES - nivå, SELG SELG SELG
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Next
Page 33 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb