English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Gytkjær
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 01:30    Post subject: Reply with quote

Grytkjær ikke en 4-3-3 spiss sier flere.
Grytkjær ikke god nok for RBK.

La oss kartlegge Grytkjær litt utifra det vi har sett av ham i FKH.

1. Han "lukter" mål, og det er en fantastisk egenskap.
2. Han skyter godt i pressede situasjoner (boksen)
3. Han har levert bra snitt for en mye dårligere lag enn oss.

Så kan man si at han ikke er god nok på hodet, sterk nok i kroppen etc.
Men gutten er jo smart! han finner luker, leser hvor ballen vil komme langt bedre enn f.eks Søder.

Nå sier jeg ikke at han kommer til å levere bedre enn Alex, men skepsisen synes jeg er alt for stor.

Han kan fint spille midtspiss for oss da vi uansett ikke benytter Drillotaktikk (God bless).

Stiller meg meget positiv til dette såfremt det ikke blir for kostbart. Liten X faktor, men en meget god målscorer som jeg tror vi kan tjene penger på.

Hva tenker dere om pris? Nåværende kontrakt strekker seg vissnok ut neste sesong om jeg skal gå utifra denne artikkelen fra januar:
http://www.h-avis.no/haug...-1.8682685
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert

PostPosted: 21.07.2015 01:47    Post subject: Reply with quote

Sikkert et kjempebra innlegg, men jeg klarer ikke å konsentrere meg om å lese det, med de siste sju postene fra forrige side i bakhodet. Razz Jeg skal prøve på nytt.

Edit: Nå har jeg lest alt. Jeg vet ikke så mye om styrkene hans, men Søderlund er jo dyktig til å plassere seg og sterk i kroppen, men en ekstremt variabel avslutter (for å være snill). Hvis Grytkjær er (minst) like "smart", samt en bedre avslutter, så avhenger mye av hvor sterk og god i lufta han er. Kan vi spille med en eventuelt veik og liten midtspiss?

Fra VGD:
Quote:
Angående formasjon, har Gytkjær alltid vært klar på at han trives best som enslig spiss og ikke i 442.

En annen FKH-supporter påpeker at Gytkjær frem til i år har pleid å være ensom midtspiss i 4-5-1, 4-2-3-1 og 4-3-3, og at da Gytkjær og Søderlund spilte sammen i FKH, ble sistnevnte som regel henvist til kanten.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 08:40    Post subject: Reply with quote

Har aldri hatt inntrykk av at Gytkjær er "veik", heller det motsatte. Jeg tror han hadde bøttet inn mål for oss hadde han fått tillit på topp.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 21.07.2015 08:59    Post subject: Reply with quote

I følge engelsk/dansk wikipedia så er Gytkjær 180, mens i følge norsk wikipedia og fkh sin hjemmeside så er han 185. Noen som vet hva som er riktig?
Back to top
pfff
Junior

PostPosted: 21.07.2015 09:42    Post subject: Reply with quote

Gytkjær tror jeg er en bedre spiss enn Søderlund. Spørsmålet er om han passer inn i dagens RBK. Dansken virker som en bedre avslutter, og han er minst like flink til å plassere seg og finne rom. Han mangler den fysiske tilstedeværelsen, og jeg er usikker på om han har noe å bidra med som hodespiller. Han er kvikk i beina, så jeg tror han kan gjøre en ok jobb som førsteforsvarer. Men han har nok ikke noe å gjøre i boksen på dødball imot.

Ønska meg heller Gytkjær da Søder kom, men det var for å spille Perry-ball. Nå mistenker jeg at han vil bli litt som Riski; en som trenger frie tøyler, og lider under å måtte fylle en rolle it et strengt system. Positiv hvis vi får en meget god pris, men i budkamp med Molde er vel det lite trolig. Smurfene kan få han for min del.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

Når Gytkjær kom til FKH så var det Søderlund som ble flyttet rundt, på kant etc. Var dette fordi Søderlund allerede da var på tur bort, eller fordi Gytkjær var den bedre spissen?
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Ifølge vgd.no var Gytkjær bedre.
Nei, får vi en god sum for Søderlund tror jeg dette er en veldig god løsning.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 11:38    Post subject: Reply with quote

"Vi har spilt skjevt med trespannet på topp i 4-3-3 før. Alle husker vel Rush og Brattbakk." Fra når Søderlund ble signert og vi hadde Bille fra før.

Tror som flere her at dette betyr exit-Søderlund. Håper likevel vi får beholde han ut høstsesongen, vil tro det tar litt tid for CG å innlemmes i tankesettet samt uansett minimere endringer/risiko inn mot avslutning i cup og serie.

Usikker på om han er stor og sterk nok? Søderlund har herjet med forsvarsspillerne i år og gitt rom for andre, jeg klarer ikke helt å se at Gytkjær vil bidra på samme måte.

