View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
3% |
[ 7 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Strandberg |
|
4% |
[ 9 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
1% |
[ 3 ] |
Selnæs |
|
6% |
[ 12 ] |
Midtsjø |
|
82% |
[ 157 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 191 |
|
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.05.2015 11:02 Post subject: |
|
|
Det er obstruksjon OG felling. Da skal man selvsagt dømme etter sistnevnte. Jeg ønsket å få fram at det med potetsekk var irrelevant, men det ble bare klønete.  |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 05.05.2015 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner om Odd har flest innlegg i ligaen. De slår jo innlegg(langpasninger) fra midtbanen. De lemper inn og inn i feltet for å skape trykk. Kjedlig fotball synes jeg.
Og i forhold til ballinnehav så er det ikke noe vits i å ha ballen så mye om de har den i forsvar. 3 sjanser med så stort ballinnehav sier vel sitt. Ikke akkurat Barcelona over det. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.05.2015 12:02 Post subject: |
|
|
Reagerte på noe av det samme når jeg ble lei av å høre Bredeli tilfredsstille seg selv med hvor mange innlegg det var.
De la jo innlegg hele tiden i den perioden, uansett hvem og hvor mange (om noen) de hadde der innlegget kom.
Alle så jo hvor slitne og ubrukelige de ble etter en halvtime med det opplegget. Hadde kanskje funka med Frode Johnsen på banen, men fasit er ett tellende mål til Odd. Da kan de faktisk ha så mye ball og innlegg de bare vil. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 05.05.2015 12:20 Post subject: |
|
|
Fasit er vel også at 6-7 av 11 Odd-mål kommer på dødball. Var det ikke noe sånt?
Klassisk Barcelona
Edit: 7 av 11 på dødball er korrekt. Av de resterende 4 er ett av dem et selvmål. Se til Skien og lær alle sammen! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 05.05.2015 12:34 Post subject: |
|
|
Moro når Bredeli starter kampen med å omtale lagene som "kontringslaget Rosenborg mot innleggslaget Odd".
Possession-laget Odd, som er selvutnevnt spillende, har scoret rundt halvparten av sine mål på dødball, og har da altså rundt ett mål per kamp gjennom andre typer sjanser enn faste situasjoner. Vi har også sett at effektiviteten vår, som det har vært snakket om at er helt ekstrem, er dårligere enn Odd og andre lag det er naturlig å sammenligne med.
Det jeg lurer på - finnes det noe statistikk over hvor mye vi faktisk har scoret på contringer, og hvor mange mål som er i etablert? Dødball var vi vel ikke mer enn 3-4 mål på? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.05.2015 12:41 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Feilen er i så fall at han ikke blåste de fem første gangene denne spilleren "rev".
Begge straffesparkene våre (både det vi fikk og det vi ikke fikk) er naturligvis soleklare. |
Eventuelt så vil man unngå å blåse en kamp istykker. Litt som at man ikke gir gult på den første taklinga, men ved gjentatte forseelser velger man å gi gult kort. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 05.05.2015 13:59 Post subject: |
|
|
Rent bortsett fra at gjentatte overtredelser av spillereglene faktisk kvalifiserer til gult kort.
Det er derimot ingen regel som sier at det er lov å holde/rive fem ganger, men ikke seks. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 05.05.2015 14:25 Post subject: |
|
|
De har Ocean og frode johnsen som spisser, at spilleplanen deres er å lempe ballen inn i feltet forstår jeg veldig godt. De to har ikke all verden annet av spisskompetanse (pun intended). |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.05.2015 16:49 Post subject: |
|
|
Jeg så andreomgangen av kampen i reprise nå. Syntes Drillo og Bredeli var ganske nøytrale, jeg. Konkluderte med at det var en kamp av god kvalitet, sannsynligvis den beste hittil i år, mellom to gode lag, og der Rosenborg vant fortjent. Skrøyt mye av Selnæs og Midtsjø. _________________ Si ifra når det trengs - www.facebook.com/motfylla |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 05.05.2015 16:55 Post subject: Odd - Rbk |
|
|
Et spørsmål: Kan vi anke det gule kortet til Holmar fra denne kampen? repriser på TV viser jo tydelig at han er på ball, og han skulle vel da ikke hatt gult kort? Eller fikk han gult for munnbruk etterpå? Han står nå med 2 gule.
Ronaldo fikk strøket sitt gule fra kamp for Real tidligere i vår da TV bilder viste helt klart at det ikke var filming (han fikk gult for det dommeren trodde var filming)
Ellers synest jeg Holmar gjorde utrolig mye feil i kampen mot Odd. Ikke imponert. Steffan derimot |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 05.05.2015 17:30 Post subject: |
|
|
Var vel Strandberg som fikk gult på grunn av kjeftbruk etter situasjonen, og ikke Holmar? |
|
Back to top |
|
 |
Resten må gå fan account Veteran