Last edited by JellyFish on 21.07.2015 13:41; edited 1 time in total
Back to top
frehan
Proff

PostPosted: 21.07.2015 11:41    Post subject: Reply with quote

Hvordan er Gytkjær som førsteforsvarer? Her gjør jo Søder en utrolig jobb! Tar de tunge løpene og presser motstanderne. Er dette en jobb Gytkjær klarer å utføre?
Jondahl
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 12:04    Post subject: Reply with quote

tror Gytkjær er en god mann å få inn. selv om Molde kan by mer i overgangssum til Haugesund så betyr det lite hvis han heller vill til oss.

og hvem i helvete er det som vill til tidenes Norske plastikk klubb ?
danielsk
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 12:21    Post subject: Reply with quote

Er positiv til Gytkjær, men skeptisk til hvor mye hold det er i dette ryktet. Gytkjær var foretrukket foran Søder som midtspiss i Haugesund. Mer klinisk spiller.

Bjørnebye har sagt at man ønsker å være i forkant i spillerlogistikken, kan hende vi handler inn Gytkjær istedenfor å fortsette med Malec som backup. Vi har gode sjanser for å komme til gruppespill i EL, og pengene det vil medføre dekker vel både kjøp av De Lanlay og Gytkjær uten at salg er nødvendig. I tillegg er det ikke like krise den dagen det kommer bud på Søder, Mikkelsen eller Helland som vi ikke kan si nei til. Vi ser jo allerede at kampbelastningen begynner å slite på spillerene. Da er det viktig med god dekning slik at man ikke stiller så sykt svekket om man må hvile førstevalgene.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 12:23    Post subject: Reply with quote

Fra det jeg har sett så tar jeg Søder 10 av 10 ganger fremfor dansken. En spiller blottet for ekstremferdigheter.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

frehan wrote:
Hvordan er Gytkjær som førsteforsvarer? Her gjør jo Søder en utrolig jobb! Tar de tunge løpene og presser motstanderne. Er dette en jobb Gytkjær klarer å utføre?

Tror Gytkjær matcher han på det, og vel så det.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 12:45    Post subject: Reply with quote

Positiv til overgang om prisen ikke er for høy. Han har et veldig bra målsnitt uavhengig av klubb, og om man tar klubben han har spilt for i betraktning så er han i hvert fall god. Hans ekstremferdighet er å lukte mål. Ganske god på det meste og en smart spiller. Har mer enn nok fysikk til å være god som targetman i 4-3-3.
Back to top
Der Kaiser
Proff

PostPosted: 21.07.2015 13:29    Post subject: Reply with quote

Hvor kommer pengene fra?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 13:43    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo mange usikkerhersmomenter her. Pris, om ryktet er reelt, etc, men det er ikke utenkelig at det er en bedre økonomisk og sportslig løsning å ligge i forkant på kjøp i et langtidsperspektiv framfor å alltid ligge bakpå og hente erstatteren et år etter man har solgt. Skal man ha en spesifikk vare så må man også gjerne hente den når den er tilgjengelig og før den blir utsolgt.

Last edited by Montana on 21.07.2015 13:44; edited 1 time in total
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 21.07.2015 13:44    Post subject: Reply with quote

Skal ikke skryte på meg at jeg ser spesielt mange Haugesund-kamper. Hvor mange ser dere som mener dette vil være en bra overgang?

Her noen sitater fra Iconbit og Joacim Jonsson:

Iconbit wrote:
NC wrote:
Iconbit wrote:
Ja, han (Mads Hvilsom) ikke er nogen specielt dygtig spiller hverken i spilrelationerne eller til at skabe ting på egen hånd. Han passer godt ind et bund- eller midterlag, hvor han er dygtig til at placere sig og scorer på en stor andel af de muligheder han får.

Hørtes ut som en beskrivelse av Christian Gytkjær.

Ja, det var jo netop disse mangler, der gjorde, at Gytkjær aldrig rigtig fik sjansen i FC Nordsjælland.

Iconbit wrote:
Men når han ikke er god nok til stallen i FCN, er han heller ikke god nok til Rosenborg. God teknik og 11 mål i 14 kamper for Sandnes i høst lyder imponerende, men han mangler det som fx Mikkelsen har i bøttevis: talent i samspillet.

Joacim Jonsson wrote:
En spiss uten de ekstreme egenskapene i banespillet. I boksen er han derimot rå og kommer til mange avslutninger. Kan minne litt om Kjartanson i avslutningsfasen, det er mye avslutninger på en touch. Utrolig viktig spiller for sitt lag.

Bekymringsverdig hvis han har mangler når det kommer til spillerrelasjoner/samspill. Jonsson beskrivelse av Gytkjær som en poacher med mangler i banespillet passer til Iconbits mening om at han passer godt inn i et lag i bunnen av eller midt på tabellen. Disse sitatene minner meg for øvrig om zonalmarkings artikkel The Death of the Poacher.

Han gjør det bra i Haugesund, men ble vraket i FCN pga sine mangler. Nå trenger man riktignok ikke være Messi for å lykkes i Tippeligaen - det er Søderlund et bevis på. Men det finnes jo en del eksempler på spisser som bøtter inn for mindre lag, men aldri ender opp/lykkes i større klubber. Det er mer krevende å spille spiss for Rosenborg enn å berge Ulf fra nedrykk eller skyte Haugesund til en respektabel plassering. "It’s simply not enough to be a goalscorer any more, you have to contribute to the team’s overall game."