|
Posted: 05.05.2015 18:13 Post subject: |
|
|
Stemmer at det var Strandberg, ja.
Ellers kan det nevnes at Strandberg er på altomfotball.no sitt rundens lag for innsatsen i denne kampen. Midtsjø er tatt ut i elleveren både der og hos VG. |
|
Back to top |
|
 |
Et bilde tå'n Junior
|
Posted: 06.05.2015 00:12 Post subject: |
|
|
Mulig det ble tatt opp under kampen, men noen som kan forklare hvorfor Midtsjø og Jensen byttet side mot slutten av kampen? Jeg tenkte først det var midlertidig for ett angrep, men det pågikk over en lengre periode mot slutten.
Vet f.eks. Mikkelsen og Elyounoussi byttet side på vingene underveis i kampene for et par år siden. _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure. |
|
Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 06.05.2015 00:23 Post subject: |
|
|
Et bilde tå´n wrote: | Mulig det ble tatt opp under kampen, men noen som kan forklare hvorfor Midtsjø og Jensen byttet side mot slutten av kampen? Jeg tenkte først det var midlertidig for ett angrep, men det pågikk over en lengre periode mot slutten. |
Dette har dei gjort i så og seie alle kampane så langt. Har irritert meg litt da det øydelegger den gode samhandlinga som høgresida har bygd opp over tid. Men på den andre sida så har det jo fungert så... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.05.2015 08:48 Post subject: |
|
|
Er vel for å gjøre det mindre forutsigbart ... _________________ Si ifra når det trengs - www.facebook.com/motfylla |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 06.05.2015 09:15 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Var vel Strandberg som fikk gult på grunn av kjeftbruk etter situasjonen, og ikke Holmar? |
Stefan får dette kortet for protester der det viser seg at han har rett, noe dommer Moen også erkjenner etter kampen. Da bør jo dette kortet strykes. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Veteran

|
Posted: 06.05.2015 09:26 Post subject: |
|
|
Et bilde tå´n wrote: | Mulig det ble tatt opp under kampen, men noen som kan forklare hvorfor Midtsjø og Jensen byttet side mot slutten av kampen? |
De byttet side flere ganger i løpet av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Legende

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 10114 Location: Ciljans lekegrind
|
Posted: 06.05.2015 09:35 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis for å gjøre det mindre lett å mannsmarkere Mike Jensen i løpet av kampen. Så det ofte mot Godset også. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 06.05.2015 10:47 Post subject: |
|
|
NC wrote: | Stefan får dette kortet for protester der det viser seg at han har rett, noe dommer Moen også erkjenner etter kampen. Da bør jo dette kortet strykes. |
Jeg tror ikke det fungerer sånn. Han fikk gult kort for å protestere mot dommeren. Det har ingenting å si hvem som "hadde rett", spillere skal ikke protestere mot dommeren under kampen. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.05.2015 10:53 Post subject: |
|
|
Hender vel også at spillere kjefter på seg et kort etter gjentagende kommentarer til dommeren under kampen. Til slutt er det nok. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.05.2015 10:55 Post subject: |
|
|
Alle kjefter på dommeren, men enkelte tar gjerne i med noen skikkelige gloser. Det er nok slik det var i Strandbergs tilfelle. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 06.05.2015 10:55 Post subject: |
|
|
Har det kommet frem under noen intervjuer med Kåre om hvorfor han ikke benyttet det siste innbytte? Syns det virker merkelig å ikke bytte inn Liam eller Malec sånn som kampen utviklet seg og med tanke på det tette kamp-programmet! Og ikke minst ta ett taktisk "drøyetid" bytte på overtid?
Har skjønt logikken i 98% av alt Kåre har foretatt seg men sliter med å forstå dette  _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 06.05.2015 11:03 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | NC wrote: | Stefan får dette kortet for protester der det viser seg at han har rett, noe dommer Moen også erkjenner etter kampen. Da bør jo dette kortet strykes. |
Jeg tror ikke det fungerer sånn. Han fikk gult kort for å protestere mot dommeren. Det har ingenting å si hvem som "hadde rett", spillere skal ikke protestere mot dommeren under kampen. |
Det kan man godt si, men Moen skal heller IKKE dømme straffe i den situasjonen, reaksjonen til Strandberg er jo en konsekvens av en feil Moen gjør. Han ville jo aldri gi dommeren kjeft for å dømme corner i dette tilfellet. Skjønner at vi ikke får gjort om dette kortet, men jeg mener at dette burde vært strøket da det viser seg i etterkant at Stefans reaksjon er godt begrunnet. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Legende

|
Posted: 06.05.2015 11:54 Post subject: |
|
|
Det har nok med måten det reageres på å gjøre. Spontanreaksjoner er så vidt meg bekjent lov, om det ikke er snakk om sjikane el. Vi så jo også at Eyolfsson selv reagerte rimelig kraftig, uten at det ble noe kort her.
Strandberg fikk nok kortet for gjentagelse og/eller "styrke". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 06.05.2015 12:22 Post subject: |
|
|
Har nok litt å si hvor lang rennafart man tar for å få sagt sine velvalgte ord, mitt inntrykk er vel at det i straffesituasjoner ofte er ikke-involverte spillere som får for kjeften. |
|
Back to top |
|
 |
|