Så. Noen av dere positive som har fulgt spilleren tett? Ser en del beskrivelser her er ganske motsatt av/annerledes enn inntrykket jeg får fra Iconbit og Jonsson.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 13:57    Post subject: Reply with quote

Han er en mer klinisk avslutter enn Søderlund og har prestert bedre enn Søderlund frem til i år. I år har Søderlund dog tatt mange steg, så usikker på om det ville vært et ok bytte. Elendig er det ikke, kan godt hende han kan prestere hos oss.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 14:03    Post subject: Reply with quote

Gytkjær er en toppspiss etter TL-skalaen. Hvordan han gjorde det i Danmark for 5 år siden er uinteressant. Tillit hos trener og utvikling over tid er det som har gjort ham til en toppspiller. Glimrende avslutter, bla mye bedre til det en "ryggsekk-Søder". Kåre har peiling!!!
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.07.2015 15:17    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Fra det jeg har sett så tar jeg Søder 10 av 10 ganger fremfor dansken. En spiller blottet for ekstremferdigheter.

Folk er ikke snaue. Hvordan kan man være så bombastisk.
Dessuten - hvem har noen gang sett en ekstremferdighet hos Søderlund?
For å være ærlig føler jeg mange ganger Søderlund er den spilleren som er lettest å erstatte i dagens stall framme i banen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2015 15:25    Post subject: Reply with quote

Hvor høyt er ryktet på troverdighetsskalaen? 3/10 eller deromkring?

Og skulle det være sant, hvor stor er sjansen for at vi slår smurfene i en ren økonomisk budrunde? Klart, kan jo hende han eier skam og bare bruker dem for å presse opp prisen litt før han kommer til oss.

Og DA kommer spørsmålet - kan Kåre ved hjelp av en offseason (pluss årets høstsesong, selvfølgelig) gjennomføre den samme forvandlingen med Gytkjær som han har gjort med Søder?

Søderlund er i år toppscoreren som jobber knallhardt og f.eks. terroriserte vettskremte vif-forsvarere på Ullevaal.

I fjor var han spettet som "alle" håpet kinesere i støvsugermodus ville kjøpe.

Vi må ikke undervurdere Kåre med hjelp av NAE som virkelig FORSTÅR hva slags egenskaper de kan utnytte i roller i 4-3-3. Vi startet for et år siden med en stall som var et skikkelig train wreck. Nå forventet jeg egentlig at enhver erstatning er et skritt i retning av en mer optimal utgave av en klassisk RBK-utgave.
TheKid
Proff

PostPosted: 21.07.2015 15:53    Post subject: Reply with quote

Etter all usikkerheten rundt Malec og klubbene som fortsatt ikke er enige om pris.. Som Adressa skriver om i dag.

Så tror jeg at Gytkjær er tenkt som mulig backup til Søder.
Kåre sier også at hvis Malec forsvinner kommer de å hente en ny spiss
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 22.07.2015 11:29    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
Han gjør det bra i Haugesund, men ble vraket i FCN pga sine mangler.

josinho wrote:
Gytkjær er en toppspiss etter TL-skalaen. Hvordan han gjorde det i Danmark for 5 år siden er uinteressant.

Enig med josinho så langt, at Gytkjær har udviklet sig mye i Haugesund (han blev dog solgt i 2013, ikke i 2010). Jeg har ikke selv fulgt Gytkjær specielt tæt i Haugesund og der kan være sket meget i den tid.

Alligevel er det dog lidt interessant, at Gytkjær i det meste af sin karriere har spillet 4-3-3, men blev droppet i det system. Mod lag der ligger lavt har vi brug for spillere, der er pasningsstærke og forstå at bevæge sig korrekt i spilsystemet. Det var vel de primære kriterier, som fik FCN til at sælge Gytkjær i 2013.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2015 11:35    Post subject: Reply with quote

FCM hadde vel også rimelig sterk konkurranse på den plassen i 2013 - så det sier vel ikke nødvendigvis så mye at han ikke ble regnet som god nok? Legg til at han har utviklet seg et par hakk siden, så er det ingen grunn til å være bekymret over at han ikke var noen megahit i Danmark. Det vi må se på er hvordan han har gjort det i Tippeligaen, og her har han kanskje vært den beste spissen om vi skal se over et par års tidsperspektiv.

Edit: Blandet FCM og FCN. Konkurransesituasjonen i FCN i 2013 kjenner jeg ikke til, så kan vel stryke halve innlegget Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sveininge
Rutinert

PostPosted: 22.07.2015 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er heller ikke så bekymret over hvordan han gjorde det i Danmark for årevis siden, men synes det er verdt å bemerke hvis han ble droppet grunnet spesifikke mangler/spillertype. Det er selvfølgelig mulig at han har utviklet seg mye siden den gang. Likevel møter han lag med en annen tilnærming til motstanderen i Haugesund, enn hva han vil gjøre i Rosenborg. (Men så er da også vår nåværende spiss eks-Haugesund).
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 49, 50, 51  Next
Page 3 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb